על השתתפותו בברית לנינו של הגרח"צ מייזליש בניגוד לבקשת האדמו"ר מסאטמער (אם היתה כזו)
שיחה:הרב חיים צבי מייזליש/ארכיון/ארכיון 1
מראה
מה השאלה הזאת? אתה מוזמן לכתוב! (אם אתה יודע מקורות כמובן...)
הערך מתחיל לקבל סממנים שאוליסטיים...
השפה הזאת מזמין תשובה באותו מטבע. כדאי?
אין לי שום נגיעה למחלוקת בגור. אם כבר אני עם ר' שאול. אז זה בסדר. לפחות חלקית.
לא מבין למה השתתפות בשמחה משפחתית הופך לתמיכה מוצהרת?
ערכתי קצת.
הניסוח גרוע מבחינת השפה והתוכן לא אינציקלופדי להחריד.... מלא תיאורי צבע ותוארי כבוד.
דרוש שכתוב מעמיק.
יחיד - שינית מ"הברית התקיימה" ל"הברית נערך". למיטב ידיעתי ברית היא מלשון נקבה ועל-כן היה עליך לשנות ל"הברית נערכה". לא?
כמו"כ מדוע השמטת את העובדה שהרב פריינד קירבו לבקשת זקינו האדמו"ר?
ברית הוא לשון זכר (אם דוקא רוצים - ניתן לכתוב "מעמד הברית נערך").
השמטתי זאת משום שסברתי שזה לא אנציקלופדי (מה משנה מדוע קירבו, אם משום שאפו נשא חן בעיניו או משום שזקינו ביקש), אבל במחשבה שניה - יתכן שאתה צודק. מובן שתוכל להחזיר זאת גם מבלי שתקבל אישור ממני...
תמיד כדאי להידבר ולהבין על שום מה נעשה השינוי.
ברית היא לשון נקבה עיין כאן.
מעמד הוא אמנם לשון זכר.
לגבי ברית - יתכן. אבל בספרים רבים כתוב "הברית נערך" (בדקתי כעת באוצר החכמה. יתכן שכולם טועים בין ז' לנ').
צ"ל דט"ס היא. א"א להביא ראיה מספרים, רק ממילון מוסמך.
צודק. באוצר החכמה יש גם ספרים הכותבים "הברית נערכה" (למרות שמשום מה זה צמד מילים אלו לא מתגלגל כ"כ בקלות על הלשון..
אפוא ראית ש'ברית' הוא לשון זכר? אולי בפסוק (דברים ה, ג) 'כרת ה' את הברית הזאת'? אולי בפסוק (שם כט, ח) 'ושמרתם את דברי הברית הזאת'? אולי בפסוק (שם כט, יג) 'אנכי כורת את הברית הזאת'? אולי פסוק (מלכים ב כג, ג) 'להקים את דברי הברית הזאת'? אולי בפסוק (ישעיה נד, י) 'וברית שלומי לא תמוט'? אולי בפסוק (ירמיה יא, ב) 'שמעו את דברי הברית הזאת'? אולי בגמרא (סנהדרין קב.) 'ברית כרותה לשפתיים'? אולי בגמרא (ראש השנה יז:) 'ברית כרותה לשלש עשרה מדות'?
אני מניח שגם כל הכתוב בערך תחת הכותרת 'יחסיו עם הנהלת הקהילה', נכתב על ידך. כמה חבל שבגלל תאות נצחון אתה מציף את המכלול בניסוחים עילגיים, שגויים, משובשים, שנראים כאילו נלקחו היישר מעיתון החסידות שלך.
רבינו - לפני שאתה תוקף את ידידנו ר' יחיד, אני מציע שתבדוק בגרסאות אחרונות מי כתב את הפיסקה שהזכרת ולא תסיק מסקנות נמהרות.
בקשר ללשון זכר - הוא התנצל שטעה. לא נראה לי מכובד לתקוף על טעות שתוקנה.
לא לתקוף אישית!
לא יפה.
