לדלג לתוכן

שיחת משתמש:דויד/ארכיון 6

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית

הדף הזה הוא ארכיון. אין לערוך את תוכן הדף הזה. נא לכתוב תגובות נוספות בדף השיחה הנוכחי


מחיקת לשוה"ר

מחקת את כל ההודעות בדף של ישיבת תורת רפאל בגלל לשון הרע וזה מצוין ואני מבקש שתמחק גם את כל הדברים בדף שיחה שלי כי גם שם זה נהיה לשון הרע ואני מתחרט שהתחלתי בכלל עם כל הנושא הזה תודה רבה חושים (שיחה) 01:24, 11 באפריל 2021 (IDT)תגובה

חושים יישר כח. מחקתי. דויד (שיחה) ל' בניסן ה'תשפ"א 18:03 (IDT)
תודה רבה חושים (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

כוכב המסורים

כוכב המסורים
כוכב קטן, לאיש גדול, עם עשיה גדולה ומבורכת!

שבוע טוב. תולעת ספרים - שיחה 22:01, 17 באפריל 2021 (IDT)תגובה

תולעת ספרים יישר כח. מחזק מאד. אשריך. דויד (שיחה) ו' באייר ה'תשפ"א 23:20 (IDT)

קדוש קדוש קדוש, וזאת למה?

האם עריכה זו היא טעות? עמוס חדד (שיחה) 11:16, 23 באפריל 2021 (IDT)תגובה

ברור, אלא מה? התנגדות לחב"ד? :) תודה לשמש מרפא שתיקן. דויד (שיחה) י"ג באייר ה'תשפ"א 23:37 (IDT)

מורינו הרב יחיא קאפח

נעשה כאן עוול, אני מוחה בכל תוקף, לא היה לשמש מרפא ודויד תשובות לטענות החזקות שהושמעו פה.

אני דורש לתקן את הכותרת ל"הרב יחיא קאפח" במיידי!!! אותנטי (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

אותנטי, במכלול אין מקום לדרישות. ההחלטה היתה של הועדה הרוחנית, אתה מוזמן לפנות אליה בבקשות שלך (המכלול:ועדה רוחנית), גם שם מומלץ להמנע מדרישות. (נ.ב. נכתבו תשובות לכל טענותיך, אתה לא חייב לקבל אותם) (נ.ב. גם לפרטים שטעית בהם כמו שהוא היה רב ראשי לתימן, שלחת לעמוד 84 וכנראה התכוונת לעמוד 85, אז עיין שוב וגם בעמוד ס', ותראה שהוא היה חכם באשי ולא ראב"ד ורב ראשי. מי שהיה ראב"ד ורב ראשי בתקופתו היה הרב שלמה צאלח. בהצלחה! דויד (שיחה) ט"ז באייר ה'תשפ"א 16:14 (IDT)
התכוונתי בעמ' 84 שבעמודי האוצר, ובדפי הספר עג ושם יש תמונות של ה'חכם באשי' האחרונים. ובעמ' לפני כן כתוב על החכם באשי האחרון של תימן הלא הוא הרב יחיא יצחק, וכמשיח לפי תומו כתב "הרב הראשי לא חש ולא נרתע" משמע להדיא שחכם באשי הוא הוא הרב הראשי לתימן. ואם רק הוא היה ולא הרב קאפח היה לו לציין זאת.
נ.ב. לא נכתבו תשובות (אפילו לא תירוצים) על הראיה החזקה מתשובת הרמב"ם ומדברי המהרח"ו.
כפי שכבר כתבו, הוויכוח כאן אינו אלא ל'ספורט' בלע"ז, והוא לא מעלה ולא מוריד. אבל בכדי שלא תחשוב שכל האמת אצלך: אין קשר בין המהלך הקיצוני שהולך בו ספר הקומה (שגם אותו הסבירו שהוא מתייחס לדימויים וכמו שיש במקרא, וגם הרמב"ם בעצמו כתב כן בתחילה בעיקר השביעי), לבין ספר הזוהר הקדוש. מהרח"ו בהקדמתו לא כתב כזה דבר. ובכלל קאפח לא התבסס בקונטרסו "עמל ורעות רוח" על דברי הרמב"ם אלא על סברותיו, כמו שאין אחר התלמוד כלום וכד'. יצויין שאני מבין גם את הצד השני. (נ.ב. כיוון שכאמור זה וויכוח שאין בו תועלת אלא הוויכוח עצמו, עם בעה"ב הנכבד מסרב לארחו נאלץ לחתום כאן).--שמש מרפא (שיחה) 13:33, 29 באפריל 2021 (IDT)תגובה
עדיף שכל הנושאים האלה ידונו במקומם, לכן אני פותח נושא בשף שיחה של יחיא קאפח לגבי האם היה רב ראשי לתימן, ואתם אם מעוניינים תעביר את הדיון אולי לספר הזוהר. דויד (שיחה) י"ז באייר ה'תשפ"א 16:50 (IDT)

כוכב מכל הלב!

כוכב הנחמדים
בהערכה מושמוש (שיחה) 16:54, 6 במאי 2021 (IDT)תגובה
תודה רבה, מעודד להמשיך, למרות שבאמת לא עשיתי שום דבר מיוחד. דויד (שיחה) כ"ה באייר ה'תשפ"א 19:19 (IDT)

מדליית זהב עבורך!

