שיחה:קביעת מקום לתפילה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת מיעוט שיחה בנושא הכלבו
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קישורים לספרי פרשנים

יעקב, שאפו על הערך, חילך לאוריתא ולמכלולאיתא אורייתיתקריצה
שים לב שכשאתה מוסיף לתבנית "תלמוד" את הפרמטר "פרשן" זה לא עובד על צל"ח וכדו' (נראה לי שזה רק על ראשונים שנמצאים על הדף).
כמו כן בקישור להגהות מימוני על רמב"ם וכדו' אין טעם לקשר למקור הרמב"ם שאינו רלוונטי, לדעתי כדאי לך לקשר ישירות לצל"ח ולהגה"מ וכדו' אתה יכול למצוא די בקלות בהיברובוקס, באוצר בויקיטקסט וכדו' .אפרון (שיחה) 03:09, 9 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

ואין דרך לעשות זאת דרך המכלול? יעקב (שיחה - תרומות) י"ד בתשרי ה'תשפ"ג 11:27, 9 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא, כמובן יש תבנית מתאימה לכל אתר, להיברובוקס יש גם בוקמרקלט עיין המכלול:בוקמרקלטים, בהצלחה. אפרון (שיחה) 12:19, 9 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בקיצור קטגוריה: תבניות קישורים חיצוניים - יהדות. מוטי ~ שיחה • י"ד בתשרי ה'תשפ"ג, 13:36 (IDT) 9 באוקטובר 2022 (IDT)
מזל"ט על העברת הערך, אני רואה שלא טיפלת בקישורים למקורות, ממש חבל, תשקיע עוד קצת ותשביח את הערך שיצרת. אפרון (שיחה) 01:02, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תאמין לי שגם ככה הייתי חצי מחוסר הכרה, עד שמוזיזים פה את העסק עם ההעברה יוצאת הנשמה. יעקבשיחהתרומות • י"ז בתשרי ה'תשפ"ג 01:19, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
האמת שאני ממש מתפלא שהעבירו לך עם כל הקישורים המוזרים האלו, בדרך כלל כשנדרשים שיפורים לא מעבירים למרחב, בכל אופן שמח בשבילך שעבר אבל תשתדל לתקן בהקדם. (שים לב, אם אתה לא מתייג אותי יש סיכוי גבוה שאני לא יראה את תגובתך. אפרון (שיחה) 01:24, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שקאאאאאאאט! אתה שמש עלול לראות את זה ועוד להעביר לטיוטה בחזרה... תעשה לי טובה למחוק את מה שאמרת יחד עם תגובתי הנוכחית. יעקבשיחהתרומות • י"ז בתשרי ה'תשפ"ג 01:27, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אני לא מוחק כלום, וכנראה שמש לא יעביר את זה לטיוטה אבל אתה חייב לטפל בזה בהקדם, (אגב התיוג לא עבד, כנראה הסיבה היא שלא תייגת באותה עריכה בה חתמת, כלומר אתה צריך לתייג ולחתום באותה עריכה, ולא לחתום ואח"כ להוסיף תיוג) אפרון (שיחה) 01:49, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@אפרון, לא הבנתי, מה הבעיה? שמש מרפא (שיחה) 09:48, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הוא טוען שההערות שוליים ב9 - 10 הקישורים שם משובשים, כי התבנית של המפרש מועילה רק לראשונים, ולכן. צריך להיכנס למקום המדוייק של זה בויקיטקסט ולהפנות את הקישור לשם. יעקבשיחהתרומות • י"ז בתשרי ה'תשפ"ג 09:52, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ככל שהמפרש מופיע בשיתופתא הקישור לא מזיק, כי הקורא יוכל להגיע לזה דרך לשונית "מפרשים". אם זה לא מופיע שם, רצוי להסיר, אפשר פשוט לקשר להיברובוקס. שמש מרפא (שיחה) 09:54, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שומע? יעקבשיחהתרומות • י"ז בתשרי ה'תשפ"ג 09:58, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שומע בהחלט, עכשיו נשאר לך לתקן את כל הקישורים שמקשרים לשיתופתא, והמפרשים אינם מופיעים בלשונית "מפרשים, בהצלחה. אפרון (שיחה) 11:25, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יעקב הסיבה שאפרון לא תוייג, כי חתימה אוטומטית של הסקריפט לא מועילה לעניין תיוגים. מוטי ~ שיחה • י"ז בתשרי ה'תשפ"ג, 13:04 (IDT)

