לדלג לתוכן

שיחת משתמש:גאון אמיתי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 9 חודשים מאת רונן בער בנושא מדליית כסף עבורך!

ברוך הבא

שלום גאון אמיתי, וברוך בואך למכלול!

כדי לסייע לך להצטרף לעורכים, מומלץ לקרוא את עשרת הטיפים להשתלבות בקהילת המכלול.

להרחבה באפשרותך לגשת:

כדאי מאד להקדיש שעה לעבור על כל הקישורים המופיעים כאן. הם יועילו לך רבות בהמשך עבודתך.

בברכה, איכא דאמרי (שיחה) 15:54, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

אתה מתבקש לעבור על המדריך לפני שאתה ממשיך לערוך.
ובמיוחד: המכלול:נקודת מבט נייטרלית. איכא דאמרי (שיחה) 19:31, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
כל מה שערכתי עמד בכללים.
לדוגמה- בערך על ישיבת פוניבז נכתב כי הרב כהנמן גייס לצדו את הרבנים וכו' והרב מרקוביץ גייס לצידו וכו'. בעוד שאין כל חולק על כך שהרבנים שהיו עם הרב כהנמן היו איתו מלכתחילה ואין כאן "גיוס" כלשהו, בעוד הרב מרקוביץ שלח אנשים אל הרב שהיה איתו. עוד מוסכם שהיו רבנים שניסו לומר לרב ההוא כי הצדק עם הרב כהנמן ובני הבית גירשו אותם.
נקודה נוספת היא שעל פי הכללים שאותם ציינת לי יש הבדל בין דעת רוב מוצק לבין מיעוט, והמצב הוא שהרוב כיום (בדגש על כיום) חושב בדיוק כמו שערכתי.
אשמח לקבל תשובה לשאלות אלו.
תודה מראש גאון אמיתי (שיחה) 19:47, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
לא מסכים לחלוטין עם האמירות "אין כל חולק" ו"מוסכם", הדברים הללו סותרים עריכה ממבט נייטרלי. וגם אם כיום רוב הליטאים הם ממחנה הרב כהנמן אין זה מתיר לסלף את העובדות. (אין לי זמן ועניין להיכנס לפרטים, אך העריכות שלך ממש אינם מקובלות ואתה מתבקש להתמקד בעריכות מועילות ומקובלות).
בהצלחה. איכא דאמרי (שיחה) 19:56, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
"טענות עובדתיות, שאינן שנויות במחלוקת, צריכות להיאמר בקול של המכלול (בקול של אנציקלופדיה)."
"ודאו שדיווחים של דעות סותרות בנושא מוצגים באופן ובמידה יחסיים לרמת התמיכה שלה זוכות דעות אלה, ושאין הם מציגים רושם כוזב של שוויון, או נותנים משקל לא הוגן לדעה מסוימת."
ציטוטים מתוך המכלול: נקודת מבט נייטרלית.
אם הדברים אינם מדוייקים יש לערוך בדחיפות את ההנחיות. אגב, את הקטע על הנטרליות קראתי לפני שהתחלתי לערוך.
בנוסף, אשמח אם תוכל להחזיר את השיניים שאף לדעתך לא היו בעייתים כמו בערך על הרב חיים פרץ ברמן, בנושא דרכו בלימוד וכו'. גאון אמיתי (שיחה) 20:12, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
חוץ מזה לא אמרתי שמותר לסלף בגלל דעת הרוב כיום, אלא שהיום דעת הרוב היא שהרב אלישיב לא ידע את כל הפרטים והיו שהסתירו ממנו הרבה דברים.
ואם רוב הציבור מכיר בזה שכך התנהלו הדברים אז אין כל בעיה לכתוב אותם עכשיו. גאון אמיתי (שיחה) 20:15, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
כתבתי כבר שאין בדעתי להכנס לויכוחים אך לדעתי דבריך הם הבלים והשמצות.
אם תמשיך בעריכותיך המוטות - תיחסם.
הצלחה וכל טוב! איכא דאמרי (שיחה) 20:17, 9 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

חזרה על עריכה

בקשר לעריכה זו,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.

חזרה על עריכות שבוטלו, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת במכלול.

לתשומת ליבך: חזרות חוזרות ונשנות על עריכות שבוטלו, ללא דיון, יובילו לחסימתך.

תודה, . בנוסף אין להגיב לגופם של משתמשים, ראה המכלול:כללי התנהגות בין חבר העורכים. אפרון (שיחה) 09:01, 17 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

נחסמת

כפי ששמת לב, היה באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות במכלול ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ו/או ערך ההבל שפתחת נמחק, כך ששום נזק לא נגרם, אולם בעקבות השחתה זו, ואולי אחרות, הוחלט לחסום אותך. הסיבה לחסימתך היא: חזרה על עריכה לאחר אזהרה.

