שיחה:קומץ/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

סיכום מאת טישיו

הוחלט ברוב מוחלט להשאיר את המצב על כנו

טישיו (שיחהתרומות)

האם יש מישהו שעשוי לחפש ב'המכלול' את המשמעויות האחרות מלבד קמיצה? האם לא זאת המשמעות הראשית?

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אדרבה, המשמעות הראשונית היא קמצוץ, או מיעוט

טישיו (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא חושב שזו משמעות ראשית.

דויד (שיחהתרומות)

אני ראיתי תיוג של "קומץ" ולא חשבתי על קמיצה אלא על מיעוט.

טישיו (שיחהתרומות)

אתה מכיר מישהו שמחפש באנציקלופדיה ערך אנציקלופדי על המושג 'מיעוט'?

עוד אחד (שיחהתרומות)

תתפלא לשמוע שבערך מיעוט יש יותר מפי 2 צפיות מהערך קמיצה

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אבל סביר להניח שרוב הצפיות הם דרך חיפוש גוגל שהפנה לערך

עוד אחד (שיחהתרומות)

מה זה משנה

עפר ואפר (שיחהתרומות)

כי הדיון פה הוא איך ימצאו את הערך למי שמחפש אותו מתוך החיפוש הפנימי של המכלול

עוד אחד (שיחהתרומות)

הוא טען שאנשים לא מחפשים את זה באנציקלופדיה ואם אנשים פותחים את זה גם אם דרך גוגל אז זה ערך שיש לו ביקוש. ואני מאמין שחלק ניכר מהצפיות במכלול הם דרך גוגל.

טישיו (שיחהתרומות)

בכל מקרה לא נראה שאנשים שמחפשים מידע על קבוצת מיעוט כותבים את המילה "קומץ" שממש לא משמש בהקשר הזה. תהיו הגיוניים.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

צודק. חשבתי שמיעוט הכוונה לכינוי של כמות

טישיו (שיחהתרומות)

שמש מרפא ודויד מה לדעתכם המשמעות הראשית, שלפי רוב הסיכויים כאשר אדם מזין "קומץ" בתיבת החיפוש הוא מתכון אליה?

דויד (שיחהתרומות)

סביר להניח שמי שכבר יחפש "קומץ" ירצה להגיע לקמיצה, אם כי לא ברור לי מי יחפש בכלל קומץ ככה, לא ראיתי שיש ערכים ואיפלו הפניות של מטייל, גודר (פירושונים בלי המשמעות של עשיית גדר בכלל), נוהג וכו'. כך שפירושונים זה נראה לי מצויין.

טישיו (שיחהתרומות)

מי שבקי בהגה של מסכתות קדשים (ומעטים יש כאלו), יודע ש'קומץ' הוא משמעות שמשתמשים בה המון. אני אישית חיפשתי בעבר את הערך קמיצה' בשם 'קומץ' שהוא כינוי במסכת זבחים הן לפעולת הקמיצה והן לקמח הנקמץ.

פלניא (שיחהתרומות)

דויד הכוונה כפי שכתב טישיו לסולת הקמוצה ולא לפעולה.

בקדשים זה וודאי המשמעות הראשית, השאלה לאדם מן החוץ.

דויד (שיחהתרומות)

תודה לפלניא שהבהיר משהו שלא חשבתי עליו. לפי זה אני כבר לא כ"כ מתנגד. מה דעת שמש מרפא ומקוה?

מקוה (שיחהתרומות)

אצלי ברור שזו המשמעות הראשית אבל אני לא ראיה בגלל זה לא הבעתי דעה

טישיו (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

אני מתקשה למצוא כאן הסכמה כלשהיא.

טישיו (שיחהתרומות)

דויד אפשר לספור אותך בכלל התומכים בדעתי? כי אני מבין שמקוה לא רוצה להכריע ושמש מרפא החליט בנתיים להתעלם מהדיון הזה עד להודעה חדשה (הזכרתי לו זאת פה ושם..).

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש גם את המשמעות של יחידת מידה.

האמת שבעוונותי באסוציאציה זה מזכיר לי דווקא אי אלו דברי חירוף וגידוף...

ראו מה בין בין בני לבין בן דודו...

טישיו (שיחהתרומות)

הערך יחידות מידה בבישול הוא ערך בן אלפי מילים, המזכיר פעם אחת ויחידה את המושג "קומץ" בצורה אגבית (ז. א. אפילו לא תחת כותרת או תת כותרת שמצדיקה את הפניית המבשל הנבוך לערך שיסייע לו להשלים את אפיית העוגה שכבר התחילה להחמיץ תוך כדי החיפושים בהמכלול).

אפרון (שיחהתרומות)

או שהתחילה להקמיץ...

שמש מרפא (שיחהתרומות)

התורה חסה על ממונם של ישראל, ולכן יצרתי הפניה שמובילה היישר לשורה הרלוונטית.

דויד (שיחהתרומות)

לאחר ההסבר שמדובר בשם עצם במלעיל ולא בפעולה במלרע, אני יותר נוטה לדעתו של טישיו. אם כי הייתי שמח שהדיון יוכרע בעוד דעות.

טישיו (שיחהתרומות)

בכל מקרה אין עוד משמעות אנציקלופדית המתחרה במשמעות התורנית של "קומץ". זה ששמש מרפא יצר הפניה לשורה בודדת בתוך טבלה, עדיין לא אומר שזה ערך אנציקלופדי, זה סה"כ שורה בתוך ערך המשמשת את עקרות הבית הסובלות מחוסר בטחון עצמי ואינן בטוחות האם חפינת המלח בשני אצבעותיהם מוגדרת כקומץ, או שמא מרוב רעדה ופחד נשמטו אי אלו גרגירים.

אני קורא לכם, מצביעי המכלול, יושבי בית המדרש, אופי עוגות ובני מיעוטים, לתמוך בהעברת השם קומץ למשמעות הראשית!!! בעלי זכות הצבעה

אפרון (שיחהתרומות)

נגד, בהערכה לעקרות הבית...
וברצינות, לדעתי קמיצה היא נישה ביהדות שרובנו לא נתקלים בה, לעומת זאת קומץ של מיעוט מוזכר בהמון מקרים והקשרים, מלבד זאת עצם הוויכוח על כך גורם להעדפת הפירושנים.

גאון הירדן (שיחהתרומות)

אני נגד להפוך כל הקשר תורני למשמעות ראשית, אין מצווה להפוך את המכלול לאנציקלופדיה תלמודית

מקוה (שיחהתרומות)
טישיו (שיחהתרומות)

יש טעם, לא בהכרח שזה קשור לנידון דידן שאליו הגאון לא התייחס.

בא לתקן (שיחהתרומות)

אני בעד דעתו של טישיו

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

נגד. המשמעות של המילה קומץ בשיח היומיומי אינה בהקשר התורני.

לדעתי המשמעות הראשית צריכה להיות מיעוט, אך ניתן להתפשר על פירושונים.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

אני לא רואה סיבה לשנות, ואם כבר, דעתו של מרדכי נראית לי יותר. מי שעוסק בסוגיות אלו, סביר שיחשוב אחרת

הכל לטובה (שיחהתרומות)

אגב, הנושא הוא לא איך ימצאו את הערך, אלא מה השם המדויק יותר, כמעט כולם מגיעים דרך גוגל

אין נושאים ישנים יותר