שיניתי מ"רב הקהילה", שזה תואר שלא החזיק בו הרב מייזליש מעולם, ל"ראש ישיבת סטמר". גם תואר זה כנראה לא מדוייק, ונצטרך למצוא בהמשך משהו יותר טוב לפי ההתפתחות (אולי "מנהיג חלק מחסידי סטמר בבני ברק")
אובייקטיבית נראה לי שאתה צודק גם אנשי הרב מייזליש לא יחלקו על העובדות הללו
לגבי התואר יתכן שאתה צודק אבל לגבי המציאות ברור שהוא היה רב הקהילה
במכלול אמורים לכתוב תואר. נניח א"א לכתוב על הרב שך ז"ל שהיה רב הליטאים בבני ברק. אף שסרו למרותו.
כי הרב שך לא היה רב הלטאים רק מנהיג הליטאים
נכון. גם הרב מייזליש לא היה הרב.
טוב בתכלס, שיניתי בתוך הערך, שהוא שימש בפועל כרב הקהילה.
אני הייתי מציע לכתוב בראש הערך (שזה השאלה העיקרית בתוך הערך אתה יכול להרחיב) "מנהיג קהילת סאטמער בבני ברק וראש הישיבה לשעבר"
גם זה לא מדויק אבל עד שיתבררו העניינים זה אולי הרע במיעוטו
הרב מייזליש משמש בפועל לרב הקיהלה וגם אנשי רוטר כתבו עליו כל השנים בכל אתרי החדשות בכל האירועים בתואר הזאת וזה דבר שכל אחד יכול לבדוק בעצמו בגוגל וכן גם הרמ"א פריינד היה רב הקיהלה בירושלים שברשמי היה לו רק התואר ראש הישיבה
לא נכון, בשום פרסום (לפחות ברוב) לא הופיע רב הקהילה. ידרוש ראש הישיבה שליט"א, בראשות מורינו הגה"צ ראש הישיבה שליט"א, וכו' וכו'.
תסביר לי רק מה מציק לך בתואר מנהיג ?
תואר מכובד מאוד והוא גם אמיתי לכל הדעות
קודם כל שזה המציאות בפועל וחוץ מזה שהוא עדיין כרגע ראש הישיבה אז אך אתה כותב לשעבר ?
וחוץ מזה שהמנהיג זה האדמו"ר ר' אהרן שגם הציבור תומך בו
הציבור תומך בו
קודם כל יש לי עדכון בשבילך הוא פוטר על פי הוראת ר' אהרון
מה זה "המציאות" ? הוא מונה אי פעם לרב ? הוא בהחלט תפקד כמנהיג הקהילה שעל פיו ישק דבר אבל את התואר רב הוא לא נשא
ובנוגע לתואר המנהיג מדובר כמובן במנהיג של הקהילה המקומית ולא העולמית
אני חושב שיש לכתוב מנהיג
ר' יואל היקר לפי מה שאני יודע ביקשו ממנו להתפטר והוא עדיין לא עשה זאת וכנראה גם לא יתפטר מעצמו רוב בני הקהלה תומך בכל מחיר וכפי מה שביררתי הוא עדיין הולך לישיבה כל יום חוץ מימים האחרונים שהוא חולה בקורונה גם אחרי הטלפון של המנכ"ל ממונרו [אני לא זוכר את השם שלו] אז אל תמכור לי סיפורים מה המציאות
תבין ר' יצחק אני בהחלט חושב שלרב מייזליש יש את רוב הקהילה ואין גם ספק בכך שהוא היה המנהיג ה(כמעט)בלתי מעורער של הקהילה לאורך השנים. אני בסך הכל חושב שכדי לא להיכנס יותר מדי למחלוקות סביב התואר נכון יותר לכתוב "מנהיג". תואר שהוא לדעתי שווה ערך ואולי אף חשוב יותר מ "רב".
ולעניין ראשות הישיבה אני ממליץ שנחכה כי המצב העכשווי ממילא לא יימשך איפשהו תהיה הכרעה לפחות בנושא הישיבה לכאן או לכאן.
