שיחה:דוד וגליית

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 19 ימים מאת אלינדב בנושא תבנית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

נעשתה עריכה תורנית

מכלולאים פעילים‏ נעשתה עריכה תורנית כמעט שאפשר להסיר את התבנית אשמח שמישהו יבור על הנוסח הקיים אם הוא מספיק @מקוה @איך @מוקיר רבנן @אפר עזריאל3 (שיחה) 02:19, 24 בינואר 2025 (IST)תגובה

עדיין לא עברתי על התוכן, אבל ממבט ראשון נראה שקלעת טוב את העניין, אתה יודע מה לערוך ואיך לערוך. שאפו! איךשיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ה, למנינם: 04:45, 24 בינואר 2025 (IST)תגובה
@עזריאל3 כשאתה גומר ומסירים את התבנית תעדכן בהמכלול:מיזם שכתוב ערכי התנ"ך אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ד בטבת ה'תשפ"ה ~ 09:06, 24 בינואר 2025 (IST)תגובה
לגבי עריכתך, אני חושב שיותר זורם לכתוב סיפור בלשון הווה:שולח\מספר וכו', ולא שלח\סיפר וכו'.
זה יותר נעים לאוזן. האם יש כללים בנושא? איך עזריאל3 (שיחה) 10:49, 24 בינואר 2025 (IST)תגובה
@ע"פ רוב משתדלים להעביר את ערכי התנ"ך ללשון עבר, ככה שלא ישתמע כאגדה עממית או ביאור אגדה הכתובה בתורה - אלא כסיפור עובדתי. אכן אין כלל בנושא, לדעתך זה מהווה בעיה לקרוא? איךשיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ה, למנינם: 21:37, 25 בינואר 2025 (IST)תגובה
אני חושב על זה.. @איך
בכל מקרה הבנתי את הרציונל והוא באמת חשוב עזריאל3 (שיחה) 03:59, 31 בינואר 2025 (IST)תגובה
{{ מכלולאים פעילים‏ אני נתתי רוב מה שיש לי בערך זה וכבר יצא לי קרניים ממנו אשמח אם משהו יפשיל שרוולים יעבור על הערך ויסיים עזריאל3 (שיחה) 13:47, 15 באפריל 2025 (IDT)תגובה
מתייג מוקיר רבנן אפר איך אלינדב עזריאל3 (שיחה) 13:50, 15 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@ממי עזריאל3 (שיחה) 22:08, 15 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@עזריאל3 נא להכיר: {{בעלי ידע/תנ"ך}} {{מכלולאים פעילים}} עמנואל (שיחה) 21:51, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@עזריאל3 יישר כח על העבודה היסודית, הסרתי את תבנית השכתוב. מוזמן לעדכן במיזם ולעבור לערך הבא. מוקיר רבנן (שיחה) 12:05, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה

תבנית

מכלולאים פעיליםבדוקי עריכות אוטומטית @עזריאל3 הוספתי תבנית, זה תקין להוסיף תבנית לדו-קרב? ממישיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 22:31, 15 באפריל 2025 (IDT)תגובה

