תחנת הרכבת בת ים – יוספטל
שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת
פרמטרים ריקים [ עתידית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים [ ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |
מידע על הבנייה | |
---|---|
חנוכת התחנה | 25 בספטמבר 2011 |
מיקום | |
מיקום | מחלף יוספטל, בין חולון לבת-ים. |
קואורדינטות | 32°00′53″N 34°45′43″E / 32.0146097°N 34.7620296°E |
אתרים סמוכים | כביש 20, קניון בת-ים. |
מידע על התחנה | |
שירות רכבות | באר שבע, אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד,יבנה, ראשון לציון, חולון, תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון |
תחנת הרכבת בת ים – יוספטל היא תחנת רכבת על הקו המחבר את תל אביב למערב ראשון לציון ויבנה. התחנה ממוקמת במחלף יוספטל הנמצא במפגש שבין רחוב יוספטל בבת ים וחולון לנתיבי איילון, ומכאן שמה. זמן הנסיעה מהתחנה לתל אביב הוא כ-12 דקות, ומחיר הנסיעה 12 שקלים.
היסטוריה
בניית התחנה החלה בשנת 2006 במסגרת פרויקט הקמת הקו בין תל אביב למערב ראשון לציון. בניית התחנה הסתיימה בתחילת שנת 2008, בעת שהקו כולו היה בשלבי הקמה ראשוניים כך שהיא הייתה התחנה הראשונה שהושלמה בקו, וזאת הרבה לפני שאר התחנות. לאחר סיום הבניה ניטש ויכוח בין הערים בת ים וחולון על שם העיר שיופיע בשם התחנה, ובמהלכו הוצנע שמה של בת ים על שלטיה[1]. הסיבה לוויכוח היא שהתחנה ממוקמת בדיוק בגבול הערים, ומשמשת במידה שווה את תושביהן. בסופו של דבר שמה המקורי של התחנה "בת-ים יוספטל" נשאר על כנו ואילו שמה של חולון הופיע בשמן של תחנות אחרות בקו. בשנת 2009 הונחו מסילות בתחנה והיא נפתחה ב-25 בספטמבר 2011 יחד עם שאר תחנות קו תל אביב - ראשון לציון מערב שהושלם בינתיים. מאז פתיחתה התחנה זוכה להצלחה רבה והיא אחת התחנות המובילות מבחינת מספר הנוסעים שמשתמשים בה לאורך הקו, עם ממוצע של כ-70,000 עולים ויורדים בחודש[2].
אדריכלות ומבנה
התחנה תוכננה על ידי משרד האדריכלים "איזנברג שרמן אדריכלות" ובוצעה על ידי קבוצת מנרב. היא בנויה על שטח של 14,000 מטר רבוע וכוללת שני רציפי צד ואולם נוסעים עילי. לצורך חיפוי התחנה בוצע שימוש בקירות מסך שקופים וכן אריחי סיליקט אדמדמים אשר מבדלים אותה מסביבת הכביש האפורה, כך שעיצובה מנסה להיות "רגוע אך בעל נוכחות"[3]. בתחנת בת-ים יוספטל הוקם חניון לרכב דו-גלגלי בלבד ואין בה כלל חניה למכוניות, על אף שהיא ממוקמת באזור עירוני צפוף שבו מצוקת חניה, ועל אף הצפי לביקוש רב לשימוש בתחנה. עובדה זאת עוררה תרעומת בקרב תושבי הערים הסמוכות שתגובת הרשויות לה הייתה כי יש להגיע לתחנה בתחבורה ציבורית ואלה הרוצים להגיע ברכב יוכלו לחנות בתחנת קוממיות הנמצאת כשני קילומטר דרומית לה. לצורך נגישות נוחה לתחנה נבנה נתיב נוסף על גשר יוספטל המשמש לעצירת מספר קווי אוטובוס בסמוך לתחנה.

שירות רכבות בתחנה
- בשעות השיא עוצרות בתחנה שתי רכבות בשעה בכל כיוון בקו ראשון לציון משה דיין - הוד השרון, וכן רכבת אחת בשעה בכל כיוון בקו באר שבע- הוד השרון.
- בשעות השפל עוצרות בתחנה שתי רכבות בשעה בכל כיוון בקו באר שבע - הוד השרון.
שירותי הזנה לתחנה
ישנם חמישה קווי אוטובוס המגיעים לתחנה. קווים 2א, 6, 43, 87 ו-99.
קווים 87 ו-99 הם מתואמים עם זמני הרכבת מתחנה זו בעבור תושבי חולון, אם כי הם אינם מוגדרים כקווי רציף ותחנת הרכבת מוגדרת כתחנה באמצע המסלול.
קישורים חיצוניים
- פרטי התחנה, באתר רכבת ישראל
הערות שוליים
-
תחנת הרכבת בת-ים יוספטל מהכביש.
-
צידה הצפוני של התחנה
-
פנים התחנה לכיוון דרום
-
פנים התחנה לכיוון צפון
-
פנים התחנה לכיוון צפון
-
חלון הפונה לכיוון דרום
קו הרכבת באר שבע — כרמיאל באר שבע – מרכז • באר שבע – צפון / אוניברסיטה • קריית גת • לוד • תל אביב – ההגנה • תל אביב – השלום • תל אביב – סבידור מרכז • תל אביב – אוניברסיטה • הרצליה • חדרה – מערב • חיפה – חוף הכרמל • חיפה – בת גלים • חיפה מרכז – השמונה • מרכזית המפרץ • קריית מוצקין • אחיהוד • כרמיאל |