שיחת משתמש:שמש מרפא/ארכיון 5
מזל טוב!
מ ז ל
ט ו ב ! ענק על הזכיה בתחרות. מגיע לך ביושר!-- הכל לטובה 😊 שיחה ה' באדר ב' ה'תשפ"ב • 12:07, 8 במרץ 2022 (IST)
גא"מ בברכה ובשמחה! ניטראלי • ו' באדר ב' ה'תשפ"ב 19:32 (IDT)
- חן חן. ברכות גם לך על הדאבל... שמש מרפא (שיחה) 19:40, 8 במרץ 2022 (IST)
מגיע לך.. מוטל'ה (שיחה) 19:27, 9 במרץ 2022 (IST)
- גא"מ.
תולעת ספרים - שיחה - 21:50, 16 במרץ 2022 (IST)
- תבנית:וכן למר שמש מרפא (שיחה) 00:05, 17 במרץ 2022 (IST)
מזל טוב! בהחלט הגיע לך יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 10:00, 17 במרץ 2022 (IST)
- תבנית:וכן למר שמש מרפא (שיחה) 00:05, 17 במרץ 2022 (IST)
- גא"מ.
עוגייה בשבילך!
| אהבתי גוגו (שיחה) 00:21, 10 במרץ 2022 (IST) |
כוכב בשבילך!
| הכוכב המקורי | |
| תודה רבה על העזרה בערך הרב אברהם סטוארט זלמן זלמנוביץ (שיחה) 14:09, 15 במרץ 2022 (IST) |
מודה לך על נתינת עין לטובה, בכל הערכים שאני עוסק בהם.
אני רוצה לכתוב ערך על כפיה (בהלכה), שיכלול סוגיות כמו כפיה בצדקה, כופין על המצוות (עשה ול"ת), כופין על מידת סדום, כפיה בגט. אתכבד בחוות דעתך.זלמן זלמנוביץ (שיחה) 22:42, 28 במרץ 2022 (IDT)
- אכן שמש הוא/היא כוכב ייחודי... לגופו של עניין אתה בטוח שכפיה בגט אמורה להיות באותו ערך של כפיה על המצוות (כלומר נראה לי שזה ב' סוגים שונים של כפיה אחד זה חיובים שבין אדם לחבירו והשני בין אדם למקום וכו', וכן כפיה על מדת סדום לכאורה מספיק לערך עצמאי) אפרון (שיחה) 23:00, 28 במרץ 2022 (IDT)
- לתשו"ל, יש כבר כופין על מדת סדום (ואגב, ברוך שובך! בבחי' "ויחד", "בכושרות": שמח מאוד שחזרת, על אף שלדאבוננו זה תוצאה מ...). ניטראלי • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ב 23:05 (IDT)
- יישר כח, אף על פי שאינני נביא אולי אני מבני הנביאים... (תודה על השתתפותך, גאון האלוף יצר סקריפט שמאפשר לי לחסום את עצמי בקלות לכמה זמן שאני רוצה, אז זה קצת יותר טוב...) אפרון (שיחה) 23:13, 28 במרץ 2022 (IDT)
- לפחות עברת גיור לחומרא?...
ניטראלי • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ב 23:17 (IDT)
- קודם כל זה עני המהפך בחררה, כי אני כבר המון זמן מצפה ליום שאתפנה לכתוב על הנושא המרתק... היה לי אפילו שילדה רצינית בוורד, אבל לדאבוני היא נמחקה. למעיישה, אין קשר לכופין על מדת סדום ולא לגט מעושה. זה באמת ערך חשוב וחסר והוא צריך להתמקד על כפיה במצוות בלבד. אבל כהמלצת ידיד, עדיף לא להתפזר יותר מדי אלא להתמקד בראש ובראשונה במה שהתחלת בו - כפי שמעלת השלם עדיפה על מעלת הגדול. שמש מרפא (שיחה) 23:40, 28 במרץ 2022 (IDT)
- האמת יורה דרכו, שהתכוונתי לכפיה בסוגיא ביבמות סד שהנידון בגט נובע ממצוות פרו ורבו. ובענין ההמלצה כמדו' שהערכים שכתבתי הם שלמים למדי (כמובן להשגותי הדלות)זלמן זלמנוביץ (שיחה) 09:22, 29 במרץ 2022 (IDT)
- כרצונך. לא כל כך הבנתי, כפייה בגט זה נושא אחר שיש עליו כבר ערך, כפייה במצוות זה נושא קרוב אבל נפרד. שמש מרפא (שיחה) 09:45, 29 במרץ 2022 (IDT)
- לפחות עברת גיור לחומרא?...
