תחנת הרכבת פאתי מודיעין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
IsraelTrainLogoSymbolOnly.svg תחנות רכבת ישראל רכבת ישראל
פאתי מודיעין
פאתי מודיעין שלט.JPG
HPIM2853.JPG
Handicapped Accessible sign.svg נגישה לבעלי מוגבלויות
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 1 בספטמבר 2007
מיקום
מיקום מערב העיר מודיעין-מכבים-רעות
קואורדינטות 31°53′37″N 34°57′39″E / 31.8936472222222°N 34.9607277777778°E / 31.8936472222222; 34.9607277777778
אתרים סמוכים אזור מלאכה (ישפרו), מודיעין-מכבים-רעות, מחלף ענבה
מידע על התחנה
שירות רכבות נתב"ג, תל אביב, בנימינה, חיפה, קריית מוצקין, עכו, נהריה ולעיתים עתלית
P Rakevet.png למידע מקיף על רכבת ישראל עיינו גם בפורטל רכבת ישראל
Click to Shrink Back
אופקיםאחיהודאשדוד עד הלוםאשקלוןבאר יעקבבאר שבע מרכזבאר שבע – צפון / אוניברסיטהבית יהושעבית שאןבית שמשבני ברק – רמת החיילבנימינהבת ים – קוממיותבת ים – יוספטלדימונההוד השרון – סוקולובהרצליהחדרה מערבחולון – וולפסוןחוצות המפרץחיפה – בת גליםחיפה – חוף הכרמלחיפה מרכז – השמונהיבנה – מזרחיבנה – מערביקנעם – כפר יהושעירושלים – גן החיות התנ"כיירושלים – יצחק נבוןירושלים – מלחהכפר חב"דכפר סבא – נורדאוכרמיאללהבים – רהטלודלוד – גני אביבמגדל העמק – כפר ברוךמודיעין – מרכזמזכרת בתיהמרכזית המפרץנהריהנמל התעופה בן-גוריוןנתיבותנתניהנתניה – ספירעכועפולהעתליתפאתי מודיעיןפתח תקווה – סגולהפתח תקווה – קריית אריהצומת חולוןקיסריה – פרדס חנהקריית גתקריית חייםקריית מוצקיןקריית מלאכי – יואבראש העין – צפוןראשון לציון – הראשוניםראשון לציון – משה דייןרחובותרמלהרעננה דרוםרעננה מערבשדרותתל אביב – אוניברסיטהתל אביב – ההגנהתל אביב – השלוםתל אביב – סבידור מרכזמפת רכבת ישראל.png
לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏

תרשים תחנות רכבת ישראל

תחנת הרכבת פאתי מודיעין היא תחנת נוסעים של רכבת ישראל המשרתת את העיר מודיעין-מכבים-רעות ואת פרברי העיר. התחנה ממוקמת על מסילת מודיעין–ענבה ומשמשת כתחנת ביניים. רציפי התחנה ממוקמים בין מסלולי כביש 431.

היסטוריה

תכנון קו הרכבת למודיעין החל בשנות ה-90 של המאה ה-20 עם הקמת העיר. ב-1997 הודיעו משרדי האוצר והתשתיות כי נשקלת האפשרות שהקו יופרט, יוקם ויופעל על ידי יזם פרטי, אך ההחלטה לא יצאה לפועל[1]. בשנת 2000 החלה עיריית מודיעין לקדם את תכנון תחנה באזור מרכז העסקים הראשי של העיר כתחנת הקצה של הקו, במטרה שהוא יפתח בשנת 2004[2]. המכרז להקמת הקו פורסם בספטמבר 2002[3], החברות טר-ארמה ודניה סיבוס זכו במכרזים להקמת תשתית המסילה[4].ביוני 2003 פורסם המכרז להקמת התחנה[5]. התחנה נפתחה ב-1 בספטמבר 2007[6][7].

ב-2 בדצמבר 2020, נחנכה התחנה המשודרגת, לאחר שנתיים של עבודות הרחבה. העבודות כללו הקמת חניון כלי הרכב הצמוד למרכז עינב ובו 700 מקומות חנייה, וגשר הולכי הרגל המחבר בין החניון החדש לתחנה. בנוסף נבנו שני רציפים חדשים הצפויים לשמש קו רכבת פרברי ממודיעין לירושלים, 2 הרציפים החדשים מתחברים למסילת ירושלים–גנות דרך קשת מודיעין[8].

בשנת 2021 ותחילת 2022 התבצעו בתחנה עבודות להצבת תשתית חשמול בתחנה, תשתית זו מאפשרת לציוד נייד חשמלי לנסוע בתחנה[9]. עם סיום העבודות התחנה היא אחת מ-11 תחנות רכבת בארץ המחוברות לתשתית החשמול וב31 במרץ 2022 התחיל לפעול ממנה קו פרברי אל תחנת הרכבת ירושלים - נבון דרך קשת מודיעין.

מבנה התחנה

לתחנה 2 רציפי צד ואי רציפים ביניהם המשרתים 4 מסילות. היציאה מהתחנה אפשרית מהרציפים באמצעות מעבר תת-קרקעי. סמוך לתחנה ממוקם חניון ללא תשלום לכ-300 כלי רכב.