על המסירות הרבה לכלל ולפרט צדיק וטוב לו (שיחה) 21:49, 12 במאי 2021 (IDT)תגובה
תודה רבה. כמו שאני אומר תמיד - אתם נותנים כח להמשיך להשתדל. דויד (שיחה) ב' בסיוון ה'תשפ"א 16:19 (IDT)

מדליית כסף עבורך!

תותח ! ( איך אפשר ליצור איתך דו שיח? כי שלחת לי מייל לחשבון גוגל שסגרתי, ואני לא רואה את המייל ששלחת לי, נ.ב. כבר פתחתי את חשבון המייל בחזרה כדי שתשלח לי שוב את ההודעה. ) משה כהן 10 (שיחה) 23:15, 19 במאי 2021 (IDT)תגובה
משה כהן 10 אני שולח כעת את המייל שוב. דויד (שיחה) ט' בסיוון ה'תשפ"א 11:10 (IDT)

הרב חננאל שרארה

מישהו הציע לי לכתוב עליו ערך, רציתי לשאול אצל העדה התימנית הוא אדם בעל חשיבות? (לא מבחינת תורה ומעש"ט אלא חשיבות ציבורית שמזכה בערך). קובנא (שיחה) 00:16, 23 במאי 2021 (IDT)תגובה

קובנא בהחלט מפורסם מאד בעדה. מזכה בערך בהחלט. דויד (שיחה) י"ב בסיוון ה'תשפ"א 00:17 (IDT)
קובנא, אני מקוה רק ששאר המכלולאים לא יבקשו הוכחות שקשה להשיג. דויד (שיחה) י"ב בסיוון ה'תשפ"א 00:19 (IDT)
התחלתי בטיוטה, מקווה תוך שבוע לגמור את הערך בעז"ה. קובנא (שיחה) 15:35, 23 במאי 2021 (IDT)תגובה
תודה על ההעברה, בכוונה לא העברת את דף השיחה? קובנא (שיחה) 19:39, 25 ביולי 2021 (IDT)תגובה
כן, כי זה לא זרימה. אתה חושב שיש צורך? דויד (שיחה) י"ז באב ה'תשפ"א 12:59 (IDT)
אין לי כלום עם הדף שיחה, אבל זה תקין להשאיר את השיחה בטיוטה? קובנא (שיחה) 13:24, 26 ביולי 2021 (IDT)תגובה
לדעתי כן. עושים את זה הרבה. אבל יש גם לזה פתרון. תסתכל כעת בדף שיחה של הערך הראשי. דויד (שיחה) י"ז באב ה'תשפ"א 13:37 (IDT)

הסרת קטגוריה בערך רבי מיכאל בלינר

זה בכוונה? ע"פ הידוע לי הוא היה חסיד חב"ד, והוא בכלל לא כיהן ברבנות... -- שמואל חיים (שיחה) היום בי"ז בסיוון ה'תשפ"א מגיע משיח! 18:28, 28 במאי 2021 (IDT)תגובה

ברשות בעה"ב, משפיעי חב"ד הם גם חסידי חב"ד, לכן זה היה קטלוג כפול. ספרא - שיחה 21:52, 29 במאי 2021 (IDT)תגובה
והקטגוריה של "רבנים רוסיים" ?  שמואל חיים (שיחה) היום בי"ח בסיוון ה'תשפ"א מגיע משיח! 22:46, 29 במאי 2021 (IDT)תגובה
להסיר את התואר? אם הוא לא רב - יש להסיר את התואר. ספרא - שיחה 22:53, 29 במאי 2021 (IDT)תגובה
חותם על כל מילה. דויד (שיחה) י"ט בסיוון ה'תשפ"א 01:17 (IDT)
לא רב - משפיע, זה מספיק בשביל תואר, לא? -- שמואל חיים (שיחה) היום בי"ט בסיוון ה'תשפ"א מגיע משיח! 16:51, 30 במאי 2021 (IDT)תגובה
שמואל חיים אם הוא דמות תורנית שראויה לתואר "הרב" אז הוא רב, אין צורך במינוי רשמי של רבנות. דויד (שיחה) כ' בסיוון ה'תשפ"א 18:03 (IDT)

חסימתו של בהמתן של צדיקים

לי לא מובן מדוע לא חסמתם אותו ג"כ. זה מעלה תחושות של איפה ואיפה. מן הראוי כאשר אתה רואה 2 תגובות האחת ליד השניה עם אותה אוריינטציה, לנהוג בהם במידה שווה. ערב (שיחה) 18:03, 8 ביוני 2021 (IDT)תגובה

