שיחת משתמש:טישיו

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מקוה (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

כמובן בקשר לתקציר שלך כאן

טישיו (שיחהתרומות)

יישר כוח, זה תסכל אותי מאוד.

מקוה (שיחהתרומות)

אין צורך להעלות תמונות מויקישיתוף למכלול, ניתן לקשר ישירות לשם.

נ.ב. העברת הערך למרחב בצורה בה עשית זאת נוגדת את הכללים. שים לב להבא.

מקוה (שיחהתרומות)

תזכורת על תמונות מויקישיתוף. יותר מ99 אחוז מהתמונות במכלול לא מועלות למכלול והן מוצגות ישירות מויקישיתוף.

טישיו (שיחהתרומות)

סליחה לא ראיתי משום מה כלל את ההודעות האמורות עד עכשיו. פשוט איני מצליח לקשר לויקישיתוף, כיצד עושים זאת?

מקוה (שיחהתרומות)

באותה צורה שמקשרים למכלול. המערכת בודקת אוטומטי אם יש במכלול היא מפענחת מהמכלול אם לא היא מפענחת מויקישיתוף

טישיו (שיחהתרומות)

ניסיתי לעשות כך מספר פעמים בעבר ולא הצלחתי. מעניין.

אלף אלף (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

כך הבנתי מתוך האזנה לאחד משיעוריו בה סיפר על רבו הרמ"מ שפרן.

מקוה (שיחהתרומות)

קובץ:הסובב.jpg

שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.

שים לב: במכלול מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים.
אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה הסובב.jpg ואת הרישיון המתאים לה.
לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.
אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים.
אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם לעתים למחיקת תמונות בשגגה.
מצפה לתשובתך בהקדם. מקוהשיחה • כ"ד באלול ה'תשפ"א 09:47 (IDT) 09:47, 1 בספטמבר 2021 (IDT)

מקוה (שיחהתרומות)

אם אתה יצרת חשוב לצרף רישיון בצורה מסודרת.

טישיו (שיחהתרומות)

אני יצרתי. איני בקי בפו הטכני כיצד מצרפים רשיון.

מקוה (שיחהתרומות)

מפורט בדף העזרה שמקושר בתוך התבנית.

טישיו (שיחהתרומות)

מפעילי מערכת אבקש מכם לבדוק כיצד יתכן שנחסמתי בחסימה אוטומטית יחד עם משתמש:ה בעוד שאין לי קשר איתו. הנסטיק שלי בבית פרטי ואין איש שמשתמש בו חוץ ממני.

טישיו (שיחהתרומות)

כתובת האי פי שנחסמה: 213.137.64.97

שמש מרפא (שיחהתרומות)

הם צריכים את מספר החסימה במכלול.

טישיו (שיחהתרומות)

#1329

מקוה (שיחהתרומות)

מתנצל שלא פעלתי מיד כשקבלתי המייל. זה פשוט פרח מזכרוני. החסימה האוטומטית שלך יכולה לנבוע מכך שאתם משתמשים באותו ספק שירות. למעשה ביטלתי כעת החסימה האוטומטית.

טישיו (שיחהתרומות)

מצער מאוד. על המפעילים לזכור שההרשאות נמצאות אצלם לטובת הציבור ושעל חשבון זה לא ממנים מפעילים אחרים, כך שכדאי להזדרז כשמישהו צריך עזרה דחופה.

תולעת ספרים (שיחהתרומות)

אני לא חושב שיש על מה לבקר את המפעילים. למרות עבודתם המסורה הם עדיין בני אדם, וקורה ששוכחים או שאין זמן.

מוטיאל (שיחהתרומות)

אכן, מקרה מצער מאוד.

האם פעלת לפי ההוראות בדף החסימה ושלחת מייל לכתובת הרשומה שם? אני בכל אופן לא קיבלתי כזה מייל. על פי רוב המיילים שם נענים בתוך דקות ספורות.

טישיו (שיחהתרומות)

שלחתי מייל לכמה מפעילים, חשבתי שכך זה יעבוד מהר יותר. אני משער שגם בכתובת הרשומה שם יש שעות שוממות שאין תגובה ויש שעות ערות יותר.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

המייל האמור מגיע לכל המפעילים. גם מנסיוני, התגובה מהירה מאד. בכל אופן, המפעילים כמונו מתנדבים, ויש להם כנראה גם חיים אישיים.