- יישר כח, אף על פי שאינני נביא אולי אני מבני הנביאים... (תודה על השתתפותך, גאון האלוף יצר סקריפט שמאפשר לי לחסום את עצמי בקלות לכמה זמן שאני רוצה, אז זה קצת יותר טוב...) אפרון (שיחה) 23:13, 28 במרץ 2022 (IDT)
- לתשו"ל, יש כבר כופין על מדת סדום (ואגב, ברוך שובך! בבחי' "ויחד", "בכושרות": שמח מאוד שחזרת, על אף שלדאבוננו זה תוצאה מ...). ניטראלי • כ"ו באדר ב' ה'תשפ"ב 23:05 (IDT)
- למעשה, אשמח מאד להשתתף בכתיבת הערך. שמש מרפא (שיחה) 15:49, 19 באפריל 2022 (IDT)
בקשר לעריכתך הזו, למה מחקת את התוכן? הכל לטובה 😊 שיחה כ' באדר ב' ה'תשפ"ב • 03:17, 23 במרץ 2022 (IST)
ערך יענקי קניבסקי
בהקשר למה שמחקת עקב הטענה שזו פרשנות, לכן לא כתבתי בצורה שזה היה בגללו, אלא כעובדות מהתאריך שהוא נכנס לבית זה השתנה, הקישור בין שניהם נכתב פעם בעיתון משפחה במאמר של שמעון ברייטוקופ על כל השינוים שעבר הבית מאז נכנס לבית, אבל אני לא זוכר את התאריך שאוכל להביאו כמקור, אגב בקטע הבא שהיו שטענו שהוא מטעה את סבו זו גם פרשנות גסה, לא? עבד לה' (שיחה) 00:06, 27 במרץ 2022 (IDT)
אני רואה שגם כאן זה כתוב למרות שזה פרשנות, רק עם פרשנות אחרת שזה קרה בגלל פטירת הרב אלישיב, זאת אומרת שמוסכם שבשנת תשע"ב החל השינוי, השאלה למה? בתשע"ב קרו שלוש שינויים דרמטים בחיי ר' חיים 1 פטירת הרבנית 2 בנו עבר להתגורר אצלו 3 הרב אלישיב נפטר, השאלה מה מתוכם גרם לשינוי אורחתיו הציבורים, או שבכלל סיבה אחרת לגמרי..עבד לה' (שיחה) 01:52, 27 במרץ 2022 (IDT)
- הצורה בה העובדות מוצגות משמעותה קישור בין השניים, שאם לא כן לא ברור מה זה עושה בערך. הטענות לגבי הטעייה נטענו כלפי בני בית, אבל אני באמת לא מת גם על זה. צריך לסייג את זה יותר. פטירת הרב אלישיב זה די 1+1 - המכתב הראשון בענייני הנהגה יצא בימי מחלת הגרי"ש ועל רקע חילופי הגברי בהנהגה הליטאית. ברור שזה הרבה יותר משמעותי... העניין עם בנו שעבר לדירה זו ספקולציה בעלמא. שמש מרפא (שיחה) 23:45, 28 במרץ 2022 (IDT)
- כל אחד והמשקפיים שלו.. מה נחשב 1+1 ומה ספקולציה בעלמא, אבל שיהיה, לא חשוב... בכל אופן לדעתי זה היה שינוי מאד דרמטי בהנהגותיו האישיות של ר' חיים הציבוריות, אגב בערך על ר' חיים לא כתוב כלום על זה שהוא נהג כך בעקבות אביו, י"א שזו היתה הוראה מאביו ולא רק שהתנהג כהנהגת אביו, לא ידעתי איך להוסיף את זה, אולי תצליח אתה להוסיף את זה שם, בצורה יפה ומכובדת.
- מה דעתך על הוספה לערך של ניסיון הקמת ארגון 'שותפים לתורה' וכן הפרחת השמועות בתקשורת החלונית דרך יאיר שרקי ראה כאן על הקמת עיתון מתחרה ליתד ומכתב התגובה של הגרי"ג ביתד? או שזה גם רק פרשנות שזה היה הוא מאחורי הדברים. עבד לה' (שיחה) 02:15, 29 במרץ 2022 (IDT)
בתשובה לשאלתך
לא כל כך הבנתי מה הבעיה לערוך ערך אקטואלי
- ראשית, כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה, גלים) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה:
.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש סימן אחד או יותר של נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים, מוסיפים : אחד יותר. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. לגופו של עניין, אין בעיה אבל זה עבודה להבל וריק. תוך דקות או שעות העריכה תידרס. שמש מרפא (שיחה) 23:28, 29 במרץ 2022 (IDT)- אגב, למען הסדר הטוב, נהוג להמשיך שיחה היכן שהיא התחילה. כלומר, אם פניתי אליך בדף שיחתך, תענה לי שם ולא בדף שיחתי. שמש מרפא (שיחה) 23:56, 29 במרץ 2022 (IDT)
בקשר לעריכתך הזו, למה זה לא אמור לעבור למרחב? הכל לטובה 😊 שיחה כ"ח באדר ב' ה'תשפ"ב • 01:16, 31 במרץ 2022 (IDT)
- מתנצל. על תגובות מהירות נאמר ”מתון מתון ד’ מאה זוז שוויא”...-- הכל לטובה 😊 שיחה כ"ח באדר ב' ה'תשפ"ב • 01:57, 31 במרץ 2022 (IDT)
בועז ביסמוט
תודה על הייבוא מויקיפדיה אבל ערכתי שם עריכות קלות והכל נדרס.יודע ספר (שיחה | תרומות)
- תודה לך על עריכותיך, אבל כמדומה שכבר הוסבר לך שמי שעורך עריכה צריך לקחת בחשבון את האפשרות שעריכותיו תידרסנה. שמש מרפא (שיחה) 14:31, 31 במרץ 2022 (IDT)
- אגב בעניין דומה שמתי לב שאתה משקיע בטיוטה "הרב ישראל גרינברג" שגורלה גם עלול להיות דומה, זכותך, אבל חבל על ההרגשה אח"כ אם זה לא יעבור. אפרון (שיחה) 14:34, 31 במרץ 2022 (IDT)
כוכב בשבילך!
| הכוכב המקורי | |
| זמינות והיענות מרשימה ביותר!! חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 14:42, 1 באפריל 2022 (IDT) |
- מצטרף, תרומתך נדירה ומאוד נצרכת. אפרון (שיחה) 15:13, 1 באפריל 2022 (IDT)
אשמח ללמוד כיצד מעדכנים ערך מוויקיפדיה
שלום רב, הייתי שמח ללמוד כיצד מגיעים בכלל לערך בוויקיפדיה בנטפרי, וכיצד מעדכנים אותו במכלול? תודה מראש.--חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 16:50, 3 באפריל 2022 (IDT)
- לא מגיעים. יש סקריפט מיוחד שפותח לצורך העדכון, והשימוש בו הוא לבעלי הרשאה בלבד. אפשר לבקש עדכון בלשונית
בצד שמאל למעלה. שמש מרפא (שיחה) 16:52, 3 באפריל 2022 (IDT) - ואיך מקבלים הרשאה?
- טכנית מבקשים בדף הבקשות, מעשית - בדרך כלל מצופה ממכלולאי שיעשה כברת דרך לפני, ביצירה ועריכה של ערכים. שמש מרפא (שיחה) 17:36, 3 באפריל 2022 (IDT)
ופרוטקציות?