אם אין עוד התנגדות רצינית אני מחזיר את הנוסח הקודם: "מנהיג"
ר' יואל היקר אתה יכול להוסיף ולכתוב מנהיג וראש הישיבה כי הוא עדיין בפועל ראש הישיבה וזה ממש לא נראה שבדרך להתפטר אני חושב שאתה באמת מוסיף הרבה צבע לנושא מאיפה יש לך באמת כזה אינפורמציה פנמית זה ניראה שאתה ממש מבפנים אני רק לא יודע מאיזה צד האם יש לו באמת את רוב הציבור ? ובכמה אחוזים זה מתחלק ?
הוספתי.
לגבי ראשות הישיבה מבירור שעשיתי מסתבר שאתה צודק והוא עדיין מגיע לישיבה לפחות בינתיים.
אני לגמרי לא בפנים. אך יש לי מקור מידע די מוסמך (אם כי לא אוביקטיבי)
לגבי האחוזים לדעתי יש לו רוב אך האם מדובר ברוב מוחץ או ברוב קצת יותר משמעותי ? על זה אין לי תשובה.
מה שאני כן יודע שאנשיו טוענים שבמבצע ההחתמות הם גייסו 300 חתימות
דבר ראשון "יואלי ווייס" הוא אחד מהגדולים בכת של רוטר(=טרור)וגם טרוריסט בעצמו, אפשר להבחין בזה בכל ההודעות שלו שזה גדוש בשנאה....וכעת לנושא אני מכיר את הקהילה מבתוכו והמספרים אומרים את שלהם! המגשרים אספו השבוע חתימות וזה המספרים 94 חתימות לרוטר ו-417 חתימות הגה"צ מסאטמאר בני ברק שליט"א!!!!
ונכון לעת עתה הם משקרים לאדמו"ר ולא מסכימים בכלל לגשת אליו כל מי ששיך לאנשי הרב הגה"צ מסאטמאר בני ברק שליט"א אבל אי אפשר לריב עם קהילה שלמה!!!
ובעזרת ה' סוף האמת להיגלות "ולשקר אין רגלים" ולא יעזור לא טרור ולא כלום ואכן התוצאות בשטח הם שיחזקל רוטר לא יוצא מביתו (נראה שיש לו ממה לפחד) והביהמ"ד נמצא בשליטה מלאה של אנשיו של הרב הגה"צ מסאטמר בני ברק שליט"א ובנשיאות כ"ק מרן רבינו שליט"א ולסיום זה שהכת של יחזקל רוטר טוענים שהם חסידיו של האדמו"ר שליט"א הרי לכם עכשיו בחתימות שהם לא חתמו משום שהאינטרס שלהם בחתימות הללו היה שהאדמו"ר יראה שיש רק 90 חתימות ויכעס על הצד של הראש ישיבה ויזרוק אותם מהקהילה שהרי להגיד שהם הרוב הם כבר לא יוכלים-כי כולם יודעים את האמת אז חשבו מהלך אחר והם היו בטוחים שהצד של הראש ישיבה לא יחתום.....
ה' יעזור שישכון שלום ונזכה בגוא"צ אמן.
- ת'אמת אין לי מושג למה אני מגיב לך, מכיון שאפילו אם טענותיך היו מוצדקות לא מכבודי לרדת לרמה שלך, בוודאי במצב שאפילו מילה אחת ממה שאמרת אינה נכונה, אך כדי שלא יהיה מצב של "מדשתקו משמע ניחה לי" אגיב לגופו של עניין.
- אני יולי וויס באותה מידה שאתה נומבר, מה שכן מבדיל בינינו שאתה חסיד סאטמער במוצהר ואני נמצא הרחק משם. אין לי אינטרסים אישיים ומה שמעניין אותי זו האמת.
