שיחה:ממלכה במבחן/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

הבן החכם (שיחהתרומות)
אחד יחיד (שיחהתרומות)

בעד

שלוימי (שיחהתרומות)

לא חושב שצריך. הפסקה כאן מפרטת ומקצרת גם יחד, אין סיבה לקצר יותר.

הבן החכם (שיחהתרומות)

חשבתי להשאיר כאן את הטבלה של הדמויות ואת כל השאר להעביר לשם

שלוימי (שיחהתרומות)

אפשר להעתיק, לא סותר

הבטלן (שיחהתרומות)

מכלולאים פעילים, אני חושב שלעת עתה לא כדאי שיהיה בערך תקציר של הספר החמישי, וזאת משום שהרבה אנשים לא קראו אותו, והם עלולים להיחשף לגילויים שבנקודה זו הם אינם רוצים להיחשף אליהם.

אציין כי באופן כללי אני חושב שאין לכלול בערכים תקצירים של ספרים שיש בהם כדי לפגום את הנאת הקריאה בספר עצמו.

דעתכם?!

עפר ואפר (שיחהתרומות)

דעתנו שמי שלא רוצה, יכול לא לעבור על הערך לפני שהוא קורא את הספר

הבטלן (שיחהתרומות)

עפר ואפר, טענתי היא שלא שייך לייעד ערך אנציקלופדי רק לחלק מן הקוראים, ואילו החלק השני צריך להימנע מלקרוא ולו בשגגה את הערך. בפרט שבנידון זה הספר יצא לאור רק עתה ורוב רובו של הציבור לא קרא אותו.

בנוסף, אני לא רואה שום תועלת בהוספת מידע זה, מלבד הרצון להוכיח קבל עם ועדה שהעורך היה מן הראשונים לקרוא את הספר. הרי מי שקרא את הספר אינו זקוק לתקציר העלילה, ומי שלא קרא מסתמא אינו מעוניין להיחשף למידע.

והערת אגב: הייתי ממליץ להימנע מהמילה ׳דעתנו׳ כאשר מדובר בדעה של אדם יחיד.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

"בנוסף, אני לא רואה שום תועלת בהוספת מידע זה, מלבד הרצון להוכיח קבל עם ועדה שהעורך היה מן הראשונים לקרוא את הספר. הרי מי שקרא את הספר אינו זקוק לתקציר העלילה, ומי שלא קרא מסתמא אינו מעוניין להיחשף למידע"

הטענה הזו מצוינת לכל ערכי הספרים במכלול. ומעצם קיומם נראה דלא כדבריך

הבטלן (שיחהתרומות)
  1. עפר ואפר,
  2. בדרך כלל לא מדובר על ספרים חדשים אלא על ספרים שיצאו לפני זמן רב.
  3. באמת לא מצוי שתקציר העלילה כולל בתוכו ספוילרים.
  4. אם אכן ישנם מקומות כאלו, בהם קריאת הערך עלולה לפגום בחווית קריאת הספר, לדעתי גם הם דורשים תיקון.
עפר ואפר (שיחהתרומות)

המחדש ידו על התחתונה. ובמקרה שלנו אתה מחדש דין שאין לו מקור

יעקב (שיחהתרומות)

הבטלן היה לך לאמר זאת בסדרת מרגל להשכרה עם הוצאת הספר מגן אנושי.

שמה היה אחד זריז ברמות לא אנושיות שהספיק לקרוא את הספר תוך יומיים ועוד לכתוב אותו בויקיפדיה.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

כנראה שאת סדרת מרגל להשכרה הוא בלאו הכי לא קורא...

יעקב (שיחהתרומות)

והכל זה היה בשביל להכניס את האג׳נדה שלו לויקיפדיה...

המבקר (שיחהתרומות)

גי גי גי

הבטלן (שיחהתרומות)

המבקר, הסבר את תגובתך, כי ככל הנראה היא נכתבה בשפה שאינה ידועה לי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

המבקר, מלבד העובדה שזו לא תגובה של אדם מן היישוב, זה כנראה גם הפרה של מכ:כה. נא להימנע מכך.

למעשה, כל ערך שהוא שכולל תוכן עלילתי הוא ספוילר. היתה בעבר הרחוק תבנית אזהרה יעודית בוויקיפדיה, אבל היא נמחקה, ובצדק.

המבקר (שיחהתרומות)

סליחה על תגובתי הנלוזה, אבל הבקשה התמוהה הזאת הדהימה אותי בבטלנותה.

הבטלן (שיחהתרומות)

המבקר, לדעתך שימוש בשפה פוגענית וירידה לפסים אישיים יגרמו לטיעוניך להתקבל טוב יותר?

