מסילת דימונה–ירוחם

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome globe current event 1.svg
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.


מסילת דימונה–ירוחם
מידע כללי
מדינה ישראל
מפעיל רכבת ישראל IsraelTrainLogoSymbolOnly.svg
מידע על הקו
תחילת הקו דימונה
סיום הקו ירוחם
סוג הקו נוסעים
רוחב המסילה 143.5 ס"מ
מסלולים 2
רשימת התחנות
תחנת הרכבת דימונה, תחנת הרכבת ירוחם
תרשים הקו
Yeruham Railway.png
תרשים חלופת המסילה מבאר שבע ועד לירוחם (בירוק)

מסילת דימונה–ירוחם היא מסילת רכבת עתידית של רכבת ישראל, שתחבר בין דימונה לירוחם ותשפר את הנגישות אל ירוחם, כחלק מחיבור הפריפריה למרכז.

תיאור המסילה

תוואי המסילה יסתעף דרומה מקו הרכבת לאילת סמוך לדימונה לאורך 13 ק"מ ויחבר את ירוחם לרשת המסילות הארצית. המסילה תשמש להובלת מטענים במהירות של כ-70 קמ"ש ולהובלת נוסעים במהירות של כ-160 קמ"ש.[1] תחנת הרכבת ירוחם תמוקם בסמוך לאזור התעשייה של הישוב. התכנון של המסילה מתבצע במסגרת התוכנית הממשלתית נתיבי ישראל, אחריות על התכנון הוטל על חברת נתיבי ישראל[דרושה הבהרה].

בינואר 2019 הציג מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, את תוכנית החומש של החברה בתקציב של כ-60 מיליארד שקלים. במסגרתה החברה תהיה אחראית לתכנון של מספר מסילות: מסילת כרמיאל – קריית שמונה, מסילת עפולה–טבריה, מסילת דימונה–ירוחם, באר שבע – ערד ואת קו הרכבת לאילת.[2] מסילות אלו הן חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0