- מי צריך אותן, כשיש קשָרים?... שמש מרפא (שיחה) 17:41, 3 באפריל 2022 (IDT)
- תכל'ס אשמח לקידום מרפא בנושא חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 17:48, 3 באפריל 2022 (IDT)
האם כדאי לשים את מחברי הספרים
שמש מרפא, ראיתי את תגובתך בדף שיחה של הרב ישראל גרינברגר, שאם שמים את כל מחברי הספרים הרי יש כ120 אלף מחברי ספרים. אולם יש באמת לחשוב הנה בהמכלול יש אלפים ערכים של כדורגלנים האם הם יותר חשובים לא עלינו, אפשר כמעט להיות בטוחים שרוב רובם לא יחפש עליהם כמעט שום משתמש המכלול [וגם ממשתמשי ויקיפדיה] אלא שמחשיבים אותם בעצם, האם מחברי ספרים שלפעמים כן אולי יתקל ללומד הספר וירצה לדעת יותר פרטים על המחבר, או האם זה לא חשיבות בעצם? יש קצת הרגשה שכללי ויקיפדיה תוקעים אותנו, האם אני לבד בהרגשתי?--פשוט1 (שיחה) 09:43, 4 באפריל 2022 (IDT)
- ערכי הכדורגלנים לא חשובים, ולכן הם מקבלים ערכים מילוניים באורך שורה אחת בלבד. יש הרבה מאד סבות למה לא להפוך את המכלול לדפי זהב (יתכן שארצה לדעת מידע גם על הרבה של הבן שלי בחיידר), בין השאר כי הערכים האלה צריכים תחזוק וגוזלים זמן יקר. שמש מרפא (שיחה) 09:58, 4 באפריל 2022 (IDT)
- לא כל כך הבנתי, אבל הבנתי שיש סיבה. תודה רבה, וסליחה על זמנך.--פשוט1 (שיחה) 10:03, 4 באפריל 2022 (IDT)
כיבוד אב ואם
שלום הרב שמש. גיליתי שמחקת לי את הפרק של "כבוד אחיו הגדול" מהערך של כיבוד או"א, מהסיבה שיש על זה ערך נפרד.
האמת היא שאני יודע שיש על זה ערך נפרד - אני שיפצתי אותו מהיסוד - אבל אח"כ קיבלתי דוקא הוראה מרבי ספרא למזג אותו לתוך כיבוד או"א (בנוסף לעוד הרחבות שהכנסתי לשם, ושתכננתי להכניס עוד בבין הזמנים הנוכחי). לדעתו אדרבה הערך הראשי צריך להכיל הכל מכל כל עד כדי הפיכתו לערך מומלץ, או כמו שהוא כתב לי "תרחיב ותרחיב עד שזה יהיה כמו השהיה (שבת)"...
אז יש כאן איזה תיאום קטן שצריך לעשות, כי חבל שאני עובד לריק.
בברכה, --עזרא ט. (שיחה) 23:37, 4 באפריל 2022 (IDT)
- שלום ר' עזרא, שמח לראותך שוב. כיוון שהערך כיבוד אח גדול כבר קיים כערך נפרד, בכדי למזג את השניים יש צורך בדיון מקדים (ראה המכלול:איחוד). מה שקרה זה שהמידע הופיע פעמיים, הן בערך האב והן בערך הנפרד, זה לא מצב תקין. גם לגופו של עניין אני לא בטוח שזה הצעד הנכון, כי מדובר בנושא נפרד, ולא לגמרי ברור שזה חלק ממצוות כאו"א או מצווה נפרדת. בכל מקרה עבודתך לא לריק... שמש מרפא (שיחה) 00:06, 5 באפריל 2022 (IDT)
- שמח שיש מגוון דעות בנושא. ספרא - שיחה 01:52, 5 באפריל 2022 (IDT)
- תכל'ס ידידי, להמשיך להרחיב את כיבוד או"א? ראיתי שהיו שם עוד קטעים שהורדת לי--עזרא ט. (שיחה) 15:41, 5 באפריל 2022 (IDT)
- שמח שיש מגוון דעות בנושא. ספרא - שיחה 01:52, 5 באפריל 2022 (IDT)
- כמובן, כל הרחבה מבורכת. כמובן שצריך להיצמד לעיקרי הדברים ולא להתפזר יתר על המידה לפרטי פרטים. לא ראיתי שמחקתי, רק סידרתי שם קצת. יישר כחך. נ. ב. אין צורך לתייג אותי בדף שיחתי, התיוג נעשה מאליו. שמש מרפא (שיחה) 15:45, 5 באפריל 2022 (IDT)
- אחר העיון, אני עדיין בדעה שצריך לכתוב כאן לפחות את תקציר הדברים הנוגעים לאח גדול, עם קישור של "ראה ערך מורחב וכו'" (אין לי מושג איך עושים את זה, אבל זה מה שצריך).--עזרא ט. (שיחה) 23:11, 27 ביוני 2022 (IDT)
זה חיימקה פלונצ'ק
אשמח אם תוכל לעזור לי במיזם, ע"י שתעדכן את הערכים שהשתדרגו עם הזמן בויקיפדיה, הערכים (כרגע עשיתי את כל האות עין בקטגורית קצרמר) בטיוטה שיצרת לי (תפתח אותה ב"עריכת קוד מקור" בשביל שכל ערך יהיה בשורה נפרדת)--חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 02:11, 5 באפריל 2022 (IDT)
- בשמחה, תודה לך. שמש מרפא (שיחה) 11:00, 5 באפריל 2022 (IDT)
אתה כתבת לי שהעריכה שלי בוטלה?
