מסילת ראש העין–אריאל

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־22:18, 2 במרץ 2020 מאת משתמש ישן (שיחה | תרומות) (ייבוא מוויקיפדיה העברית, ראה רשימת התורמים)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
מסילת ראש העין - אריאל
מידע כללי
מדינה ישראל
עיר ראש העין, אריאל
מידע על הקו
תחילת הקו ראש העין
סיום הקו אריאל
סוג הקו נוסעים
רוחב המסילה 143.5 ס"מ
מסלולים 2
רשימת התחנות
ראש העין צפון,תחנת הרכבת אלקנה,תחנת הרכבת ברקן, תחנת הרכבת אריאל, תחנת הרכבת צומת תפוח

מסילת ראש העין - אריאל היא מסילת רכבת עתידית של רכבת ישראל, הצפויה להסתעף מהמסילה המזרחית החדשה. לפי התכנון, המסילה תחבר את העיר אריאל למערכת המסילות של רכבת ישראל ותמשיך מזרחה עד אוניברסיטת אריאל.[1]

תחנות בהן תעבור:

תחנת הרכבת ראש העין - צפון

תחנת הרכבת אלקנה

תחנת הרכבת ברקן

תחנת הרכבת אריאל

תחנת הרכבת צומת תפוח

היתכנות הפרויקט

בחודש ספטמבר 2012 פורסם כי בדיקה של רכבת ישראל מצאה כי אין התכנות כלכלית למסילת ראש העין-אריאל[2]. בעקבות תוצאות בדיקה זו, הנחה שר התחבורה לבדוק היתכנות של רכבת קלה בין הערים, שלא תהיה מחוברת לרכבת ישראל. ביולי 2013 אישר המנהל האזרחי את התוכנית[3].

במרץ 2018 פורסם כי שר התחבורה אישר הקמת רכבת קלה בין הערים פתח תקווה, ראש העין לבין האוניברסיטה באריאל. הקו אמור לפעול לכל המאוחר בשנת 2025[4].

תיאור התוואי

תחנת רכבת אריאל מתוכננת להבנות במערב העיר.

תוואי הרכבת נמצא בשלבי תכנון ושלוש חלופות נבחנות: 1. מתחנת אריאל עד לתחנת הרכבת ראש העין – צפון, לאורך של כ-29 קילומטרים. התוואי צפוי לעבור דרך האוניברסיטה, לאורך שדרות ירושלים באריאל, אזור התעשייה ברקן, אלקנה, אזור התעשייה הצפוני של ראש העין וכפר קאסם. 2. מתחנת אריאל עד לתחנת הקצה של "הקו האדום" של הרכבת הקלה בפתח תקווה, לאורך של כ-35.5 קילומטרים. התוואי צפוי לעבור דרך תחנת הרכבת ראש העין דרום, באזור התעסוקה העתידי במחלף מחלף קסם תוך חצייה מפלסית של כביש 6 ומשם מערבה במקביל לתוואי המסילה של הרכבת לתחנות תחנת הרכבת סגולה ותחנת הרכבת קריית אריה. 3. מתחנת אריאל לתחנה המרכזית בפתח תקווה, לאורך של כ-34 קילומטרים. התוואי צפוי לעבור דרך תחנת ראש העין לתוך העיר, למחנה סירקין או לאורך כביש 483 מצומת גנים ומשם לתוך העיר פתח תקווה.

ב-2018 פורסם כי אף נבחנת הארכת המסילה מאריאל בכ-10 ק"מ כך שתגיע עד לצומת תפוח.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון ויקיפדיה

שימוש בפרמטרים מיושנים [ דרגה ]
מסילת ראש העין–אריאל27371524