שיחה:הרב ישראל גואלמן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת מטעמים בנושא המגבונים
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חשיבות?

יואל ויס, אולי עדיף לחכות לקביעת מדיניות? שמש מרפא (שיחה) 21:43, 27 באוגוסט 2020 (IDT)תגובה[תגובה]

מכלולאים פעילים‏, הערך כבר מלא זמן בטיוטה, או להרחיב (אם יש חשיבות) או למחוק (אם אין)! כפוף לכללים (שיחה) 19:52, 13 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
לדעתי יש חשיבות גדולה, ויש תועלת בטיוטה - יום אחד יטפלו בה... מישהו (שיחה)
מצטרף למישהו פעמיים...-- הכל לטובה 😊 שיחה י' בטבת ה'תשפ"ב • 01:07, 14 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
מנטרים, בשל לעבור למרחב הערכים. בתודה מראש. כפוף לכללים (שיחה) 18:03, 15 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
כפוף לכללים א. בדפי שיחה מסוג זה, נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש סימן אחד או יותר של נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים, מוסיפים : אחד יותר. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. ב. יש לבקשות אלו דף ייעודי המכלול:העברת דפי טיוטה. דויד (שיחה) י"ג בטבת ה'תשפ"ב 18:55 (IDT)

המגבונים

מטעמים א. אני רואה בכך נושא איזוטרי. ב. המקור כעת גם לא נפתח לי. ג. אם המכתב אינו מתייחס בפירוש להרב גואלמן אינני רואה איך זה יכול להיכנס לערך. מקוהשיחה • י"ב בטבת ה'תשפ"ב 09:17 (IDT)

מקוה
  • א. תגדיר איזוטרי? הנושא נידון בארוכה בין פוסקי ההלכה. מדובר בפולמוס הנידון ברותחין. (ראה נידון זה במקורות להלן: חוט שני חלק ב עמוד רט, "הלכות שבת בשבת" חלק ב עמוד רעז, "תורת המלאכות" חלק ג עמוד עג, בספר אורחות שבת חלק א' הקדישו את חלק הארי של בירור הלכה בסוף הספר לבחינת הנושא, שיטת הג"ר אשר וייס- שהוא כמעט דעת יחידאה). מבחינה אנציקלופדית יש חשיבות מכרעת להכרת נשוא הערך, כיוון שזה מאוד משקף את כתפיו הרחבות (לחיוב, לשלילה, או להגדרה, - איך שתרצה) בנושא שרוב בנין ומנין של פוסקי זמנינו הכריעו לאסור. (האם פסיקותיו של רב צריכות להיות חלק מהערך שלו? ראה לדוגמה בערך הרב מנחם מנדל שפרן, מפורטים שם פסקי דין והלכות מרכזיות שבהן הביע דעתו). ועוד, שמדובר בנושא מאוד מעשי ודבר ההכשר שלו מאוד מפורסם בציבור (לעיני הרואות, אתה יכול להציץ כאן - רואים את חתימתו על המוצר, או בכל אתרי קניות המקוונים, לדעתי הקטנה מוצר זה משווק כמעט בכל סופר חרדי ברחבי הארץ כבר שנה תמימה)
  • ב. אין לי מושג מדוע זה לא נפתח לך? בדקתי בעוד מחשב וזה נפתח לי מצוין.
  • ג. אכן טענה. אך שים לב לכמה נתונים: המכתב יצא לאור עולם בדיוק בתקופה שבה החל שיווק המוצר. (ראה בתאריך המכתב). בנוסף הדברים מפורסמים מאוד (תעשה חיפוש קצר בגוגל ותראה). וכמו שראיתי בכמה מקומות בדפי שיחה כאן באתר (ראה כאן שאלה 8). אם אתה חושב שאין מספיק אמינות בעריכה הזאת אשמח לפתוח על כך דיון מסודר כי מדובר בשטח אפור (מאוד). מטעמים (שיחה) 12:04, 16 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
אם הוא כתב תשובה מסודרת בענין הצדק איתך, זה שיש הכשר שלו על משהו לא מצדיק שורה בערך שלו, בשונה מהדוגמאות שהבאת אצל הרב שפרן.
לענין ג. כל הטיעונים שלך נכנסים בגדר מחקר מקורי. אין לי מושג מה אתה מביא לי ממשא ומתן בין שני משתמשים... מקוהשיחה • י"ב בטבת ה'תשפ"ב 13:32 (IDT)
א. הוא לא כתב תשובה מסודרת. הוא שם את החתימה שלו על כל אריזה. זה הרבה יותר משמעותי מהרב שפרן. אין לזה שום תקדים למיטב ידיעתי.
ג. זו בדיוק השאלה, האם דברים שידועים לכולם נקראים "מחקר מקורי"? (לא הבאתי לך מו"מ בין שני משתמשים אלא להראות לך שהדבר בגדר אפור) אשמח ללמוד יותר את ההגדרה ואם זה כתוב היכן שהוא בדפי מדיניות אשמח שתאיר את עיני.
ד. לדיוק טענתי אני רוצה להבהיר על מה נסוב הויכוח, ציטוט מתוכן המכתב:

היות שלאחרונה משווקים [גם במקומות של בני תורה] ממחטות לחות לשימוש בשבת קדש, הרינו לגלות דעתנו שלאחר שראינו ובדקנו את הסוגים השונים של הממחטות הנ"ל...

כלומר, הטענה שלך שיתכן שיש מוצרים מקבילים עם חותמת כשרות מקבילה (שעדיין אף אחד לא שמע עליה) ועל זה יצא מכתב שחתומים עליו שבעה מפוסקי ההוראה. מטעמים (שיחה) 14:42, 16 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
זה שהוא שם את החתימה שלו על זה לא הופך את זה לדבר משמעותי בביוגרפיה שלו. ואכן כן, ראה המכלול:ביבליוגרפיה והמכלול:איכותם של מקורות ובמיוחד לענין ביקורת בערכי אישים ראה המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים בפסקה העוסקת בפסקת ביקורת. ואני לא טוען שיכול להיות שהם לא עסקו במגבונים שאותם הוא הכשיר, אני רק טוען שאין לנו סמכות באנציקלופדיה לעשות את ההקשר לבד. אם תרצה לכתוב ערך על הנושא של המגבונים תוכל לכתוב שם שיש מגבונים שהרב גואלמן הכשיר ויש רבנים שיצאו במכתב נגד שימוש "במגבונים כאלו". מקוהשיחה • י"ב בטבת ה'תשפ"ב 17:47 (IDT)
לסיכום הדיון: לדעתי אין הדברים נכנסים לתחום "ביקורת בערכי אישים", מדובר על מחלוקת הלכתית נטו. אתה טוען שמדובר בפסקת ביקורת ולכן יש צורך בזהירות יתרה. אני מקבל את דעתך ואמחק את הנושא באופן זמני מהערך (עד להוספת מקור נוסף על מכתב הרבנים). מטעמים (שיחה) 20:17, 16 בדצמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]