תוכן הערך

כדאי לבדוק היטב את לשון הערך ולהתאימו לתוכנו. תקנות מתקנים, מנהגים קובעים. כמו כן איך ייתכן שמנהג נקבע על שם רב הונא בשעה שאברהם אבינו כבר עשה זאת, וכשרשב"י כבר מתייחס לכך? ספרא - שיחה 22:47, 10 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הדבר יכול להתפרש גם כמנהג וגם כתקנה, וזה לא הדבר היחיד. לגבי השאלה השניה, מקובל בכל הספרים והמראי מקומות שרב הונא הוא זה שתיקן זאת, בעוד האחרים רק שיבחו את הדבר יעקבשיחהתרומות • ט"ו בתשרי ה'תשפ"ג 23:03, 10 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא משנה איך זה יכול להתפרש, מנהג לא מתקנים, זה ברור. כדי להחליט אם זה תקנה (המחייבת) או רק מנהג (המחייב, רק לא כמו תקנה), או שמא הנהגה טובה, צריך לעיין בספרות התורנית על כך, ורק אחר כך לכתוב את המסקנא בצירוף סימוכין לכך. גם לכך שרב הונא הוא ה'מתקן' יש צורך בסימוכין, לא לזרוק סתם בדף שיחה "מקובל". א גוט מועד. ספרא - שיחה 00:28, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה לא מנהג, ואין שום פרשנות כזו. מקסימום הידור או הנהגה ראויה וכד'.. שמש מרפא (שיחה) 00:30, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא בדיוק, כי כמו שכתוב בערך זה יוצר ניגוד בין הבבלי לירושלמי. הבבלי כותב זאת כדבר מומלץ, והירושלמי כחובה. א גוט מועד גם לך וSukkoth - IZE10160.jpg חג סוכות שמח Face-smile.svg יעקבשיחהתרומות • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג 00:32, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
קרא שוב את תגובתי. שמש מרפא (שיחה) 00:33, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ואתה קרא את הקישור של אוצר החכמה, במחילה. יעקבשיחהתרומות • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג 00:39, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אין לי משג על מה אתה מדבר, בכל אופן כנראה שלא הובנתי: לא כל דבר שאינו חובה הוא מנהג. למנהג יש גדרים והגדרות משלו, והוא חל מכח הנוהג. אם לא מדובר בחובה, אז זן מעלה בתפילה, כמו להתפלל ליד הקיר למשל. שמש מרפא (שיחה) 01:29, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
פעם המאה: הבבלי כותב זאת כהידור וכדבר מומלץ, והירושלמי כותב זאת כחובה. כעת החלט מה לכתוב. יעקבשיחהתרומות • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג 17:52, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שיח חרשים. קרא בשימת לב את טענתי, והשב עליה. אין טעם לחזור שוב ושוב על המנטרה. שמש מרפא (שיחה) 20:23, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אז מה אומר? כל פעם שכתוב "תוקן" לשנות ל"הונהג"? יעקבשיחהתרומות • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג 20:27, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הערה על חשיבות הערך

אין בכוונתי לפתוח בדיון חשיבות וכד' לאחר הערך כבר נכתב אבל רק אעיר שלדעתי מקומו של הערך כפסקה בערך תפילה (יהדות) ואין מקום לערך עצמאי. מדובר בסה"כ בהלכה מהלכות תפילה, כמו עוד הרבה מאד הלכות. אין טעם לכתוב ערך על כל מאמר חז"ל ועל סעיף בשו"ע. שמש מרפא (שיחה) 20:30, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

”אין בכוונתי לפתוח דיון חשיבות” אתה מתכוון לומר ש1.אין לך כח להתווכח ושמישהו אחר יעשה זאת במקומך 2.שאחרי שכבר כתבתי אתה מרחם עלי ומותיר לזה חשיבות בלית ברירה?
ועוד שאלה - מדוע לא אמרת זאת עד עכשיו? יעקבשיחהתרומות • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג 20:33, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה לא עניין של רחמים אלא שאחרי שהערך עובדה מוגמרת לא אנהל פרוצדורה על כך. עיקר החשש שלי זה מפני מגמה של כתיבת ערך על כל פיפס, אם נתחיל לכתוב ערך על כל הלכה זה משהו שאין לו שום קץ ותכלית. שמש מרפא (שיחה) 11:08, 12 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

העברה לערך

@אני מתעלף שזה קורה. אם רק תוכל להכניס לתבנית:ערכים חדשים זה כבר יהיה מושלם. יעקבשיחהתרומות • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג 21:50, 11 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הרחבה

מכלולאים פעילים‏ אם מישהו יכול להרחיב ולהוסיף מקורות אשמח. תודה רבה! יעקבשיחהתרומותמייל • י"ט בתשרי ה'תשפ"ג 02:37, 14 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הכלבו

@מיעוט שיחה, בכל-בו בניגוד לארחות חיים מוזכר גם חיוב לקבוע מקום בתוך ביה"כ. גם הקביעה שזה אתו המחבר שנויה במחלוקת. שמש מרפא (שיחה) 00:41, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אשמח שתצטט את הקטע המדובר. חפשתי ולא מצאתי ראיה לכך. מיעוט שיחה (שיחה) 00:54, 18 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]