דרוך (שיחהתרומות)

הבטלן סליחה שאני מתערב, אבל אל לך להתלונן על פסים איששים כשאתה תוקף אישית ללא סיבה.

ראה למשל כאן: הבטלן (שיחהתרומות) עפר ואפר, טענתי היא שלא שייך לייעד ערך אנציקלופדי רק לחלק מן הקוראים, ואילו החלק השני צריך להימנע מלקרוא ולו בשגגה את הערך. בפרט שבנידון זה הספר יצא לאור רק עתה ורוב רובו של הציבור לא קרא אותו.

בנוסף, אני לא רואה שום תועלת בהוספת מידע זה, מלבד הרצון להוכיח קבל עם ועדה שהעורך היה מן הראשונים לקרוא את הספר. הרי מי שקרא את הספר אינו זקוק לתקציר העלילה, ומי שלא קרא מסתמא אינו מעוניין להיחשף למידע.

והערת אגב: הייתי ממליץ להימנע מהמילה ׳דעתנו׳ כאשר מדובר בדעה של אדם יחיד.

חבל שמכניסים לכאן את הסגנון של ויקיפדיה

יעקב (שיחהתרומות)

ממש לא! הנה אני לדוגמה לא קורא את הספר ומעוניין לקרוא מה מסופר שם.

הבטלן (שיחהתרומות)

דרוך, היכן ראית כאן תקיפה אישית? טענתי הייתה כללית, והבהרתי אותה היטב. בשום מצב לא התייחסתי לעורך מסוים, אלא דיבקרתי על תופעה מסוימת שאינה לרוחי. בכלל, אם איני טועה מי שעשה את העריכות עליהן דיברתי לא היה העורך אליו הפניתי את תגובתי.

לגבי השימוש במילה ׳דעתנו׳, זה אכן צורם לי. זה תיקון, לא תקיפה. יש הבדל עצום בין הדברים.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אכן, רצוי להבדיל בין ביקורת עניינית ובין תקיפה אישית. אם כל הערה תלקח כתקיפה יהיה קשה מאד לנהל כאן דיונים.

המבקר (שיחהתרומות)

סליחה

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אל תזלזל כל כך במיק, גם אם הוא שינה לעצמו את השם...

המבקר (שיחהתרומות)

עפר ואפר זה פרט זוטרי שמוזכר בתחילת הערך לא צריך פיסקה.

המבקר (שיחהתרומות)
עפר ואפר (שיחהתרומות)

מה המצב בויקי? (לגבי הנקודה הזו)

המבקר (שיחהתרומות)

אבדוק בהמשך, בכל מקרה, מה זה נוגע.

המבקר (שיחהתרומות)

בויקי זה לא מוזכר כלל

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אוקי. מקבל

דידן נוצח (שיחהתרומות)

כתבתי את העלילה אבל יצא לי ממש ארוך, אשמח אם משהו יקצר את זה

עפר ואפר (שיחהתרומות)

נראה לי שכל זמן שאין ערך בפנ"ע על הספר, לא נורא אם זה יהיה ארוך

יעקב (שיחהתרומות)
דידן נוצח (שיחהתרומות)

אני יכולה להכין ערך לספר אם אין עדיין

יעקב (שיחהתרומות)
דידן נוצח (שיחהתרומות)
יעקב (שיחהתרומות)

זה חסום לי בנטפרי, תוכל להוסיף את זה אתה?

דידן נוצח (שיחהתרומות)

אוקי

עפר ואפר (שיחהתרומות)

זה לא אמור להיות חסום

יעקב (שיחהתרומות)

חסום לי בקהילה שחוסמת הכל חוץ מעלי אקספרס, מייל, אוצר החכמה ועוד שלוש-ארבע אתרים.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

הי! חכו שנקרא את הספר...

יעקב (שיחהתרומות)

על זה בדיוק דיברו בנושא הקודם...

המורה זאב (שיחהתרומות)

מישהו קרא את פדהאל ויכול לעדכן את כל הערכים שקשורים לנושא?

פדהאל - פרסום והוצאה לאור

12
עפר ואפר (שיחהתרומות)

למעריצי ממלכה במבחן. פדהאל צפוי להתפרסם לקראת חג הפסח הבעל"ט.

הספר יפורסם בשלושה כרכים נפרדים בסכום עגול

מדובר במחקר מקורי ונשמח אם מישהו יודע על כך ממקור רשמי

להלל (שיחהתרומות)

אין לי על כך שמץ. ואני מנוי לניוזלטור של מיה קינן. כך שעדכונים רישמיים ודאי יש.