ערב לשמחתנו או לצערנו יש במכלול את המכלול:מדיניות החסימה, ושם כתוב שצריך אזהרה לפני חסימה. לדעתי אני יכול לשכנע אותך שאין פה שום איפה ואיפה בכך שאני עוד לא כתבתי לבהמתן אזהרה לפני חסימה כי אני מחכה לתשובה משרגא לוודא שהוא באמת דיבר על האדמו"ר מגור - זה אמור לשכנע כי זה אומר שאין לי מושג בכל הויכוחים האלה ואין לי שום צד. דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"א 18:08 (IDT)
ערב כעת אני רואה שהתנגשנו, וכבר עניתי גם על האזהרה של בהמתן לפני ששאלת. דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"א 18:12 (IDT)
אז על מי לדעתך הוא דיבר? ערב (שיחה) 18:29, 8 ביוני 2021 (IDT)תגובה
ערב כנראה לא הבנת. עד לפני כמה דקות לא ידעתי שלאדמו"ר מגור קוראים הרב יעקב, כשבדקתי ראיתי שיש לו 2 שמות, אז וידאתי מול שרגא שמבין, שבאמת מדובר עליו. כמובן שמזמן כבר קיבלתי תשובה וכתבתי לו אזהרה. דויד (שיחה) כ"ט בסיוון ה'תשפ"א 18:35 (IDT)

תבניות עצי משפחה

בהמשך לשיחתנו אשמח להשלמתה א. האם בדעתך לייבא ב. אם לא אולי תוכל ללמדני לעשות זאת. כיון שישנם מספר תוים שישדרגו את האילנות לדעתי.--מיכי - שיחה - י"ב בתמוז ה'תשפ"א - 14:07 (IDT)‏

מיכי חפרתי קצת כשדיברנו על זה ושוב עכשיו, הגעתי למסקנה שאין בדעתי לייבא, מאותה הסיבה שאיני יכול לומר לך איך לייבא :) בויקי האנגלית משתמשים ביחידה חיצונית, בויקי העברית עדיין לא, ממילא זה לכאורה מסובך לייבא את זה. אני יכול להכווין אותך למקום שבו עדכנו את זה בויקי האנגלית: פה. בהצלחה. דויד (שיחה) י"ג בתמוז ה'תשפ"א 18:20 (IDT)
תודה. אגב לא תויגתי משום מה--מיכי - שיחה - י"ג בתמוז ה'תשפ"א - 14:49 (IDT)‏

יבוא מויקיפדיה

כיוון שאני רואה שאתה משתמש בנטפרי שאלה לי אליך האם אתה מצליח לייבא מויקיפדיה בצורה נוחה? (כשלא מדובר בערך ספציפי אלא ברצון ליבא בסיטונאות) א"כ אשמח שתלמדני איך עושים זאת ג"כ, (כי הרי כל ערך הקיים גם בהמכלול הדף אוטומטית עובר להמכלול), ובאם אינך מצליח אולי אפשר לעשות דף שבו יתעדכנו באופן אוטומטי כל הערכים בויקיפדיה שאינם מופיעים בהמכלול השוואה כזו לדף הערכים כאן ושם. בתודה. אליהו זר (שיחה) 01:38, 28 ביוני 2021 (IDT)תגובה

ברשות בעה"ב. עיין כאן אודות השימוש בתוסף היבוא. בהצלחה. מיכי - שיחה - י"ח בתמוז ה'תשפ"א - 13:09 (IDT)‏
מיכי לדעתי כוונתו של אליהו זר היא שקשה למצוא את הערכים בויקיפדיה שחסרים במכלול. אם זאת הכוונה, אז תוכל לעיין פה: המכלול:רשימות לייבוא. אם זה לא מסתדר לך ואתה רוצה ערכים מסוג מסויים - אפשר ליצור לך רשימה. תעדכן אותי. דויד (שיחה) י"ח בתמוז ה'תשפ"א 16:11 (IDT)

ערך

לכבוד הרב דויד שליט"א, אני מעוניין שתבדוק את הערך שהועבר למרחב המשתמש שלי, משתמש:מקור האמת/הרב נפתלי צבי ווייס, ותחווה את דעתך האם הוא לא יכול להיות במרחב הערכים (לפחות כקצרמר). תודה, מקור האמת (שיחה) 03:46, 29 ביוני 2021 (IDT)תגובה

מקור האמת בהחלט יכול להשאר במרחב הערכים. אין לך אפשרות להביא את המידע של התאריכים שביקשו? דויד (שיחה) י"ט בתמוז ה'תשפ"א 16:28 (IDT)

מעדכן

שלום דויד,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"מעדכן". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "המכלול:מעדכן".

ההרשאה מעניקה לך את האפשרות לעדכן ערכים באמצעות הסקריפטים המיועדים לכך.

חשוב מאוד להקפיד בעת עדכון ערכים על הכללים דלהלן:

  • להשתמש בהרשאת מעדכן בזהירות הנדרשת, כדי שלא יקרה חלילה שתמונות או תכנים בלתי ראויים יוחזרו או ייובאו למכלול.
  • ערך שנוצר במכלול ניתן לעדכן בתיאום מול יוצר הערך. (מלבד במקרים בהם הערך המקומי אינו ראוי למרחב הראשי)
  • על המעדכן לוודא שאין עריכות מקומיות משמעותיות, ואם כן עליו לשלבן עם העדכון.

שים לב כי ההרשאה נועדה למטרת תחזוקה שוטפת ועדכון ערכים, אי שימוש בהרשאה, או שימוש בה שלא למטרה לשמה היא מיועדת, תביא לשלילת ההרשאה, בברכה.

דויד (שיחה) כ"ט בתמוז ה'תשפ"א 18:53 (IDT)

הרב עמרם קליין

אפשר להסביר למה הערך הרב עמרם קליין נמחק?

