תחנת הרכבת פאתי מודיעין
פאתי מודיעין | ||
---|---|---|
מידע על הבניה | ||
חנוכת התחנה | 1 בספטמבר 2007 | |
מיקום | ||
קואורדינטות | 31°53′37″N 34°57′39″E / 31.8936472222222°N 34.9607277777778°E | |
אתרים סמוכים | אזור מלאכה (ישפרו), מודיעין-מכבים-רעות, מחלף ענבה | |
מידע על התחנה | ||
שירות רכבות | תל אביב, בנימינה, חיפה, קריית מוצקין, עכו, נהריה ולעיתים עתלית | |
תחנת הרכבת פאתי מודיעין היא תחנת נוסעים של רכבת ישראל המשרתת את העיר מודיעין-מכבים-רעות ואת פרברי העיר. התחנה ממוקמת בשלוחת כפר דניאל - מודיעין – מרכז ומשמשת כתחנת ביניים. רציפי התחנה ממוקמים בין מסלולי כביש 431 העירוני.
תוכן עניינים
היסטוריה
ההחלטה על בניית תחנות רכבת בעיר מודיעין-מכבים-רעות, נעשתה באותה שנה שבה אוחדה העיר מודיעין עם היישובים מכבים ורעות. הוחלט על הקמת שתי תחנות רכבת: הראשונה, ששמה "פאתי מודיעין", סמוכה למחלף ענבה ונחנכה ב-1 בספטמבר 2007. השנייה, מודיעין – מרכז, נחנכה ב-1 באפריל 2008, ומשמשת לקו כתחנת קצה. הבנייה החלה בשנת 2003.[1]
ב-2016 החלו עבודות לבניית קטע מסילה המקשר את התחנה לקו הרכבת המהיר לירושלים. במסגרת הפרויקט מבוצעים גם שינויים במבנה התחנה: תבוצע הארכת רציפי הרכבת בתחנה, יתווסף חניון עם כ-800 מקומות חנייה ויוקם גשר להולכי רגל באורך של כ-160 מטרים שיעבור מעל נתיבי כביש 431 ונתיבי הרכבת ויקשר לחניון הנוסף. בנוסף, יונחו שתי מסילות נוספות, רציף הצד הקיים יהפוך לרציף אי ואליו יתווסף רציף צד נוסף, כך שבסך הכל יהיו ארבעה רציפים בתחנה.[2]
מבנה התחנה
לתחנה שני רציפי צד. היציאה מהתחנה אפשרית משני הצדדים באמצעות מעבר תת-קרקעי. סמוך לתחנה ממוקם חניון ללא תשלום לכ-300 כלי רכב.
שירות הרכבת בתחנה
ברוב שעות היום יש שתי רכבות בכל שעה לתל אביב ולחיפה כאשר אחת מהן ממשיכה לנהריה, ושתי רכבות בכל שעה לתחנת הרכבת מודיעין – מרכז. משך זמן הנסיעה לתחנת תל אביב השלום הוא כ-27 דקות ולחיפה מרכז כשעה ו-35 דקות.
קווי אוטובוס לתחנה
לתחנה מגיע קו 56 הפנימי בלבד הנוסע בין עיריית מודיעין לאזור התעשייה. תדירותו כל חצי שעה.
בנוסף ישנו את קו 504 לשוהם שמוצאו באזור התעשייה הצמוד ונוסע 3 פעמים ביום. הקו אינו מגיע לתחנה עצמה.
תוכניות עתידיות
מסילת רוחב בין נתיבי כביש 431
בעתיד הרחוק תמשיך מסילת הרכבת בין נתיבי כביש 431 לכיוון ראשון לציון ולהוות מסילת רוחב בין ערי דרום גוש דן ממודיעין דרך רמלה, תחנת הרכבת הראשונים ועד תחנת הרכבת ראשון לציון משה דיין. כהכנה לכך נבנתה מנהרת רכבת מתחת לנתיבי איילון, שאת פתחה ניתן לראות מדרום לתחנת הרכבת ראשון לציון מערב, ונשמרה זכות דרך למסילת ברזל מתחנת הראשונים עד לסמוך למחלף עין הקורא בכביש 431.
קשת מודיעין
ב-2016 החלו באזור התחנה עבודות בנייה להקמת מסילת ברזל שתחבר בין מקטע המסילה המגיע למודיעין לבין מסילת קו הרכבת המהיר לירושלים בכיוון מזרח. זמן הנסיעה המשוער בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת הרכבת ירושלים יצחק נבון עומד על כ-17 דקות.
ראו גם
קישורים חיצוניים
- תחנת הרכבת פאתי מודיעין, באתר רכבת ישראל
- פיתוח עתידי, באתר משרד התחבורה
הערות שוליים
- ↑ רכבת ישראל פירסמה מכרז להקמת תחנה בכניסה למודיעין; בחירת הזוכה - ביולי, באתר TheMarker, 1 ביוני 2003
- ↑ רותי בוסידן, מודיעין מתחברת לקו הרכבת המהיר לירושלים, באתר mynet (כפי שנשמר בארכיון האינטרנט), 17 באפריל 2016
קו הרכבת מודיעין – מרכז — נהריה מודיעין – מרכז • פאתי מודיעין • נמל התעופה בן-גוריון • תל אביב – ההגנה • תל אביב – השלום • תל אביב – סבידור מרכז • תל אביב – אוניברסיטה • בנימינה • עתלית • חיפה – חוף הכרמל • חיפה – בת גלים • חיפה מרכז – השמונה • מרכזית המפרץ • חוצות המפרץ • קריית חיים • קריית מוצקין • עכו • נהריה |