תחנת הרכבת אופקים
שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת
פרמטרים ריקים [ עתידית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים [ ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |
מידע על הבנייה | |
---|---|
חנוכת התחנה | 2 בינואר 2016 |
מיקום | |
מיקום | אזור התעשייה הצפוני של אופקים, בסמוך לשכונה העתידית חורשת נוח |
קואורדינטות | 31°19′17″N 34°38′02″E / 31.321409°N 34.633840°E |
מידע על התחנה | |
תחנת הרכבת אופקים היא תחנת רכבת המשרתת את העיר אופקים וסביבתה. התחנה ממוקמת מחוץ לעיר – ליד אזור התעשייה. שטחה הוא 600 מ״ר, והוכשר בה שטח לחניית 250 כלי רכב (עם תכנון ל־300).[1] בתחנה נבנו רציף אי אחד ורציף צד אחד, והיא תשמש גם תחנה תפעולית.
עלות הבנייה המשוערת היא כ־50 מיליון שקל מתוך כ־2.21 מיליארד שקל המוקצבים לבניית הקו כולו[2].
מלאכת הבנייה של תחנת הרכבת תוכננה להסתיים בסוף שנת 2015 – לאחר סיום סלילת קו הרכבת אשקלון–באר שבע והכשרתו באוגוסט 2015. ב־19 בספטמבר 2015 נחנך קו הרכבת אשקלון–באר שבע, והתחנה נחנכה ב־2 בינואר 2016.
בסמוך לתחנת הרכבת ייבנו כ־1,100 יחידות דיור בשכונה חדשה שתיקרא "חורשת נח". הרובע מתוכנן במיוחד עבור צעירים במחירים ברי־השגה, וזאת בעזרת עמותה הקרואה "יָזמת נח", שהוקמה בידי צעירים בעקבות המחאה החברתית בשנת 2011. הרובע מתוכנן לפי עקרונות של 'פיתוח מוטה – תחבורה ציבורית', כך שלרכבת חשיבות מרכזית בו, והיא תהיה נגישה בקלות ברגל ובאופניים ותאפשר הגעה מהירה של התושבים למרכזי תעסוקה בבאר שבע ובמרכז הארץ.[3] כמו כן, מתוכנן מיזם בשיטת BOT לבניית חדרי מגורים לסטודנטים בשכר דירה מוזל בסמוך למתחם הרכבת.[4]
שירות רכבות בתחנה
בקו פועלות שתי רכבות לכל כיוון בשעות השיא, וזמן הנסיעה מבאר־שבע לתל אביב דרך אופקים, אשקלון וראשון לציון מערב (משה דיין) נע בין 93 דקות ל־101 דקות (1:33–1:41); מאופקים לאשקלון – 30 דקות (0:30); מאופקים לתל אביב – באותו המסלול – כשעה ורבע (1:15); מאופקים ל'באר־שבע – מרכז' – כ־25 דקות (0:25–0:27).
-
מסילת הרכבת באופקים
-
חזית תחנת הרכבת באופקים

קו הרכבת באר שבע — כרמיאל באר שבע – מרכז • באר שבע – צפון / אוניברסיטה • קריית גת • לוד • תל אביב – ההגנה • תל אביב – השלום • תל אביב – סבידור מרכז • תל אביב – אוניברסיטה • הרצליה • חדרה – מערב • חיפה – חוף הכרמל • חיפה – בת גלים • חיפה מרכז – השמונה • מרכזית המפרץ • קריית מוצקין • אחיהוד • כרמיאל |
תבנית:רכבת ישראל קו כחול כהה עתידי
קישורים חיצוניים
- פרופ׳ דניאל גת: זה לא רק הרכבת, זה גם מה שמסביב – הצעה חלופית למיקום תחנת הרכבת באופקים
- תחנת הרכבת באתר V5 אדריכלים
- תמיר סטיינמן, חדשות ערוץ 2, Mako – היסטוריה באופקים: תחנת רכבת
- ההודעה הרשמית בדף הפייסבוק של עיריית אופקים על נסיעות חינם – כולל תמונות
- אתר יוזמת נח, ובו פרטים אודות השימוש ברכבת באופקים לפי עקרונות פיתוח מוטה-תחבורה ציבורית.
הערות שוליים
- ↑ עופר פטרסבורג ונטלי גרויסמן, "על פי תנועת הרכבות", מוסף "ממון שישי", ידיעות אחרונות, 17 באפריל 2015, עמ' 12-10
- ↑ באיחור של כמעט עשור: הרכבת הגיעה לאופקים, אבל לא כולם מרוצים, באתר https://plus.google.com/100883851361980606872
- ↑ החלום של "יוזמת נוח": עיר צעירים באופקים, ידיעות הנגב, 09.09.13. אתר יוזמת נח
- ↑ עדו בן פורת, התחנה הבאה: אופקים, באתר ערוץ 7, 31 בדצמבר 2015