שיחה:מנחם נחום שניאורסון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת שמש מרפא בנושא חשיבות?
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שמואל חיים, אתה בטוח שיש לו חשיבות לערך בוויקיפדיה? למה? אפרון (שיחה) 21:01, 22 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

אני רואה שאתה ממשיך להתקדם בערך, נראה לי שעדיף לך להבהיר חשיבות לפני שאתה טורח כל כך הרבה, כי ממבט ראשון אצלך ווויקי של חב"ד לא נראה מצדיק ערך. אפרון (שיחה) 08:37, 23 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
עיין בשנית בערך --שמואל חיים (שיחה) 16:13, 23 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
אשמח אם תוכל להסביר לי ביתר פירוט, [כוונתך בגלל היותו אחד מראשי כולל חב"ד?]. אפרון (שיחה) 20:57, 23 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
גם, הוא גם דמות מאוד חשובה ודומיננטית בתולדות חב"ד, וכמקור מרכזי לכל הסיפורים החב"דים. --שמואל חיים (שיחה) 21:03, 23 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

קטגוריה:רבנים בלארוסים

דויד צריך רבנים? או שכל יהודי זכאי להיכנס שם? (כפי שתראה בדף שיחה נראה שהוא נכנס למכלול או על תקן מנהל ארגון צדקה, או על תקן היסטוריון/מספר סיפורים בחב"ד). אפרון (שיחה) 16:21, 27 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

צודק. ראיתי "רבי" ולא חקרתי מספיק. תיקנתי את הקטגוריה והורדתי את התואר. שמואל חיים אם אתה בכל זאת חושב שהוא אישיות תורנית צריך שזה יהיה ניכר מהערך. מנהל ארגון צדקה וכתיבת סיפורי חסידות ששמע לא מספיקים. דויד (שיחה) כ"ז באדר א' ה'תשפ"ב 18:09 (IDT)
דויד, ממה שראיתי בכללי המכלול מנהל ארגון חשוב זכאי לערך, אני טועה? אפרון (שיחה) 20:41, 27 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
אפרון איני מדבר על זכאות לערך אלא על תואר. דויד (שיחה) כ"ז באדר א' ה'תשפ"ב 20:52 (IDT)
סליחה לא הבנתי, חשבתי שעברת מהגדרתו כרב לעצם הופעתו במכלול, סורי. אפרון (שיחה) 20:54, 27 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]
למיטב ידיעתי, הוא נחשב בחב"ד כדמות מכובדת ביותר, דמות רוחנית לחלוטין, והוא אמור להיות זכאי. איכא מאן דאמר (שיחה) 00:05, 1 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]
איכא מאן דאמר הדבר היחיד שרלוונטי זה מה שכתוב בערך. אם יהיה כתוב משהו אחר אפדר לדון על זה. דויד (שיחה) כ"ח באדר א' ה'תשפ"ב 08:50 (IDT)
מתוך הערך, "נודע כבעל מופת". איכא מאן דאמר (שיחה) 10:11, 2 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]
לא הצלחתי לראות את הספר ומה נכתב בדיוק, בכל מקרה מה שכתוב כרגע נשמע לי שלא מספיק ברור מה הכוונה. דויד (שיחה) ל' באדר א' ה'תשפ"ב 08:47 (IDT)
דויד בעל מופת פירושו פועל ישועות, אני לא חושב שצריך הסבר מדוע אדם שמוגדר ככזה זכאי לתואר. כמובן שמומלץ ששמואל חיים או כל מכלולאי אחר שבקיא בעניין, ירחיב בכך. איכא מאן דאמר (שיחה) 19:33, 6 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── האישיות הנ"ל לא הוגדרה כעסקן, וצריך להבין שנשיאות ארגון 'כולל חב"ד' דאז היה תפקיד נשיאותי-תורני, שנשיאי הארגון שניהלו אותו במשך השנים היו אדמו"רי חב"ד (אמנם הוא לא היה נשיא, אך מההנהלה - ואם זכאי הוא לערך בעקבות עובדה זו, זכאי אוטמטית לתואר, ולהוסיף לכך העובדה שחיבר חיבורים תורניים). תולעת ספרים - שיחה - 19:41, 6 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]