זה אוטמטי או שאתה כתבת לי, וא"כ מדוע כתבת לי?--חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 22:19, 5 באפריל 2022 (IDT)
- אוטמטי. שמש מרפא (שיחה) 00:56, 6 באפריל 2022 (IDT)
קובי ברומר
התוסף לא מייבא מטיוטה על כן ייבאתי ידנית, לא העברתי שם כי כותב הערך מעדיף לחכות שם מפחד של חשיבות, משא"כ כאן. המאו"ר (שיחה) 14:08, 6 באפריל 2022 (IDT)
- אשמח שתחזיר. המאו"ר (שיחה) 14:08, 6 באפריל 2022 (IDT)
- אם הוא מפחד מחשיבות אז שלא יצור. יש סיבה למה התוסף לא עובד במחרב טיוטה. שמש מרפא (שיחה) 14:15, 6 באפריל 2022 (IDT)
- הוא מסתפק ומחכה להוצאת דיסק, כאן אין בעיה. המאו"ר (שיחה) 15:52, 6 באפריל 2022 (IDT)
- ברשות בעה"ב. לא מבין מה בוער [[משתמש:המבקר|לך}} להבטיח שיהיה פה ערך ויקיפדי, עם לא הרבה עבודה טיוטה:קובי ברומר יכול להפוך לערך מצוין יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 18:17, 6 באפריל 2022 (IDT)
- מוזמן, תמונה ודאי אפשר לקחת משם. המאו"ר (שיחה) 18:39, 6 באפריל 2022 (IDT)
- ברשות בעה"ב. לא מבין מה בוער [[משתמש:המבקר|לך}} להבטיח שיהיה פה ערך ויקיפדי, עם לא הרבה עבודה טיוטה:קובי ברומר יכול להפוך לערך מצוין יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 18:17, 6 באפריל 2022 (IDT)
- ולעת עתה הטיוטה לא מוכנה. המאו"ר (שיחה) 18:39, 6 באפריל 2022 (IDT)
- ושים לב שכך עשו בפיני איינהורן ובלוי פלקוביץ. המאו"ר (שיחה) 18:40, 6 באפריל 2022 (IDT)
- יואל, די ברור למה הוא לא נוהג כך... הערכים הללו לא נוצרו בדרך הזאת. שמש מרפא (שיחה) 18:47, 6 באפריל 2022 (IDT)
- לא נוצרו כך, אבל לאחר שנכתבו פה נדרסו על ידי ערך טוב יותר בויקי. המאו"ר (שיחה) 21:07, 6 באפריל 2022 (IDT)
- ומה שעל כן? שמש מרפא (שיחה) 21:09, 6 באפריל 2022 (IDT)
- עברית? המאו"ר (שיחה) 21:17, 6 באפריל 2022 (IDT)
- [[משתמש:המבקר|כ}}וונת רבינו לשאול: ולכן מה? איסתרק (שיחה) 12:26, 10 באפריל 2022 (IDT)
- אז חבל שיואל וויס יעבוד לריק. המאו"ר (שיחה) 18:09, 10 באפריל 2022 (IDT)
- הועבר בויקי נחיה ונראה. המאו"ר (שיחה) 12:24, 12 באפריל 2022 (IDT)
- צודק לגמרי, הצלחת במשימתך. עד שלא יטפלו בך ובאחרים (שרצים לעדכן ערכים מקומיים במקום לעדכן אלפי ערכים אחרים הדורשים עדכון) אני בגדול לא יכתוב ערכים יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 12:47, 12 באפריל 2022 (IDT)
- משתמש:המאו"ר צודק, חבל שכולנו נעבוד לריק. ואולי חבל שאתם עובדים לריק על ערכים שקיימים כבר? שמש מרפא (שיחה) 01:03, 13 באפריל 2022 (IDT)
- "עובדים" על ערכים שקיימים כבר, זה אוקסימורון. המאו"ר (שיחה) 13:31, 13 באפריל 2022 (IDT)
- ערכים שקיימים כבר במכלול[[משתמש:המבקר|.}} חוץ מזה שכדאי ורצוי לעבוד על רערכים שקיימים כבר, זה אפילו עדיף מיצירת חדשים. שמש מרפא (שיחה) 15:33, 13 באפריל 2022 (IDT)
- מכיוון שהם במכלול זה לא עבודה, זאת הייתה כוונתי. המאו"ר (שיחה) 16:00, 14 באפריל 2022 (IDT)
- כלומר? שמש מרפא (שיחה) 16:19, 14 באפריל 2022 (IDT)
- זה רק לשכתב, חצי שעה שעה ויש לך ערך. המאו"ר (שיחה) 13:19, 15 באפריל 2022 (IDT)
אני רוצה לקבל הרשאת מייבא
איפה מבקשים את זה, והאם אני בכלל יכול לקבל את ההרשאה. (ובדרך אגב תודה על אורך הרוח אלי וההסברים המקיפים ברוח נעימה) --חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 17:50, 6 באפריל 2022 (IDT)
- במכ:במ. הרשאת ייבוא הא הרשאה רגישה מאד, ובין השאר גם מהוווה עקיפה דה-פקטו של חסימת האינטרנט, לכן היא ניתנת במשורה ולעורכים שצברו ותק ופעילות. אני מציע להשתלם בעריכה, ניסוח, יצירת ערכים, הרחבת ערכים קיימים וכו'. שמש מרפא (שיחה) 18:23, 6 באפריל 2022 (IDT)
ברכת בו"ה
בקשר לעריכה זו. הוא (בעל "וישמע משה") מסר את זה בתור "תגלית"... מה ששמע בעצמו מפיו. המקור מפריע לך (אפשר להעלות קישור לאתר של קול-מבשר)? או שאתה מפקפק בנאמנותו?