השארתי כמה סיבות שהוא אמור להישאר בדף שיחה:הרב עמרם קליין, עיין שם. ה (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

ה עיינתי ועניתי שם. אפשר להמשיך את הדיון שם. בהצלחה. דויד (שיחה) ד' באב ה'תשפ"א 19:46 (IDT)

שאלה מחונך

דף שיחה זה פתוח לציבור? ניטראלי (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

ניטראלי ברוך הבא למכלול, מעריכותיך הראשונות נראה שאנחנו הולכים להנות ממך ומתרומותיך.
לגבי החתימה - תוכל לראות הרחבה פה: עזרה:חתימה, העיקרון הוא שבדפי שיחה מהסוג הזה צריך לחתום בסוף. בדפי שיחה מסוג זרימה כמו שיחה:חסידות גור אין צורך.
ולגבי שאלתך, כל הדפים במכלול - במרחב שיחה, במרחב הערכים, במרחב "המכלול:, וכו' - הכל גלוי ופתוח לציבור. יוצאי דופן בודדים הם דפים שנחסמו בגלל בעיה רוחנית, ומחכים לעורכי אספקלריה שיתפנו לטפל בהם. יוצאי דופן עוד יותר בודדים הם דפים שהופעלה עליהם הגנה מפני עריכה (הם עדיין גלויים לכולם) - בדרך כךך אלה דפים טכניים כמו תבניות חשובות וקבצי תכנות, או ערכים מועדים לפורענות, כמו חסידור גור ומוסדות הפני מנחם בזמנים מסויימים.
בהצלחה! בכל שאלה אני פה. דויד (שיחה) כ"ב באלול ה'תשפ"א 09:26 (IDT)

תודה רבה, דויד!! ניטראליניטראלי • כ"ג באלול ה'תשפ"א 21:54 (IDT) 21:54, 30 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה

דויד, בדף זכר (חסום לעריכה) יש לקשר מילת "אליל" עם הקישור אליל. --ניטראלי • ז' בתשרי ה'תשפ"ב 21:43 (IDT) 21:43, 12 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
ניטראלי יישר כח. בע"ה מחר אטפל בערך בצורה יסודית. דויד (שיחה) ז' בתשרי ה'תשפ"ב 21:54 (IDT)
דויד תודה רבה על העריכה. גישה התורנית בנוגע לזכר, כדוגמת המצוות והדינים הנוהגים בו, חיוביו ההלכתיים במסגרת נישואים, וכדומה וכדומה - האם מקומם בערך זה, או בערך איש/גבר?--ניטראלי • ח' בתשרי ה'תשפ"ב 01:56 (IDT)
הייתי שמח לשמוע את דעת המנטרים בהיותם מבינים יותר ממני בעריכות תוכן. דויד (שיחה) ט' בתשרי ה'תשפ"ב 19:43 (IDT)
המונח זכר מתיחס למין הביולוגי, לאו דוקא לבני אדם, לכן התוכן המדובר מקומו בערך גבר המתיחס לבני אדם זכרים. כוח"ט יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 21:57, 14 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
נכון, אך עדיין ישנם כמה דברים הנוגעים למין הזכר לאו דוקא לבני אדם, כגון איסור סירוס, וכמו כן ע"פ הקבלה המונח זכר שמייצג משפיע, מתייחס למין הזכר בכללות. בכל אופן, לא באתי להכריע, רק להציע. גמח"ט.ניטראלי • י"ד בתשרי ה'תשפ"ב 23:20 (IDT)
זכר כמונח ביולוגי, כולל גם צמחים, כך שהתיחסות לסירוס למשל לא רלונטית. יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 02:01, 20 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה


רבי, אני פוגש ערכים שעדכנו מויקיפדיה וכל עריכות התורניות שאחרים עמלו עליהן, נאבדו לגמרי. זה אמור להתרחש? ניטראלי • ה' בחשוון ה'תשפ"ב 23:43 (IDT)

קח לדוגמא, סוגריים. ניטראלי • ה' בחשוון ה'תשפ"ב 23:45 (IDT)
ברשות בעה"ב, זה לא אמור לקרות, אבל יש לשים לב שאין עריכה במכלול שהיא "קדושה", וכל אחד רשאי לבטל עריכה אחרת אם היא נראית לו שלא במקומה, ודרך אחת לעשות זאת הוא באמצעות עדכון. בכל אופן אם אתה פוגש כזה ערך תוכל להוסיף לו תבנית {{נבמ}} שתיצור התראה למעדכן. שמש מרפא (שיחה) 00:04, 11 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
ניטראלי אכן, זה לא אמור לקרות אא"כ זה היה בכוונה והתבנית סינון מיותרת והמידע שהוסף לא מתאים/לא אנציקלופדי. במקרה כזה צריך לרשום תקציר כדי שיהיה ברור שנמחק בכוונה. מה שצריך לעשות כשרואים כזה דבר זה לשאול את המעדכן אם זה היה בכוונה, ואם כן להעיר לו שירשום תקציר בפעם הבאה. דויד (שיחה) ה' בחשוון ה'תשפ"ב 00:13 (IDT)