עוד אוסיף, לא כנקודה לחשיבות התואר, אך נקודה שיכולה להמחיש לנו את מעמדו התורני, בתור בן שהיה עם פונטציאל גבוה להמשכת הנהגת אביו בשושלת אדמו"רות חב"ד (אך סירב מעצמו). תולעת ספרים - שיחה - 19:46, 6 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]
לא השתכנעתי, אבל ביקשתי דעתו של ספרא והוא אמר "אפשר להיות קל על ההדק, אם הוא מכונה כך בחב"ד עם תואר" אז אני לא אתנגד אם תוסיפו. דויד (שיחה) ו' באדר ב' ה'תשפ"ב 23:05 (IDT)

לפי הכללים פה

צריך לשנות ל"רבי" אבגד (שיחה) 23:40, 2 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]

עיין לעיל, כמובן אם יש לך מה להוסיף שם אתה מוזמן. אפרון (שיחה) 01:11, 3 במרץ 2022 (IST)תגובה[תגובה]

חשיבות?

מראשי כולל מקנה חשיבות? אפשר לכתוב אלפי ערכים על אנשים שהם "מראשי כולל". שמעון לוי (שיחה) 21:27, 30 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

בעלי זכות הצבעה. שמש מרפא (שיחה) 21:46, 30 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
GA candidate.svg בעד חלש 1.בן של אדמו"ר.
2. הוא לא היה ראש כולל אברכים, אלא ראש כולל חב"ד, שעוסק בדבר אחר לגמרי, ואין אלפי כאלו וגם לא עשרות. יודע ספר (שיחה | תרומות)
1. כל בן של אדמור זכאי לערך? נו באמת. 2. לא ממש הבנתי מה פה נימוק חשיבות. שמעון לוי (שיחה) 21:59, 30 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
גם לדעתי אין חשיבות, אבל חשוב להבהיר שזה כולל (היישוב הישן). בן של אדמו"ר זה ודאי חסר משמעות. שמש מרפא (שיחה) 22:00, 30 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא סתם בן של אדמו"ר ולא סתם כולל, אבל גם אני מתקשה לראות חשיבות בערך יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 23:50, 30 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
באמת אף אחד מכם לא פתח את הקישור כולל חב"ד? מדובר על ארגון צדקה שהיה כנראה די גדול, אחד מראשי ארגון גדול זה בעיקרון מספיק, אבל יותר מזה אם תסתכלו בדף השיחה למעלה תראו שיוצר הערך שמואל חיים ענה על זה כי "גם, הוא גם דמות מאוד חשובה ודומיננטית בתולדות חב"ד, וכמקור מרכזי לכל הסיפורים החב"דים" מה שלדעתי יכול לאפשר לו קבלת ערך בהצבעה גם ללא עמידה בכללים, כמובן כדאי לשמוע את הסבריהם לגבי חשיבותו החבד"ית מכאלו שמכירים היטב את חב"ד. אפרון (שיחה) 00:56, 31 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אין לי מושג מה הבהרת חשיבות בכל המלל הזה. שמעון לוי (שיחה) 17:58, 31 במרץ 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כאחד שמכיר את תולדות חסידות חב"ד, ואת המקום שתופס נשוא הערך, אין לי ספק שהוא זכאי. הוא אמנם לא שימש בפועל באדמו"רות, אך הוא דמות נערצת בחסידות ואחד מצדיקיה. איכא מאן דאמר (שיחה) 01:17, 3 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מתייג שוב את שמואל חיים, אולי תוכל להרחיב בעניין חשיבותו בחב"ד. אפרון (שיחה) 01:22, 3 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא מבין מה ההבדל בין מראשי כולל חב"ד למראשי כולל ווהלין או מראשי כולל גליציה או כולל רייסין וכל שאר הכוללים, אין לי התנגדות אבל צריך להבין שההגדרה הזו מקנה חשיבות לעוד עשרות רבות של אנשים אם לא מאות (ולא כמו שכתב למעלה יודע ספר למעלה) וצריך לקחת את זה בחשבון. אין לי מושג מה היקף הפעילות של כולל חב"ד היום אבל בעבר הוא בטח לא היה יותר גדול וחשוב מכולל גליציה או כולל ווהלין או או כולל הפרושים. אחודה חידה (שיחה) 12:44, 3 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
החשיבות שלו בחב"ד היא כנראה ברמה של מזכירי הרבי מליובאויטש. יש עוד טיוטה ברמה הזו - משתמש:שמואל חיים/רבי שניאור זלמן אהרן שניאורסון. ספרא - שיחה 02:14, 4 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא פלא זה אותו כותב.אפרון (שיחה) 01:28, 5 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol support vote.svg בעד חזק אבגד (שיחה) 19:42, 6 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אני לא ראיתי כאן הבהרת חשיבות. שמש מרפא? שמעון לוי (שיחה) 22:29, 6 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