מקוה (שיחהתרומות)

ראיתי המייל שלך לפנות בוקר. אולם היתה סיבה למה היה צריך שיהיה בדוקא חסימה אוטומטית. ותוך כדי ששקלתי בדעתי איך לפתור זאת התעסקתי בעוד דברים וכך פרח הענין מזכרוני. אם היית שולח לכתובת ההיא אני מניח שכן היית נענה לאלתר.

שיטת הירושלמי על סדר קדשים

17
שמחה וששון (שיחהתרומות)

ראיתי שערכת ערכים רבים בענייני קדשים. אולי תצליח להתחקות על הבדלים בין שיטת הבבלי והירושלמי בעניין קדשים.

יש מקומות שמתוך הירושלמי במקומות אחרים מתבררת שיטתו לקדשים (לדוג' ראה יפה עינים בכורות כ''ח מהירושלמי ביצה) ואולי תצליח לערוך כמה פיסקאות מרתקות בנושא.

גם בהפניות בדף על ירושלמי קדשים יש הפניות למקורות הלכתיים שונים בהם מתבארת שיטתו. בעבר בעל אהבת ציון וירושלים ניסה ללקט מובאות, וכן יש מאמר שמוכיח על כל מיני קטעים של פרידלנדר שהם מלוקטים ממקומות אחרים.

זה יכול להיות השלמה פיקנטית לערכים התורניים, שאם יהיו רבים אולי אפשר לעשות להם קטגוריה בפנ''ע - מחלוקות בענייני קדשים בין הבבלי והירושלמי. כמו כן, תמצית רשימת חילוקים מלוקטת, יכולה להיות פיסקה מרתקת בערכי הירושלמי ולא משנה איך בסוף יחליטו על הערכים. למכון המאור יש ספרים של השוואות בין הבבלי והירושלמי מה שמקל על הליקוט.

את הלקט העיקרי תוכל לשמור לספר שלך, ולא להביא כאן את כולו ואז לא תהיה הבעיה שהעלית בעבר שיקחו לך את הז''י.

טישיו (שיחהתרומות)

לכאורה צריך קודם כל לחקור את ההבדל בין ירושלמי לבבלי באופן כללי, ולאחר מכן לגלות מה מיוחד בכל סדר בנפרד. ביום מהימים אנסה להתעמק על ההבדל בין הבבלי והירושלמי בדרך הלימוד (והיום הזה לא ירחק בעזרת ה'). רק לאחר מכן אתפנה לחפש על ההבדל בין הבבלי לירושלמי של קדשים שממנו יש לנו רק קטעים בודדים המובאים בראשונים או במקומות אחרים. אם תשלח לי לינק לליקוט שליקט בעל אהבת ציון וירושלים אולי אנסה לחקור את הנושא שאכן מעניין אותי מאוד.

בעיית הז"י שקיימת כאן בעיקרון אינה בעיה לגבי העתקת החומר לספרים שלי שמותרת כאן על פי הכללים. הבעיה היא רק שזה יגרום לאאוטינג כי אז אוכרח להצהיר על כך שאני כותב הערכים כאן. בכל מקרה כשיש לי חומר יקר איני מפרסם כאן בהמכלול בגלל הכללים הקשוחים כאן של ז"י. יש לי מספיק מקומות היכן לפרסם שלא לוקחים לי את הז"י בשום צורה כמו בקובצים תורניים למיניהם.

איסתרק (שיחהתרומות)

אני חושב שההבדל בין הירושלמי לבבלי דומה להבדל בין תנאים לאמוראים, רק פחות חזק. כלומר אמוראי אר"י ראו דברים בצורה יותר אינטואיטיבית, לעומת אמוראי בבל שנטו יותר לחשיבה אנליטית מודעת.

וזה סוד "במחשכים הושיבני - זה תלמוד בבלי" לעומת "והאור - זה תלמוד ירושלמי, דנהיר נהורא דאורייתא" ושאר דימויים של אור וחושך, וכעין מה שכתב המהר"ל (בהקדמת גבורות ה' או נצח ישראל) על ההבדל שבין "חכמה" ל"נבואה". ואכמ"ל.

איסתרק (שיחהתרומות)

כלומר זהו השורש בצורת החשיבה שממנו צומחים כל ההבדלים ביניהם.

שמחה וששון (שיחהתרומות)

טישיו בהפניות בערך על הירושלמי קדשים יש המון חומר, הן ישיר והן ליקוטים שהוכיחו מאיפה ליקט פרידלדר, כולל קישור ישיר לאהבת ציון וירושלים, חבל שאגביל אותך למקורות מסויימים שם.

