תחנת הרכבת אופקים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־23:50, 21 ביוני 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (גרסה אחת יובאה: ייבוא מוויקיפדיה העברית: ראה רשימת התורמים)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת

פרמטרים ריקים [ עתידית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אופקים
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 2 בינואר 2016
מיקום
מיקום אזור התעשייה הצפוני של אופקים, בסמוך לשכונה העתידית חורשת נוח
קואורדינטות 31°19′17″N 34°38′02″E / 31.321409°N 34.633840°E / 31.321409; 34.633840
מידע על התחנה

תחנת הרכבת אופקים היא תחנת רכבת המשרתת את העיר אופקים וסביבתה. התחנה ממוקמת מחוץ לעיר – ליד אזור התעשייה. שטחה הוא 600 מ״ר, והוכשר בה שטח לחניית 250 כלי רכב (עם תכנון ל־300).[1] בתחנה נבנו רציף אי אחד ורציף צד אחד, והיא תשמש גם תחנה תפעולית.

עלות הבנייה המשוערת היא כ־50 מיליון שקל מתוך כ־2.21 מיליארד שקל המוקצבים לבניית הקו כולו[2].

מלאכת הבנייה של תחנת הרכבת תוכננה להסתיים בסוף שנת 2015 – לאחר סיום סלילת קו הרכבת אשקלון–באר שבע והכשרתו באוגוסט 2015. ב־19 בספטמבר 2015 נחנך קו הרכבת אשקלון–באר שבע, והתחנה נחנכה ב־2 בינואר 2016.

בסמוך לתחנת הרכבת ייבנו כ־1,100 יחידות דיור בשכונה חדשה שתיקרא "חורשת נח". הרובע מתוכנן במיוחד עבור צעירים במחירים ברי־השגה, וזאת בעזרת עמותה הקרואה "יָזמת נח", שהוקמה בידי צעירים בעקבות המחאה החברתית בשנת 2011. הרובע מתוכנן לפי עקרונות של 'פיתוח מוטה – תחבורה ציבורית', כך שלרכבת חשיבות מרכזית בו, והיא תהיה נגישה בקלות ברגל ובאופניים ותאפשר הגעה מהירה של התושבים למרכזי תעסוקה בבאר שבע ובמרכז הארץ.[3] כמו כן, מתוכנן מיזם בשיטת BOT לבניית חדרי מגורים לסטודנטים בשכר דירה מוזל בסמוך למתחם הרכבת.[4]

שירות רכבות בתחנה

בקו פועלות שתי רכבות לכל כיוון בשעות השיא, וזמן הנסיעה מבאר־שבע לתל אביב דרך אופקים, אשקלון וראשון לציון מערב (משה דיין) נע בין 93 דקות ל־101 דקות (1:33–1:41); מאופקים לאשקלון – 30 דקות (0:30); מאופקים לתל אביב – באותו המסלול – כשעה ורבע (1:15); מאופקים ל'באר־שבע – מרכז' – כ־25 דקות (0:25–0:27).

תרשים התחנה
תרשים התחנה
קו הרכבת באר שבעכרמיאל
באר שבע – מרכזבאר שבע – צפון / אוניברסיטהקריית גתלודתל אביב – ההגנהתל אביב – השלוםתל אביב – סבידור מרכזתל אביב – אוניברסיטההרצליהחדרה – מערבחיפה – חוף הכרמלחיפה – בת גליםחיפה מרכז – השמונהמרכזית המפרץקריית מוצקיןאחיהודכרמיאל

תבנית:רכבת ישראל קו כחול כהה עתידי

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תחנת הרכבת אופקים בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. עופר פטרסבורג ונטלי גרויסמן, "על פי תנועת הרכבות", מוסף "ממון שישי", ידיעות אחרונות, 17 באפריל 2015, עמ' 12-10
  2. באיחור של כמעט עשור: הרכבת הגיעה לאופקים, אבל לא כולם מרוצים, באתר https://plus.google.com/100883851361980606872
  3. החלום של "יוזמת נוח": עיר צעירים באופקים, ידיעות הנגב, 09.09.13. אתר יוזמת נח
  4. עדו בן פורת, התחנה הבאה: אופקים, באתר ערוץ 7, 31 בדצמבר 2015