שלום וברכה, אולי יש להוסיף כאן (הערך מוגן) גם קישור לערך מורחב: בית המדרש גור רלב"ח. ניטראלי • א' בכסלו ה'תשפ"ב 22:27 (IDT)

ניטראלי תודה, אני לא כ"כ הכתובת כיון שאיני בקיא בנושאים האלה, הכי מומלץ זה בדף השיחה של הערך עם תיוד {{מפ}}. אך כיון שכבר שאלת - אולי ספרא יוכל לחוות דעה בנושא. דויד (שיחה) א' בכסלו ה'תשפ"ב 00:37 (IDT)
יש כבר קישור בפסקה הרלוונטית. אין צורך בהפניה לערך מורחב כשזה כבר לא הבית מדרש העיקרי. ספרא - שיחה 00:48, 5 בנובמבר 2021 (IST)תגובה
ניטראלי לתשומת לבך. תודה ספרא. דויד (שיחה) א' בכסלו ה'תשפ"ב 00:59 (IDT)
לתשומת לבך, כאן. ניטראלי • י"ט בטבת ה'תשפ"ב 22:41 (IDT)
תודה, לא שמתי לב. אני מדבר איתו במייל. שכוייח. דויד (שיחה) י"ט בטבת ה'תשפ"ב 22:49 (IDT)

אבא ואמא של שבת

הפסקה ביקורת וחלופות לדעתי לא מתאימה למכלול, לפחות בחלקו. --מוטל'ה (שיחה) 20:58, 13 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה

אחת מהן, בודאי לא מתאים.--שמש מרפא (שיחה) 21:22, 13 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
מוטל'ה צודק לגמרי, תודה רבה. לגבי מה שנשאר לדעתי הוא בסדר. דויד (שיחה) ח' בתשרי ה'תשפ"ב 21:34 (IDT)

תמונות

ראיתי שענית לי בדלפק היעוץ לגבי תמונות אז ככה:

ישנם תמונות שלא עולות וגם אינם מוצגות בכלל תמיד ויש תמונות שמוצגות ולא עובדות בהגדלהStrike eagle (שיחה) 08:22, 4 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
Strike eagle תוכל לתת לי דוגמא כשאתה נתקל בתמונה שלא עולה בכלל גם אחרי כמה רענונים? וכנ"ל לגבי תמונה שלא עולה בהגדלה. תודה. דויד (שיחה) כ"ח בתשרי ה'תשפ"ב 14:39 (IDT)
תסתכל בערך אקסטרה 300 בתמונה שכתוב מתחתיה בחניה או ישרה ואופקית Strike eagle (שיחה) 16:45, 4 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
תמונות שלא עולות בהגדלה זה קורה מידי פעם ולא בתמונה ספציפיתStrike eagle (שיחה) 16:51, 4 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
Strike eagle אצלי הם עולות. אנסה לבדוק עם עוד מכלולאים. דויד (שיחה) כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב 08:26 (IDT)
כשהתחלתי להשתמש במכלול הם כן היו עולות וכן עוד הרבה תמונות אבל פתאום הם כבר לא עלות אז לא נראה לי שהבעיה היא אצלי למרות שיכול להיות כי אני משתמש בהדרןStrike eagle (שיחה) 09:43, 5 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
Strike eagle ביקשתי מעוד מישהו עם הדרן שיבדוק - זה עולה אצלו רגיל. דויד (שיחה) ל' בתשרי ה'תשפ"ב 21:04 (IDT)
אז אתה חושב שהבעיה אצלי או שזה בעיה אחרת Strike eagle (שיחה) 06:37, 8 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
Strike eagle אני מנחש שהיא אצלך, אא"כ יהיו עוד עם הדרך שיגידו שאצלם זה כך. דויד (שיחה) ד' בחשוון ה'תשפ"ב 14:17 (IDT)

טוב תודהStrike eagle (שיחה) 22:49, 10 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

מה מצב התמונות אצלך? דויד (שיחה) כ"ו בחשוון ה'תשפ"ב 22:56 (IDT)

אותו דבר, גרוע😒Strike eagle (שיחה) 22:58, 31 באוקטובר 2021 (IST)תגובה

CAt a lot

מbot

Ajtd משתמ (שיחה | תרומות) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
Ajtd משתמ תוכל להסביר את עצמך? הייתי מנחש שכוונתך שלא אשתמש ב ct-a-lot אלא רק מחשבון הבוט שלי, אך מכיון שהשתמשתי בו להעביר 4 ערכים - לא נראה לי שזאת כוונתך. דויד (שיחה) י"ג בחשוון ה'תשפ"ב 23:23 (IDT)

פרסום ערך אסתר טוקר

לפני כמה שבועות פרסמתי בקשת ערך לאסתר טוקר יצרתי טיוטה ואני מעוניין לפרסם אותה. בעבר פרסמתי ומחקו לי אותה! עפר ואפר (שיחה)עפר ואפר

