מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב – הקו הצהוב
![]() |
ערך זה עוסק במיזם עתידי
| |
ערך זה עוסק במיזם עתידי | |
מידע כללי | |
---|---|
מדינה |
![]() |
עיר | חולון, מזרח תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ורמת השרון. |
מידע על ההקמה | |
חברה בונה |
![]() |
פתיחת הקו | 2030 (משוער) |
מידע על הקו | |
סוג הקו | מערכת אוטובוסים מהירה |
אורך הקו | 26 קילומטר |
צבע על המפה | צהוב |
מספר התחנות | 50 |
הקו הצהוב הוא קו מערכת אוטובוסים מהירה עתידי שיחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציוןחולון, מזרח תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק ורמת השרון. הפרויקט קודם תחילה על ידי חברת נת"ע ותוכנן במקור כקו רכבת קלה כחלק מהדנקל.
היסטוריה
בשנת 2006, הושלם תכנון ראשוני של קו,חדש כקו מזין לקו האדום, היוצא מבני ברק לצפון תל אביב, רמת השרון, הרצליה ושתי שלוחות לרעננה וכפר סבא, אורכו המתוכנן אז היה כ-26 ק"מ, עם 48 תחנות[1]. התכנון המפורט של הקו אושר ב-2010. בתוכנית זו, משיקולי תקציב, פוצל הקו לשנים, בצפון – ברעננה וכפר סבא, כקו מערכת אוטובוסים מהירה (BRT – Bus Rapid Transit) שקיבל את השם "הקו הוורוד" ואילו שאר התוואי כרכבת קלה "הקו הצהוב".
בשנת 2016 התוכניות להקמת הקו הוקפאו, בין היתר בשל תהיות על כדאיותו ובשל התנגדויות שונות של ראשי הערים לאורך התוואי.
בשנת 2020 פורסם כי נשקלת האפשרות להחיות מחדש את התוכניות הפעם כקו אוטובוסים מהירים שיתחיל בצומת חולון ויחבר בין רמת גן ובני ברק לרמת השרון.
בשנת 2024 הועברה תכנית הקמת הקו לידי חברת נתיבי איילון שהחלה לקדם את הקו כמערכת אוטובוסים מהירה, במסגרת זו הקו מתוכנן לשמש כעמוד השדרה המזרחי של רשת הקווים בגוש דן, ולאפשר חיבור מהיר ותנועה יעילה בציר צפון – דרום בערים בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב, תוך יצירת חיבוריות וקישוריות לכלל מערכות הסעת ההמונים המוקמות סביבו.
באפריל 2025 פורסם כי אושרה התכנית הראשונית של הקמת הקו אשר יחל לפעול בשנת 2030 כקו אוטובוסים חשמליים מהירים וישרת אוכלוסייה של 115,000 תושבים וכן 44,000 עובדים במרחק של 500 מטרים מתוואי הקו.
תוואי

מסלול הקו הצהוב מקשר בין תחנות הקווים האחרים, הוא פוגש בקו הירוק ובקו הכחול בתחנת צומת חולון, בקו הסגול בגבעתיים, בקו האדום בתחנת בן גוריון, ושוב בקו הירוק בתחנת פנחס רוזן. תוואי הקו מתחיל בצומת חולון וממשיך דרך רחוב הלח"י, משה דיין, דרך רבין, בן גוריון, לקניון איילון. דרך פנחס רוזן, משה סנה, לכיוון הכפר הירוק.
באפריל 2025 פורסם[2] כי הקו יוארך גם לתוך חולון והמסלול שלו ימשיך מצומת חולון למחלף וולפסון ובתוך חולון, הקו יעבור בצירים מרכזיים ביניהם גולדה מאיר, רחוב ההסתדרות ומפרץ שלמה.
ראו גם
עיינו גם בפורטלים: | |||
---|---|---|---|
![]() |
פורטל תחבורה | ||
![]() |
פורטל רכבות | ||
![]() |
פורטל תל אביב-יפו | ||
![]() |
פורטל ישראל |
מערכות הסעת המונים אחרות בגוש דן:
קישורים חיצוניים
- דף הקו הצהוב, כפי שהיה באתר נת"ע עד להסרתו בשנת 2017
- מפת הקו הצהוב, כפי שהופיעה באתר נת"ע עד להסרתה
הערות שוליים
מערכות להסעת המונים בישראל | ||
---|---|---|
פעילות | הרכבת הקלה בירושלים • דנקל • כרמלית • מטרונית • אשדוד מטרו בס | |
עתידיות | הרכבת התחתית של גוש דן • מערכת נפת אשקלון • נופית • הרכבת הקלה בבאר שבע |
מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב – הקו הצהוב40937290Q28800134