ממי מה זה תבנית אתה מתכוון שהוספת תמונה עזריאל3 (שיחה) 00:23, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@עזריאל3 הוספתי למעלה תבנית של סכסוך צבאי ממישיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 10:48, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אני לא אהבתי את ה דו קרב זה הופך את האירוע לגשמי מדי כאשר ברור שזה לא היה קרב גשמי (בקרב כזה ברור מי היה מנצח) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ח בניסן ה'תשפ"ה ~ 11:06, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
משתמש:אלינדב מה... לא הבנתי בנביא שם כתוב שזה קרב שהיה עזריאל3 (שיחה) 11:07, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
לא אין ויכוח שהקרב ופרטיו הם דברים שהיו בפועל ולא משל אך כוונתי למילה דו קרב שזה הופך אותו לאיזה חולין בלי צמד המילים האלה אין לי בעיה עם התבנית אבל אני הייתי שואל את @מוטי אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ח בניסן ה'תשפ"ה ~ 11:18, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@אלינדב מסכים איתך בכל-פה, אבל זה מה שמופיע בגוף הערך, וכל הערך והמכלול בכלל (לצערי) מגיע מנקודה של ציון עובדות בלבד, והעובדה היא שקרב בין שני אנשים הוא דו-קרב. ממישיחה - בס"ד • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 11:24, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
לאן אתם חותרים, מה צריך ליהות כתוב מה לא? עזריאל3 (שיחה) 11:36, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
דו קרב אינו מגשם. זה מה שהיה שם. למאי נ"משיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ה 11:47, 16 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אני הייתי מסיר מכותרת התבנית את ה"דו קרב" ומשאיר בתוך התבנית ככותרת אני לא אוהב את זה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ט בניסן ה'תשפ"ה ~ 10:41, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
עכשיו אני רואה שאין איפה לציין בתוך התבנית תעשה מה שאתה חושב אני לא בעל הבית לא עליך ולא על המכלול אבל אני הייתי שואל כמה עורכי אספקלריא מה דעתם אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"ט בניסן ה'תשפ"ה ~ 10:45, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
עורכי אספקלריה‎‏‏ יש בעיה לכולנו ב"הרגשים" לא מתאים לנו לקרוא למה שהיה בן דוד לגליית דו-קרב, מה דעתכם? ממישיחה - בס"ד • י"ט בניסן ה'תשפ"ה 15:47, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
זה לא "הרגשים", זו מציאות. מתוך הערך דו קרב ”דו־קרב הוא עימות, לרוב מזוין, בין שני אנשים” וזה בדיוק מה שהיה. עימות בין דוד לגליית. למאי נ"משיחה • כ' בניסן ה'תשפ"ה 20:32, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
בא נסכם: כולם מסכימים שמה שהיה בין דוד לגוליית זה עמות מזויין בין שתי הנשים =שלזה קוראים דו קרב, אכ אליכם לסכם מה הטענה מה הבעיה מה מגשם מה ההרגש עזריאל3 (שיחה) 21:31, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@אלינדב הקרב היה גשמי.
גם הקרבות בין 12 החשמונאים לרבבות היוונים היו קרבות גשמיים.
זה שהיו שם נסים ונפלאות לא מוציא זאת מגדר "קרב", אא"כ זה הגיע לרמה של ה'קרב' בין סנחריב לחזקיהו. עמנואל (שיחה) 21:50, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@זה @בדיוק @מה @שאמרתי, הקרב התנהל בצורה גשמית ואין חולק, אם יש לך בעייה אם זה אז גם תוריד את תבנית מלחמה מכל מלחמות מדינת ישראל כי אף אחת מהן לא התנהלה בדרך הטבע (השאלה איזה סיטרא תמך באיזה צדקריצה). מצד שני לקורא לזה דו-קרב לא נשמע טוב, ולזה אני קורא "הרגשים" אז במהדו"ק אולי היה על מה לדבר, אבל כאן ההרגששים לא מזיזים לאף אחד (רמז:החד קרן הורודה וד"ל) ממישיחה - בס"ד • כ' בניסן ה'תשפ"ה 22:12, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
מצטט מהערך דו קרב:
לאורך ההיסטוריה שימש דו־קרב כאמצעי להכרעת סכסוכים וחילוקי דעות. קרב אלופים, שהוא צורה מסוימת של דו־קרב דוגמת הקרב בין דוד וגוליית, שימש להכרעת סכסוך גדול בין שני צבאות. עמנואל (שיחה) 22:14, 17 באפריל 2025 (IDT)תגובה
אני לא קובע לאף אחד מה לכתוב ומה לא, דעתי לא השתנתה ואם זה היה תלוי בי גם מהערך דו קרב הייתי מסיר את דוד וגוליית אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ' בניסן ה'תשפ"ה ~ 16:34, 18 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@אלינדב לסיכום: בערך הזה אין על מה לדבר- זה היה דו-קרב, אבל בערך דו-קרב אם אתה רוצה תוכל בשמחה להחליף אם תמצא דוגמא אחרת במקום. ממי 02שיחה • כ"ב בניסן ה'תשפ"ה 23:29 (IDT) 23:29, 19 באפריל 2025 (IDT)תגובה
@מוקיר רבנן ברוך שובך מחופשת החג אשמח לחוות דעתך בנושא אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ב בניסן ה'תשפ"ה ~ 15:07, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
רק לא אשכח לציין שאני לא מבין מה הקשר בין דו קרב לשם המאורע (זה מופיע בשורה של שם המאורע אין לי בעיה עם זה שזה מופיע בפתיח) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ב בניסן ה'תשפ"ה ~ 15:09, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
ברוכים הנמצאים, אני חושב שאפשר להשאיר את הביטוי כמות שהוא, אבל מעדיף שתסתמכו על עוא"ס אחר. מוקיר רבנן (שיחה) 15:20, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה
עורכי אספקלריה‎‏‏? אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ב בניסן ה'תשפ"ה ~ 15:21, 20 באפריל 2025 (IDT)תגובה