ערב טוב עפר ואפר, אני רואה שכתבת את הערך אסתר טוקר שלא היה בשל ולכן הועבר למרחב הטיוטה. ואני רואה שביום שישי יצרתי אותו שוב במרחב הערכים למרות שנראה לי שמצבו דומה מאד לערך שהיה במרחב הערכים והועבר למרחב הטיוטה כיון שלא היה בשל עדיין. קח בחשבון שלא ככה צריכים להתנהל. כשהערך בטיוטה נראה לך בשל צריך לכתוב בקשה בהמכלול:העברת דפי טיוטה. מחקתי את הטיוטה ושיפצתי קצת את הערך החדש שהעלית, יש צורך להביא יותר פרטים, אולי איפה למדה ספרות, איפה נולדה, איפה מתגוררת, אולי כתבות עליה ועל הספרים שלה מהאינטרנט וכו'. מקוה ששאר המנטרים לא יעבירו לטיוטה עד שתרחיב. בהצלחה.
אגב, צריך לחתום בארבעה טילדות (~) ולא בשלושה כדי שהחתימה תכלול גם תאריך ושעה. בהצלחה. דויד (שיחה) י"ח בחשוון ה'תשפ"ב 21:49 (IDT)
הוספתי תוספת חשובה של פרטים ביוגרפיים בערך"אסתר טוקר"! עפר ואפר (שיחה) 17:56, 31 באוקטובר 2021 (IST)תגובה
יישר כח. שאר הדברים שכתבתי לא הצלחת? דויד (שיחה) כ"ו בחשוון ה'תשפ"ב 22:55 (IDT)
הייתרון שלי הוא שיש לי ספרייה בבית, מה שנותן לי גישה להמון ספרים, גם ישנים שלא אמצא בחיפוש גוגל, תכנים אחרים לעומת זאת, לא בהכרח שאמצא.... עפר ואפר (שיחה) 23:57, 4 בנובמבר 2021 (IST)תגובה

התחרות

א. בהרשמה לתחרות מופיע המשפט "לסיום היכנסו כאן להשלמת ההרשמה." הקישור לא עובד.

ב. כתבתי ערך על עלילת הדם בפולנה הבאתי שם פיסקא וז"ל: במהלך המשפט היה נראה שהילזנר יזוכה, אך אז התרחש מאורע שזעזע את העולם היהודי. מומר ששימש ככומר בוינה בשם סטניסלב (בשמו היהודי: יהודה) טילינגר פרסם בעיתונות מאמר בן 12 פרקים ובו "הוכיח" שיהודים משתמשים בדם נוצרים לצורך אפיית מצות והוסיף שכיהודי היה נוכח כמה פעמים בטקס כזה. הכומר בפולנה הביא את העיתונים לבית המשפט, ועל סמך "עדותו" של היהודי לשעבר חרצו המושבעים את דינו למוות למרות החוסר בהוכחות,

כתבתי עכשיו ערך על הטילינגר הזה, ברצוני לדעת אם הוא יכול להשתתף בתחרות בתור היסטוריה?

תודה. --מוטל (שיחה) 17:47, 31 באוקטובר 2021 (IST)תגובה

א. בטיפול, תודה.
ב. לכאורה אולי תחת "היסטוריה יהודית". אתייעץ ואחזיר תשובה. דויד (שיחה) כ"ו בחשוון ה'תשפ"ב 20:57 (IDT)
א. טופל. שכוייח.
ב. מישהו הצטרף איתי להסכים. אתה מוזמן בחום להכניסו לתחרות. דויד (שיחה) כ"ו בחשוון ה'תשפ"ב 00:32 (IDT)

מדיה ויקי:Gadget-TemplateParamWizard.js

תוכל בבקשה לבדוק אם זה מעודכן? תודה--בוט אלף אלף (שיחה) 15:29, 30 בנובמבר 2021 (IST)תגובה

אלף אלף לא מעודכן, ביקשתי מגאון הירדן שיעדכן. דויד (שיחה) כ"ו בכסלו ה'תשפ"ב 15:39 (IDT)
נראה לי שזה מה שגרם לשגיאה של מאפיין לא מוכר בפרמטרים--א"א (שיחה) 16:46, 30 בנובמבר 2021 (IST)תגובה
אלף אלף לא נראה לי, זה בעיקר תמיכה ברוסית ועוד כמה דברים קטנים אבל אני לא רואה איך זה קשור, זה גאדג'ט חיצוני, הבעיה היא בקוד המובנה. בכל מקרה כרגע גם בדקתי אחרי שגאון עדכן, ועדיין הבעיה קיימת. דויד (שיחה) כ"ז בכסלו ה'תשפ"ב 14:20 (IDT)
בכל אופן, תודה רבה--א"א (שיחה) 22:30, 1 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
כעת שמתי לב לדיון פה. שגיאת פרמטר לא מעודכן היא בעיה בהרחבת templatedata (צריך להוסיף תמיכה לפרמטרים מסוימים שנוספו) כבר הערתי על כך בעבר. מקוהשיחה • ח' בטבת ה'תשפ"ב 05:50 (IDT)

טיוטה:פולמוס שבתאות רבי יהונתן אייבשיץ

שלום וברכה, האם ניתן לצרף טיוטה זו לתחרות? [התחלתי אותה עוד טרם פתיחת התחרות -והפסקתי, וכעת הנני מעוניין להמשיכה]. א. ברקאי (שיחה) 15:02, 1 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

