שיחת תבנית:בבלי
עם "שם"
עידו, האם יש אפשרות שכן יראו את שם המסכת? אם כן, צריך להסביר בדף התבנית איך. איש גלילי • שיחה • א' באדר ה'תשע"ח • 01:16, 16 בפברואר 2018 (IST)
- מה פירוש? רואים את שם המסכת.
- (ותודה על עדכון ההסברים)
- בברכה, עידו (שיחה) 08:14, 16 בפברואר 2018 (IST)
- סליחה, התבלבלתי, התכוונתי לשאול אם יש אפשרות שיראו את המילים תלמוד בבלי, כמו בברירת המחדל הקודמת. איש גלילי • שיחה • א' באדר ה'תשע"ח • 08:36, 16 בפברואר 2018 (IST)
- כרגע אין, אם חושב שצריך זה כמובן אפשרי, זרוק שאלה כאן עם תיוג של החברה. עידו (שיחה) 08:47, 16 בפברואר 2018 (IST)
- אינני מוצא עכשיו סיבה לחשוב שיש צורך בזה. שאלתי רק בשביל לדעת אם צריך לעדכן את זה בהסברים. איש גלילי • שיחה • א' באדר ה'תשע"ח • 09:03, 16 בפברואר 2018 (IST)
- כרגע אין, אם חושב שצריך זה כמובן אפשרי, זרוק שאלה כאן עם תיוג של החברה. עידו (שיחה) 08:47, 16 בפברואר 2018 (IST)
- סליחה, התבלבלתי, התכוונתי לשאול אם יש אפשרות שיראו את המילים תלמוד בבלי, כמו בברירת המחדל הקודמת. איש גלילי • שיחה • א' באדר ה'תשע"ח • 08:36, 16 בפברואר 2018 (IST)
עדכון
י. ברקוביץ צריך לשחזר לגרסה של השינויים שלך? דויד (שיחה) י' באלול ה'תשע"ט 17:57 (IDT)
- למה תשאל אחי השאלה הזאת? הכי עלה בלבך כי טובה הדרך בה כתובים הדברים עתה? יעקב • שיחה • כ"ג באלול ה'תשע"ט • 01:47 (IDT)
קישור לויקיטקסט בקיצור
האם יש דרך לקשר עם התבנית, למשל : תלמוד בבלי, מסכת נדרים, דף ח' עמוד ב' כך שיראו רק נדרים ח:? (אני מתכוון לשאול אם יש פרמטר בתבנית הזו שמאפשר לי לבחור איזה טקסט יוצג, כמו בהרבה תבניות למשל בתבנית "א") תודה. מישהו (שיחה) 11:47, 10 בנובמבר 2019 (IST)
- מישהו, אתה יכול להוסיף פרמטר ללא=שם מסכת נדרים, דף ח' עמוד ב' או ללא=מסכת דף ח' עמוד ב'. מוטיאל (שיחה) 11:53, 10 בנובמבר 2019 (IST)
- אני יודע, אבל כשמקשרים לרש"י או לתוספות שעל הדף, ומביאים מראי מקומות ברצף בהערה למשל, זה יוצא עדיין מדי ארוך. הייתי רוצה שזה יראה למשל "רש"י נדרים ח:" ולא "דף ח' עמוד ב'". זה לא כ"כ נורא, השאלה היא אם יש אפשרות קלה להוסיף אופציה לכתיבת טקסט אישי על הקישורית לויקיטקסט. תודה. מישהו (שיחה) 11:58, 10 בנובמבר 2019 (IST)
- ויש את תבנית תבנית:ויקיטקסט, שם אפשר לכתוב מה יוצג, אולי פשוט אשתמש בה. מישהו (שיחה) 12:19, 10 בנובמבר 2019 (IST)
דפים מרובים
יש אפשרות לציין למספר דפים? נניח דף כא עמוד ב עד דף כג עמוד א. זכור! הכל לטובה 😊 שיחה כ"ז בכסלו ה'תשפ"א • 14:36, 13 בדצמבר 2020 (IST)