- ראשית כל אשמח להבין מה בדיוק מציק לך מבחינה עובדתית בטענות ובעובדות שהצגתי ? (לדעתי אנשי רוטר לא היו מסכימים עם המספרים שאני הבאתי)
- שים לב שאתה סותר את עצמך, אתה טוען שלאנשי רוטר יש 94 חתימות וכמה שורות אחרי כן אתה מציין את העובדה שהם עשו זאת כדי לבייש את האדמו"ר משמע המספרים לא משקפים את המציאות,
- אתה כופר בעובדה שר' אהרון הורה לר' חיים הערש לעזוב את ראשות הישיבה ?
- אתה כופר בעובדה שהוא מעולם לא מונה לרב בקהילה ? אשמח מאוד אם תוכל להגיב עניינית ובשפה שמכבדת את המכלול.
הוא לא היה תקופה רב הקהילה (שלא בדיוק התפתחה) באלעד?
נכון לא בדיוק התפתחה אבל קיים קהילה של 20 משפחות וברשמי הרב מייזליש נקרא רב הקהילה
לפני שהוא היה רב בבני ברק הוא היה באלעד, אם כך צריך לאזכר זאת בערך.
הוא הגיע לבני ברק בשנת תשנ"ז בשנת תשס"ד הכתירו אתו במקביל לרב באלעד שלא התפתח
20 אתה בטוח תושב אלעד (קרוב משפחתי} אמר לי שש2 משפחות בקושי יש שם.
לפי מה שבררתי יש עדיין כיום קהילה ועשרים משפחות בית כנסת פעיל תפילות שלוש תפילות ביום וכן בשבת
יש כיום באלעד קהילה שמונה 27 משפחות, והסיבה שהקהילה לא התפתחה, משום ש"יחזקאל רוטר" לא רצה שהקהילה שם תתפתח, והפריע כל הזמן בתחבולת שונים, ובעיקר ע"י טרור שזה הדבר שהוא הכי הרבה משתמש, אבל כיום ברוך ה' יש קהילה יש את כל התפילות, וכעת בהסכם גג באלעד מתוכנן לבנות גם שיכון של סאטמר! ויש איזה מאה חמישים אברכים בבני ברק שעדין אין להם דירות! ונראה לאן יתקדם....
אשמח לדעת
העיקרון כתוב בערך, השאר לא שייך לפה, נדמה לי.
במילה אחת תוהו ובואו אבל מהללו צודק כאן זה לא פורום
כשייהיה מידע מוצק ואמין יהיה ניתן להוסיף לערך
הוא מקבל קוויטלעך?
ידידי היקר, אם תמצא על זה מידע באתרי החדשות הנאמנים - תעדכן בערך, ואז כולנו נדע.
הקלטת מהר"א נגד הרב מייזליש
מכלולאים פעילים מי מבין יידיש כדי לדעת אם אפשר להכניס את זה לערך? והאם זה לא נמצא בקישור שיש מכיכר השבת?
זו השיחה המלאה בה הוא שפך אש וגפרית על הרב מייזליש.
ארוך מכדי לתרגם.
כיכר השבת חסום בסינון חרדי נורמלי, לכן אין באפשרותי לבדוק האם מדובר בכפילות
את מה להכניס? את כל ה....?!
רק את הקישור ליוטיוב.
לא הייתי ממליץ לתרגם את המילים הקשות שהוא אומר שם
אין צורך להכניס קטע כדי לראות איך בן אדם חשוב....
דוב !
כבוד לתלמידי חכמים גם לאלו מהצד שלא שלך
ולכן אין להכניס את הקטע
תודה על עריכת התגובה שלך ![]()
לא צריך לתמלל, לדעתי, זה גורם לעיוות גמור כמעט בכל מצב. צריך מישהו שלא נגוע בכלל שיכתוב את החלקים העיקרים. מציע את דויד
החלקים העיקריים מתוך איפה?
הקישור שהוצע לעיל ליוטיוב, הנה הוא: https://www.youtube.com/watch?v=e4Oy7BJa1IU
אבל עכשיו ראיתי שזה באידיש. אתה יודע את השפה?
אין להוסיף קישור כזה
למה? לא ביקשתי להוסיף קישור, הבאתי אותו לדויד. זה הכוול.