(שים לב, גם אני הייתי חושב את זה כמיותר לגמרי. אבל אם כותבים "הסברה המקובלת", ואח"כ מצטטים מכיכר (חסום אצלי), וגם מפרטים בשם הרב "שאין הבדל בין ברכה ארוכה לקצרה" - אז יש מקום לכתוב מה שהוא עצמו הסביר ונימק הנהגתו). ניטראלי • י"א בניסן ה'תשפ"ב 21:31 (IDT)
- קישור יעזור, אבל סתם כך זה נראה אנקדוטה די טפלה. ר' חיים יכל לנהוג כך כל השנים, הוא החל להשתמש בקיצור הזה זה אחרי חפירות של שנים, וז"פ. כל השאר זה ווערטלאך יפים, שמקומם בעולנים ולא בערך אנצי'. שמש מרפא (שיחה) 21:38, 11 באפריל 2022 (IDT)
- כפי שהדגשתי, בקוֹנטֶכּסט הנוכחי, זה מאוד במקום (כלומר, מה נשתנה נימוק זה מהקטעים לפניה ולאחריה?? - אם לא חסרון המקור) ניטראלי • י"א בניסן ה'תשפ"ב 21:50 (IDT)
- הסברתי. יש להזכיר את הטעם העיקרי, כל השאר ווארטים יפים שבדיעבד. שמש מרפא (שיחה) 01:15, 28 באפריל 2022 (IDT)
- שאלתי, מה נשתנה?
כלומר: נכון שענין שולי כזה היה צריך לסתפק בשורה אחת, אבל עכשיו שכבר מופיעים שם שלש שורות - מה נשתנו אלו מאלו? ניטראלי • כ"ז בניסן ה'תשפ"ב 01:17 (IDT)- אתה צודק, הסרתי שם גם את השורות הבאות, גם הן מיותרות...שמש מרפא (שיחה) 01:28, 28 באפריל 2022 (IDT)
- לא התכוונתי לבחינה של "גַּם לִי גַם לָךְ לֹא יִהְיֶה"... אבל תודה על ההתייחסות. ניטראלי • כ"ז בניסן ה'תשפ"ב 01:29 (IDT)
- נו נו, לפחות את זה נלמד מר' חיים... ”לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה”.שמש מרפא (שיחה) 01:31, 28 באפריל 2022 (IDT)
- כפי שהדגשתי, בקוֹנטֶכּסט הנוכחי, זה מאוד במקום (כלומר, מה נשתנה נימוק זה מהקטעים לפניה ולאחריה?? - אם לא חסרון המקור) ניטראלי • י"א בניסן ה'תשפ"ב 21:50 (IDT)
חיים משה פלדמן
אשמח לשמוע דעתך בדחיפות בנוגע לחשיבות הערך משתמש:א רוזן/חיים משה פלדמן בדף השיחה תודה --א רוזן (שיחה) 15:57, 13 באפריל 2022 (IDT) --א רוזן (שיחה) 17:19, 14 באפריל 2022 (IDT)
בני תורה
הוספתי מקור להתכנסות נוספת של מעוצת גדולי עולם התורה של הפלג הירושלמי דודו22 (שיחה) 09:58, 19 באפריל 2022 (IDT)
האם הקישור הזה מלמד על התכנסות נוספת של מועצת הפלג או שזה לא נחשב? https://www.kikar.co.il/297699.html דודו22 (שיחה) 09:58, 19 באפריל 2022 (IDT)
הרב אליעזר בן דוד
שלום וברכה שמש מרפא.
לא הבנתי התנגדותך לעריכתי בערך אליעזר בן דוד.
מה לא אינצקלופדי בזה.
וכן מחקת את כל מה שכתבתי על משפחתו. מדוע? אם אתה סבור שאין לכתוב בערך כזה על בני משפחתו אם כן מדוע לא מחקת את כל המשפחה.
אשמח להבהרה כוללת.
תודה. כפוף לכללים (שיחה) 15:40, 14 באפריל 2022 (IDT)
- לפי המדיניות לא כותבים על נכדים אא"כ הם בעלי ערך במכלול. יתר העריכה כללה פרטים איזוטריים או לא רלוונטיים. שמש מרפא (שיחה) 15:42, 14 באפריל 2022 (IDT)
- למה לא רלוונטי דעתו בנוגע למדינה וזה שכיהן כרב בשלומי.
- וכן המכתב של גדולי ישראל אליו שהטו את הניצחון בבחירות לטובת פרוש.
- מחכה לתגובה.
- תודה מראשכפוף לכללים (שיחה) 15:55, 14 באפריל 2022 (IDT)
- לא כתוב שם דעתו נגד המדינה אלא כמה פרשנויות, כמו כן זה דבר שדורש מקור. לא רלוונטי מכתב שכתבו לו וכן לא רלוונטי במי הןא תמך, ואם לדעתך זה הטה את הכף. שמש מרפא (שיחה) 17:28, 14 באפריל 2022 (IDT)
בדוק עריכות
איך מקבלים את ההרשאה הזאת, והאם גם אני יכול לקבל אותה? בתודה מראש. (נא לתייג אותי כשאתה עונה) כפוף לכללים (שיחה) 00:26, 15 באפריל 2022 (IDT)
- @כפוף לכללים, בגדול, כאשר המנטרים בטוחים שאתה לא צריך להדרכה שלהם, וניתן לסמוך עליך. מדד לכך היא כמות רבה של עריכות שלא משוחזרות/שלא צריך לערוך אחריהם. שמש מרפא (שיחה) 00:30, 15 באפריל 2022 (IDT)
נו? מה אתה אומר מגיע לי או שאני צריך לחכות עוד קצת?
- צריך לחכות עוד קצת. בהצלחה, שמש מרפא (שיחה) 00:32, 15 באפריל 2022 (IDT)
בקשר לערך שכתבת אכילת מצה
משתמש:שמש מרפא ערך יפה מאוד, וכדאי שתעבור על הערך ליל הסדר ובקטע של אכילת מצה תוסיף קישור חערך שכתבת - ערך מורחב, וכן תוסיף שם תוכן.--חיימקה פלונצ'ק (שיחה) 17:33, 15 באפריל 2022 (IDT)
הרחמן בן נאים
למיטב ידיעתי והיא בהחלט טובה בהשר זה הוא כיהן כרב העיר טבריה.
- שלום, ידיעתך צריכה להיות מעוגנת במקורות. תעיין בבקשה במבוא לשו"ת רחמים פשוטים בהוצאת מכון ירושלים. שמש מרפא (שיחה) 01:51, 20 באפריל 2022 (IDT)
- אוקי. תודה.