- הכל לטובה אני מניח שמאז הודעה זו כבר למדת שצריך לתייג כדי שמישהו יראה את ההודעה. התשובה היא שאפשר לעשות את זה עם 2 תבניות ולכתוב באמצע "עד" ובתבנית השניה להשתמש בפרמט "ללא" כדי שיראו רק דף ועמוד ולא שוב פעם את שם המסכת. דויד (שיחה) ז' בשבט ה'תשפ"א 03:18 (IDT)
- החכמתי כעת, תודה. ספרא - שיחה 03:26, 20 בינואר 2021 (IST)
עדכון שדות "מפרש" ו"ד"ה"
מכלולאים פעילים לתשומת ליבכם, לאחר שספרא הסב את תשומת לבי לעדכונים בויקיפדיה, סיימתי כעת להתאים את התבנית כדי שהיא תציג גם את השדות "מפרש" ו"ד"ה" כמו בויקיפדיה. עדכנתי דוגמאות וגם תיעוד עם הסברים ואזהרות. שימו לב שמכיון שאצלנו מפנים לשיתופתא ולא לויקיטקסט - התבנית לא תקשר אתכם לד"ה בדיוק, אך הוא כמובן יופיע (כמו כל שאר ד"ה) מול עיניכם. מה שכן עדכנתי זה שהטקסט שיוצג במכלול יהיה תקין. דויד (שיחה) ז' בשבט ה'תשפ"א 03:23 (IDT)
דויד, כעת ב"ה כבר יש מאות (או יותר) קישורים במכלול לרש"י ותוס'. אבל צורם לי קצת ש"רש"י" מפנה לרש"י ולא לפירוש רש"י לתלמוד. מסתמא אין מה לעשות (כי התבנית מציג מה שמזינים בה...), אבל אולי יחוס... ניטראלי • שיחה • כ"ה באלול ה'תשפ"ב 20:57 (IDT)
- ידידי היקר, רק עכשיו ראיתי דבריך בכאן, והתשובה הוא שיש מה לעשות! שיניתי התבנית שיקשר לערך שציינת. בו"ה! --תנא קמא (שיחה) 08:28, 20 ביוני 2023 (IDT)
שמות מפרשים נוספים
לתשומת לב מכלולאים פעילים, וכן מיעוט שיחה ו טישיו שלא מנויים למ"פ, ניתן להוסיף בפרמטר "מפרש" גם למפרש אחר, והתבנית תדע לשלב את זה כולל קישור. זה טוב למפרשים שנמצאים בשיתופתא, וכך הקורא יוכל לגשת למקור. שמש מרפא (שיחה) 23:00, 20 בספטמבר 2022 (IDT)
- קישור ישיר לדברי המפרש? ניטראלי • שיחה • כ"ה באלול ה'תשפ"ב 23:38 (IDT)
- לא. אפשר לכאורה להוסיף פרמטרים למפרשים, למשל ש"ריטב"א" יוסיף בסיומת הכתובת את השורה commentarytoshow=Ritva&commentary=Ritva&mefarshim וכך זה ישלח ישר למפרש. @אלף אלף, תוכל לבצע? שמש מרפא (שיחה) 23:49, 20 בספטמבר 2022 (IDT)
- וואו זה נשמע ענק, אני יבדוק אם אני יודע לעשות את זה, (בכל אופן אני מתייג את דויד), אגב עדיף לתייג את הבוט, במקרה ראיתי את זה עכשיו.--בוט אלף אלף (שיחה) 00:02, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- כרגע פרמטר מפרש משנה רק את הטקסט שמופיע ע"ג הקישור, הקישור עצמו לא משתנה, אז זה כבר לבנות משהו מהתחלה...