בתחנה זו הותקנה מערכת הזנה חשמלית עילית על ידי חברת SEMI הספרדית ב-2022. המערכת מספקת מתח חילופין של 25 אלף וולט בתדירות של 50 הרץ. המערכת מאפשרת לציוד נייד רכבתי בעל פנטוגרף לפעול בתחנה. כיום יש לרכבת ישראל קטרי בומברדייה טראקס הגוררים קרונות דאבל דק מאותו יצרן וקרונועים חשמליים מדגם Desiro HC תוצרת סימנס.

תרשים התחנה

שירות הרכבת בתחנה

ברוב שעות היום יש שתי רכבות בכל שעה לתל אביב ולחיפה כאשר הן ממשיכות לנהריה, ושתי רכבות בכל שעה לתחנת הרכבת מודיעין – מרכז. משך זמן הנסיעה לתחנת תל אביב השלום הוא כ-27 דקות ולחיפה מרכז כשעה ו-35 דקות. בחזור משך הנסיעה מתחנת תל אביב השלום הוא כ-31 דקות.

ב-31 במרץ 2022 נפתח הקו בין תחנת הרכבת מודיעין – מרכז לתחנת הרכבת ירושלים – יצחק נבון, שעובר בתחנה זו. זמן הנסיעה מתחנה זו לירושלים הוא כ-22 דקות.

קו הרכבת מודיעיןנהריה
מודיעין – מרכזפאתי מודיעיןנמל התעופה בן-גוריוןתל אביב – ההגנהתל אביב – השלוםתל אביב – סבידור מרכזתל אביב – אוניברסיטהבנימינהעתליתחיפה – חוף הכרמלחיפה – בת גליםחיפה מרכז – השמונהמרכזית המפרץחוצות המפרץקריית חייםקריית מוצקיןעכונהריה
קו הרכבת מודיעיןירושלים-נבון
מודיעין – מרכזפאתי מודיעיןירושלים-נבון


קווי אוטובוס לתחנה

תחנת הרכבת פאתי מודיעין יחד עם אזור התעשייה שלצידה. רציפים 3 ו4 בבנייה, יולי 2020
גשר הולכי רגל מעל כביש 431 ומסילות הברזל, המחבר את תחנת הרכבת פאתי מודיעין ואזור מסחר ותעשייה

לתחנה מגיע קו 56 הפנימי בלבד הנוסע בין עיריית מודיעין לאזור התעשייה. תדירותו - כל חצי שעה.

בנוסף, ישנו את קו 504 לשוהם שמוצאו באזור התעשייה הצמוד, בתדירות של שלוש פעמים ביום. הקו אינו מגיע לתחנה עצמה.

תוכניות עתידיות

מסילת 431

בשנת 2026 צפויה להיפתח מסילת ראשון לציון - מודיעין בין נתיבי כביש 431 לכיוון ראשון לציון ולהוות מסילת רוחב בין ערי דרום גוש דן ממודיעין דרך רמלה, תחנת הרכבת הראשונים ועד תחנת הרכבת ראשון לציון משה דיין. עם סיום הקמת המסילה יחל לפעול קו נוסעים נוסף אשר יחל בתחנת מודיעין מרכז וימשיך מערבה דרך תחנה זו.

גלריה

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ דוד חיון, ‏משרדי האוצר והתשתיות יכינו מיכרז בינלאומי להפרטת קו רכבת חדש, באתר גלובס, 11 באוגוסט 1997
  2. ^ דליה טל, ‏עיריית מודיעין: לתכנן כבר כעת קו רכבת לת"א, ללא כל קשר לקו ת"א-ירושלים, באתר גלובס, 26 בנובמבר 2000
  3. ^ גל ניסים, ‏נתב"ג-מודיעין: הרכבת מוציאה מכרזים להקמת קו רכבת חדש, באתר גלובס, 9 בספטמבר 2002
  4. ^ גל ניסים, ‏חברת תר ארמה זכתה במכרזי הרכבת להקמת הקו נתב"ג-מודיעין, באתר גלובס, 10 באוקטובר 2002גל ניסים, ‏דניה סיבוס זכתה במכרז לעבודות תשתית בקטע קו נתב"ג-מודיעין ב-169 מיליון שקל, באתר גלובס, 6 ביוני 2003
  5. ^ רכבת ישראל פירסמה מכרז להקמת תחנה בכניסה למודיעין; בחירת הזוכה - ביולי, באתר TheMarker‏, 1 ביוני 2003
  6. ^ אבי בר-אלי, הרכבת ממודיעין תצא לדרך במוצאי שבת; זמן הנסיעה לת"א 20 דקות, המחיר 12.5 ש', באתר הארץ, 27 באוגוסט 2007
  7. ^ תמרה טראובמן, האם הרכבת לת"א תגרום לתושבי מודיעין לוותר על המכונית?, באתר הארץ, 21 באוגוסט 2007
  8. ^ ינון שניר, מודיעין: נחנכה תחנת הרכבת המשודרגת "פאתי מודיעין", באתר כל העיר, 8 בדצמבר 2020
  9. ^ "רכבת ישראל", פרויקט החשמול, קו הרכבת למודיעין, בעמוד הפייסבוק של שבתשתיות - ביצוע פרויקטים בתחבורה, 26 בפברואר 2022
Logo hamichlol.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0