פורטל:רכבת ישראל/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


גלריית תמונות נבחרות של רכבת ישראל

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

הרברט סמואל, 1920
הרברט סמואל, 1920

2

קרון של "משמר הרכבת"

קרון ששימש את משמר הרכבת של רכבת העמק, המורכב משני טנדרים מתוצרת פורד שחוברו בצידם האחורי, שוריינו הייטב וצוידו במקלעים. משמר הרכבת הורכב מיותר מ-700 נוטרים, אשר עברו קורסים מיוחדים בארגון ההגנה ומיוצאי פלגות הלילה המיוחדות של אורד צ'ארלס וינגייט.

3

תחנת הרכבת חיפה מזרח, הרבע השני של המאה ה-20

תחנת הרכבת חיפה מזרח לפני הריסת החלק המזרחי של המבנה (הרבע השני של המאה ה-20)

4

מערכי IC3 במסילת החוף

ארבעה מערכי IC3 של רכבת ישראל נוסעים במסילת החוף סמוך למושב הבונים

5

6

קרון הניהוג של רכבת נוסעים דו-קומתית

7

תחנת הרכבת יפו, 1891

תחנת הרכבת יפו, תחנת הקצה המערבית של מסילת הרכבת יפו-ירושלים, טרם פתיחתה (שנת 1891)

8

רכבת נוסעים דו-קומתית במסילת הירקון

9

בנייתה של תחנת הרכבת תל אביב השלום, אמצע שנות ה-90

10

נסיעת המבחן לתחנת הרכבת פאתי מודיעין

11

תחנת הרכבת ההיסטורית נחל שורק

תחנת הרכבת ההיסטורית נחל שורק – אחת מתחנות הרכבת המקוריות שנבנו לצד מסילת הרכבת יפו-ירושלים

12

רכבת משא במסילת החוף

רכבת משא ועליה מכולות נוסעת דרומה על קטע מסילת החוף שבסמוך למושב הבונים

13

הרכבת הראשונה נכנסת לתחנת הרכבת ירושלים, 1892

טקס חנוכת מסילת הרכבת יפו-ירושלים – הרכבת הראשונה נכנסת לתחנת הרכבת ירושלים המקושטת בדגלי האימפריה העות'מאנית (26 בספטמבר 1892)

14

רכבת IC3 עולה בנחל רפאים

15

קטע ממסילת הרכבת בירושלים שיצא משימוש, 2001

קטע ממסילת הרכבת יפו-ירושלים שיצא משימוש באזור שכונת בקעה שבירושלים (שנת 2001)

16

רכבת לנתב"ג במסילת איילון

17

מפה של אזור יפו ובה תוואי החלק המערבי של מסילת הרכבת לירושלים, 1903

מפה של אזור יפו בשפה הרוסית שצוירה בתחילת המאה ה-20 על ידי אלמוני - הקו השחור מציין את חלקה המערבי של מסילת הרכבת יפו-ירושלים, מתחנת הרכבת יפו, בחולפה ליד השכונה היהודית נווה צדק ובעוברה בתוואי נחל איילון בסמוך לשדות מקוה ישראל, בית הספר החקלאי הראשון בארץ ישראל (שנת 1903)

18

רכבת נוסעים דו-קומתית בתחנת הרכבת תל אביב אוניברסיטה

19

תחנת הרכבת ההיסטורית בר גיורא

20

תחנת הרכבת ראש העין צפון

מבט צפונה מרציף מס' 1 של תחנת הרכבת ראש העין צפון בשעות הבוקר

21

קטר עתיק של רכבת העמק ב"גשר הישנה"

קטר מונע בקיטור אשר שימש להובלת חומרי הבניה של תחנת הכח בנהריים. הקטר עבר תהליך שחזור ונמצא כיום באתר "גשר הישנה", בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית גשר. פירוש ראשי התיבות "ח.ח.א.י" הרשומים על דופן הקטר - "חברת חשמל ארץ ישראל".