--בוט אלף אלף (שיחה) 00:09, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- @בויקיפדיה זה כן משנה (מפנה ישירות לרש"י), אפשר להתבסס על זה. שמש מרפא (שיחה) 00:11, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- השאלה היא קודם כל לגבי קישור למפרשים, איזה קישור עדיף לדוג' רשב"א על ראש השנה רשב"א על הדף או רשב"א בעמוד נפרד, (לטעמי עדיף בעמוד נפרד בד"כ). ב. אם עדיף עמוד נפרד אז זה אמור לכאורה להיות בתבנית נפרדת. נ.ב. אני שואל רק בשביל לפתוח את הנושא כי לא נראה לי שאני יכול לעשות את זה לבד.--בוט אלף אלף (שיחה) 00:20, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- הגיוני שעדיף בעמוד נפרד, היה נראה לי יותר פשוט טכנית לקשר לאותו עמוד. שמש מרפא (שיחה) 00:22, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- טכנית זה לא משנה, ואולי גם יותר קל לקשר לעמוד הנפרד. אם עדיין יש ביקוש, אשתדל בל"נ לעשות זאת. --תנא קמא (שיחה) 08:32, 20 ביוני 2023 (IDT)
- שמש מרפא וכל הנ"ל, עכשיו עשיתי שבמפרשים כמו רשב"א וריטב"א זה מקשר ישיר למפרש כשמזינים
|מפרש=. תעדכנו בבקשה על כל בעיה או שגיאה. תודה! --תנא קמא (שיחה) 17:41, 18 בספטמבר 2023 (IDT)
- שמש מרפא וכל הנ"ל, עכשיו עשיתי שבמפרשים כמו רשב"א וריטב"א זה מקשר ישיר למפרש כשמזינים
- טכנית זה לא משנה, ואולי גם יותר קל לקשר לעמוד הנפרד. אם עדיין יש ביקוש, אשתדל בל"נ לעשות זאת. --תנא קמא (שיחה) 08:32, 20 ביוני 2023 (IDT)
- הגיוני שעדיף בעמוד נפרד, היה נראה לי יותר פשוט טכנית לקשר לאותו עמוד. שמש מרפא (שיחה) 00:22, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- השאלה היא קודם כל לגבי קישור למפרשים, איזה קישור עדיף לדוג' רשב"א על ראש השנה רשב"א על הדף או רשב"א בעמוד נפרד, (לטעמי עדיף בעמוד נפרד בד"כ). ב. אם עדיף עמוד נפרד אז זה אמור לכאורה להיות בתבנית נפרדת. נ.ב. אני שואל רק בשביל לפתוח את הנושא כי לא נראה לי שאני יכול לעשות את זה לבד.--בוט אלף אלף (שיחה) 00:20, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- @בויקיפדיה זה כן משנה (מפנה ישירות לרש"י), אפשר להתבסס על זה. שמש מרפא (שיחה) 00:11, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- כרגע פרמטר מפרש משנה רק את הטקסט שמופיע ע"ג הקישור, הקישור עצמו לא משתנה, אז זה כבר לבנות משהו מהתחלה...--בוט אלף אלף (שיחה) 00:09, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- וואו זה נשמע ענק, אני יבדוק אם אני יודע לעשות את זה, (בכל אופן אני מתייג את דויד), אגב עדיף לתייג את הבוט, במקרה ראיתי את זה עכשיו.--בוט אלף אלף (שיחה) 00:02, 21 בספטמבר 2022 (IDT)
