שיחה:רבי חיים מאיר וואזנר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

הוספת 'הלוי' בשם הערך

15
יחיד ורבים (שיחהתרומות)
יושב פלשת (שיחהתרומות)
מקוה (שיחהתרומות)

זהו נושא שהוא בלגן גדול בכל רחבי המכלול. אולי הגיע הזמן לכלל מסודר?

מאיר התותח (שיחהתרומות)

יושב פלשת צודק אם מוסיפים תארים אפשר לכתוב גם ראש ישיבת חכמי לובלין ואין לדבר סוף

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אין קשר לתארים, "הלוי" נשתרש בשמותם עד שנהיו חלק מהשם, וכמו אצל אביו.

לבי במערב (שיחהתרומות)

כפי שכבר כתבתי במק"א:

בשמות־ערכים על כהנים ולוִיִּם יש לציין, כמובן, את התואר הקדוש שניתן להם מאת השי"ת - במכ"ש וק"ו מציון שם־המשפחה, שמקורו בד"כ מגזרת־המלוכה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אם היינו בימי מכלול הקודש והחול, והמכלול היה נכתב בלה"ק, אזי היו צודקים דבריך. כיוון שלא זכינו והמכלול נכתב בלשון בנ"א, שם המשפחה תלוי ועומד בשמו, דהיינו שמו המורגל בפי כל אדם, ולא את תוארם שניתן להם בגזרת מלך.

לבי במערב (שיחהתרומות)

ניתן לערוך הצבעה בנושא.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אכן ראוי לערוך הצבעה. אילולי הדיון כאן הייתי מסיר את התואר גם מאביו וכבר הסרתי תארים מעין אלו מערכים רבים, מלבד מקומות שבהם זה ממש אינטגרלי כמו הראי"ה קוק וכדומה.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אכן, רק בגלל שזה ממש חלק משמם אני לא מתנגד.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

בציבור הכללי וגם הליטאי והספרדי הרב ואזנר מוכר בלי התוספת "הלוי", בשונה מהרב קוק.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

לדעתי, גם הרב קוק מוכר כיום בציבור הכללי כהרב קוק בלי "הכהן". אבל עדיין זה חלק משמו.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אתה צודק שהוא מוכר כ"הרב קוק" אבל אם תשאל מה שמו, יגידו לך "הרב אברהם יצחק הכהן", וזה בא לידי ביטוי גם בר"ת המקובלים "הראי"ה". אצל הרב ואזנר אני לא חושב שזה עד כדי כך.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

לדעתי אין הבדל.

אביעזרי (שיחהתרומות)

כמדומני שכמעט בכל מקום כתבו הרב שמואל הלוי ואזנר בניגוד לרבנים רבים אחרים כמו למשל הרב נפתלי קופשיץ

חוליו בשנים האחרונות

6
עבד לה' (שיחהתרומות)

כתוב בערך שבעשר שנותיו האחרונות חלה וכו', זה מגוחך כי רק שש שנים קודם נפטר אביו והוא מונה תחתיו הרי ברור שלא היה מתמנה בכזה מצב, וודאי שאביו לא היה מורה למנותו בכזה מצב..., על כן ממולץ שכבודוספרא יועיל להחזיר את הגרסה הישנה ולכתוב 'בשנים האחרונות לחייו חלה וכו' למרות שגם זה לא מדויק כי הרושם שנוצר זה כאילו לא היה בדעתו בכלל, בעוד שרוב הזמן ידע מה קורה, ודיבר כהלכה בציבור, אני אישית שוחחתי ושמעתי אותו רבות אבל זה לא מקור.. אולי עדיף לכתוב 'בתקופה האחרונה לחייו חלה וכו' משום כבוד התורה נא להסתיר את השיחה בסיום הטיפול.