ברוך שובך ידידי, ראיתי את בקשתך בשיחת הטיוטה, פניתי למזכיר השני להתייעצות, אעדכן ברגע שנקבל החלטה. בהצלחה. דויד (שיחה) כ"ז בכסלו ה'תשפ"ב 15:14 (IDT)
ברוך הנמצא, אוקיי, תודה. א. ברקאי (שיחה) 15:18, 1 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
א. ברקאי כפי שבטח כבר ראית את התגובה של "מישהו", אתה יכול להכליל את הערך בתחרות. בהצלחה. דויד (שיחה) כ"ח בכסלו ה'תשפ"ב 08:20 (IDT)
תודה. א. ברקאי (שיחה) 08:29, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

תאריך פטירת אישים

מעניין לעניין, אשמח לשמוע כיצד ניתן לקדם את הנושא של הפרדה בין יהודים לשאינם בתאריכי הפטירה. א. ברקאי (שיחה) 08:29, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

א. ברקאי מכיון שאתה עדיין לא בדוק עריכות, ולא יכול לערוך את תבנית:חדשות ואקטואליה, שתפעל במהרה לקבל בדוק עריכות (זה אומר הרבה עריכות טובות), או שתוכל לעקוב אחרי הדף, ולהזכיר למי שמעדכן שם שיתקן כשצריך, בתקוה שזה יגרום לו להבא להקפיד עוד לפני שתזכיר לו. דויד (שיחה) כ"ט בכסלו ה'תשפ"ב 22:10 (IDT)
להיות בדוק עריכות ממה שהבנתי זה עניין של ניסיון ובעיקר עניין זמן [אין חכם כבעל הניסיון]. מה שכן אנסה לקיים את האופציה השנייה שהצעת. היה ברוך. א. ברקאי (שיחה) 22:16, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
אגב, הנה בעדכון האחרון של כבודו, נראה ששכח. כל הנפטרים (מעיון קל בחלונית) יהודים. א. ברקאי (שיחה) 22:19, 2 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
א. ברקאי אני חושב שבכל זאת צריכה להיות גם הפרדה בין אנשים יראי שמיים לפורקי עול, לכן עשיתי 2 הפרדות עם 3 קבוצות - אבל במקרה עכשיו לא היו גויים אז נשארו שניים. דויד (שיחה) כ"ט בכסלו ה'תשפ"ב 22:25 (IDT)

תחרות הכתיבה

אני עובד כעת לשכתב (בין השאר) את הערך בריחת יעקב מעשיו. האם הוא זכאי להשתתף בתחרות? (הכיל לפני השכתוב הרבה פחות מ-7000 תוים). אני עדיין באמצע העבודה, ומקווה מאד להקיף את הנושא מכל צדדיו, בעז"ה. כנ"ל גם לגבי הערך אליפז בן עשיו. תודה, משה מ (שיחה) 02:37, 12 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

משה מ, להבא עדיף שתעשה זאת בטיוטה. נדמה לי שזה גם כתוב בקריטריוני התחרות. ספרא - שיחה 03:10, 12 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
ראשית, אשמח לדעת האם הוא אכן זכאי להשתתף בתחרות. שנית, מלכתחילה לא חשבתי לשכתב את הערך עבור התחרות, אבל משנדרשתי לנושא ונכנסתי בו לעומק, נוכחתי לראות שיש כאן הרבה חומר משמעותי שאפשר להוסיף, ולכן עלה בדעתי לשתף את הערך בתחרות. אילו הייתי יודע זאת מראש - אכן הייתי עושה זאת בטיוטה. מה שכן, אני יכול לשחזר ולהעביר הכל לטיוטה. מה דעתך? --משה מ (שיחה) 12:38, 12 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
משה מ זכאי בהחלט. הערך לאחר השכתוב של שמואל חיים היה פחות מ-5K. אתה יכול להכניס אותו לתחרות. דויד (שיחה) ח' בטבת ה'תשפ"ב 16:59 (IDT)

אכילה לפני התפילה טיוטה

ערכתי את הערך אכילה לפני התפילה טיוטה ואני רוצה להעביר אותו למרחב הערכים תוכל לעשות זאת? מיכי עבר על זה כבר אבל לא יודע למה זה עדיין בטיוטה תודה רבה--(שיחה) 01:20, 14 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

ממעתיקי השמועה א. משהו קרה לחתימה שלך? ניסית לשנות אותה ידנית? פה.
ב. ראיתי שכעת טיפלת בהערות של מיכי, בדף השיחה שלו. כל הכבוד. אני ממליץ שנמתין לשמוע אותו אם יש לו עוד הערות. דויד (שיחה) י' בטבת ה'תשפ"ב 01:34 (IDT)
תיקנתי את החתימהממעתיקי השמועה (שיחה) 10:26, 14 בדצמבר 2021 (IST)תגובה
ממעתיקי השמועה שכוייח. דויד (שיחה) י' בטבת ה'תשפ"ב 15:11 (IDT)
הגבתי אצלי, ואם רוצים להתמודד בתחרות חבל לצאת עם ערך חלקי (איך אומרים? החפזון מהשטן...). מיכי - שיחה - י' בטבת ה'תשפ"ב - 15:29 (IDT)‏

מבקש אישור לכללו בתחרות, קצרמר פחות מ-7000 בתים. ייש"כ על כל הפעילות ובפרט הטיפול בתחרות. מיכי ~ שיחה • 14:21 ט"ו בטבת, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

