מסילת באר שבע - ערד

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome globe current event 1.svg
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.


מסילת באר שבע - ערד
מידע כללי
מדינה ישראל
מפעיל רכבת ישראל IsraelTrainLogoSymbolOnly.svg
מידע על הקו
תחילת הקו באר שבע
סיום הקו ערד
סוג הקו נוסעים
רוחב המסילה 143.5 ס"מ
מסלולים 2
רשימת התחנות
תחנת הרכבת באר שבע צפון, תחנת הרכבת ערד, תחנת הרכבת נבטים, תחנת הרכבת כסייפה

מסילת באר שבע - ערד היא מסילת רכבת עתידית של רכבת ישראל, שתחבר בין באר שבע לערד ותשפר הנגישות אל ערד והיישובים הבדואיים.

תיאור המסילה

תוואי המסילה יתחיל באזור התחנה התפעולית דרומית לנבטים בהסתעפות ממסילת הדרום ותהווה שלוחה שלה. המסילה תעבור ברובה לאורך כביש 80 ומקצת לאורך כביש 31 ותגיע לערד דרך אזור התעשייה.

המסילה אמורה לכלול תחנה נוספת שתשמש את היישובים הבדואים באזור הנגב המזרחי.

התכנון של המסילה מתבצע במסגרת תוכנית ממשלתית נתיבי ישראל, אחריות על התכנון הוטל על חברת נתיבי ישראל.

במאי 2017, הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום אישרה להפקדה את תוכנית המסילה[1].

בינואר 2019 הציג מנכ"לה של חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, את תוכנית החומש של החברה בתקציב של כ-60 מיליארד שקלים. במסגרתה החברה תהיה אחראית לתכנון של מספר מסילות: מסילת כרמיאל - קריית שמונה, מסילת עפולה - טבריה, מסילת דימונה - ירוחם, באר שבע - ערד ואת קו הרכבת לאילת.[2] מסילות אלו הן חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0