המכלול:רשימת מועמדים למחיקה/:השלטון הישראלי ביהודה ושומרון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.


<השלטון הישראלי ביהודה ושומרון

  • תאריך תחילת ההצבעה: 20:57, 17 בפברואר 2021 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 20:56, 24 בפברואר 2021 (IDT)

דיון

דיונים קודמים על הערך

דיון נוכחי

כתוב בצורה מוטה וקיצונית, אמור להיות שייך לוויקיפדיה הערבית. בנוסף יש כבר ערך על הנושא הכיבוש הישראלי, אפשר להוסיף שם מה שרוצים, אם בוויקפדיה יהפכו את הערך לניטרלי ובעל חשיבות לערך עצמי, יהיה אפשר ליבא אותו שוב איכא מאן דאמר (שיחה) 20:57, 17 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

מהותה של אנציקלופדיה אמור להיות היותה עובדתית ונטולת פוליטיזציה. ערך שלדעתך מתאים לויקיפדיה הערבית אמור להתאים גם לויקיפדיה העברית, וכן גם למכלול. העובדות לעולם אינן פוליטיות. ומי שלא נוח לו עם העובדות שיקרא עיתונים (או אתרי חדשות) לא אנציקלופדיה. את הפרשנות אכן נשאיר לקוראים שבדרך כלל יפרשנו לפי העמדה הפוליטית האישית שלהם. זאת מהותה של אנציקלופדיה ונשמת אפה. ולגוש"ע, אין עדיין ערך על השלטון הישראלי ביו"ש, הערך הקיים עוסק באקט של הכיבוש ובעיקר בזוית הכוללת שלו. לא בשליטה היומיומית בחייהם של מליוני אזרחים זרים. ועל האפליה המעשית בינם לבין קומץ הפריבילגים ה"אזרחים". זהו נושא מאוד רחב שזכאי לערך. אין במה שכתבתי לעיל הבעת עמדה בנוגע ל"הצדקה" של המצב הנ"ל, אבל המציאות הנ"ל שרירה וקיימת. התעלמות ממנה לא תעלים את המצב. מקוהשיחה • ו' באדר ה'תשפ"א 21:23 (IDT)

אני לא מתכוון להשחית את זמני בקריאה של ערך כזה (הלוואי כזה פירוט בערכי יהדות...) רק מעיר, שאם נכונה טענתם של עורכים מסוימים שהערך כתוב לא טוב, יש להעבירו לטיוטה או למוחקו עד שויקיפדיה י"ה יואילו לשפר את כתיבתו. אא"כ השאיפה שלנו שמי שרוצה לכתוב ערך לא מושקע יעשה זאת בויקי וייבא לכאן... זכור! הכל לטובה 😊 שיחה ו' באדר ה'תשפ"א • 08:43, 18 בפברואר 2021 (IST)</blockquote

אני לא חושב שיש כאן מישהו שחושב שהערך צריך להישאר בצורתו הנוכחית, והשאלה היא האם עדיף שישאר כך מאשר למחוק, או שעדיף למחקו, אתה מוזמן לחוות את דעתך בהצבעה איכא מאן דאמר (שיחה) 15:03, 23 בפברואר 2021 (IST)

בעלי זכות הצבעה מרדכי עציון (שיחה) 00:03, 18 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

מתייג במיוחד את מוטיאל מהללאל קובנא דויד ושמואל חיים שהשתתפו בדיון בדף השיחה. איכא מאן דאמר (שיחה) 23:42, 22 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
הערך עסוק כולו בלהסביר למה ישראל מפלה את הפלסטינים, מענה אותם ומתייחסת עליהם בצורה לא טובה, אני עצמי עדיין חושב ואולי אשקול גם לשכתב אותו בעצמי -- שמואל חיים (שיחה) היום בי"א באדר ה'תשפ"א מגיע משיח! 08:28, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

אתה מתעלם מהעובדות. ישראל אכן מפלה אותם. הדיון הוא רק האם זה מוצדק. מקוהשיחה • י"א באדר ה'תשפ"א 13:30 (IDT)