קמץ קטן (שיחהתרומות)

לאחר שעבר הפסח [תשפ"ב] והספר עדיין לא יצא, הגיעה למנויים (ואני ביניהם) הודעה ובה התנצלות על כך שאף שהוא טרם יצא הוא אוטוטו מגיע.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

יצאה הודעה דומה גם לפני חצי שנה...

קמץ קטן (שיחהתרומות)

ואף על פי שיתמהמה אם כל זה עדיין יש המחכים לו...

בכל אופן ודאי שזה צריך להיות מצויין בערך.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

מסכים אתך...

תרתי דסתרי (שיחהתרומות)

ישנם פרסומים על הוצאה לאור עוד קודם סוכות

עפר ואפר (שיחהתרומות)

הבעיה העיקרית בכל ה"פרסומים" האלו היא שגם מיה קינן עצמה לא ממש יודעת מתי היא תוציא את הספר בסופו של דבר. עוד בשנת תשע"ט היא דיברה על חנוכה תש"פ...

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

אני לא מהקוראים אבל בשבילכם שמעתי שזה עתיד לצאת לקראת חג הסוכות הבעל''ט

יעל10 (שיחהתרומות)

זה אכן יוצא לסוכות ראיתי שאפשר להרשם באתר לקבלת עדכון כשזה מגיע לחנות

נרשמתי כאן יש אפילו תמונה של הספר נראה שזה אמיתי!!

יעל10 (שיחהתרומות)
יעקב (שיחהתרומות)
אחודה חידה (שיחהתרומות)

עפר ואפר יש לך מושג מה פשר תמונת מפת האיזור ומה מקורה?


היא לא נראית לי מתאימה למסופר בספרים, ברמה כזו שגם היא פורסמה ע"י הסופרת לא יודע עד כמה כדאי להכניס אותה לערך?


היא הוכנסה לערך לפני יותר משלוש שנים על ידי פינרס שכנראה לא פעיל כיום.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אני משער שזה אחד מהקוראים המעריצים שיצר את זה. לא משהו שקשור לסופרת עצמה

אחודה חידה (שיחהתרומות)

אז אין שום סיבה שהיא תופיע בערך, אמחוק אותה.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

למה שלא תופיע? היא מוסיפה הרבה יופי לערך (כמובן בתנאי שהיא באמת תואמת לספר)

אחודה חידה (שיחהתרומות)

נדמה לי שהיא לא תואמת, אם תרצה אפרט.

עפר ואפר (שיחהתרומות)
אחודה חידה (שיחהתרומות)

לא כ"כ אנציקלופדי לעטר ערך בציור חסר מקור, אם יש לי כשרון לציור (והאמת שאין לי) אני יכול להוסיף ציורים שלי לעוד ערכים?

עפר ואפר (שיחהתרומות)

ערכים מהסוג הזה - לכאורה כן.

קמץ קטן (שיחהתרומות)

אם אפשר להשוות [ולענ"ד בנידון דידן אפשר...] בויקיפדיה בערכים דומים [ספרים וכדו'] אכן מופיעים מפות שיצרו מעריצים שלא על דעת הסופרים, ולפעמים חלק מהמפות אף סותרות אלו את אלו.

קמץ קטן הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
קמץ קטן הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אחודה חידה (שיחהתרומות)

סותרות אלו את אלו, הערתי שכאן כמדומני שזה סותר את הספר, ואגב שם מדובר במפות שפרסומן הראשון הוא בויקיפדיה?

קמץ קטן (שיחהתרומות)

הן סותרות אלו את אלו כי הן תלויות בפרשנויות שונות של הספר לפי הבנת הקוראים שזה לכאורה (לא מידיעה) גם המצב כאן.

אני מניח שאם תשאל את יוצר המפה על ה'קושיות' שלך יהיו לו עליהן 'תירוצים'.

אם הוא יסכים איתך שהמפה מוטעית ודאי שהיא לא צריכה להופיע.

בנוגע ל"אגב" ששאלת, אין לי מושג.

אחודה חידה (שיחהתרומות)

אבל א"א לנהל איתו דיון כי אין לו שם וכתובת, וזה האבסורד להציג באנציק' מפה שאי מי חסר שם העלה, אין מושג מי יצר אותה כמה מחשבה הוא הקדיש לזה כמה אנשים שמעו עליה או ראו אותה לפני שעלתה למכלול וגם אח"כ.


בקיצור לדעתי דינה למחיקה, האם יש מתנגדים?

