הקישורים אינם תורניים.
האם למחוק את כל הפסקה?
מכלולאים פעילים
לא ניתן לעריכה
חלק מתכני אתר זה מקורם בוויקיפדיה העברית. דף שמצויין בסופו ו/או בתחילת הגרסאות הקודמות שלו כי מקורו בוויקיפדיה העברית, הטקסט בדף מוגש באדיבות ויקיפדיה העברית בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0. (ניתן לעיין שם בדף המקורי, וברשימת התורמים).
תכנים אחרים שנוצרו באתר זה ומתפרסמים בו בלא שמצויין עליהם במפורש אחרת - כל הזכויות עליהם שמורות למכון חכמת התורה (בע"מ, חל"צ), המכון מעניק רשות לשימוש אישי (לא מסחרי ולא ציבורי) בתכנים אלו. יתכן וישנם תנאים נוספים, ראה הבהרה משפטית.
הקישורים אינם תורניים.
האם למחוק את כל הפסקה?
מכלולאים פעילים
באופן כללי לא מוחקים קש"ח אא"כ זה מוביל לאתרי כפירה ברמה כלשהי.
כמובן שאם הקישור הוא למקום בלי חשיבות מספיקה, ניתן להסיר גם בלי השיקול האספקלרי.
אם יש לך קש"ח תורני להוסיף, (ראשון..), זה יותר טוב
אני לא משתגע מלמחוק כל דבר שאמרו פרופסורים אם זה קשור לתורה. אני לא כל כך מבין מה היה כזה נורא בהשוואה בין מעשה סדום למבול. (כלומר, זה לא היה אנצי' אבל לא חילול הקודש ולא כלום)
גם אני איני מתלהב מלמחוק דברים, לכן הצבתי את זה בסימן שאלה.
אבל, אני רוצה להציע חילוק ברור שהוא לדעתי מאוד קריטי:
בערכים תורניים לגמרי כמו הנוכחי, שזהו ערך המשקף את הכתוב בתורה, עם כל הכבוד, יש עשרות ספרי חז"ל ומדרשים על החומש, לא רואה סיבה שבאנציקלופדיה יהודית יצטרכו לשאוב מידע מבורות אחרים. זה התחום שלנו. לא של הפרופסורים.
בערכים אחרים שהם לא סיפור תורני מובהק, אין בעיה לתת פרשנות אקדמית/חיצונית. לדוגמה כמו בערך על השמש, יש פסקה על "השמש ביהדות" וכן פסקה על השפעותיה ותפקידה גם מבחינה מדעית ואקדמית.
לא כ"כ הבנתי מה ההבדל,
אם אני ממילא עוסק בכתיבה מסויימת בתוך הערך ורואה דברים הראויים להימחק, אז מה?
צודק לגמרי. רק מה שצריך לכתוב על פי מקורותינו, ולא סתם מהזיכרון שלמדנו בחיידר.
תוכל לנסות להתלבש על ערך ולכתוב אותו מחדש, או חלקים ממנו. זה לכאורה יהיה יעיל יותר מדיונים בדפי שיחה.
ספרא בסדר גמור,
אבל לא ענית לעצם השאלה, למחוק או לא למחוק את אותם קש"ח, בערכים מסוג זה כמובן.?
בערך ישנה טבלה מאוד יפה המשווה את סיפור הפיכת העיר סדום לסיפור המבול,
לא ידועה לי השוואה זו במקורותינו, ונראה שהיא מבוסרת על מקורות לא תורניים, עם הבנה משובשת של פירוש התורה. (וכנראה יובאה מויקיפדיה כצורתה..) מה גם, שדרוש שכתוב לטקסט עצמו.
עורכי אספקלריה מכלולאים פעילים
לכן תייגתי את עורכי אספקלריה.
יש בערך עוד תוכן שמיחס לפרשנות נוצרית.
ככלל, פרשנות נוצרית חמורה בהרבה מפרשנות חילונית. עדיף להיות עם הארץ מאשר כופר.