מיכי מאושר. בהצלחה. תודה רבה. דויד (שיחה) ט"ז בטבת ה'תשפ"ב 21:33 (IDT)

עריכה

לא הבנתי מדוע בערך גופו לא מוזכרת התאבדות ובקטגוריות כן? מיכי ~ שיחה • 22:11 כ"ח בטבת, שמיטה תשפ"ב (IDT)‏

צודק, זה השלב הראשון בדרך להזכיר גם בגוף הערך. מחכה לאישור הנוסח. דויד (שיחה) כ"ט בטבת ה'תשפ"ב 22:15 (IDT)
נראה לי מוזר להשאיר את עניין ההתאבדות כפתוח האם יש מקום להתיר. הלכה ברורה ופסוקה היא שאסור לאדם לרצוח את עצמו בשום מצב [חוץ מלהנצל מעבירה חמורה] זה נכון שיש שדנו אם יש לו דין של מאבד עצמו לדעת שזה נידון אחר העומד בפני עצמו,
לדעתי לא יזיק גם להוסיף שלאחר הפרשה [וכתוצאה ממנה] הורה ר' גרשון אדלשטיין [יתד נאמן יום שישי כ"ז טבת תשפ"ב] לפרסם הוראה בה נאמר בעיקר א- צריך כל נפגע או מי שיודע בפגיעה באחר לספר על כך לגורמים האמונים שיטפלו בזה בצינעה ב- אין שום היתר לרכל על זה ולהוציא את זה לפרהסיה ג- ללמד את חומרת העוון של מאבד עצמו לדעת. אפרון--אפרון (שיחה) 14:09, 3 בינואר 2022 (IST)תגובה
אפרון צודק, איך עכשיו לגבי ההתאבדות? לגבי הרב גרשון - בהחלט צריך. לא מצאתי קישור. יש לך? דויד (שיחה) א' בשבט ה'תשפ"ב 16:26 (IDT)
נתתי לך אתמול קישור בjdn. מקוהשיחה • ב' בשבט ה'תשפ"ב 18:43 (IDT)
דויד אני לא יכול להעלות קישור מכיוון שאני מסונן אני יכול להעלות צילום של העמוד ביתד אפרון --אפרון (שיחה) 20:48, 3 בינואר 2022 (IST)תגובה
נכון שכחתי, תודה אוסיף את זה היום בע"ה. דויד (שיחה) ג' בשבט ה'תשפ"ב 08:38 (IDT)
תודה רבה דויד על כל הטיפול השקול והענייני בפרשה [הייתי נותן מדליה אם הייתי יודע/יכול] --אפרון (שיחה) 20:06, 5 בינואר 2022 (IST)תגובה
בשמחה ותודה, מספיק לי שאנשים מרוצים. דויד (שיחה) ד' בשבט ה'תשפ"ב 15:49 (IDT)
אפרון, יכולים בגדול! עיין כאן... ולך דויד אַבָרֵךְ שמכאן ואילך תוכל להשתמש במומחיותך רק באופנים של שמחה. ניטראלי • ה' בשבט ה'תשפ"ב 20:53 (IDT)
רק בשביל להתאמן יפה מאוד... תודה גם לך ניטראלי. אפרון (שיחה) 22:42, 6 בינואר 2022 (IST)תגובה
אמן, תודה רבה. דויד (שיחה) ה' בשבט ה'תשפ"ב 08:31 (IDT)

הרב ירחי על חיים ולדר

אשמח אם תפנה אותנו לדקה בה אמר הרב ירחי את הדברים האלה כי מה שאני זוכר ממה ששמעתי את הדרשה הזאת זה שהוא לא אמר ככה ואף להיפך... אברהם אבנר (שיחה) 13:09, 3 בינואר 2022 (IST)תגובה

תיכף אחפש, מה הוא אמר ההיפך? דויד (שיחה) א' בשבט ה'תשפ"ב 16:12 (IDT)
מיקדתי את הקישור שזה יקשר ישירות לשם. בערך דקה 13. דויד (שיחה) א' בשבט ה'תשפ"ב 17:54 (IDT)
לא שומעים שם ככה.... אולי התכוונת למשהו אחר אברהם אבנר (שיחה) 20:34, 4 בינואר 2022 (IST)תגובה
מה כוונתך שהוא אמר ההיפך? שומעים שם שהוא אומר בפירוש שבעבר הוא כבר אסר אשה על בעלה (אגב זה גם מופיע במכתב של הרב בן שמעון). דויד (שיחה) ג' בשבט ה'תשפ"ב 08:36 (IDT)

עריכת מלאכת מבעיר בתחרות המכלול

שלום לך אשמח אם תוכל לאשר לי להוסיף את מלאכת מבעיר לתחרות הערך זקוק לשכתוב, הרחבה ועריכה תורנית מדוייקת יותר אחד משלנו (שיחה) 22:15, ד' בשבט ה'תשפ"ב (IDT)

בהחלט מאושר, ערף דל מאד כעת. בהצלחה. דויד (שיחה) ה' בשבט ה'תשפ"ב 08:33 (IDT)
אחד משלנו, כמובן עורכים ערך כזה רק בטיוטה, ולא את הערך עצמו, כמבואר בדף התחרות. ספרא - שיחה 11:12, 7 בינואר 2022 (IST)תגובה