- לא. אפשר לכאורה להוסיף פרמטרים למפרשים, למשל ש"ריטב"א" יוסיף בסיומת הכתובת את השורה commentarytoshow=Ritva&commentary=Ritva&mefarshim וכך זה ישלח ישר למפרש. @אלף אלף, תוכל לבצע? שמש מרפא (שיחה) 23:49, 20 בספטמבר 2022 (IDT)
גרשיים בשם הדף והעמוד
עורכי ממשק אם אפשר להוסיף גרשיים לשם הדף והעמוד, תודה מראש • שלוימי • (דברו איתי ~ עקבו אחרי) • י"ז באלול ה'תשפ"ג • 16:49, 3 בספטמבר 2023 (IDT)
- שלוימי,
בוצע בס"ד --תנא קמא (שיחה) 17:05, 3 בספטמבר 2023 (IDT)
ציון לשני עמודים
מכלולאים פעילים יש אפשרות לציין לשני עמודים של אותו דף דהיינו עמוד א' ועמוד ב'? אחד יחיד • שיחה 15:16, 7 בדצמבר 2023 (IST)
- אחד יחיד אני חושב שלא אבל פשוט תנסה. אני ואתה (שיחה) 00:55, 8 בדצמבר 2023 (IST)
- @אחד יחיד אם עוד לא ניסית אחסוך לך, לא. מוטי ~ שיחה • כ"ה בכסלו ה'תשפ"ד • 09:45, 8 בדצמבר 2023 (IST)
- עורכי ממשק האם יש אפשרות להוסיף את זה? אחד יחיד • שיחה 12:08, 8 בדצמבר 2023 (IST)
- עכשיו תיקנתי בס"ד שאם לא הוזן עמוד, לא יוצג העמוד רק הדף (הקישור עדיין לעמוד א' כברירת מחדל). תנא קמא (שיחה) 20:05, 8 בדצמבר 2023 (IST)
- @תנא קמא אני יכול לשער שהוא רוצה אופציה של ציון טווח, לעיל #דפים מרובים הוצעה אפשרות, מוטי ~ שיחה • כ"ז בכסלו ה'תשפ"ד • 20:15, 9 בדצמבר 2023 (IST)
- עכשיו תיקנתי בס"ד שאם לא הוזן עמוד, לא יוצג העמוד רק הדף (הקישור עדיין לעמוד א' כברירת מחדל). תנא קמא (שיחה) 20:05, 8 בדצמבר 2023 (IST)
- עורכי ממשק האם יש אפשרות להוסיף את זה? אחד יחיד • שיחה 12:08, 8 בדצמבר 2023 (IST)
- @אחד יחיד אם עוד לא ניסית אחסוך לך, לא. מוטי ~ שיחה • כ"ה בכסלו ה'תשפ"ד • 09:45, 8 בדצמבר 2023 (IST)
רש"י ותוספות
אם אני רוצה להציג לדוג' את רש"י מסכת ברכות א א ותוספות באותו מ"מ, יש אפשרות לכתוב רק אצל רשי את המ"מ ואצל תוסות להוסיף איזה פרמטר של ללא=XXX כך שיוצג רק "תוספות"? ••• נאר אמונה • שיחה • דפי משנה שלי • כתוב לי • ט' בטבת ה'תשפ"ד • 19:04, 21 בדצמבר 2023 (IST)
- מתייג @מוטי @תנא קמא. אפרון (שיחה) 19:32, 21 בדצמבר 2023 (IST)
- בדך כלל מה שכתוב בדף התבנית די מדויק, במיוחד מה שכתוב בטבלה של הפרמטרים. אתה יכול לכתוב בלי תבנית, כי בכל נקרה הקישור הוא לדף הגמרא. מוטי ~ שיחה • י' בטבת ה'תשפ"ד • 22:17, 21 בדצמבר 2023 (IST)
קישור למאירי
תנא קמא הקישור למאירי עובד רק אם רושמים |מפרש=מאירי בלי ה׳ הידיעה, אבל אז מוצג השם ״מאירי כהפניה לדף פירושונים, כשרושמים |מפרש=המאירי עם ה׳ הידיעה ההפניה לערך המאירי תקינה והקישור לשיתופתא אינו תקין.
