שיחה:קהלא קדישא/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

קרני חיטין (שיחהתרומות)

מפעילי מערכת ו מנטרים מר דוב פרח החליט - לענ"ד - להתאנות לערך הזה ולמחוק כל עובדה שלא נועמת לאזניו.

כאן הוא מחק עריכה מגובות במקורות בנימוק סתום של "עריכה, נטלילזציה" ורק בהתערבות מנטר ולאחר דיון מתיש עמו חזר הנוסח.

כאן הוא כתב שקר מוחלט וביודעין, אין בעדה"ח 70 חברי הנהלה (כאן הוכחתי לו את זה).

ועכשיו הוא שוב משחית כאן בנימוק "שוב מקור מעיתון מתחרה וללא קישור להודעה", למרות שכאן נאמר לו ע"י מנטר שאין בעיה שהבאת מקור מעיתון העדה.

לתשומת ליבכם ולטיפולכם.

דוב פרח (שיחהתרומות)

דבר ראשון תפסיק לצעוק ותחיל לנהל דיון

יציין כי בפעם הקודם ניהלתי דיון רק על הקטע של הציטוט המיחוד שקרני חיטין נתן לזה כאילו זה כל הערך

המכתבים המשניים לא פורסמו ברחובות ולכן איני יודע בכלל האם הם קיימים

המקור היחיד שיש לזה שהם קיימים הוא קישור לא נגיש וציין שזה הופיע בעיתון מתחרה

וגם זה אין שום ציון לאיזה הקשר זה נכתב (יתכן רק כדי לשמור על נטרליית) והציון ממש מטעה את הציבור ואת המציאות

קרני חיטין (שיחהתרומות)

נראה לי שאני פתחתי את הדיון ולא אתה.

פעם קודמת אתה מחקת כל אזכור למכתב של חברי הנהלת העדה, את הציטוט הסיר הכל לטובה (כאן), ושוב אתה נתפס באי אמירת אמת.

מכתבי חברי הבד"צ הם משניים? למה?

אני הבאתי מקור - מקור אמין כפי שהכריע מנטר בדיון קודם - ועדיין אתה "לא יודע אם הם קיימים"...

לא ראיתי בשום מקום שיש צורך במקור נגיש, אבל אם דווקא תרצה זה התפרסם כאן באתר בעולמם של חרדים.

את השורה האחרונה שלך לא הבנתי, וגם אם כן אתה מוזמן לערוך במקום למחוק ולהשחית.

לסיכום, מומלץ שתקפיד על אמירת אמת והצמדות לעובדות גם כשהם לא הכי נוחות לך (ותאמין לי שאני מתאפק מלכתוב ביטויים קשים יותר).

אפרון (שיחהתרומות)

מעולם של חרדים אינו מקור אנציקלופדי.

קרני חיטין ודוב פרח, ממליץ לכם לערוך את תגובותיכם ולהיצמד אך ורק לדיון ענייני, שאר המלל מיותר ולא תקין, המשך ניהול שיחה פוגענית תוביל לחסימה.

קרני חיטין (שיחהתרומות)

הבאתי מקור מהעדה, את בעולמם של חרדים ציינתי כיון שהוא דרש מקור נגיש (לא שידוע לי על כלל כזה במכלול).

תכליתי (שיחהתרומות)

דוב פרח, עקבתי גם אחרי עריכותיך וביטולתיך, אני ממש נזהר שלא לפתוח דיונים על זה, בבקשה תחשב יותר את המהלכים במחיקות וביטולים בערך. בבקשה, תערוך בצורה נייטרלית והצמדה לחוקים, למרות הקשיים.

תכליתי (שיחהתרומות)

ולגש"ע, א"א להתכחש למכתב שפרסם רבי שמעון יצחק שלזינגר ורבי יהושע רוזנברגר, הדברים פורסמו גם בעיתון העדה וגם בתפוצות אימייל, אתה מוזמן לשאול את הרבנים הללו אם הם כתבו את המכתב. אבל זה לא רלוונטי הויכוח. כי זה ממש לא משנה אם זה פורסם בעיתון המתחרה, ברגע שהמכתב נכתב ונחתם בכתב יד, אין טעם להכחיש. וזה מוכרח להצטיין בערך. בתקוה להבנה ויישום הדברים.

סיכום מאת עמנואל

לכו לכתוב ערכים

קרני חיטין (שיחהתרומות)
איך (שיחהתרומות)

אני אישית אוהב יותר את הגרסה שלו.

דוב פרח (שיחהתרומות)

מצב שכל הריאה שלך שהמכתב אכן מייצג את כל הנהלת העדה החרדית (שכידוע לא מתפקד בכלל) הינו העובדה שזה הופיע בעיתון מתחרה מעמיד את הנקודה במקומו הראוי

ולכן אני לא רואה סיבה לתת לו ציטוטון

אפרון (שיחהתרומות)

לא מחקת גם מקור?