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

למה להסתיר

עבד לה' (שיחהתרומות)

לא מכיר אנשים שיסכימו במודע שידונו על מצבם הבריאותי הפרטי ברבים, גם לרבנים יש חיים פרטיים ואישים, וזכותם כמו כל בן אנוש שישמרו על פרטיותם ולא ידונו וידושו ברשות הרבים כל פרט בחיים הפרטים, ובפרט בחולי שהוא לא מכבד, כ"ש בן בנו של כ"ש כשמדובר על רבנים, כמעט ואין רבנים שמוזכר אצלם כזה פרט שהיה חולה אלצהיימר בערך כמו כאן כאן וכאן, מלבד ערכים שיש בהם נפק"מ כמו מח' על הירושה וצד אחד טוען 'שהאבא היה חולה אלצהיימר ולכן האבא לא תמך בו וכד' ממילא זה מופיע בערך, כמו כאן וכאן

ברוך באב"ד (שיחהתרומות)

יש לך טעות מה שבתבת כי כאן

עבד לה' (שיחהתרומות)

שכחת להוסיף קישור.., בכל אופן לא כתבתי שתמיד זה כך אלא 'כמעט ואין רבנים שמוזכר אצלם כזה פרט', יתכן ויש כאלו שכן מוזכר, אבל עדיין זה לא הופך למובן ומכבד,

ברוך באב"ד (שיחהתרומות)

צודק במאה אחוזים

מוטל (שיחהתרומות)
בעל הדעה (שיחהתרומות)

אגרון אינו מקור מידע מספיק מוסמך למי שנולד טרם קום המדינה או למי שלא נולד בארץ בפרט בשנים הראשונות להקמת המדינה, כל אחד יכל לומר איזה תאריך שהוא רצה... ופעמים רבות אמרו רק את החודש או את השנה, תעיין באגרון ותראה כמה אנשים נולדו ב1.1.1928... הכתבות בעיתונות אגב בכל העיתונים לא רק במקום אחד מוסמכים בדר"כ מבני המשפחה, מקורבים או מכרים אישיים

יושב פלשת (שיחהתרומות)

כתבה בעיתון היא בהחלט מקור אמין. רק אם אפשר לתת קישור לכתבה או לעדכן היכן ניתן לראותה.

בעל הדעה (שיחהתרומות)

א. לא שייך לתת קישור לעיתון מודפס. ב. התייעצתי לפני העריכה לגבי מקורות בהמכלול:דלפק ייעוץ וזה מה שנעניתי שם ע"י דויד

דויד (שיחהתרומות)

אכן, אני חושב שזה מספיק במקרה כזה. אגרון לא חוקי אז זה בכלל לא מקור במכלול.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

אולי כדאי לכתוב הערה על מקור התאריך? אם לא קישור, לפחות ציון מקור.

דויד (שיחהתרומות)

באמת כדאי

בעל הדעה (שיחהתרומות)

א. ציינתי בהערת העריכה. ב. אם כך צריך לכתוב הערה על כל תאריכי ימי ההולדת והפטירות, מה המקורות?

דויד (שיחהתרומות)

רק איפה שראינו סתירה - שם כדאי.

בעל הדעה (שיחהתרומות)

אכן, השאלה היא: א. מה זה סתירה. ב. האם לדעתך לא מספיק לציין בהערת העריכה? ב. איך לציין מקור עיתונות שאין לו אסמכתא ברורה?

דויד (שיחהתרומות)

א. כל מקור שידוע עליו שכתוב אחרת זו סתירה. כיון שלפי ההודעה הראשונה פה יש מקום שכתוב א' בסיון - זה כבר סתירה. בויקיפידה גם כתוב א' גם זו סתירה בפני עצמה.

ב. בתקציר עריכה זה חובה אבל זה לטווח הקצר, אחרי הרבה עריכות לא יחפשו באיזה עריכה זה הוכנס ומה היה תקצירה. בדף שיחה פה זה מצויין, ולדעתי גם להוסיף הערה בערך ולכתוב שם שזה ע"פ העיתונים וכו'. זה מספיק. במקרה כזה לדעתי לא חייב מקור שזמין לכל מי שרוצה לחפש לאחר זמן.

בעל הדעה (שיחהתרומות)

בערך כתוב כי היו לו 13 ילדים, אך בפירוט ילדיו רשומים רק 12 מילדיו, נשמח להוספת הילד החסר, או הסבר בעניין. בעל הדעהשיחה • כ"ז בשבט ה'תשפ"א • 09:38, 9 בפברואר 2021 (IST)

יושב פלשת (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר