שיחה:ישי/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

יהודה פיש (שיחהתרומות)
הדייג (שיחהתרומות)

יהודה פיש. דבר ראשון שְכּוֹיֶיח! על עבודתך במכלול בפכלל ובערכי תנ"ך בפרט.

המשפט "ולא היה צורך להזכירו גם במנין אחי דוד" הוא הוספה שלך על דברי רד"ק או שיש לזה מקור? כי ברד"ק זה לא מוזכר. קצת המכלול:מחקר מקורי, לא?

יהודה פיש (שיחהתרומות)

צודק טעות שלי, ציטטתי מפרש על הנ"ך שהביא את הרד"ק ובאמת מחקתי אף שיתכן שזה כוונת הרד"ק תודה שאתה עוקב על אמיתות המקורות

איש תם (שיחהתרומות)

הערך חסום אז לא יכולתי לנסח בעצמי, לא אהבתי את הניסוח כאילו יש סתירה 'ויש לישב' שבדברי הימים לא מוזכר אחד, מכיון שלא כתוב בדברי הימים שהיו שבע אז זה לא נכון בכלל להציג את זה כסתירה, צריך יש לכתוב שבדברי הימים 'מופיעים' שבע בנים בעוד בשמואל מופיעים שמונה בנים.

הנוסח הנוכחי: על פי דברי הימים א' פרק ב' פסוקים יג-טז, לישי היו שבעה בנים: אליאב, אבינדב, שמעא, נתנאל, רדאי, אוצם ודוד; וכן שתי בנות: צרויה ואביגיל. על פי ספר שמואל, היו לישי שמונה בנים, ואף בדברי הימים מוזכר אדם בשם אליהוא אחי דוד, שכנראה היה מאם אחרת או שמת בגיל צעיר.

ההצעה שלי: בספר דברי הימים א' פרק ב' פסוקים יג-טז, מוזכרים שבע בנים בבני ישי: אליאב, אבינדב, שמעא, נתנאל, רדאי, אוצם ודוד; וכן שתי בנות: צרויה ואביגיל. ואילו בספר שמואל, כתוב שהיו לישי שמונה בנים, ואף בדברי הימים מוזכר אדם בשם אליהוא אחי דוד, שכנראה היה מאם אחרת או שמת בגיל צעיר.

מקוה דוב פרח דויד

דויד (שיחהתרומות)

דוב לא עורך אספקלריה. איך עכשיו?

איש תם (שיחהתרומות)

טוב מאד, עוד הערה: למחוק את המיקום המדוייק, רק בדברי הימים (אפשר להשאיר הפניה).

דויד (שיחהתרומות)

בוצע בס"ד

סיכום מאת מרדכי עציון

נפתח שונה ונחסם שוב

מרדכי עציון (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

איזה קטע אתה רוצה להוסיף? אוכל להוסיף זאת גם.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

רציתי לחלק לשתי פסקאות אחד על אישיותו והשני על כך שהוא אבי דוד, ולהוסיף שם שתי קטעים שמחקתי מהערך דוד המלך בנוגע לאמו של דוד והשפחה. ראה שם גרסאות אחרונות.

מקוה (שיחהתרומות)

שחררתי זמני. תעדכן אותי ברגע שתגמור. אז אחזיר את התבנית והתוכן שמחקתי לערך

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

סיימתי, לכבוד דוד מלך ישראל חי וקיים.

הנוצרים טוענים כי ישי מיוחס למשפחת עמינדב

32
משה מנחם (שיחהתרומות)

זה באמת כך!

עיר האבות (שיחהתרומות)

נו אז תכתוב שהוא מיוחס למשפחת עמינדב ללא איזכור נוצרי, מה הבעיה?

דוב פרח (שיחהתרומות)

לדעתי אין מקום כלל לאיזכור

מקוה (שיחהתרומות)

חברה נפלתם על כל הראש? "ואלה תולדות פרץ פרץ הוליד את חצרון וחצרון הוליד רם ורם הוליד את עמינדב ועמינדב הוליד את נחשון ונחשון הוליד את שלמון ושלמון הוליד את בועז ובועז הוליד את עובד ועובד הוליד את ישי." פסוק מפורש סוף מגילת רות.


ואותו האיש בכלל הוא ממזר בן של נכרי. אז בכלל לא מבין מה הדיון פה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

ומי היתה אמו? אולי היתה צאצאית של ישי?

מקוה (שיחהתרומות)

אולי כן ואולי לא? הם טוענים כך כי הם רוצים לפרש את הפסוק ויצא חוטר מגזע ישי שבישעיהו עליו. נו. אז למה זה צריך להופיע במכלול? ועוד בערך על ישי?

עיר האבות (שיחהתרומות)

לא רואה כל בעיה לאזכור הענין, באם הוא נכון כמובן.

עצם זה שהנוצרים מסלפים את התנ"ך - ידוע, למה להסתיר זאת, נכתוב את האמת, ונכתוב שישנם אנשים בעולם שמסלפים את האמת. מה רע?!

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

ואגב, למה הערך סגור לעריכה?

מקוה (שיחהתרומות)

הוא סגור לעריכה כי הכנסתי את התוכן לתבנית סינון כמקובל בנושאים שאולי יהיה תועלת במידע בעתיד.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

כלומר?