יושב אוהלים (שיחהתרומות)
ניטראלי (שיחהתרומות)
יושב אוהלים (שיחהתרומות)

שמי שקרא את הספר יבדוק אם המפה מתאימה ואם לא שימחקו את המפה

תרתי דסתרי (שיחהתרומות)

כמדומני שנפלה טעות במפה בכך שאחוזת בנטיליאן נמצאת בקצה השמאלי העליון, (לא מצוין צדדים במפה), ומישורי הפלאט נמצאים בקצה הימני התחתון. ומצוין באופן מפורש בספר על גבול ומעבר משותפים.

שנית מצוין כי המפה אינה תואמת לנתונים הגיאו-פוליטיים האמיתיים, ומה הם הנתונים האמתיים???

קמץ קטן (שיחהתרומות)

בנתונים האמיתיים האימפריה הביזנטית הייתה על גבולות שונים לחלוטין. כוזר הייתה בעיקר בחצי האי קרים ומזרחה לו.

כנ"ל לגבי כך שהבולגרים חצצו בין ביזנטיון והכוזרים, בעוד באיסתרק (ספר) מוזכרת דמות שזוכרת פלישה ביזנטינית. דבר זה לא מתאפשר אם בולגריה הייתה ממלכה עצמאית כפי שמותאר בסדרה.

מצ"ב מפת כוזר הסטורית.

קובץ:Khazar1.png

קמץ קטן הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
אחודה חידה (שיחהתרומות)
כמעין המתגבר (שיחהתרומות)

(מהללאל, אם כבר הזמינו אותך לכאן, אולי תעיף מבט על העריכה שעשיתי פעם בערך הזה וספרא מחק אותה, גם אם תסכים איתו למחוק אותה אבל תסתכל בשביל הבדיחה).

מהללאל (שיחהתרומות)

חזק, ובכנות לא הבנתי למה למחוק דבר כזה.

ספרא (שיחהתרומות)

כי זה מחקר מקורי ללא בושה... תוך כדי קביעת עובדות לא מבוססות...

והכותב עצמו כנראה ידע מכך... ראה בתקציר העריכה.

כבר בתקופת הרמב"ם והראשונים אנו מוצאים התייחסויות לאמירת תהלים. קיימת תעודה לתלמיד הסמ"ק בזה"ל "ועשו תענית כמה ימים שיקבל האדם שכר כשיקרא דבר יום ביומו (בספר הסמ"ק) כאילו היה קורא בספר תהילים".

שלא להזכיר את דברי המדרש שביקש דוד שיהגו בספרו ויקבלו שכר כהוגי נגעים ואהלות...

כבר אצל אסתר המלכה אנו מוצאים בתלמוד שהתפללה במזמור כ"ב בעת צרתה. ופירשו רבים שדוד אמר מזמור זה בנבואה עליה.

אם יש אזכורים למנהגים חדשים, זה דווקא האמירה בציבור, ובאזורים מסויימים (אצל אבי השל"ה).

כמעין המתגבר (שיחהתרומות)

מהמדרש ודאי אין ראיה, כי זה בתור לימוד תורה ולא תפילה בשעת צרה, מאסתר אין ראיה כי איך לא תתפלל פרק זה אם נאמר במיוחד עליה בנבואה, על תלמיד הסמ"ק גם יש לדחות דהיינו כמו לימוד תורה ולא תפילה בשעת צרה, ושתיקת כל הספרות היא ראיה שזה לא היה נהוג, אבל בסדר ספרא ידידי רציתי רק שיהיה קצת מעניין.

ספרא (שיחהתרומות)

אתה ממציא סברות כרס "יש לדחות ויש לדון" בלי לבדוק דברים. זה לא הפורום המתאים לזה.

כשתבדוק את הנושא, נדבר...

יש מקורות קדומים מאוד לאמירתה כתפילה.


כמעין המתגבר (שיחהתרומות)

בסדר אני מסכים איתך לא לכתוב את זה, כתבתי את זה רק להלבנת הנושא, אבל אינצקלופדיה זה משהו אחר, אני מבין. ספרא

אחודה חידה (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)

לקבוצת תפוצה מצומצמת במייל, כתמורה לקידום מכירות שהיא ביקשה וקדם יותר השנה.

בצרוף בקשה מפורשת לא להעלות - כי אם לא הייתי מעלה לדרייב כקישוח"צ.

חסיד חב"ד (שיחהתרומות)

קיבלתי גם אני הפרק

אחודה חידה (שיחהתרומות)

ולשלוח באופן פרטי במייל מותר ?

מהללאל (שיחהתרומות)

לא, צר לי.

חסיד חב"ד (שיחהתרומות)

מהללאל רק מציין שהפרק פורסם במייל לראשונה לפני שבט, לא זוכר מתי, תוכל לראות שנכתב שם שזה שליחה שנייה

דרוש עדכון ושילוב טוב

1
שלמה המלך (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר