תחנת הרכבת בת ים – יוספטל

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־23:49, 21 ביוני 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (גרסה אחת יובאה: ייבוא מוויקיפדיה העברית: ראה רשימת התורמים)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת

פרמטרים ריקים [ עתידית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בת ים – יוספטל
נגישה לבעלי מוגבלויות
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 25 בספטמבר 2011
מיקום
מיקום מחלף יוספטל, בין חולון לבת-ים.
קואורדינטות 32°00′53″N 34°45′43″E / 32.0146097°N 34.7620296°E / 32.0146097; 34.7620296
אתרים סמוכים כביש 20, קניון בת-ים.
מידע על התחנה
שירות רכבות באר שבע, אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד,יבנה, ראשון לציון, חולון, תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון

תחנת הרכבת בת ים – יוספטל היא תחנת רכבת על הקו המחבר את תל אביב למערב ראשון לציון ויבנה. התחנה ממוקמת במחלף יוספטל הנמצא במפגש שבין רחוב יוספטל בבת ים וחולון לנתיבי איילון, ומכאן שמה. זמן הנסיעה מהתחנה לתל אביב הוא כ-12 דקות, ומחיר הנסיעה 12 שקלים.

היסטוריה

בניית התחנה החלה בשנת 2006 במסגרת פרויקט הקמת הקו בין תל אביב למערב ראשון לציון. בניית התחנה הסתיימה בתחילת שנת 2008, בעת שהקו כולו היה בשלבי הקמה ראשוניים כך שהיא הייתה התחנה הראשונה שהושלמה בקו, וזאת הרבה לפני שאר התחנות. לאחר סיום הבניה ניטש ויכוח בין הערים בת ים וחולון על שם העיר שיופיע בשם התחנה, ובמהלכו הוצנע שמה של בת ים על שלטיה[1]. הסיבה לוויכוח היא שהתחנה ממוקמת בדיוק בגבול הערים, ומשמשת במידה שווה את תושביהן. בסופו של דבר שמה המקורי של התחנה "בת-ים יוספטל" נשאר על כנו ואילו שמה של חולון הופיע בשמן של תחנות אחרות בקו. בשנת 2009 הונחו מסילות בתחנה והיא נפתחה ב-25 בספטמבר 2011 יחד עם שאר תחנות קו תל אביב - ראשון לציון מערב שהושלם בינתיים. מאז פתיחתה התחנה זוכה להצלחה רבה והיא אחת התחנות המובילות מבחינת מספר הנוסעים שמשתמשים בה לאורך הקו, עם ממוצע של כ-70,000 עולים ויורדים בחודש[2].

אדריכלות ומבנה

התחנה תוכננה על ידי משרד האדריכלים "איזנברג שרמן אדריכלות" ובוצעה על ידי קבוצת מנרב. היא בנויה על שטח של 14,000 מטר רבוע וכוללת שני רציפי צד ואולם נוסעים עילי. לצורך חיפוי התחנה בוצע שימוש בקירות מסך שקופים וכן אריחי סיליקט אדמדמים אשר מבדלים אותה מסביבת הכביש האפורה, כך שעיצובה מנסה להיות "רגוע אך בעל נוכחות"[3]. בתחנת בת-ים יוספטל הוקם חניון לרכב דו-גלגלי בלבד ואין בה כלל חניה למכוניות, על אף שהיא ממוקמת באזור עירוני צפוף שבו מצוקת חניה, ועל אף הצפי לביקוש רב לשימוש בתחנה. עובדה זאת עוררה תרעומת בקרב תושבי הערים הסמוכות שתגובת הרשויות לה הייתה כי יש להגיע לתחנה בתחבורה ציבורית ואלה הרוצים להגיע ברכב יוכלו לחנות בתחנת קוממיות הנמצאת כשני קילומטר דרומית לה. לצורך נגישות נוחה לתחנה נבנה נתיב נוסף על גשר יוספטל המשמש לעצירת מספר קווי אוטובוס בסמוך לתחנה.

תרשים התחנה
תרשים התחנה

שירות רכבות בתחנה

שירותי הזנה לתחנה

ישנם חמישה קווי אוטובוס המגיעים לתחנה. קווים 2א, 6, 43, 87 ו-99.

קווים 87 ו-99 הם מתואמים עם זמני הרכבת מתחנה זו בעבור תושבי חולון, אם כי הם אינם מוגדרים כקווי רציף ותחנת הרכבת מוגדרת כתחנה באמצע המסלול.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

קו הרכבת באר שבעכרמיאל
באר שבע – מרכזבאר שבע – צפון / אוניברסיטהקריית גתלודתל אביב – ההגנהתל אביב – השלוםתל אביב – סבידור מרכזתל אביב – אוניברסיטההרצליהחדרה – מערבחיפה – חוף הכרמלחיפה – בת גליםחיפה מרכז – השמונהמרכזית המפרץקריית מוצקיןאחיהודכרמיאל

תבנית:רכבת ישראל קו כחול כהה עתידי