הנני מסכים עם דעתו של ר' שמואל חיים. הערך מצחיק וויקיפדיה הערבית תשמח לייבא אותו מכאן.
נראה לי שכבר עדיף למחוק, ומי שרוצה שיכין טיוטה שתעסוק בזה, ורק כאשר זה ייראה שזה באמת מתאים לאתר ויקי יהודי כדאי יהיה להשאיר אותו כאן.
ואני עוד לא מדבר על הכפילות המסויימת שלו עם ערך אחר. אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ י"א באדר ה'תשפ"א 09:12, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
עכשיו עברתי על הערך לעומק, וראיתי כמה הערך מטופש.
מי שצידד בהשארה, בבקשה תנו נימוק. מקומו של הערך אצל הפלסטינאים. אולי תראו אותי כקיצוני, אבל ברצינות: אני לא מבין למה כל ההצבעה הזו. ערך כזה גם בעייתי בתור טיוטה. כזה ערך מפורט ומנוסח יפה, שמסית נגד אחינו, המתנחלים ונערי הגבעות, שמדבר על כמה מלחמת ששת הימים היא דבר שהיה אסור לעשותו, וגנבת שטחים...
שמואל חיים, תמהני עליך.
ר' מקוה, זו המציאות המעוותת מנקודת מבט של הפלסטינאים והשאהידים, של חברי בל"ד והחיזבאללה. אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ י"א באדר ה'תשפ"א 15:38, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
חברים יקרים. רק תזכורת. כאן אנציקלופדיה. כתב מי שכתב כאן מעלי שיש בערך "הסתה" נגד "אחינו" המתנחלים ונערי הגבעות. ואבקש להבהיר מספר נקודות חשובות. חל איסור מוחלט להסית. האיסור להסית שריר וקיים נגד כל אחד באשר הוא. אין שום הבדל בעניין בין "אחינו בני עשיו" (דברים ב' ח') בני דודנו הישמעלים או "אחינו המתנחלים ונערי הגבעות". באם יש בערך הנדון הסתה יש להסיר את ההסתה מהערך לאלתר ולהסתיר את הגרסאות בהן ההסתה מופיעה על פי הכללים במדיניות. ככל ואין בערך הסתה (ספוילר: "אין") הדיון הוא אך ורק על עובדות הנחזות בעיני אחרים משום מה כהסתה. לפיכך יש כאלו המציעים משום מה לשכתב את העובדות לייפות ולשפץ אותן בכדי שלא יהיה בהם משום חשש הסתה כלפי "אחינו" היקרים. אז אני מציע לכל המשכתבים היקרים לפנות לכתוב בעיתונים. באנציקלופדיה כותבים עובדות נוחות יותר או פחות. אין לכך כל משמעות. גם אם הם לא נוחות למאן דהוא.
נקודה חשובה נוספת. אשמח למי שיסביר לי איך יכול להיות שכמה מליון בני אדם חיים באזור מסויים, ורק משום העובדה שמוצאם שונה משכיניהם הגרים באותו אזור ממש, זכויותיהם שונים לחלוטין. באם זאת לא אפליה מה היא כן אפליה? הדיון האם מדובר ב"אפליה צודקת" אין מקומו כאן.
ועוד משהו. בפוליטיקה ניתן להתכחש לקיומם של גופים בינלאומיים מוסמכים. באנציקלופדיה לא ניתן להתעלם מהעובדות. באם האו"ם שהוא הגוף הבינלאומי המוסמך לקבוע דברים כאלו קבע שמדובר ב"שטח כבוש" יכול מי שרוצה לנקוט במדיניות בת היענה, ולטמון את ראשו בחול. אבל אז להחליף את הכותרת ל"איןציקלופדיה". בהצלחה. מקוהשיחה • י"א באדר ה'תשפ"א 15:58 (IDT)
אתה צודק, אולם לגבי דבר אחד, ואני מקבל את דעתך. הדיון אין מקומו כאן. הצבעת בעד השארה. את התוצאות נראה פשוט מחר. לגבי הסתה, אענה לך באותו מטבע לשון: אם זו לא הסתה מה היא כן הסתה?? אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ י"א באדר ה'תשפ"א 16:03, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
לאו"ם אין סמכות לקבוע עובדות, תודה לא'ל. בעולם כזה ישראל נראת כמו הכלאה של הגולאגים ומחנות ההשמדה. מהללאל (שיחה) 16:40, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
אני רוצה להעיר רק נקודה אחת. הנחת הבסיס לטענת האפליה היא עצמה לכאורה שגויה. גם על לוי לביוב שמעתי מישהו טוען שהוא מפלה את המרוקאים כי הוא מממן בר מצוות רק לבוכרים... לעניינינו, בכל מדינה יש זכויות שיש רק לאזרחים וזה לגטימי לחלוטין. באופן עקרוני כלפי הערביים האזרחים אדרבה יש אפליה מתקנת במקומות עבודה, כך שלבוא ולטעון שההבדל הוא בגלל מוצא הוא מגוחך. ואילו כלפי אלו שפועלים נגד החוק - חוק צודק או לא צודק, אינו מענייני - יש פעילות כוחנית גם על יהודים וגם על ערבים. מישהו - שסבור שאין לאזרחי מדינת ישראל זכות קיום - החליטו לקרוא להבדל אפליה ואספו רשימה של דברים וממסגרים אותם בצורה אנטישמית. בטוחני שאם היו נותנים לאחיה היהודי לכתוב ערך על בסיס אותם הנתונים עצמם, זה היה ערך שמציג את מדינת ישראל כגוף הומניטרי שנוהג בעדינות נפלאה מול הרוצים להשמיד אותה. וזה מבלי להביא את העובדות שמושמטות מהערך. במחשבה נוספת, שימו לב שאף אחד כאן לא שם לב להגדרה הזו, שימו לב כמה קשה לתקן ערך שמשובש מהיסוד. בדרך כלל בסיס ההטיה ישאר ורק יהיו עליו כמה טלאים שרק יכשירו את השרץ. לגבי הצבעה, היות ועדיין לא פיענחתי את מהותו של המכלול, עדיין לא החלטתי אם לממש את הזכות להצביע. שמחה וששון (שיחה) 18:47, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