מקוה (שיחהתרומות)

בעברית מדוברת יש כעת בערך תבנית סינון בגלל זה הערך חסום לעריכה.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

ולמה יש תבנית סינון?

מקוה (שיחהתרומות)

כי במקום למחוק לגמרי את הטענה של הנוצרים הכנסתי אותה לתבנית סינון כמקובל במקרים מעין אלו.

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

א) מה הרווח בזה? הרי כעת אי אפשר לערוך

ב) עדיין לא הבנתי מה הבעיה במשפט הזה. האם באנציקלופדיה לא אמורים להביא את מכלול הדעות, עם ההסתייגות המתאימה כמובן?

מקוה (שיחהתרומות)

עיין ערך אילן ישי... (ג.נ. הקישור מוביל לערך בויקיפדיה על אחד מנושאי היסוד בנצרות...) במכלול זה כנראה דף לטיפול אפילו לא בדקתי. ולגוש"ע האם לא שמעת עדיין על סיווג דתות/נצרות? וכל זה למה? האם אין עניין להביא באנציקלופדיה את כל הדעות?

יחיד ורבים (שיחהתרומות)

אודה ולא אבוש - לא שמעתי על סיווג זה, ואשמח אם תקשר אותי לשם.

ויקיפדיה סגור אצלי, והערך הוא אכן דף לטיפול.

מקוה (שיחהתרומות)
יחיד ורבים (שיחהתרומות)

מעיון 'מלמעלה' במופיע בקישור הנ"ל, התרשמתי שטענת הנוצרים שנכתבה בערך הנוכחי אינה מצריכה טיפול מסויים, וניתן להשאיר זאת[1]. לכן, חבל שהערך סגור לעריכה. עם זאת, במידה ולדעתך לא יתכן בשום פנים ואופן שאותו האיש אכן מתייחס לזרעו של ישי - ניתן להסיר זאת לגמרי גם אם היה מקור הטענה היה אתר חרדי למהדרין ולא כמה נוצרים הזויים..

  1. התאמה עתידית: תוכן שיש בו בעיה קלה שאינה מצריכה טיפול מיידי א. ערכים שאינם כוללים תוכן נוצרי מובהק, אלא שהם כוללים התייחסות למושגים נוצריים, המנוסחת באופן היכול להופיע במכלול גם בצורתו הנוכחית. אין צורך בשינוי כעת
מקוה (שיחהתרומות)

הסיבה בגינה אני כך מסיר זאת זה כי זה לא כולל התייחסות למושגים נוצריים. אלא התייחסות למושגים יהודיים בראייה נוצרית. שזה כן צריך להוריד אבל עדיין אני לא בטוח שזה בשו"א לא יכול להופיע במכלול גם בעתיד בגלל זה עלי להוריד זאת באמצעות תבנית סינון. כמבואר שם. ראיתי גם שכך בדיוק פעל יוסף בערך עמינדב (אישיות מהתנ"ך) באותו חומר פחות או יותר. (שם גם הופיע ה"ציטוט" מהביבליה שלהם...) אבל אני מסכים שלא ראוי לחסום ערכים לחינם. ונשמע מה דעת עורכי אספקלריה בנושא ואז יהיה אפשר למחוק כליל.

מקוה (שיחהתרומות)

אני כעת רואה שעמוס חדד הוא המסיר המקורי והוא ניסח כפי שהיה. אז נשמע מה דעתו.

מקוה (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

דעתיע כדעתך. בערך נוצרי היה אפשר להזכיר את זה אבל לא בערך תנכי. זה יוצר רדוקציה והשוואה בין קדושים ל'קדושים'.

הבטלן (שיחהתרומות)

לא הבנתי את הדיון. הדיון הוא על ישי או על אותו האיש?

זה שישי הוא ממשפחת עמינדב זה בסדר גמור. זה שהנוצרים טוענים שאותו האיש בא ממשפחת ישי לדעתי לא צריך להיות כתוב, אלא אם כן יש לכך מקורות יהודים וגם אז יש לדון אם זה חשוב מספיק כדי לכלול זאת בערך.

מקוה (שיחהתרומות)
יחיד ורבים (שיחהתרומות)

מה פירוש דרך בעל אמו? הרי לדבריהם, עפ"ל, היא התעברה לא בצורה טבעית ובלי בעל לרפואה? ...

מישהו (שיחהתרומות)

קשיא אוף א'מעשה.. ;)

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא מדויק, אבל אכמ"ל להיכנס לשטויותיהם

מקוה (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

האמת, בעניותי, איני רואה בעיה בתוכן שהוכנס לתבנית. ואפילו איני בטוח שיש בעיה בגרסה הויקיפדית.

מקוה (שיחהתרומות)

אתה תרשה לי גם לכתוב כאן שרש"י מתייחס אליו. גם רבי יוחנן הסנדלר? ולמה לא לרשום כל מלך ממלכי בית דוד? וזה עוד לפני התוכן הנוצרי שבכך.

דויד (שיחהתרומות)

אם אתה טוען שאין עם זה בעיה רק שזה מיותר, זה תלוי עד כמה יש בזה חידוש ועד כמה זה מפורסם אצל הנצרים לדעתי

אין נושאים ישנים יותר