22

רכבת חולפת על פני סימנור במסילת הירקון

רכבת נוסעים דו-קומתית עושה את דרכה מתחנת הרכבת פתח תקווה סגולה לתחנת הרכבת בני ברק. ניתן להבחין בסימנורים מקדימים ובשילוט מיוחד לרכבות: העיגול המפוספס בצבעי ירוק - לבן מציין עבודות באזור המסילה במרחק של 400 מטרים והאות "צ" מציינת שיש לצפור צפירת אזהרה. הספרה "5" היא אבן דרך המציינת 5 קילומטרים מתחילת המסילה (במקרה זה מסילת הירקון, המסתעפת מהקו הראשי של רכבת ישראל בצומת תל ברוך מצפון לתחנת הרכבת תל אביב אוניברסיטה ונמתחת עד המסילה המזרחית)

23

גשר משוחזר של רכבת העמק

גשר אבן מעל נחל קישון בסמוך לצומת העמקים ששימש את מסילת רכבת העמק

24

רכבת נוסעת בין נתיבי כביש 531

רכבת נוסעים דו-קומתית בדרכה מתחנת הרכבת כפר סבא לתחנת הרכבת הוד השרון חולפת ליד סימנור בין נתיבי כביש 531, על רקע הקירות האקוסטיים התוחמים את ציר התנועה (ניתן להבחין גם בבתים הסמוכים של כפר סבא)

25

אנדרטת רכבת העמק בחיפה מזרח (1905)

עות'מאנים מתגודדים לצד האנדרטה לציון חנוכת רכבת העמק הסמוכה לתחנת הרכבת ההיסטורית חיפה מזרח (1905)


אנדרטת רכבת העמק בחיפה מזרח

26

קטר עתיק של רכבת העמק ב"גשר הישנה"

קטר מונע בקיטור אשר שימש להובלת חומרי הבניה של תחנת הכח בנהריים. הקטר עבר תהליך שחזור ונמצא כיום באתר "גשר הישנה", בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית גשר. פירוש ראשי התיבות "ח.ח.א.י" הרשומים על דופן הקטר - "חברת חשמל ארץ ישראל".

27

סמפור במוזיאון רכבת ישראל

סמפור ששימש לניהול תנועת הרכבות שיצאו מתחנת הרכבת חיפה מזרח דרומה. הזרוע השמאלית אותתה לרכבות במסילה השמאלית והזרוע הימנית אותתה לרכבות במסילה הימנית, בעוד שהזרוע האמצעית-הנמוכה אותתה לרכבות שביצעו עיתוק בתחומי התחנה. הסמפור הוצב בתחנת חיפה מזרח בשנות ה-30 של המאה העשרים. בשנת 1994 הופסקה פעילותו והוא מהווה כיום חלק ממיצג במוזיאון רכבת ישראל

28

רכבת דו-קומתית בתחנת הרכבת לוד

רכבת נוסעים דו-קומתית בתחנת לוד על רקע הגשר העילי להולכי רגל לפני יציאתה לתחנת הראשונים

29

הנציב העליון הרברט פלומר מגיע ברכבת חגיגית לירושלים, 1925

רכבת חגיגית מביאה את הנציב העליון הלורד הרברט פלומר עם כניסתו לתפקיד אל תחנת הרכבת ירושלים (25 באוגוסט 1925)

30

רכבת בעלת קרונות ישנים בתחנת הרכבת חיפה מזרח

רכבת נוסעים עוצרת בתחנת הרכבת חיפה מרכז; הקרונות ברכבת הזו הם הישנים ביותר שמפעילה רכבת ישראל (דלתותיהם נפתחות ונסגרות באופן ידני)

31

מפת מסילות ארץ ישראל, 1924

מפה בשפה הגרמנית של רשת מסילות הרכבת בפלשתינה-ארץ ישראל בסוף הרבע הראשון של המאה ה-20 - בצד המפה ישנו פירוט אורכי המסילות השונות לפי סוגיהן, שסכומם מגיע לכדי 1,100 ק"מ (שנת 1924)

Cquote2.svg
מסילות ברוחב תקני (143.5 ס"מ): מסילות ברוחב צר (105 ס"מ):
קנטרה - לוד - חיפה 415 ק"מ חיפה - צמח 87 ק"מ
רפיח - באר שבע 60 ק"מ חיפה - עכו 22.5 ק"מ
יפו - ירושלים 88 ק"מ עפולה - שכם 78 ק"מ
ראס אל עין (ראש העין) - פתח תקווה 6.5 ק"מ מסעודייה - טול כרם 20 ק"מ
נסיבּ - מען 323 ק"מ
Cquote1.svg