Symbol support vote.svg בעד חשיבות מהסיבות שהובאו לעיל, כדאי גם לציין שהוא היה מעין "מזכיר" של אביו וזקנו, ושימש כיד ימינם, אפשר לראות זאת גם מהעובדה שהוא נאסר יחד אביו, הדפיס את ספריו וכהנה --שמואל חיים (שיחה) 13:20, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol support vote.svg בעד. אם לא Symbol support vote.svg בעד חזק, נושא הערך היה בעל תפקיד תורני-חסידי-ממלכתי מובהק כמו שהוסבר בו היטב. ניכר כי ההתנגדות לחשיבות נובעת מאי-היכרות עם התפקידים אותם נשא. תולעת ספרים - שיחה - 00:00, 18 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מקום הדיון כאן. לכאורה הבהרתו של אפרון "מדובר על ארגון צדקה שהיה כנראה די גדול, אחד מראשי ארגון גדול זה בעיקרון מספיק," מספיקה. גם אם הינך סבור שאחד מראשי ארגון צדקה גדון איננו מספק חשיבות (גם אני סבור כמוך) זכותו לחלוק על כך כך עוד אין החלטה או נוהג סותר. לפי השיח כאן נראה שהערך לא ישרוד הצבעת מחיקה למרות שאף פעם אין לדעת. מקוהשיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ב 22:23 (IDT)
רק מבהיר, לא התכוונתי לתת חשיבות, הפריע לי מכלולאי רציני מבקש מחיקת ערך בגלל שיש הרבה כוללים בלי לפתוח את הערך ולראות שלא מדובר בכלל על כולל... יודע ספר התכוון לתת חשיבות ומאוחר יותר גם תולעת ספרים (ייתכן שמאוחר מידי אבל לא נרארה לי שזה קיים בדיון חשיבות) אפרון (שיחה) 23:53, 18 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יודע ספר ללא ז"ה ותולעת ספרים איחר את המועד. אם לא התכונת להבהיר חשיבות הרי שחשיבות הערך לא הובהרה בזמן על ידי בז"ה אמחוק את הערך. מקוהשיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ב 00:17 (IDT)
אז אתה מוזמן למחוק, תודה אפרון (שיחה) 00:19, 19 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
וספרא לא התכוון? מיכי ~ שיחה • 22:22 י"ח בניסן, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
לא נראה ככה. אבל אם כן הוא מוזמן לשחזר. מקוהשיחה • י"ט בניסן ה'תשפ"ב 07:53 (IDT)
בעלי זכות הצבעה כעת יש ערך בויקיפדיה, האם לייבא? אביר על סוס (שיחה) 21:25, 9 בדצמבר 2023 (IST)תגובה[תגובה]
לא. לא קשור לז"ה. מוטי ~ שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ד • 21:28, 9 בדצמבר 2023 (IST)תגובה[תגובה]
מה הס"ד לייבא? הוחלט שאין לערך חשיבות אנצי'. שמש מרפא (שיחה) 02:00, 10 בדצמבר 2023 (IST)תגובה[תגובה]