קרני חיטין (שיחהתרומות)

אני מוכרח להעמיד דברים על דיוקם, ישנו גוף רשמי בשם העדה החרדית ולו ביטאון רשמי בשם העדה, הגוף הזה פרסם בבטאונו התנערות מהעיתון נשוא הערך וטענו שהם 'נערים' העושים 'דברים מחוצפים על דעת עצמם'. כמה מהדברים הללו מופיעים בשורה ה"נייטרלית" של מר פרח וכמה בשורה שאני כתבתי?

דוב פרח (שיחהתרומות)

מאז שהקרה הפילוג בעדה החרדית ובעיקר בשלוש שנים אחרונים עיתון העדה כבר לא מייצג את הגוף הנקרה העדה החרדית ולכל הפחות הוא מייצג אתו כמו שקהלא קדישא מייצג אותו

ולגופו של עניין אימנות המכתב הופיע אך ורק העיתון מתחרה

הכל לטובה (שיחהתרומות)

זה לא רלוונטי אם הוא מייצג את העדה החרדית או לא, השאלה היא רק האם המכתב הוצא ע"י הנהלת העדה החרדית. כל עוד אין מקור אמין שטוען שהמכתב מזויף (דבר שהיה אמור לקרות תוך שעתיים), הוא קיים. בהערה צוין שזה הופיע בעיתון המתחרה, ואת שאר העבודה הפרשנית נשאיר לקורא הנבון. אני מזהיר שוב שלא להיגרר לפורום, ואני לא בטוח שלא נגררנו לשם. (חזרה על טענות ללא מקורות מוסמכים משמעותה פורום)

קרני חיטין (שיחהתרומות)
הכל לטובה (שיחהתרומות)

לדעתי כן

דוב פרח (שיחהתרומות)

תודה על הסרת הציטוט

הניסוח הזה טוב מאוד

אם כי אני חוזר שוב שלדעתי לא מדובר במכתב של העדה

קרני חיטין (שיחהתרומות)

במחילה אלו דברי הבל, ואדרבה אם העיתון לא מייצג כבר אולי תערוך את הערך עליו? כמובן אל תשכח מקורות...

לעצם הענין אתה מוכן להסביר לי למה אתה מוחק את הציטוט? יש לך נימוק לזה או שאתה סתם נהנה להשחית?

דוב פרח (שיחהתרומות)

כי נאמנות המסמך היא ממקור לא מהימן וזה סתם בא להשחיר ולהוציא דיבה

דוב פרח (שיחהתרומות)

אגב יש גם מסמך נגדי עם אותו בלאנק ואותו חותמת

קרני חיטין (שיחהתרומות)

מסמך שהתפרסם ברשימות מיילים אנונימיות ולא בשום מקום רציני, וזה ההבדל בין משהו עם מקור למשהו ללא מקור.

אגב השבוע התפרסם בהעדה שמות חברי ההנהלה שעל דעתם התפרסם המכתב.

דוב פרח (שיחהתרומות)

כמה מתוך ה 70 חברים מופעים שם

ושוב אין בין עיתון מתחרה ובין מיילים אנונימיות שום חילוק

קרני חיטין (שיחהתרומות)

לא ספרתי וגם לא נראה לי שיש 70.

לגבי השטות שכתבת בשורה השניה, אתה מוזמן לקרוא את המכלול:ביבליוגרפיה.

דוב פרח (שיחהתרומות)

ברור שיש 70 ותספור ותראה שרק שמות של 22 מופעים שם

קרני חיטין (שיחהתרומות)

אתה מתחיל להסתבך באי אמירת אמת, אין 70 חברי הנהלה, מה גם שמופיעים שם 24 שמות.

קרני חיטין (שיחהתרומות)

כאן מקור אקראי המציין שיש 38 חברי הנהלה.

אתה לא אומר אמת.

קרני חיטין (שיחהתרומות)

הפוזיציה שלך ברורה, פשוט החלטת שהעיתון לא מייצג את העדה ועכשיו כבר החלטת שזה מקור לא מהימן, (אגב, אם המסמך לא מהימן והעיתון לא מהימן אה צריך למחוק את כל הפיסקה לא להסתפק רק במחיקת הציטוט...)

מתייג את מנטרים שישימו לב להשחתות שאתה מבצע ללא ביסוס וללא נימוק.