32

רכבת IC3 חולפת על פני אזור התעשייה של בית שמש בדרכה לירושלים

רכבת IC3 זמן קצר לאחר יציאתה מתחנת הרכבת בית שמש חולפת בסמוך לאזור התעשייה של בית שמש בדרכה לירושלים מלחה

33

קטר מס' 10 במוזיאון רכבת ישראל

קטר קיטור מס' 10, אחרון הקטרים שקיימו את רכבת העמק, במוזיאון רכבת ישראל שבחיפה

34

אולם הנוסעים המחודש של תחנת תל אביב מרכז

פנים אולם הנוסעים של תחנת הרכבת תל אביב מרכז, שנבנה מחדש בשנת 2005

35

תחנת הרכבת ההיסטורית חיפה מזרח

36

רציפי תחנת תל אביב מרכז והמסילות העוברות דרכה

ששת הרציפים של תחנת הרכבת תל אביב מרכז ושש המסילות העוברות דרכה, במבט צפונה מגשר דוד שיפמן בתל אביב

37

רכבת נוסעים במסילת החוף, 1988

רכבת נוסעים באזור נתניה - מסילת החוף הייתה עדיין מסילה בודדת (שנת 1988)

38

רכבת IC3 בתחנת חיפה בת גלים

39

גשר מסילת הרכבת מעל נחל כזיב

גשר מסילת הרכבת מעל נחל כזיב, שהיה אחד מיעדי ההגנה שפוצצו בליל הגשרים בעיצומה של תנועת המרי העברי ביוני 1946

40

ניקוי רבד של פסי רכבת באזור חיפה

ניקוי רבד בקטע של מסילת החוף הסמוך ל"פארק הכט" שבדרום חיפה - ניקוי הרבד ותחזוקתו חיוניים ליציבותם של פסי הרכבת

41

תחנת הרכבת חדרה מזרח, 1946

מבנה האבן המרכזי של תחנת הרכבת חדרה מזרח (שנת 1946)

42

רכבות נכנסות לתחנת תל אביב השלום על רקע עומס בנתיבי איילון

שתי רכבות נוסעים נכנסות לתחנת הרכבת תל אביב השלום - השמאלית הדו-קומתית עושה את דרכה לכפר סבא והימנית עושה את דרכה לנהריה

43

תחנת הרכבת סג'ד, תחילת המאה ה-20

44

כרטיס נסיעה בעיצוב ישן

כרטיס נסיעה בעיצוב ישן

כרטיס פיצוי בעיצוב חדש

כרטיס פיצוי בעיצוב חדש

כרטיס חגיגי שהונפק לכבוד 60 שנות עצמאות לישראל

כרטיס חגיגי לכבוד
שנת ה-60 לעצמאות ישראל

כרטיס חגיגי לרגל סוכות תשס"ח

כרטיס חגיגי לרגל
סוכות תשס"ח

45

תחנת הרכבת הטורקית בבאר שבע, 1917

46

רכבת IC3 בתחנת תל אביב ההגנה

רכבת IC3 ממתינה בתחנת הרכבת תל אביב ההגנה לפני יציאתה לבאר שבע

47

מנהרת הרכבת הטורקית ברשן, 1984

מנהרת רמין שנחפרה בתקופת העות'מאנים כחלק מהנחת מסילת רכבת שנועדה לקשר את רכבת העמק לירושלים דרך הרי השומרון (1984)

48

"נא להתרחק משפת הרציף"

כתובת אזהרה אופיינית על שפת רציף בתחנות רכבת ישראל: "נא להתרחק משפת הרציף"

49

חנוכת מרכז המבקרים של אתר רכבת העמק בכפר יהושע (שבועות תשס"ח, 6 ביוני 2008)

50

שלט אלקטרוני ברציף 2 בתחנת נתב"ג

שלט אלקטרוני ברציף מס' 2 בתחנת הרכבת נמל התעופה בן-גוריון

51

תחנת הרכבת ההיסטורית בשבי ציון

תחנת הרכבת בשבי ציון שבין עכו לנהריה על מסילת החוף - התחנה אינה פעילה עוד, על אף שחולפות לידה רכבות מדי יום

