אקסטרה תחבורה ציבורית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אקסטרה תחבורה ציבורית
אקסטרה.svg
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מוטו "נוהגים לתת יותר"
תקופת הפעילות 2021–הווה (כ־3 שנים)
תאריך מיזוג 2021
משרד ראשי הרקפת 1, שוהם
שליטה בחברה אלון רבוע כחול
בעלות 60% אלון רבוע כחול, 40% פסגות איזי בס וציר הסעות
ענפי תעשייה תחבורה ציבורית
מוצרים עיקריים שירותי תחבורה ציבורית
יו"ר ציון פת
מנכ"ל שוקי פרי
 
https://extrapt.co.il
אוטובוס של אקסטרה בנתניה
אוטובוס של אקסטרה בצביעה של המפעיל הקודם בנתניה, אגד תעבורה

אקסטרה תחבורה ציבורית היא חברת תחבורה ציבורית ישראלית שהוקמה בשנת 2021. החברה מפעילה את שירות האוטובוסים בנתניה ובצפון ירושלים.

אוטובוס של אקסטרה בחניון בירושלים
אוטובוס של אקסטרה בחניון בירושלים

היסטוריה

החברה הוקמה בשנת 2021 על ידי אלון רבוע כחול ישראל, שבבעלות איש העסקים מוטי בן-משה, שמחזיקה ב-60% מהחברה, ופסגות איזי בס, וציר הסעות מחזיקות ביתרת האחזקה – 40%.

באפריל 2021 זכתה חברת "אקסטרה תחבורה ציבורית" במכרז להפעלת התחבורה הציבורית העירונית בנתניה.[1]

באוקטובר 2021 זכתה החברה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בצפון ירושלים.[2]

ב-7 בינואר 2022 החלה החברה בהפעלת הקווים העירוניים בנתניה במקומה של "אגד תעבורה".

ב-16 בספטמבר 2022 החלה החברה בהפעלת אשכול צפון ירושלים, כשהיא משיקה שני קווים ראשונים. מאז מועד זה, ביצעה החברה עוד מספר פעימות שבהן התווספו קווים וכיום היא מפעילה 10 קווים בצפון ירושלים.

צי האוטובוסים

כעת מפעילה את התחבורה הציבורית בנתניה בעזרת 196 אוטובוסים.

  • איסוזו CitiPort 12 – מונע בעזרת דיזל, בעל תקן יורו 6. 27 אוטובוסים. שנת יצור 2018, שימשו בעבר את אגד תעבורה.
  • גולדן דרגון PIVOT XML 6125CC – מונע בעזרת דיזל, בעל תקן יורו 6. 10 אוטובוסים. שנת יצור 2021.
  • גולדן דרגון XML 6125CC.01 – מונע בעזרת CNG (גז טבעי דחוס). 40 אוטובוסים. שנת יצור 2021.
  • טמסה LF12 – מונע בעזרת דיזל, בעל תקן יורו 6. 48 אוטובוסים. שנת יצור 2021.
  • הייגר KLQ6125GEV3 הארגז – מונע בעזרת חשמל. 33 אוטובוסים. שנת יצור 2022.
  • גולדן דרגון XML 6125DEV מרכבים – מונע בעזרת חשמל. 28 אוטובוסים. שנת יצור 2022.
  • מרצדס MB519 מיניבוס - מונע בעזרת דיזל. 10 אוטובוסים. שנת יצור 2022.

בנוסף מפעילה אקסטרה את התחבורה הציבורית בירושלים באופן מדורג בכל אשכול צפון ירושלים.

  • הייגר KLQ6129GQ2 – מונע בעזרת דיזל. 30 אוטובוסים. שנת יצור 2022.
  • הייגר KLQ6129GQ2 – מונע בעזרת CNG (גז טבעי דחוס). 60 אוטובוסים. שנת יצור 2022.
  • גולדן דרגון XML 6125CC.01 – מונע בעזרת CNG (גז טבעי דחוס). 25 אוטובוסים. שנת יצור 2022.

הרפורמה בתחבורה הציבורית בנתניה

ב-19.8.2022 הוצאה לפועל הרפורמה בתחבורה הציבורית בנתניה, שתוכננה על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ומשרד התחבורה. במסגרת רפורמה זו החלה אקסטרה להפעיל 60 אוטובוסים חשמליים, בנוסף לאלו שפעלו בעיר במחצית השנה הראשונה לפעולתה בנתניה. הרפורמה בתחבורה הציבורית כללה 15 קווים חדשים, שינוי מסלול ב-3 קווים, ביטול של 23 קווים, 2 קווים שנותרו ללא שינוי במסלול או בלו"ז, קו אחד עם תגבור תדירות ו-3 קווים שמספרם השתנה (קווי התלמידים ללא שינוי במסלול ובלו"ז).[3]

במסגרת הרפורמה והתווסף קו 71, המופעל על ידי מיניבוסים, ב-1.12.2022. קו זה מעניק שירות תחבורה ציבורית לשכונות שבהן אוטובוסים התקשו לעבור.

והתווסף קו 72, המופעל על ידי מיניבוסים, ב-26.2.2023. קו זה מעניק שירות תחבורה ציבורית לשכונות שבהן אוטובוסים התקשו לעבור.

הרפורמה בתחבורה הציבורית בירושלים

במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית בירושלים הכוללת העברת קווים של חברת אגד לחברות אחרות, עברו לחברת אקסטרה מספר קווים. על פי דברי החברה עד שנת 2024 החברה תחזיק בכלל קווי אשכול ירושלים צפון.

כיום החברה באשכול ירושלים צפון מחזיקה ב12 קווים ועוד 2 קווי חלופה (לא כולל קווי תלמידים)

לחברה עברו קווים מחברת אגד: קו 37 בוטל במקומו החל לפעול קו 36 שעובר רק בצירים המרכזים בשכונה וכדי להגיע אליהם נוצר קווי 61,81,86 שנותנים גם אפשרות להגיע לעוד מקומות בעיר ללא החלפה. החברה מפעילה גם את קווים 3,36 באמצעות אוטובוסים דו מפרקים. בנוסף החברה מפעילה גם כעשרה קווי תלמידים. (חלקם דו מפרקים)

עד שנת 2024 החברה תפעיל את כל הקווים באשכול צפון ירושלים[4]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0