:קובץ:הגרב"ד פוברסקי בשיעור כלל תשפ"ד.jpg

שלום,
שמתי לב לכך שהעלית תמונה או מספר תמונות למכלול תוך התעלמות מההנחיות שבדף העלאת קבצים. התמונה שלך נמחקה, בהתאם לאזהרות שבדף העלאת קבצים, משום שאנו מקפידים שלא לפגוע בזכויות יוצרים. אנא עבור על דפי עזרה רלוונטיים בנושא בטרם תעלה תמונות חדשות למכלול:

אין בזה שום דבר אישי ואשמח לראותך עמנו גם בהמשך. אפרון (שיחה) 14:49, 17 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

כל התמונות נמחקו, נא להעלות רק תמונות שאתה צילמת בעצמך. אפרון (שיחה) 14:51, 17 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

ישיבת פוניבז'

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף ישיבת פוניבז' בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר ולמרות זאת חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.

חזרה על עריכות שבוטלו, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת במכלול.

לתשומת ליבך: חזרות חוזרות ונשנות על עריכות שבוטלו, ללא דיון, יובילו לחסימתך.

תודה, מוקיר רבנן (שיחה) 15:09, 24 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

קובץ:רבי_מרדכי_שלמה_ברמן.jpg

שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.

שים לב: במכלול מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים.
אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה רבי מרדכי שלמה ברמן.jpg ואת הרישיון המתאים לה.
לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.
אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים.
אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם לעתים למחיקת תמונות בשגגה.
מצפה לתשובתך בהקדם. מקוהשיחה • כ"ו באלול ה'תשפ"ד 11:12 (IDT) 11:12, 29 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה

@מקוה, זו תמונה משפחתית שיש לי, צולמה לפני שנים. מה הבעיה להעלות אותה? גאון אמיתי (שיחה) 12:53, 29 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@גאון אמיתי כי היא לא "שלך". אפרון (שיחה) 13:18, 29 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
מה לא נחשב בזה לשלי אם התמונה צולמה באירוע משפחתי ע"י בן משפחתי שאיננו בין החיים? גאון אמיתי (שיחה) 14:10, 29 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@אפרון גאון אמיתי (שיחה) 14:12, 29 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
@אפרון,@מקוה, מה עושים אם יש בידי תמונה שצולמה לפני עשרות שנים, היא נמצאת בין אלבומי התמונות ואין לה כל איזכור ברשומות רשמיות. האם היא לא נחשבת שלי? התמונה הזו צולמה על ידי אדם פרטי באירוע פרטי. האם לא ניתן להעלות תמונה כזו רק בגלל שאין לי גושפנקא רשמית לכך? גאון אמיתי (שיחה) 14:37, 29 בספטמבר 2024 (IDT)תגובה
האם יש בידך צו ירושה על התמונה? מקוהשיחה • כ"ו באלול ה'תשפ"ד 14:33 (IDT)
@מקוה? אפר (שיחה) 15:03, 8 בינואר 2025 (IST)תגובה
@אפר @מקוה אם הכללים כה נוקשים, אין לי בעיה שתמחקו את זה. אבל אני רק שאלה האם כשקיבלתי מעזבונו של אבי אלבום תמונות מחתונתו אני צריך לקבל על האלבום צו ירושה בכדי להעלות את התמונות לכאן? אתמהה. גאון אמיתי (שיחה) 15:07, 8 בינואר 2025 (IST)תגובה
@מקוה צודק. אני מסכים שהתמונה תימחק אך אינני יודע כיצד לעשות זאת. אתה יכול לעשות זאת בעצמך. גאון אמיתי (שיחה) 15:27, 8 בינואר 2025 (IST)תגובה
המכלול לא א מור לקחת סיכון שמחר יגיע אחד מבני משפחתך ויטען שהוא הבעלים החוקי. שים לב שמדובר בסיכון על מאה אלף ש"ח. מקוהשיחה • ח' בטבת ה'תשפ"ה 15:21 (IDT)

תבניות משתמש

העברתי את תבנית משתמש הגרב"ד שיצרת למרחב המשתמש שלך, תוכל להשתמש משם. אם יהיו עוד כמה משתמשים שירצו להשתמש תוכל לבקש העברה למרחב התבניות הראשי. מקוהשיחה • י' בחשוון ה'תשפ"ה 23:10 (IDT)

'הרב' או 'רבי'

בקשר לעריכה בערך 'ישיבת פונביז' לצעירים'

יישר כח על התיקון אכן לא שמתי לב.

כמובן שבאופן כללי המדיניות אמורה להיות על פי מדיניות המכלול שעל החיים כתוב הרב ועל הנפטרים רבי. חוקר דעת (שיחה) 00:44, 6 בדצמבר 2024 (IST)תגובה

סתם שאלה

מה זה פונצ'ר? (מקוה שהעתקתי נכון מתוך דף המשתמש שלך)
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 21:37, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה

בוגר ישיבת פוניבז' המעטירה האחת והיחידה גאון אמיתי (שיחה) 21:47, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה
יש הבדל בין פונצ'ער לפונוביז'ער?
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 21:52, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה
לא. זה פשוט קיצור נפוץ בין בוגרי הישיבה ויותר קל להגייה.... גאון אמיתי (שיחה) 22:28, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה
החכמתני...
אִישׁ שְׁלֹמֹה, כִּתְבוּ לִי. 22:33, 15 במאי 2025 (IDT)תגובה

מדליית כסף עבורך!

עדיף בלי פוליטיקה! רונן בער (שיחה) 10:18, 6 ביולי 2025 (IDT)תגובה