שיחה:לואיז היי/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

יוספיאן (שיחהתרומות)

לעורכי אספקלריה‎‏ ראיתי בדף זה ובעוד כמה דפים תיקונים שתיקן אחרי {{יחיד ורבים}} כמובן שאין לי שום בעיה עם ביקורת, אבל נראה לי שחלק מהתיקונים נובעים משאלה שצריך לדון עליה.

בכל פרסום חרדי שעבר ביקורת לא יוזכר אונס גם לא במילים מכובסות בחינת הרחק מן הכיעור, וכאן דומה שתפיסת חלק מהעורכים היא שאין בעיה באיזכור האונס ורק שלא קוראים לילד בשמו. בעיני תוצאה של כזו תפיסה היא לא 'אינצקלופדיה יהודית' אלא סוד של גיור רפורמי בהלבשת כיפה כאילו חרדית, אבל התוכן לא משהו שנכנס לבתים חרדיים.

זו שאלה חשובה שנוגעת להרבה נושאים במכלול ויש לנסח מדיניות על כך.

ספרא (שיחהתרומות)

במקרה זה - זה אכן מיותר. הסרתי.

המכלול איננו עיתון חרדי, כי אם אנציקלופדיה. הסטנדרטים שונים במקצת.

אנחנו צריכים להתאים את המידע ליהודי שומר התורה. השאלה איך להתאים נתון להרבה שיקול דעת ונתינת מקום לדעות מגוונות בציבור, וכפי שכתב לך מקוה בדף שיחתו.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אני לא בטוח לגבי ההגדרה של מילים מכובסות, כשכותבים בצורה כללית "הותקפה" זה לא בעייתי בעיני, ואני לא חושב שהמכלול צריך להיות סוג של עיתון, והדברים ארוכים. (ולכשתמצי לומר, בהמודיע למשל לא כותבים שמות פרטיים של בנות).

יוספיאן (שיחהתרומות)

אני מבין שבאינצקלופדיה הקו לעיתים צריך להיות יותר מקל. אבל עדיין ברור שאין שום צורך לקורא חרדי לקרוא על *צונזר*, ודאי וודאי במקרים שאין זה נצרך לגוף הערך.

גם אם תשווה לספרים חרדים או אפילו לרדיו לא תמצא דברים אפילו בכיוון.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אם זה לא נצרך זה דבר אחד, ולעיתים יש לדון גם ברמה האנצי'. אבל כשכן צריך לתת מידע, אין בעיה שזה יכתב באופן כללי. ז.א. אם נכתוב "הותקפה", זו אמירה כללית מאד, והמבין יבין. גם כשכתוב בעיתון שפלוני נאשם בפלילים כ"א מבין על מה מדובר.

יוספיאן (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

שאבין, על לואיז היי תקרא בספר חרדי? או אולי בעיתון חרדי? או ברדיו?

מה זה ההשוואות האלו?

שרגא (שיחהתרומות)

יוספיאן היקר, שוב תודה על ניקוי התוכן החשוב שאתה עושה, אך, שים לב לא לכתוב את המילה הבעייתית עצמה בדפי שיחה שוב ושוב.

זה גורם להטרחת המפעילים ללא סיבה כדי להסתיר זאת, בעוד שאפשר לכתוב את הפסקה ותחילת המשפט ושלוש נקודות. תודה.

יוספיאן (שיחהתרומות)

{{ספרא}} נראה לי שהתשובה פשוטה,

אם מישהו יכתוב ספר חרדי העוסק בריפוי מחלות גוף ונפש באמצעים שונים, יתכן מאוד שהוא יביא את לואיז היי כדוגמה. אינצ' מטבעה מוכנה לאנשים המתענינים בכל הנושאים ולכן יש משמעות להביא ערך כזה.

כמובן שאין לזה דבר וחצי דבר עם נושאים שנמצאים בקטגוריה של הרחק מן הכיעור שבזה לא אמור להיות הבדל בין המכלול לנורמה המקובלת בעולם החרדי בצנזורה. הרי אף אחד לא מתנדב במכלול כדי לשנות את הנורמה המקובלת בענינים יהודיים, אלא אדרבה להתאים את המכלול לערכים אלו.

Vמאירי (שיחהתרומות)

מה הבעיה בהותקפה? אי אפשר לומר שהציקו למישהו? זה כיעור? בראש בריא לא אמורים להסתכל על זה תחת קטוגריה אחרת מקטגוריית אלימות. ובעיתונים החרדיים נשמרים גם מדברים כאלו, לא מפני שחושבים אחרת, אלא משום שעיתונות טבעה להעלות נושאים לתודעה ולשיח, וזה אין רוצים. כתבתי כל הנ"ל מבלי להתיחס לערך זה ספציפית. ויה"ר שלא תצא תקלה תחת ידינו.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יפה, כל מילה פנינה, כמו תמיד.

אין נושאים ישנים יותר