האם יש מישהו שעשוי לחפש ב'המכלול' את המשמעויות האחרות מלבד קמיצה? האם לא זאת המשמעות הראשית?
שיחה:קומץ/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אדרבה, המשמעות הראשונית היא קמצוץ, או מיעוט
לא חושב שזו משמעות ראשית.
אני ראיתי תיוג של "קומץ" ולא חשבתי על קמיצה אלא על מיעוט.
אתה מכיר מישהו שמחפש באנציקלופדיה ערך אנציקלופדי על המושג 'מיעוט'?
תתפלא לשמוע שבערך מיעוט יש יותר מפי 2 צפיות מהערך קמיצה
אבל סביר להניח שרוב הצפיות הם דרך חיפוש גוגל שהפנה לערך
מה זה משנה
כי הדיון פה הוא איך ימצאו את הערך למי שמחפש אותו מתוך החיפוש הפנימי של המכלול
הוא טען שאנשים לא מחפשים את זה באנציקלופדיה ואם אנשים פותחים את זה גם אם דרך גוגל אז זה ערך שיש לו ביקוש. ואני מאמין שחלק ניכר מהצפיות במכלול הם דרך גוגל.
בכל מקרה לא נראה שאנשים שמחפשים מידע על קבוצת מיעוט כותבים את המילה "קומץ" שממש לא משמש בהקשר הזה. תהיו הגיוניים.
צודק. חשבתי שמיעוט הכוונה לכינוי של כמות
שמש מרפא ודויד מה לדעתכם המשמעות הראשית, שלפי רוב הסיכויים כאשר אדם מזין "קומץ" בתיבת החיפוש הוא מתכון אליה?
סביר להניח שמי שכבר יחפש "קומץ" ירצה להגיע לקמיצה, אם כי לא ברור לי מי יחפש בכלל קומץ ככה, לא ראיתי שיש ערכים ואיפלו הפניות של מטייל, גודר (פירושונים בלי המשמעות של עשיית גדר בכלל), נוהג וכו'. כך שפירושונים זה נראה לי מצויין.
מי שבקי בהגה של מסכתות קדשים (ומעטים יש כאלו), יודע ש'קומץ' הוא משמעות שמשתמשים בה המון. אני אישית חיפשתי בעבר את הערך קמיצה' בשם 'קומץ' שהוא כינוי במסכת זבחים הן לפעולת הקמיצה והן לקמח הנקמץ.
דויד הכוונה כפי שכתב טישיו לסולת הקמוצה ולא לפעולה.
בקדשים זה וודאי המשמעות הראשית, השאלה לאדם מן החוץ.
אצלי ברור שזו המשמעות הראשית אבל אני לא ראיה בגלל זה לא הבעתי דעה
אני מתקשה למצוא כאן הסכמה כלשהיא.
דויד אפשר לספור אותך בכלל התומכים בדעתי? כי אני מבין שמקוה לא רוצה להכריע ושמש מרפא החליט בנתיים להתעלם מהדיון הזה עד להודעה חדשה (הזכרתי לו זאת פה ושם..).
יש גם את המשמעות של יחידת מידה.
האמת שבעוונותי באסוציאציה זה מזכיר לי דווקא אי אלו דברי חירוף וגידוף...
הערך יחידות מידה בבישול הוא ערך בן אלפי מילים, המזכיר פעם אחת ויחידה את המושג "קומץ" בצורה אגבית (ז. א. אפילו לא תחת כותרת או תת כותרת שמצדיקה את הפניית המבשל הנבוך לערך שיסייע לו להשלים את אפיית העוגה שכבר התחילה להחמיץ תוך כדי החיפושים בהמכלול).
או שהתחילה להקמיץ...
התורה חסה על ממונם של ישראל, ולכן יצרתי הפניה שמובילה היישר לשורה הרלוונטית.
לאחר ההסבר שמדובר בשם עצם במלעיל ולא בפעולה במלרע, אני יותר נוטה לדעתו של טישיו. אם כי הייתי שמח שהדיון יוכרע בעוד דעות.
בכל מקרה אין עוד משמעות אנציקלופדית המתחרה במשמעות התורנית של "קומץ". זה ששמש מרפא יצר הפניה לשורה בודדת בתוך טבלה, עדיין לא אומר שזה ערך אנציקלופדי, זה סה"כ שורה בתוך ערך המשמשת את עקרות הבית הסובלות מחוסר בטחון עצמי ואינן בטוחות האם חפינת המלח בשני אצבעותיהם מוגדרת כקומץ, או שמא מרוב רעדה ופחד נשמטו אי אלו גרגירים.
אני קורא לכם, מצביעי המכלול, יושבי בית המדרש, אופי עוגות ובני מיעוטים, לתמוך בהעברת השם קומץ למשמעות הראשית!!! בעלי זכות הצבעה
נגד, בהערכה לעקרות הבית...
וברצינות, לדעתי קמיצה היא נישה ביהדות שרובנו לא נתקלים בה, לעומת זאת קומץ של מיעוט מוזכר בהמון מקרים והקשרים, מלבד זאת עצם הוויכוח על כך גורם להעדפת הפירושנים.
אני נגד להפוך כל הקשר תורני למשמעות ראשית, אין מצווה להפוך את המכלול לאנציקלופדיה תלמודית
יש טעם בדבריו של גאון הירדן.
יש טעם, לא בהכרח שזה קשור לנידון דידן שאליו הגאון לא התייחס.
אני בעד דעתו של טישיו
נגד. המשמעות של המילה קומץ בשיח היומיומי אינה בהקשר התורני.
לדעתי המשמעות הראשית צריכה להיות מיעוט, אך ניתן להתפשר על פירושונים.
אני לא רואה סיבה לשנות, ואם כבר, דעתו של מרדכי נראית לי יותר. מי שעוסק בסוגיות אלו, סביר שיחשוב אחרת
אגב, הנושא הוא לא איך ימצאו את הערך, אלא מה השם המדויק יותר, כמעט כולם מגיעים דרך גוגל
אין נושאים ישנים יותר