תחנת הרכבת פתח תקווה – קריית אריה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
גרסה מ־23:48, 21 ביוני 2018 מאת מוטיאל (שיחה | תרומות) (גרסה אחת יובאה: ייבוא מוויקיפדיה העברית: ראה רשימת התורמים)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת

פרמטרים ריקים [ עתידית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פתח תקווה – קריית אריה
חזית אולם הנוסעים
חזית אולם הנוסעים
חזית אולם הנוסעים
נגישה לבעלי מוגבלויות
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 3 במאי 2008
מיקום
מיקום קריית אריה, פתח תקווה
קואורדינטות 32°06′22″N 34°51′44″E / 32.106152°N 34.862344°E / 32.106152; 34.862344
אתרים סמוכים מרכז התחזוקה העתידי של הרכבת הקלה בגוש דן, אזור התעשייה קריית אריה, שכונת אם המושבות ,מחלף תקווה ואצטדיון המושבה
מידע על התחנה
שירות רכבות כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, חולון, בת ים, ראשון לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים ובאר שבע
מראה הרציפים

תחנת הרכבת פתח תקווה – קריית אריה היא תחנת נוסעים של רכבת ישראל, הממוקמת בצפון-מערב העיר פתח תקווה, באזור התעשייה קריית אריה, ובסמוך לשכונת אם המושבות ותוכננה על ידי האדריכל שלמה גרטנר. התחנה נמצאת על מסילת הירקון בין תחנת הרכבת בני ברק ותחנת הרכבת פתח תקווה סגולה ומשמשת כתחנת ביניים בקו תל אביב - כפר סבא.

היסטוריה

עם פתיחת הקו תל אביבראש העין בשנת 2000 כבר תוכנן להקים בעתיד תחנה נוספת באזור פתח תקווה ממערב תחנת הרכבת פתח תקווה סגולה. המכרז לבניית התחנה פורסם כבר בסוף שנת 2002, אך הוא בוטל עקב החלטה של הנהלת הרכבת לאחד את העבודות על התחנה עם העבודות להכפלת מסילת הירקון והקו לכפר סבא. המכרז להקמת התחנה פורסם מחדש ב-2004 והעבודות במקום החלו רק בתחילת 2005. אף על פי שעל פי תנאי המכרז העבודות היו צריכות להסתיים בתוך שנה, פתיחת התחנה נדחתה לשנת 2007 והיא אף הופיעה בלוחות הזמנים שפורסמו בשנה זו. בפועל פתיחת התחנה נדחתה בכל פעם ולבסוף היא נפתחה במוצאי שבת ה-3 במאי 2008.

בעתיד, מתוכנן מעבר תת-קרקעי המקשר בין תחנת קריית אריה לבין מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה (דפו קריית אריה) הכולל גם תחנת נוסעים שתאפשר קישור בין הקו האדום של הרכבת הקלה ורכבת ישראל.

מבנה התחנה

בתחנה שני רציפי צד משני צידי המסילה הכפולה, והמעבר ביניהם מתבצע בעזרת מעבר תת-קרקעי. צמוד לאולם הנוסעים נמצא הרציף הדרומי, רציף 1, וממנו יוצאות הרכבות לכיוון תל אביב. מרציף 2 יוצאות הרכבות לכיוון כפר סבא.

תוכנית הרציפים

שירות רכבות לתחנה

שירותי הזנה לתחנה

בסמוך לתחנה ישנו מסוף תחבורה ציבורית הכולל מספר קווים פנימיים בפתח תקווה של חברת "אפיקים", ארבעה קווים של חברת "דן" הנוסעים לתל אביב, קו אחד של חברת "קווים" הנוסע לבקעת אונו וקו אחד של חברת "אגד" המגיע מחולון וגבעת שמואל. מרבית הקווים הם בתדירות גבוהה.

קו הרכבת באר שבעכרמיאל
באר שבע – מרכזבאר שבע – צפון / אוניברסיטהקריית גתלודתל אביב – ההגנהתל אביב – השלוםתל אביב – סבידור מרכזתל אביב – אוניברסיטההרצליהחדרה – מערבחיפה – חוף הכרמלחיפה – בת גליםחיפה מרכז – השמונהמרכזית המפרץקריית מוצקיןאחיהודכרמיאל

ראו גם

קישורים חיצוניים