- אבדוק.
- ואחפש מקור למחלה בעיניו.
- בדקתי ואכן צדקת בהקשר הרבנות בטבריה. הגישמעאקר הנודד (שיחה) 02:05, 20 באפריל 2022 (IDT)
- שלום משתמש:שמש מרפא ראה רחמים פשוטים בשיחה עם עורך הספר והמו"ל הוברר לי כי הוא אכן התעוור. השאלה אם זה נחשב מקור אינצקלופדי. הגישמעאקר הנודד (שיחה) 12:47, 20 באפריל 2022 (IDT)
- שלום שמש ומרפא, בספרי דורו - ראה אוצר החכמה - חיפוש, הוא בהחלט מוזכר כאחד מחכמי ורבני טבריה. הגישמעאקר הנודד (שיחה) 00:28, 28 באפריל 2022 (IDT)
- תן לי מקור ברור בבקשה, אל תשלח אותי לחפש באצה"ח. אצל כותבי תולדותיו ברור שלא היה רב שם. שמש מרפא (שיחה) 01:06, 28 באפריל 2022 (IDT)
בנוגע לעריכתך זו, אשר עניינה: הסרת התיאור על דרך הלימוד של הרב, תוך השארת הגדרה לא ממצה, ותקצירה: "הסרת משפטים לא ברורים, ניסוח כולי האי ואולי".
- מה לא ברור בניסוח הקודם "דרכו בלימוד ידועה כייחודית ועצמאית, הבנויה בעיקר על חישוב עומק הסברא בפרטי השקלא וטריא של הסוגיה, וניתוח כל מושג למדני ללא מחויבות לקביעות מוקדמות, כשבדרך זו הרבה מן המושגים התלמודיים מתקשרים בשורשם."? חושבני שזה נוסח בהיר מאוד, ממצה ומקיף.
- וכי הנוסח שכתבת יותר טוב? מנההרניק (שיחה) 03:14, 21 באפריל 2022 (IDT)
- "חישוב עומק הסברא בפרטי השקלא וטריא של הסוגיה...כשבדרך זו הרבה מן המושגים התלמודיים מתקשרים בשורשם" אלה מילים אמורפיות שאין מאחוריהם כלום. מה שכתבתי כתוב בעברית פשוטה. . שמש מרפא (שיחה) 23:23, 25 באפריל 2022 (IDT)
- יש מאחוריהן אמת. וזה משפט שמובן לכל. רוצה לעשות סקר? נזמין 5 מכלולאים אקראיים לענות האם זה מובן או לא. מנההרניק (שיחה) 23:25, 26 באפריל 2022 (IDT)
- פתח את המייל שלך. מנההרניק (שיחה) 01:55, 28 באפריל 2022 (IDT)
- אתה מתכנן לענות לי אי פעם? או שאטפל בזה לבד כהבנתי? מנההרניק (שיחה) 01:16, 13 במאי 2022 (IDT)
- הסברתי לך כבר. אם אתה מתעקש, פתח דיון בדף השיחה, ונשמע דעות נוספות. שמש מרפא (שיחה) 02:20, 13 במאי 2022 (IDT)
- אתה מתכנן לענות לי אי פעם? או שאטפל בזה לבד כהבנתי? מנההרניק (שיחה) 01:16, 13 במאי 2022 (IDT)
האם לדעתך יש חשיבות? (אני פשוט רוצה לדעת אם שוה לי להשקיע בזה או לא). כפוף לכללים (שיחה) 11:41, 21 באפריל 2022 (IDT)
- גבולי, אני חושב שעתידו עדיין לפניו. הייתי מחכה עם זה. שמש מרפא (שיחה) 11:42, 21 באפריל 2022 (IDT)
מה זאת אומרת עתידו עדיין לפניו? הוא רב ברמות ג' כבר כ-25 שנה לפחות. (אם אני לא טועה). כפוף לכללים (שיחה) 11:43, 21 באפריל 2022 (IDT)
- נכון, אבל לרוב יש צורך בהשפעה רחבה מעבר לגבולות השכונה, ועל זה דיברתי. שמש מרפא (שיחה) 11:46, 21 באפריל 2022 (IDT)
לדעתך לרב ויטרבו יש חשיבות? כפוף לכללים (שיחה) 15:08, 21 באפריל 2022 (IDT)
- לפי המדיניות, לכל רב מלפני השואה יש חשיבות, ובלבד שיהיה מספיק מידע. בהצלחה. שמש מרפא (שיחה) 15:19, 21 באפריל 2022 (IDT)
- רב ברמות ג' כ-25 שנה פלוס 3 בתי כנסיות פלוס נשיאות תלמוד תורה. לא מספיק? לדעתך?כפוף לכללים (שיחה) 15:26, 27 באפריל 2022 (IDT)
- לדעתי זה עדיין גבולי, ועדיף להשקיע אנרגיות בערכים בעלי חשיבות ודאית. אתה יכול להתרשם גם ממה שכותבים שם בדף השיחה. שמש מרפא (שיחה) 15:34, 27 באפריל 2022 (IDT)
מדליית זהב עבורך!
| עלה והצלח כלכלה פלוס (שיחה) 19:08, 24 באפריל 2022 (IDT) |
כתבת כאן ”ערכים השנויים במחלוקת מופקרים לגורלם, משום יש מי שדואג לנהל מלחמות התשה על כל שינוי בהם, וכך אף אחד לא רוצה להתעסק איתם. כך הערכים הללו נשארים במצב זוועה. אז ניסיון לשיפור הערכים כאלה הוא לא קל, אבל מישהו צריך להיות איש במקום שאין אנשים”.