דוב פרח (שיחהתרומות)

המכתב היה בחוצות פשוט איני יודע האם זה הוצא ע"י כל חברי העדה החרדית ולפי הפרוטוקול (יותר נכון ברור שלא)

והמקור שהבאת אינו נאמן

ולכן איני רואה סיבה למחוק את כל הידועה אבל לתת לו ציטוט דהיינו שהמכלול יקח עמדה זה לא

לגבי הנאמנות של עיתון העדה התכוונתי ששתיהם הן העדה והן קהלא מייצגים אך ורק את הפלג להם הם משתייכים

קרני חיטין (שיחהתרומות)

אני מסתמך על מקור, ואתה מסתמך על אמירות שאתה 'זורק' בלי מה ולמה, זה מהימן כמו קהלא או שזה לא מהימן בכלל, למה? ככה!.

עדיין לא הבנתי למה מחקת את הציטוט? הנימוק שרשמת בפעם הראשונה בתקציר עריכה היה "עריכה, נטלילזציה" (השגיאה במקור), מוכן להסביר את עצמך?

דוב פרח (שיחהתרומות)

הסברתי את עצמי טוב טוב

נא לעבור על כל הדיון ותראה לבד שאני צודק

קרני חיטין (שיחהתרומות)
קרני חיטין (שיחהתרומות)

עכשיו אני גם רואה שמר שמעון B החליט בכלל למחוק את כל הפיסקה ללא כל נימוק.

שמעון B (שיחהתרומות)

אתם באמת חושביםשיש כזה מכתב מהעדה החרדית מה אתם מטומטמים אני רוצה להסביר נקודה אחד מי שאחראי על מכתבים והספרא דדינא זה חסידי דושינסקיא אין שום סיכוי שבעולם שהיו מוציאים את זה אין שום סיכוי שהיה ב"ד על זה חבל על הנייר זה פאשקוויל לכל דבר

קרני חיטין (שיחהתרומות)

מכתב רשמי שהתפרסם בביטאון רשמי, את התאוריות שלך תשמור לעצמך (רק אציין שלא מדובר במכתב מהבית דין אלא מההנהלה).

קרני חיטין (שיחהתרומות)

לבנתיים שחזרתי לעריכתי הראשונה, אני לא ראיתי פה שןם נימוק לעריכות למעט פוזיציה פוליטית.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

כל זמן שהדברים מצוינים תחת מקורם, אין סיבה למחוק. מי שיחליט שעיתון זה אינו נאמן עליו, לא יתייחס למידע. נא לא להיגרר לפורום.

קרני חיטין (שיחהתרומות)
הכל לטובה (שיחהתרומות)

שיחזרתי, ואני מבקש להפסיק להיטפל לשורה הזו, מי שרוצה לבצע שינויים, יתכבד ויביא מקורות במקום להספים.
אני מזכיר שוב, שכוח הניטור המצומצם כורע תחת הנטל ומתקשה לנטר את כל השינויים,ובזבוז זמנם של המנטרים על זוטות גורם לפגיעה רוחבית במכלול וחבל. א גוט מועד!

הערך זקוק לעריכה דחופה,

4
סיכום מאת דוב פרח

כבר נערך

קובנא (שיחהתרומות)
קובנא (שיחהתרומות)

רבי עמוס חדד כמדומני שאפשר להסיר את התבנית בתחילת הערך.

(לא הסרתי אותה מפני שרציתי להשאיר לך את הכבוד)

עמוס חדד (שיחהתרומות)

יש בורא עולם היקר!

תודה על הכבוד הרב שאתה רוחש לי על אף שאינני ראוי לכך אלא אנשים טובים וראויים כמוך.

אני סבור שלבד מבעיית הניטרליות, יש בערך גם בעייה של כתיבה, בלי לפגוע, הוא כתוב קצת ב'צ'אלמרית', התחלתי לערוך ואקווה להמשיך. אם אתה סבור שאפשר להסיר, אתה מכובד...

קובנא (שיחהתרומות)

אם כך צריך להחליף את התבנית שבראש הדף לתבנית מתאימה. (לדאבוני אין לי הבנה בתבניות).

אגב שלחתי אליך הודעת דוא"ל.

סיכום מאת קובנא

עברית ואידיש

קובנא (שיחהתרומות)
דוב פרח (שיחהתרומות)

אחד מבין שלשת מרכיבי קהלא הם באידיש

מוסף ילדים בשם 'קהלא קינדער' ומוסף לנשים בשם 'קהלא'ס פאמיליע

קובנא (שיחהתרומות)
דוב פרח (שיחהתרומות)

בדיוק חוץ מזה אני לא הוספתי אותו לעיתונים באידיש אבל יתכן שזה מתאים להגדרה

תולדות אברהם יצחק

1
דויד (שיחהתרומות)

שושן - שים לב שקובנא ביטל עריכה שלך - אם אתה עדיין משוכנע בצדקתך - אנא הבא את טענותיך פה. (אני מניח שקובנא ממש משוכנע בצדקתו אחרת הוא לא היה מבטל בלי דיון פה)

אין נושאים ישנים יותר