לאחר שהאזנתי שוב לדברים, התלבטתי רבות האם לתרגם חלקים נרחבים או מעטים או בכלל מתוך ההקלטה הזאת.
הדברים הנאמרים שם, חריפים מידי בכדי להיכתב או להיאמר.
קשה להישאר עם אמונת חכמים טהורה אחרי שמיעת הדברים, כי או שאתה מאמין לדובר ולמילותיו הלא מצויות בז'ארגון הרבני הקלאסי (אפילו לא בסאטמער), או שאתה מאמין לרב מייזליש ולא מבין איך מהר"א שהוא מנהיג קהילה ענקית, יכול לדבר כך. ואז, מה שלא יהיה אתה חייב לקחת צד ולהסיק מסקנה נגד אחד הצדדים.
אני עדיין בהלם ונוטה ללישנא קמא דדוב פרח
לכן אני ממליץ לרדת מכל העניין.
הדברים הנאמרים שם, חריפים מידי בכדי להיכתב או להיאמר
— ECF
הם נאמרו, ואין לי אפשרות למתוח ביקורת על האומר או למחוק אותם מהלקסיקון הציבורי - ואתה?
כבוד תלמידי חכמים קודם לרצון העז שיש היום בעולם לדעת כל דבר. בסופו של דבר אני חושב שהמכלול צריך להתיחס בכבוד לתלמידי חכמים. תמיד היה מחלוקות בעם ישראל לדוגמה נגד רבי יהונתן אייבשיץ, הרמב"ם, רבי נחמן מברסלב, ועוד, ועוד אז האם אנחנו צריכים לכתוב את החירופים שכתוב שם ? בסופו של דבר כל אחד מתכוון לשם שמים, אז מקסימום מישהו טועה, אז מה גם בתנאים והאמוראים שלא נפסקה הלכה כמותם, אז מה בגלל זה הם לא יקבלו גן עדן ?אנחנו לא צריכים להתערב במחלוקות של תלמידי חכמים, כמו בסיפור אם האריה הרעב והשעועל אם האף הסתום. לסיום אספר סיפור, היה פעם אחת אצל רבי שלומקה מזווהעיל חתולים שהסתןבבו שם וכל פעם שניסו להרחיק אותם הם חזרו אמר רבי שלומקה לחסידים שהחתולים הם גלגולים של חסידים של שתי חסידויות שהיה בינהם מחלוקת לפני מאה שנה והאדמו"רים ממזמן בגן עדן אבל החסידים נשארו בגלגול...
נ.ב הדבר שכתבתי נוגע לכל המחלוקות שיש במכלול. ואם פעם אחזתי אחרת, אז חזרתי בתשובה. אני חושב שזה צריך להיות סוג של שינוי חשיבה לכל המכלולאים. בסופו של דבר אנחנו המכלול לא ויקיפדיה...
אני מסכים עם זונבנד אליעזר, ואני גם חושב שהמכלול לקוי ביותר בנושא של כבוד ת"ח.
למרות זאת היות וזוהי כרגע מדיניות המכלול, אני נוהג לפיה.
בכל מקרה להלן ציטוטים מתורגמים מתוך הדרשה:
בצער רב אני עומד כאן ומדבר על משהו שנוגע לליבי מאד וזה הקהילה הקדושה של חסידי סאטמר בבני ברק, קהילה שנוסדה ע"י הרבי זצוק"ל שהתבטא בכאב ובצער נגד כל אלו שהתנגדו להקמת הקהילה
לצערי התאספו לאחרונה כמה בריונים פוחזים וריקים שהשיגו לצערי כוח משמעותי על מנת להרוס כל חלקה טובה בקהילה באמצעות שקרים וכזבים.
תאוות הכבוד ותאוות השלטון העבירה את דעתו של בן אחותי רבי חיים צבי מייזליש, שמצא באותם בריונים גב נוח כדי להרוס את הקהילה
שוחחתי איתו כמה פעמים וביקשתי ממנו להפסיק את המעשים הללו.