למעשה הותשת במלחמת התשה והערך נשאר כמות שהוא... למרות שנראה לי דעת רוב המכלולאים שהשתתפו בדיון תמכו בדעתך. קרני חיטין (שיחה) 17:50, 26 באפריל 2022 (IDT)
- לא שהותשתי אלא שיש עוד כמה דברים לעשות במכלול. תודה על התזכורת. שמש מרפא (שיחה) 18:47, 26 באפריל 2022 (IDT)
כוס קפה בשבילך!
| להתרעננות בעבודתך ללא לאות. מיכי ~ שיחה • 14:29 כ"ו בניסן, שמיטה תשפ"ב (IDT) 27 באפריל 2022 (IDT) |
- תודה, טוב לראות שיש מי ששם לב. שמש מרפא (שיחה) 14:33, 27 באפריל 2022 (IDT)
- באמת נשלח קצת באיחור (אבל העיקר ששמו לב כבר לפני זמן רב
). מיכי ~ שיחה • 14:44 כ"ו בניסן, שמיטה תשפ"ב (IDT)
- הייתי מוסיף מאפה אבל חששתי שאתה מקפיד על "נטחן לאחר הפסח". אפרון (שיחה)
- ואני שוקולד (אגוזים) אבל לא יודע מה הולך עם הסלמונלה :) כרם (שיחה) 15:34, 27 באפריל 2022 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – למי שיודע מה תהליך הלתיתה של הקמח, ורואה את המ"ב בעניין, מאד קשה לומר שהקמח בימינו הוא חמץ, בפרט שזו חומרא ע"ג חומרא. שמש מרפא (שיחה) 15:36, 27 באפריל 2022 (IDT)
- ואני שוקולד (אגוזים) אבל לא יודע מה הולך עם הסלמונלה :) כרם (שיחה) 15:34, 27 באפריל 2022 (IDT)
- הייתי מוסיף מאפה אבל חששתי שאתה מקפיד על "נטחן לאחר הפסח". אפרון (שיחה)
- באמת נשלח קצת באיחור (אבל העיקר ששמו לב כבר לפני זמן רב
| אז הנה המאפה |
מדליית זהב עבורך!
| רציתי להודות על הוספת הערך: "חליל הקסם".
זה עזר לי מאוד! שירה גלבוע (שיחה) 20:42, 28 באפריל 2022 (IDT) |
- שמחתי לתת שירות (: שמש מרפא (שיחה) 20:52, 28 באפריל 2022 (IDT)
כוכב ניטור!
| כוכב המנטרים | |
| על עבודת ניטור ללא לאות, לפני הקלעים ומאחוריהם! הכל לטובה 😊 שיחה ל' בניסן ה'תשפ"ב • 03:19, 1 במאי 2022 (IDT) |
- מכלולאים פעילים, אני לא רואה כאן מספיק כוכבים! הייתי שם "כוכב הבלתי נלאה" אבל אין... איסתרק (שיחה) 03:22, 1 במאי 2022 (IDT)
- כמובן מצטרף. אפרון (שיחה) 03:23, 1 במאי 2022 (IDT)
- איסתרק ילמדנו רבנו איך שמים כוכב. מהי התבנית?--הדייג (שיחה) 09:43, 1 במאי 2022 (IDT)

- הדייג אינני בטוח שיש לזה תבנית. בכל מקרה, כך שמים כוכב:
- איסתרק (שיחה) 09:47, 1 במאי 2022 (IDT)
- איסתרק יכול להיות שרצית להסביר לי איך לשים כוכב ולא הצלחת? כי אחרי הנקודותיים אין כלום.--הדייג (שיחה) 09:51, 1 במאי 2022 (IDT)
- אתה לא רואה את התמונה כאן בצד שמאל? מה שרואים בה הוא סמל של לב, הממוקם משמאל ל'גרסאות קודמות'. בליחצה על הלב הזה ייפתח לך חלון ויקי־שכוייח. איסתרק (שיחה) 09:52, 1 במאי 2022 (IDT)
- איסתרק יכול להיות שרצית להסביר לי איך לשים כוכב ולא הצלחת? כי אחרי הנקודותיים אין כלום.--הדייג (שיחה) 09:51, 1 במאי 2022 (IDT)
- איסתרק ילמדנו רבנו איך שמים כוכב. מהי התבנית?--הדייג (שיחה) 09:43, 1 במאי 2022 (IDT)
- כמובן מצטרף. אפרון (שיחה) 03:23, 1 במאי 2022 (IDT)
מדליית זהב עבורך!
| שמש מרפא תודה רבה מאוד מאוד על עריכתך והגהתך מחדש בערך בענין איסור הסתכלות בערווה אשריך ואשרי חלקך אפשר להמליץ עליך הפיוט קרא לשמש ויזרח אור
בכבוד רב משך חכמה (שיחה) 18:48, 1 במאי 2022 (IDT) |
מנת פיצה חמה עבורך!
