שיחה:כבוד שבת/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)

להכניס לתוך הקט' שנוצרו במכלול קל יותר מלהסיר תבנית קרדיט. ואם את זה עשו - הדברים קל וחומר.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אז אני זה שהסרתי את הקרדיט (בטעות) כשטיפלתי בערך הזה לאחרונה. הקרדיט היה שם והוא אמור להשאר, ואסביר:

ברישיון השימוש של ויקיפדיה, יש סעיף שנקרא "יחס שיתוף זהה". היינו, שאם המכלול מעתיק ערכים מויקיפדיה, כל יצירה נגזרת (תרגום, הרחבה, שכתוב וכו') חייב להיות מוגש באותם התנאים של ויקיפדיה, ובכלל זה הוא חייב להיות חופשי. כך שאם ערך ויקיפדי מורחב במכלול, וזה לא נעשה בעריכה אחת שאחריה ניתן לומר שפנים חדשות באו לכאן, ההרחבה ניתנת גם היא תנאי ויקיפדיה. ז.א. שאם הערך מורחב ומשוכתב בהרבה עריכות קטנות, קמא קמא בטיל והערך כולו חייב בקרדיט. מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‎‏‎‏ לתשומת לב.

מקוה שהובנתי.

ספרא (שיחהתרומות)

ולכן, ככל שמשכתבים ערך לגמרי, עדיף לעשות זאת בטיוטה, ולאחר סיום הערך - לבקש החלפת הערך.

דויד (שיחהתרומות)

עמוס חדד, אם הערך כבר לא דומה למה שיש בויקיפדיה, ואפשר לומר "פנים חדשות באו לכאן" - אפשר וכדאי למחוק את הקרדיט שיש לה למטה.

כשאני עושה את זה אני משתדל לעבור על המשפטים שכן יובאו משם לשנות טיפה לפחות מבחינה טכנית.

יישר כח גדול!

הנחה (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

יישר כח הנחה. תוכל לראות שם שהשבתי ליוסף שדבריו סותרים את דבריו במקום הרשמי. נראה מה תהיה תשובתו.

מסתמא כוונתו שאם ניכר קצת הניסוח אז צריך.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

סלחו לי יקיריי, דויד והנחה, האם למישהו מפריע שיש קרדיט לויקי?

אם זה מציל אותנו מתביעות, מה טוב, שווה להסתבך בשביל מראה שונה?

(אני בהחלט מבין את ההרגשה והרצון להיות המכלול, אך האם זה שווה את הסיכון שכרוך בכך?)

דויד (שיחהתרומות)

אם יש סיכון, ודאי שלא כדאי.

אך אם אפשר בלי סיכון, כדאי מאד לדעתי, ובעיקר בערכים קדושים.

זהו צורך השעה להיעזר בויקיפדיה בנושאים של ערכי הקודש, השקפתם הרי טמאה.

עיטור מקדשי שביעי

1
עמוס חדד (שיחהתרומות)

לכל מי שהשתתף במבצע שכתוב הערך.

אתם מוזמנים לעטר את דף המשתמש שלכם בתבנית {{משתמש כבוד שבת}}

מכלולאי זה השתתף במיזם כבוד שבת להרחבת הערך על כבוד השבת, לבד ממה שהוא משתדל לכבד את השבת ולענגה למעשה.
עמוס חדד (שיחהתרומות)

לאור חילולי השבת הנערכים בעיה"ק טבריה תובב"א, נקראנו ע"י גדולי ישראל שליט"א להתחזק בלימוד הלכות שבת כבוד השבת ושמירתה.

מי נרתם לעזור להפוך ערך זה לתורני יותר, מכובד יותר ועמוס יותר, והפעם חילכם לאורייתא!!!

יוסף שרגא מוטיאל אוהב ישראל שחרחר דויד באר בשדה דרוך א.ב. קיסר Men770 משתמש ישן יוסי משה מנחם מ.י.ש.הו ועוד ועוד...

מישהו (שיחהתרומות)

מדהים,

אני נבחן על הלכות שבת ברבנות הראשית בעוד חודש וחצי, עמוק עמוק בפנים, אנסה לתרום בין לבין.

כל הכבוד!!!

עמוס חדד (שיחהתרומות)

אודה לך במאד מאד, ובהצלחה במבחן, אני מבין שלא נראה אותך הרבה כאן בחודש וחצי הקרובים....

אגב, במבחנים סימנים רמ"ב רמ"ט ר"נ רנ"א ר"ס רס"ב (העוסקים בכבוד שבת) כלולים?

עמוס חדד (שיחהתרומות)
עמוס חדד (שיחהתרומות)

כן, כן, מ.י.ש.הו היקר! גם לך מגיעה תודה מיוחדת בפני עצמך, שעזבת את לימודיך למבחני הרבנות והוספת לקדושת וכבוד השבת פסקאות ותיקוני בתר תיקוני.

אגב, השעה"צ ברמ"ב כותב שזוכה ל'אז תתענג אל ה' ', האם נכון לכתוב שהמכבד את השבת זוכה להתענג על ה' לעוה"ב?

אני בטוח שזכות זו תעמוד לך להצליח במבחן...

נ.ב. אפשר לבקש ממך לשנות שם, בלי הרבה נקודות, זה מתסכל אותי כל פעם בתיוג .

שרגא (שיחהתרומות)

נ.ב. ג"א מצטרף לבקשה הנ"ל.

Vמאירי (שיחהתרומות)

מה אומרים העורכים?

נכתב: "כבוד שבת היא מצווה מדברי נביאים (ויש אומרים מדאורייתא) לכבד את השבת בדרכים שונות. חלקן בקום ועשה וחלקן בשב ואל תעשה, חלקן מערב שבת וחלקן בשבת עצמה."

לעניות דעתי לא נכתב פה כלל מהו כבוד שבת. רק נאמר מנין מקורו, וחילוקי קיום שונים.

לדעתי היה ראוי להיכתב: "כבוד שבת, היא מצווה מדברי נביאים (ויש אומרים מדאורייתא) לייקר ולכבד את יום השבת ומנהגיו, באמצעות דרכים שונות המעניקות ליום השבת ערך וחשיבות מיוחדים.

מצוות כבוד השבת מתבטאית בציוויים שונים אשר חלקם בקום ועשה וחלקם בשב ואל תעשה, חלקם מערב שבת וחלקם בשבת עצמה."

עמוס חדד (שיחהתרומות)

Vמאירי כמו תמיד אתה צודק בכל מילה.

דבר אחד - מתבטאת ולא 'מתבאטית'.

Vמאירי (שיחהתרומות)

עמוס חדד, מאז שראיתי שאתה דקדקן בדף השיחה שלך, חיכיתי מתי יבוא לידי. לא ידעתי שזה יבוא כל כך מהר...

אין נושאים ישנים יותר