אפנה אותך לשני מקורות שלא מופיעים שם

  1. הקדמת הרב דוד דבלייצקי לראבי''ה שההדיר, שם יש במפתח 50 איזכורים לירושלמי שאינן תחת ידינו. ושם הוא מאריך לדחות את טענות החוקרים שכוונתו לחיבור שכונה ספר ירושלמי מתקופת הגאונים (מובא בערך תלמוד ירושלמי ולא תוקן מספיק).
  2. הליקוטים ההשוואתיים של מכון המאור. הן בירושלמי והן בספר דוגמית מיוחד שהוציאו. (ויש עוד חיבורי השוואות).
שמחה וששון (שיחהתרומות)

אם אתה רוצה לעמוד על החילוק בין הבבלי והירושלמי, ולא בהגדרות מופשטות אלא הבנה עמוקה, פשוט תשווה בין סוגיות ועם הזמן מסתמא תעמוד על החילוקים. בקיצור תתחיל לעזור על זה ואז תבין ולא שקודם תבין את ההבדלים ואז תתחיל לעבוד...

יש בהקדמות הנצי''ב לשאילתות ויתר ספריו הרבה בעניין הירושלמי ביחס לבבלי והגאונים ביחס לראשונים. עיקרי דבריו הובאו בספר "אישים ושיטות" לרש''י זוין בפרק עליו.

איסתרק (שיחהתרומות)

מנ"ל שקודם הבנתי את ההבדלים ואז וכו'? אני אומר את זה על סמך ירושלמים שהייתי לומד בעבר, והייתי נתקל בהבדלים רבים עקביים, ונ"ל פשוט שזה שורש העניין.

לדעתך שורש ההבדל אינו זה? א"כ כתוב מה.

שמחה וששון (שיחהתרומות)

כתבתי את הנ''ל לטישיו.

לא כותב דברים שלא ברורים לי.

איסתרק (שיחהתרומות)
שמחה וששון (שיחהתרומות)

איסתרק יש לך את כולם בהפניות מהערק.

את הראבי"ה יש באוצה''ח.

הליקוטים של המאור לא מצאתי באוצה''ח, ואין לי בדיגיטל.

איסתרק (שיחהתרומות)

יש לי נטפרי חמור ביותר.

שמחה וששון (שיחהתרומות)

יש לך הכל באוצה''ח שפתוח עכשיו ללא עלות ראה אודותיו בקישור כאן

איסתרקש (שיחהתרומות)

גם זה חסום ע"י הנטפרי החמור.

(בימים הקרובים אפעל כאן באמצעות הבובה מסיבה טכנית, תרגישו אתה בנוח )

איסתרקש (שיחהתרומות)
שמחה וששון (שיחהתרומות)

תלישה יפה של החומר. עכשיו תרחיב אותו על פי המקורות. אפשר להרחיב כפליים.

בלי שתרחיב משמעותית יקשה עליך לפצל.

איסתרקש (שיחהתרומות)

כבר עובד על זה (יעלה בהמשך).

שמש מרפא (שיחהתרומות)

רק אעיראת תשומת לבו לשורה שנוספה בדף המכלול:הבהרה משפטית ע"י שרגא (ועל דעת בעה"ב, כמובן): "תורם התוכן יכול לפרסם את התכנים שיצר בפלטפורמה לא מקוונת גם ללא קרדיט".

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך בידו (הלכה), ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

שמתי לב לתרומתך הרבה לערך דיחוי, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!

אליהו 148 (שיחהתרומות)
כוכב תורני
נכנסתי במקרה וראיתי רשימות של ערכים תורניים שהוספת. כה לחי
טישיו (שיחהתרומות)

תודה! צריך לקיים כאן את הפסוק מונה מספר לכוכבים מרוב כוכבים...

ספרא (שיחהתרומות)

ככה זה. מעריכים את מי שמסתער בכל הכח....


טישיו (שיחהתרומות)

תודה! יש לך יותר מחלק נכבד בכל הסיפור... וד"ל.

מקוה (שיחהתרומות)

באתי גם אני לתת כוכב, משראיתי שכבר הקדימוני, אין לי אלא להצטרף, - ירבו כמותך בישראל.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

גם אני... חיילך לאורייתא!

איסתרק (שיחהתרומות)

גם אני. וגא"מ לדברי מי שקדמני. ערכיך התורניים כתובים בצורה בהירה, מדויקת מקיפה ואנציקלופדית להפליא והם גורמים לי תענוג של ממש בקריאתם. כמומחה ובעל ניסיון בערכים תורניים אבקשך לתת לי רשימת נושאים תורניים שעדיין לא נכתבו עליהם ערכים. כמו כן רציתי לשאול, האם עקרונית יכול ערך תורני להיות שאוב כולו מתוך האנציקלופדיה התלמודית (כמובן בהתאמה למכלול) או שיש הבדלים מהותיים בינה לבין המכלול?.