יש לו הרי את כל הכיבודים בבית המדרש זכרון מאיר בבני ברק, וכולם מכבדים אותו מאד, אבל תאוות השלטון השררה והכבוד לא נותנים לו להתנהג בצורה נאותה
שלחתי עסקנים שהגיעו במיוחד לבני ברק כדי לעשות שלום, ולצערי הם לא הצליחו, ולאחר מכן מיניתי וועד חדש וחילופי שדיברו עם משפחתו ועם עושי רצונו של ראש הישיבה מייזליש על מנת לתת לו את כל הכיבודים שרק ירצה. הצדדים ניהלו משא ומתן במשך תקופה ארוכה"
לצערי הם הגיעו אליי לאחרונה ובישרו לי שהם הגיעו למבוי סתום, ולכן אני מכריז כי רבי חיים הערש מייזליש עומד בראש המרידה נגדי, והוא אחראי לירידה במצב הרוחני של כלל חברי הקהילה.
הוא אינו יכול להיות יותר ראש ישיבה בשום אופן.
הוא עושה את עצמו מסכן גדול, והוא זה שאחראי לכל הסכסוך.
כואב לי מאד כי בכל זאת הוא בן של אחותי שעשיתי למענו טובות גדולים במשך שנים רבות, ועכשיו הוא עומד נגדי בראש המורדים כדי לקחת לידיו את המוסדות ואת הקהילה".
אני קורא לאנשי שלומי, חברי הקהילה הקדושה. את כל הכוחות שלי השקעתי בקהילה בבני ברק כדי להביא את המצב הרוחני למקום טוב, ועכשיו מגיע מושחת המידות ורוצה לשבור ולעקור את הכול
אני נמצא כאן בארה"ב, והוא נמצא בבני ברק ולכן הוא מנצל את העניין.
ברצוני לקרוא לכלל אנשי שלומינו. "סורו נא מעל הרשעים הללו. מהיום והלאה הוא כבר לא ראש ישיבה, ואני אוסר עליו דריכת רגל בכל בתי המדרשות של סאטמר בארץ ובעולם, כולל ת"ת ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, בית המדרש סאטמר בירושלים, ובבית שמש, ובבני ברק.
בשבת וביום חול, ובכל מסיבה או ארוע כלשהו בבתי המדרש.
הכנסתי את העקרונות בזהירות ככל שיכולתי, מקווה שלא תצא תקלה...
נ. ב. אני ליטאי....
לא כמו שכתוב בערך, הרב מייזליש ואנשיו מצידם לא הכתירו אותו כאדמו"ר חדש
מה בדיוק היה עם הקוויטלאך לא ידוע לי, אבל הם מצידם ממשיכים לומר שהם חסידי האדמו"ר ר' אהרון, רק שהסביבה שלו "מרעילה" אותו כנגד הרב מייזליש.
שמישהו שמבין יתקן.
כך גם ידוע לי.
מלבד מה שהלהיטות שנוצרה כאן במכלול לדווח מיד על כל פוליטיקה חמה ומכוערת בשנייה שהיא יוצאת מהתנור,
לא כל כך אהובה עלי הק', מה גם שאינה מוסיפה כבוד רב למכלול וערכיו.
תנו לעניינים להצטנן להתבהר ולהתמסד (לא רק בערך ספציפי זה), וכשיהיו דברים רשמיים וברורים כתבו עליהם בצורה מסודרת ואובייקטיבית.
המכלול איננו אתר נייעס, ולא יקרה כלום אם הוא יפגר בכמה ימים אחר הדהירה המטורפת של המחלוקות בדורנו.
לא נראה לי, אם ההמונים רוצים מידע מדויק - יש חשיבות למכלול. אנו צריכים לתת מידע למי שרוצה לדעת את זה, ואם זה לא יהיה אידאולוגיה - זה יהיה פרקטיקה.
גם בערך הסכם אברהם אתה אומר ככה?
אין נושאים ישנים יותר