שמחה וששון, צר לי להעמיד אותך על טעותך. אני מצהיר, אני ממש לא 100% בעד המדינה, וגם לא שמונים אחוז. דעתי היא כשל נערי הגבעות, והם לא ממש בעד המדינה. לגבי המישהו, באמת לא הבנתי על מי אתה מדבר, ועל אלו אזרחים. בכל מקרה, מקוה, כתב כבר למעלה, ואני מסכים איתו, שהדיון הזה בנושאי פוליטיקה מקומו איננו כאן. אף אני לא פענחתי את מהותו של המכלול, אולם אני סבור שאין לכך הרבה השפעה על ההצבעה עצמה, אותה אני מממש לפי דעתי לגבי המכלול. אני פשוט סבור שיש כאלו שמתייחסים למכלול כך, ויש שמתייחסים למכלול כך. מי שרוצה לתייג את המכון או את הקשורים אליו ו/או לשאול אותם דרך המייל- מוזמן. כל אחד בעל זכות הצבעה יכול לממש את זכותו ולהצביע כפי ראות עיניו. אני עצמי משתמש לא כ"כ חדש, אך מבחינת הפעילות אני באמת חדש. התחלתי לפעול באופן אינטנסיבי לפני פחות משבועיים, ולפני כמה ימים השגתי את זכות ההצבעה. אתה גם מוזמן לבדוק זאת. אני מימשתי את זכותי, ולגבי עצמך- זו החלטה שלך. בכל אופן, ההצבעה מסתיימת מחר, ואז נדע את התוצאות. אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ י"ב באדר ה'תשפ"א 21:45, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

מהו המכלול זהו דיי ברור, המכלול אמור להיות "אנציקלופדיה יהודית" וכפי השקפת הציבור החרדי, זה עקרון היסוד שעליו אין חולק, איך זה מתפרש בפועל לגבי כל מיני שאלות, כל אחד רואה אחרת, ובדיוק בשביל זה יש כאן הצבעות דמוקרטיות, וכל אחד יכול להצביע כפי שלדעתו אמורה להיות אנציקלופדיה יהודית (יש כאלה שלא גיבשו דעה ברורה בעניין).איכא מאן דאמר (שיחה) 23:46, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
תיקון קטן, המכלול אמור להיות "אנציקלופדיה יהודית" וכפי השקפת התורה. מה מהדיון הזה שייך לזה? ספרא - שיחה 00:31, 24 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
בעלי זכות הצבעה‌יש עוד שעה להצביע ולהשפיע. מרדכי עציון (שיחה) 19:59, 24 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
איכא מאן דאמר, רק בשביל הפרוטוקול אני מסכים אתך. ניסוח מתומצת ומעולה. Emoji u1f44f.svgשְכּוֹיֶיח! אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ י"ג באדר ה'תשפ"א 20:42, 24 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

כפול או לא

האם מישהו מבין המכלולאים פעילים‏ יכול לומר לי האם הערך כפול או לא--דוב פרח (שיחה) 11:46, 19 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

לדעתי הערך כפול, לדעת אחרים כנראה שלא, אתה מוזמן לעיין בעצמך ולשפוט. איכא מאן דאמר (שיחה) 18:41, 22 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

הצבעה

על פי מדיניות המחיקה רק משתמשים בעלי ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק

  1. איכא מאן דאמר (שיחה) 20:57, 17 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  2. אני בצער Symbol support vote.svg בעד מחיקה. כשהערך מוטה, עדיף שלא יהיה. אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ ו' באדר ה'תשפ"א 09:15, 18 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  3. Symbol support vote.svg בעד מוטל (שיחה) 18:43, 22 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  4. Symbol support vote.svg בעד בהתאם למנידיות העתיקה שערך מוטה או מנוסח גרוע נמחק ולא מחכים לשכתוב עתידי, מי שישכתב ויכניס מחדש בניסוח סביר - יבורך. מהללאל (שיחה) 16:41, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  5. Symbol support vote.svg בעד היות ולדעתי זה כפול--דוב פרח (שיחה) 17:57, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  6. לא באמת מעניין אותי הערך הזה, אבל מכיון שמוסכם שהוא חייב שיכתוב, יש להעבירו לטיוטה עד שיטופל כאן או בויקי (כמובן שעדיף שהמכלולאים יעשו דברים חשובים יותר...), אחרת, אהיה נגד החזרת ערכים לא בשלים למרחב המשתמש.-- זכור! הכל לטובה 😊 שיחה י"ב באדר ה'תשפ"א • 21:46, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

להשאיר

  1. מציאות מוחקים בעיתונים לא באנציקלופדיה. באם יש צורך לשכתב, חזקה כי התהליך יתקיים בסופו של דבר בויקיפדיה על הצד היותר טוב. מקוהשיחה • ו' באדר ה'תשפ"א 21:24 (IDT)
    מקוה לפי העדכון האחרון שעשיתי מויקיפדיה נראה שהויקיפדיה הולך יותר על עיוות יתר מאשר לתקן--דוב פרח (שיחה) 18:02, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  2. מרדכי עציון (שיחה) 00:04, 18 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  3. כשהצד למחוק הוא מפאת ההטיה אני Symbol oppose vote.svg נגד מחיקה. צריך פשוט לשכתב ולעשותו נייטרלי. אם תהיה הצבעה על חשיבות או על כפילות, אבדוק אז לגופה של טענה. יוש"פשיחה • ו' באדר ה'תשפ"א • 09:23, 18 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  4. ספרא - שיחה 13:30, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  5. קראתי רק את הפתיח. אני מניח שהוא משקף במידה רבה את המשך הערך. צריך לשכתב ולא למחוק. הבעיה שלשכתב במכלול זה קשה מאד ולא נח מהרבה סיבות, ושאיני בטוח שטענת מקוה נכונה שחזקה שויקיפדיה יתקנו, כי אם הם מוטים בערכי יהודת, מי אמר שאינם מוטים בערכים פוליטיים, ויש לא מעט ניסוחים שמתארים עובדות שיש להם קשר לפוליטיקה. אפילו הדוגמא המפורסמת של הרג/רצח/חיסול/התנקשות. אבל איני יודע אם הם מוטים, אולי לא, וואולי האנציקלופדיוּת חזקה מההטיה, בכל מקרה למחוק זה לא הפתרון. אני כן חושב שאפשר באמצעות כמה מילים במקומות אסטרטגיים לתקן בצורה ניכרת את מצבו של הערך, בצורה שלא יהיה ממש קשה לעדכן בבוא העת. דויד (שיחה) י"א באדר ה'תשפ"א 17:17 (IDT)
    GA candidate.svg בעד מותנה בכך שהערך ישוכתב בעתיד הקרוב. --שמש מרפא (שיחה) 18:07, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
    מרפרוף חוזר על הערך, עולה כי הוא נראה יותר כמו מנפיסט המנסה לגולל מה עוללו הישראלים לפלסטינים. אי לכך אני מושך את הצבעתי. --שמש מרפא (שיחה) 18:18, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  6. GA candidate.svg בעד חלש מקוה שישוכתב בויקיפדיה. קובנא (שיחה) 20:24, 24 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]
  7. להשאיר. מוזמנים להוסיף קישורים לאתרים ימניים, ולנסח את הערך מחדש. לא רואה סיבה למחיקה. גאון הירדן (שיחה) 20:34, 24 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

ללא זכות הצבעה

למחוק

  1. בצער רב Symbol support vote.svg בעד, ניתן ורצוי להעביר לטיוטה, ולא, אני לא מאמין בשכתוב עתידי ויקיפדי... אלחנן הלוי (שיחה) 14:18, 23 בפברואר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

תוצאות ההצבעה

ברוב של 7 נגד 6 הוחלט שלא למחוק את הערך. תודה לכל המשתתפים בהצבעה. מקוהשיחה • י"ג באדר ה'תשפ"א 21:00 (IDT)