| מגש פיצה
חצי לך וחצי לי. כי אני מכיר אותך שלא תרצה לאכול לבד וחוץ מזה כף לי לאכול אתך ביחד בתאבון לשנינו נ.ב. מקמח שנטחן לאחר הפסח משך חכמה (שיחה) 18:52, 1 במאי 2022 (IDT) |
מחיקת ערכים
בדיון האחרון על מחיקת ערך כתבת שעדיף למחוק ערך לא חשוב מלהשאיר אותו, לכאורה בכללים למחיקת ערך כתוב שמחיקת ערך זה הדבר האחרון שצריך לעשות ועדיף להמנע מזה. אולי כדאי שתסביר יותר [במילים פשוטות] את דעתך, אני רציתי להצביע בעד להשאיר אבל אחרי הודעתך נמנעתי אפילו שלא כל כך הבנתי מה אתה סובר כי דברים שיוצאים מן הלב וכו', אבל שאם באמת איך שאתה כותב [וכמדומני שגם בפעם הקודמת כתבת] שזה מזיק אולי צריך לתת יותר כללים על איך למחוק. פשוט1 (שיחה) 05:19, 2 במאי 2022 (IDT)
- פשוט1 ברשות בעה”ב, אני מניח שהתכוונת לזה:”מחיקה היא פעולה קיצונית במכלול - היא מונעת גישה לגרסאות קודמות של הערך, ואינה ניתנת לביטול על ידי משתמש רגיל. לכן הצעת ערכים להצבעת מחיקה היא אופציה אחרונה, שלפני יישומה יש לשקול את כל החלופות שאינן דורשות מחיקה - שילוב תוכנו של ערך בערך אחר, אם נשואו אינו מצדיק ערך, או כתיבת קצרמר טוב במקום ערך ארוך וגרוע הדורש שכתוב” (המכלול:מדיניות המחיקה). לפי זה, ערך שנשואו אינו בעל חשיבות אנציקלופדית (לדעת המבקש מחיקה), אכן צריך להימחק, אלא שעדיף להכליל את התוכן בערך אחר. אם תומכי ההשארה היו מוכנים לכך, הכל היה בא על מקומו בשלום.-- הכל לטובה 😊 שיחה א' באייר ה'תשפ"ב • 08:56, 2 במאי 2022 (IDT)
- אף אחד לא שש למחוק ערכים, אבל זה צעד הכרחי בכדי לשמור על רף החשיבות ולמקד את המאמצים במה שבאמת חשוב. הערך הזה לדעתי מהווה סטייה מהרף המקובל, וככזה צריך להמחק, מלבד מה שכתב ה"ל שבמקרה הזה אפשר פשוט לאחד לערך אחר. חשוב לי להבהיר 2 נקודות א. אם אתה לא מסכים עמי אתה רשאי כמובן לתמוך בהשארה ב. ההודעה שלי הייתה בעיקרה כללית וכואבת את המצב שנוצר ושאני חושש מהחרפתו. שמש מרפא (שיחה) 11:25, 2 במאי 2022 (IDT)
- הכל לטובה, כן לקטע ההוא התכוונתי, אם אין לזה חשיבות ודאי שיש למחוק השאלה אם זה ספק בשיקול הדעת האם לפסוק לחומרא או לקולא.פשוט1 (שיחה) 16:51, 2 במאי 2022 (IDT)
- שמש מרפא, אני מעוניין אם אתה יכול להרחיב בזה שערך מיותר מזיק, כי יש מקומות שיש קצת ספק אם הוא מיותר או לא וזה תלוי בשיקול הדעת, אבל אם זה מזיק אז כדאי למחוק.פשוט1 (שיחה) 16:51, 2 במאי 2022 (IDT)
- אף אחד לא שש למחוק ערכים, אבל זה צעד הכרחי בכדי לשמור על רף החשיבות ולמקד את המאמצים במה שבאמת חשוב. הערך הזה לדעתי מהווה סטייה מהרף המקובל, וככזה צריך להמחק, מלבד מה שכתב ה"ל שבמקרה הזה אפשר פשוט לאחד לערך אחר. חשוב לי להבהיר 2 נקודות א. אם אתה לא מסכים עמי אתה רשאי כמובן לתמוך בהשארה ב. ההודעה שלי הייתה בעיקרה כללית וכואבת את המצב שנוצר ושאני חושש מהחרפתו. שמש מרפא (שיחה) 11:25, 2 במאי 2022 (IDT)
סגירת נושא
שמש מרפא מדוע סגרת את האפשרות להגיב לך למה אתה מגיב אחרון ומודיע שאתה נועל את השרשור למה אתה מפחד מתגובות תן לאנשים לענות לך המדובר הוא בערך איסור הסתכלות בערווה וחוץ מזה מה שכתבת שם הוא לא נכון בכלל כי ויכוח אם לכתוב שרוב החרדים משתמשים באינטרנט לא כשר או לכתוב שהחרדים לא משתמשים באינטרנט לא כשר זה ויכוח לא מיותר והוא חשוב מאוד לערך הרי גם אתה רוצה שהמכלול יהיה אמין ומוסמך והרי חזרת בך אז למה אתה ממשיך להתעקש שהויכוח לא היה מיותר
- לא משנה האם הוא "היה" מיותר, משנה שהוא "עכשיו" מיותר, ואני מפחד מבזבוז זמן. הצעתי לך לעבור להמכלול:שיח עורכים. בהצלחה. שמש מרפא (שיחה) 15:14, 2 במאי 2022 (IDT)
תן לי לכתוב שם מה שאני רוצה ואם אתה לא רוצה לענות לי כי אתה מפחד מבזבוז זמן אז אל תענה לי אני מעולם לא כפיתי אותך להחזיר לי תשובה אבל לפחות תתן לי להגיד שם מה שאני רוצה ואל תשלח אותי להמכלול שיח עורכים תן לי להגיד מה שאני רוצה ואתה לא חייב לענות לי אבל תן לבן אדם לדבר תן לבן אדם להביע את דעתו ואל תאמר אתה את המילה האחרונה ותנעול לך את השרשורים זה לא כבוד האדם וזה לא דרך שיח משא ומתן תן לאנשים לומר רחשי לבםמשך חכמה (שיחה) 15:24, 2 במאי 2022 (IDT)
בקשות ממפעילים
1.מדוע מחקת את עריכתי בדף הבקשות ממפעילים? אני רוצה שימחקו לי את כל הדברים האלה. הם סתם מעמיסים עלי.
2. לדעתך לערך זה ולערך זה ולערך זה ולערך זה ולערך זה יש חשיבות? כפוף לכללים (שיחה) 15:21, 2 במאי 2022 (IDT)
- הנימוק "הבל" הוא לא-אמת. אתה יכול לבקש בנימוק "לבקשת הכותב:" אם זה נמצא במרחב המשתמש. חוץ מזה לא הבנתי למה זה מעמיס עליך, לא אתה משלם על השרת.
- הראשון - מסופקני, אבל ודאי יותר טוב מאחרים, השני גבולי, השלישי חשוב ולגבי הרביעי אין לי דעה. אבל אני שוב לא ממליץ להתעסק עם זה לפני שיש לך מקור מסודר. שמש מרפא (שיחה) 16:08, 2 במאי 2022 (IDT)
- מה עם טיוטה:רבי שמעון אביקציץ. כפוף לכללים (שיחה) 20:43, 3 במאי 2022 (IDT)
- בטיפול. שמש מרפא (שיחה) 21:25, 3 במאי 2022 (IDT)