52

תחנת הרכבת ההיסטורית נחל שורק

תחנת הרכבת ההיסטורית נחל שורק – אחת מתחנות הרכבת המקוריות שנבנו לצד מסילת הרכבת יפו-ירושלים

53

טייסים גרמניים יושבים על "קרון אווירון" (שנת 1916) - בתקופת מלחמת העולם הראשונה, מפקד הטייסת הגרמנית ששהתה במרחביה ביקש מהמהנדס היהודי ברוך קטינקא להרכיב קרוניות מהירות לשימוש הטייסים במסילת רכבת העמק; הקרוניות שהרכיב קטינקא שברו שיאי מהירות על גבי מסילה צרה

54

רכבת נוסעים דו-קומתית של רכבת ישראל

55

מצבת החיילים המצריים בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית דיר סניד

אנדרטה בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית דיר סניד המציינת את מקום קבורתם של 192 חיילים מצריים שסייעו לצבא הבריטי בהנחת מסילת רכבת לאורך ציר החוף בכובשם את ארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה

56

מכולות מובלות על גבי קרונות משא שטוחים

57

חבלה במסילת הרכבת לירושלים, 1946

שימוט של רכבת ממסילת הרכבת יפו-ירושלים בעקבות חבלה בשלהי תקופת המנדט הבריטי (שנת 1946)

58

קרונות תפזורת להובלת רבד

רכבת משא המורכבת מקרונות תפזורת ובהם רבד להנחת מסילות רכבת ולתחזוקתן

59

שרידי מבנים בתחנת הרכבת אחיטוב

60

בניית רציף אי נוסף בתחנת הרכבת תל אביב ההגנה

בניית רציף אי נוסף בתחנת הרכבת תל אביב ההגנה שבו יהיו רציף מס' 5 ורציף מס' 6

61

מבנה משוחזר בתחנת הרכבת יפו על רקע מגדל נווה צדק

אחד המבנים בתחנת הרכבת יפו העוברים תהליכי שיחזור, שיקום ושימור על רקע מגדל נווה צדק - מתחם "התחנה" המתחדש עתיד לשלב תרבות, בילוי ופנאי (בדומה למתחם נמל תל אביב החדש)

62

שלט תחנת הרכבת נתב"ג

שלט התחנה בתחנת הרכבת נמל התעופה בן-גוריון - היחיד מבין כל שלטי תחנות רכבת ישראל שבו מופיע לא רק סמליל רכבת ישראל (מימין), אלא גם סמליל רשות שדות התעופה (משמאל)

63

שרידי מסילת רכבת העמק בעמק בית שאן

שרידי מסילת רכבת העמק בעמק בית שאן ועליהם פרטי הייצור של פסי הרכבת

64

אולם הנוסעים בתחנת הרכבת תל אביב השלום המקורה בגג בעל מאפיינים של אדריכלות מודרנית

65

תחנת הרכבת ההיסטורית סבסטיה

66

קטר במסילת חלץ

קטר בודד נוסע על מסילת חלץ בקרבת קריית גת

67

קרונות משא ישנים של רכבת ישראל בתחנת כפר יהושע

קרונות משא ישנים של רכבת ישראל שהוצבו בתחנת הרכבת ההיסטורית כפר יהושע המשמשת כמוזיאון רכבת העמק - קרונות אלו מתאימים למסילה ברוחב תקני (143.5 ס"מ) ומעולם לא פעלו בעמק יזרעאל שבו המסילה הייתה צרה (105 ס"מ)

68

קרון נוסעים שיובא ארצה נפרק בנמל אשדוד

69

תחנת הרכבת רינתיה

70

קטרים של רכבת ישראל בנמל אשדוד

קטרים של רכבת ישראל במגרש העיתוקים בנמל אשדוד המשמשים להנעת רכבות משא

71

רציפי תחנת תל אביב מרכז והמסילות העוברות דרכה

ששת הרציפים של תחנת הרכבת תל אביב מרכז ושש המסילות העוברות דרכה, במבט צפונה מגשר דוד שיפמן בתל אביב

72

Panorama haifa.jpg
חיפה, הנוף הנשקף מראש הר הכרמל לעבר מפרץ חיפה.