שיחה:חסידות נארול
מראה
תגובה אחרונה: לפני יום 1 מאת צבי בנושא שינוי השם
מיותר
@שמש מרפא, לא רואה שום ענין בערך, כל התוכן מופיע ברבי חיים מאיר יחיאל שפירא (נארול) והרב דב בעריש שפירא. על "ראש השושלת" (איני יודע איך בדיוק 'שושלת') @לעבעדיג כתב ערך. לבדיקתך. ~ תכליתי • שיחה • י' בניסן ה'תשפ"ד 08:35 (IDT) 08:35, 18 באפריל 2024 (IDT)
- אולי יש מה להוסיף שם, איני יודע, במצב הזה הערך לא מכיל תוכן שאין בערכים אחרים. ~ תכליתי • שיחה • י' בניסן ה'תשפ"ד 15:20 (IDT) 15:20, 18 באפריל 2024 (IDT)
- תכליתי שמש מרפא. כמה שבררתי את הנושא הרי שאין כזה מושג 'שושלת נארול'. כי רבי יעקב אבי המשפחה. היה האדמו"ר 'הראשון'. בנו רבי אברהם גם היה אדמו"ר אך הוא בעצם לא המשיך את אביו, רק אחרי פטירתו של רבו רצ"ה מזידשויב הוא התחיל להנהיג - ככל הנראה לחלק מתלמידי רבו. וחתנו של רבי אברהם רבי צחק משולם זלמן מילא את מקום חמיו רק ברבנות העיר והוא עצמו היה חסיד בעלזא. כך המשיכו בשושלת רבנו העיר רבי שלום ורבי דוב בעריש. לגבי רבי חיים מאיר יחיאל אין לי מושג במה התבטאה אדמו"רותו --לעבעדיג (שיחה) 21:43, 23 באפריל 2024 (IDT)
שינוי השם
![]() |
||
ייתכן שיש לשנות את השם של דף זה בדף זה מתנהל דיון שבו מוצע לשנות את שמו של הדף. | |
מכלולאים פעילים לדעתי יש לשנות את שם הערך לחסידות נאראל, כמו שמקובל לקרוא לה, (וכמו שלא קוראים לחסידות סאטמאר סטמר...) חד גדיא (שיחה) 10:47, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
בעלי זכות הצבעה חד גדיא (שיחה) 12:08, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
בעד רבה ~ תדברו איתי
חג סוכות שמח
11:50, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
בעד חד גדיא (שיחה) 12:07, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- @חד גדיא בדקת איך קוראים פה לחסידות סאטמאר? צבי (שיחה) 16:27, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- צבי, חסידות סאטמר ולא חסידות סטמר. חד גדיא (שיחה) 16:32, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- בעברית כותבים סאטמר. מ. רובין (שיחה | תרומות) 17:22, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- אך גם לא סאטמאר... ולכן, נארול. א' ראשונה כן, שניה לא. אינני בלשן וגם לא מציקן ואין לי מושג למה זה ככה, אבל את הדוגמא אתה הבאת צבי (שיחה) 19:10, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- @צבי בסטמאר זה לא מפריע לי, כאן כן. חד גדיא (שיחה) 19:11, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- השאלה כמובן לא מה מפריע, אלא מה האמת. יש כללים אחידים שאין לי מושג מה הם צבי (שיחה) 19:12, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- מה אני יכול לעשות שהכרתי את חסידות נאראל, אבל את נארול לא הכרתי כלל, ופתאום אני מגלה שזה אותה חסידות ואני מאמין שעוד הרבה. שלא ידעו שזה אותו אחד. חד גדיא (שיחה) 19:14, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- גם אני כאן מפריע לי הרבה יותר מסאטמער (ככה כותבים נכון באידיש) ואני בעד שינוי השם אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בתשרי ה'תשפ"ו ~ 09:11, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- לפי כללי המכלול לא כותבים בתעתיק היידי אלא העברי, אגב ראו ארכיון דפ"ש שכבר דנו בזה בעבר. אפר (שיחה) 12:23, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @אפר זה גופא הנידון שכאן יהי מקרה חריג לשינוי הכלל ההוא. חד גדיא (שיחה) 12:25, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @חד גדיא, למה זה שונה מבעלז? אפר (שיחה) 12:27, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- כי בין בעלז לבעלזא אין כ"כ הבדל (אגב גם שם שינו מבלז לבעלז ואכמ"ל) משא"כ בין נאראל לנארול שזה שמים וארץ. חד גדיא (שיחה) 12:31, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @חד גדיא, גם כאן האין ערעור על ה"נארול" אלא על ה"נאראל"., בכל מקרה אני נגד ההחרגה, לדעתי הכלל של העדפת התחביר העברי גובר על הרצון המובן לשנות כאן. אפר (שיחה) 12:34, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- מסכים עם חד גדיא שכאן יש להחריג אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בתשרי ה'תשפ"ו ~ 18:45, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @צבי אתה בעד, נגד, או מתלבט? חד גדיא (שיחה) 18:46, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- הכלל קובע נארול (לא יודע למה לא נורול, מאי שנא), ואני לא רואה סיבה להחריג צבי (שיחה) 19:56, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @צבי אתה בעד, נגד, או מתלבט? חד גדיא (שיחה) 18:46, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- מסכים עם חד גדיא שכאן יש להחריג אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בתשרי ה'תשפ"ו ~ 18:45, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @חד גדיא, גם כאן האין ערעור על ה"נארול" אלא על ה"נאראל"., בכל מקרה אני נגד ההחרגה, לדעתי הכלל של העדפת התחביר העברי גובר על הרצון המובן לשנות כאן. אפר (שיחה) 12:34, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- כי בין בעלז לבעלזא אין כ"כ הבדל (אגב גם שם שינו מבלז לבעלז ואכמ"ל) משא"כ בין נאראל לנארול שזה שמים וארץ. חד גדיא (שיחה) 12:31, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @חד גדיא, למה זה שונה מבעלז? אפר (שיחה) 12:27, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @אפר זה גופא הנידון שכאן יהי מקרה חריג לשינוי הכלל ההוא. חד גדיא (שיחה) 12:25, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- לפי כללי המכלול לא כותבים בתעתיק היידי אלא העברי, אגב ראו ארכיון דפ"ש שכבר דנו בזה בעבר. אפר (שיחה) 12:23, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- גם אני כאן מפריע לי הרבה יותר מסאטמער (ככה כותבים נכון באידיש) ואני בעד שינוי השם אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ כ"ג בתשרי ה'תשפ"ו ~ 09:11, 15 באוקטובר 2025 (IDT)
- @צבי בסטמאר זה לא מפריע לי, כאן כן. חד גדיא (שיחה) 19:11, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- צבי, חסידות סאטמר ולא חסידות סטמר. חד גדיא (שיחה) 16:32, 12 באוקטובר 2025 (IDT)
- @חד גדיא בדקת איך קוראים פה לחסידות סאטמאר? צבי (שיחה) 16:27, 12 באוקטובר 2025 (IDT)