טישיו (שיחהתרומות)
איסתרק (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

ממש נפלא, העלית את הערך רמה אחת מעל! אשמח אם תמשיך לעבור כך על ערכים נוספים!

ספרא (שיחהתרומות)

יש באנציקלופדיה התלמודית, וכן במיקרופדיה התלמודית, עוד תוכן רב בנושא אויר הלכה, תוכל לנסות להרחיבו.

איסתרק (שיחהתרומות)

טישיו, אל תגזים! בסך הכול כמה תיקונים... דומה שאין הרבה רמות להעלות אליהם את ערכיך...

ספרא, לא באתי אלא לתקן את הערך הנוכחי, וכן אעשה בס"ד בשאר ערכי ההלכה של טישיו. אולי בעתיד כשאלמד לעומק את הסוגיה ארחיבו.

טישיו (שיחהתרומות)

הרמה הגבוהה של הערכים זה בגלל השקעתם של החוט המשול"ש, (מ' - מקוה, ש' - שמש מרפא, ו"ל - '''ו'''אלו ש''לא''' מפריעים, ש' (בשי"ן שמאלית) - ספרא.)

מקוה (שיחהתרומות)

הייתי שמח לעזור הרבה יותר אולם מה לעשות שאני עסוק הרבה מדי בעניינים טכניים.

איסתרק (שיחהתרומות)

אל תברח מאחריות. אם כי - כעת אני מתחיל לשים לב - אתה עושה זאת בצדק קל.

מקוה (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

תודה! אשרי ה'ראש ישיבה' שלימדך זבחים!!

מקוה (שיחהתרומות)

יש כמה...

טישיו (שיחהתרומות)

יש עליהם ערך בהמכלול?

טישיו (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)
כוכב השלום
יישר כח על היותך חלק מהנעלבים ואינם עולבים
טישיו (שיחהתרומות)

חשוב לזכור שהויכוח ב'המכלול' אינו נעשה בין שני בני אדם, אלא בין שני מחשבים. לו היו שני הכותבים (לדוגמא אני ועציון) נפגשים יחדיו, אין לי ספק שהיה יחס מכבד ואנושי ביננו. יתכבד המחשב שלי ויפגע במקומי, ויתכבד המחשב של עציון וינזף על אלימותו המילולית, ואנו שנינו על מקומינו נשב בשלום. משתמש:מרדכי עציון - אני אוהב אותך. (לא את המקלדת, אלא אותך - כאדם משכיל וענייני, היודע לכבד את הבריות ולהתייחס לגופו של ענין).

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

תודה על העניניות.

בכל מקרה הקפדתי ואקפיד גם הלאה לא לכתוב מילה רעה לגופו של אדם [למרות שזה רק מחשב] אבל על דברים שאינם מדויקים, אני אכן מתעצבן לפעמים, וגם אז אגיב רק על הדברים שנאמרו, ואני שמח שלא נעלבים מדברי.

דויד (שיחהתרומות)

נוקב ומדהים.

חיים יצחק (שיחהתרומות)

סליחה על הטירטור... אבל אני צריך את עזרתך כמומחה לקדשים וענייני ביהמ"ק.

שתעיבר עין על הפסקה טיוטה:הקדש דתי#רקע. יש שם כמה דברים לא ברורים לי, ואני צריך את עזרתך,

תודה מראש

טישיו (שיחהתרומות)

עברתי על הערך. אם יש עוד משהו שלא ברור לך מלבד מה שתיקנתי - האר את עיני.

מיכי (שיחהתרומות)

מתבקש מעורך מקצועי כמוך להקפיד על ההבדלים בין זכר ונקבה שני/שתי וכדוי

טישיו (שיחהתרומות)

תודה על ההערה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ואם אפשר למקד: שים לב ש"שני" זו ספירת זכר ולא נקבה. תנסה לחשוב על ההטיה של המילה, והאם מתאים לשון נקבה או זכר, כמו "מחשבה גדולה" ולא מחשבה גדול", וממילא: "שתי מחשבות" ולא "שני מחשבות".

טישיו (שיחהתרומות)

המורה שלי בכיתה ד' אמר לי הפוך. כנראה שרצה "לסדר" אותי. רק עכשיו הבנתי.