דוגמאות:
- קישור לערך המאירי שגוי, לשיתופתא תקין – {{בבלי|סנהדרין|סד|ב|מפרש=מאירי}} – בית הבחירה למאירי, מסכת סנהדרין, דף ס"ד עמוד ב'
- קישור לערך המאירי תקין, לשיתופתא שגוי – {{בבלי|סנהדרין|סד|ב|מפרש=המאירי}} – בית הבחירה למאירי, מסכת סנהדרין, דף ס"ד עמוד ב'
רציתי לתקן ישירות בתבנית:בבלי/מפרשים אבל כנראה יש כבר שימושים עם הפניה למאירי בלי ה׳ הידיעה אז צריך לתקן אותם. לא מצאתי דרך לחפש האם ישנם שימושים כאלו כי חיפוש regex לא עובד פה. אפשר כמובן להוסיף ששתי האפשרויות יהיו קבילות אבל לדעתי פחות טוב. מקצועי (שיחה) 17:43, 2 בינואר 2024 (IST)
- ניסיתי לחפש שימושים במאירי, לע"ע לא מצאתי. לא בטוח שרצוי לשנות רק להמאירי, מסתבר שיש שיטעו בזה. אין לנו מערך בוטים כמו בויקיפדיה לטפל בכל השגיאות הללו
. מוטי ~ שיחה • כ"א בטבת ה'תשפ"ד • 17:57, 2 בינואר 2024 (IST)
- אז מה אתה מציע? לאפשר את שתי הצורות ואז ימשיכו עם הטעות שיוצג קישור לפירושונים? (אגב, למיטב ידיעתי בויקי אין בוט לבדיקת מפרש) מקצועי (שיחה) 18:20, 2 בינואר 2024 (IST)
- מוטי איך חיפשת שימושים במאירי? אני לא הצלחתי בכלל לחפש שימושים, אפילו
|מפרש=תוספות. מקצועי (שיחה) 18:26, 2 בינואר 2024 (IST)- למפעילי מערכת יש כלי שנקרא החלפת טקטס, ובו כן אפשר לבצע חיפוש רגולרי גם במכלול. מוטי ~ שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ד • 23:28, 2 בינואר 2024 (IST)
טופל. גם מאירי וגם המאירי עובדים עכשיו (ראה בדוגמאות לעיל). תודה על הדיווח! תנא קמא (שיחה) 00:57, 3 בינואר 2024 (IST)
- תודה. אציין שגם עניין הקישור לפירושונים תוקן ע"י ת"ק. מוטי ~ שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ד • 08:26, 3 בינואר 2024 (IST)
- אכן. וגם הקישור עכשיו ממוקד יותר - לספר בית הבחירה ולא לערך על המאירי עצמו. מקצועי (שיחה) 11:13, 3 בינואר 2024 (IST)
- תודה. אציין שגם עניין הקישור לפירושונים תוקן ע"י ת"ק. מוטי ~ שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ד • 08:26, 3 בינואר 2024 (IST)
- למפעילי מערכת יש כלי שנקרא החלפת טקטס, ובו כן אפשר לבצע חיפוש רגולרי גם במכלול. מוטי ~ שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ד • 23:28, 2 בינואר 2024 (IST)
- מוטי איך חיפשת שימושים במאירי? אני לא הצלחתי בכלל לחפש שימושים, אפילו
- אז מה אתה מציע? לאפשר את שתי הצורות ואז ימשיכו עם הטעות שיוצג קישור לפירושונים? (אגב, למיטב ידיעתי בויקי אין בוט לבדיקת מפרש) מקצועי (שיחה) 18:20, 2 בינואר 2024 (IST)
שימוש במפרש ללא שהוא יופיע בכיתוב בערך
@מוטי @תנא קמא, האם ישנה אפשרות לקשר למפרש ללא ששמו יופיע בגוף הערך? (לדוגמה כאן (הערה 9 לע"ע).) אפר (שיחה) 19:34, 9 בנובמבר 2024 (IST)
- הוספתי לפרמטר ללא אפשרות למפרש, זה יגרום להצגת כיתוב של קישור רגיל ללא קידומת מפרש או תלמוד בבלי. את השדרוג לפרמטר נפרד אני משאיר לת"ק, אם כי לא ברור לי מה היקף הצורך. מוטי ~ שיחה • ט' בחשוון ה'תשפ"ה • 23:20, 9 בנובמבר 2024 (IST)
- אופס, אני רואה ש
|ללא=שםמביא את התוצאה הרצויה, ביטלתי את התוספת המיותרת שלי. מוטי ~ שיחה • ט' בחשוון ה'תשפ"ה • 10:46, 10 בנובמבר 2024 (IST)
- אופס, אני רואה ש
קישור לערך על המהרש"א
@תנא קמא @מוטי שבקישור לחידושי אגדות מהרש"א הקישור יהיה לחידושי הלכות ואגדות מהרש"א ולא לחידושי אגדות? שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ ט"ז באדר ה'תשפ"ו 16:42, 5 במרץ 2026 (IST)
- הגדרתי, במקרה שכותבים חידושי אגדות מהרש"א זה יקשר, לא בחידושי אגדות לבד מוטי ~ שיחה • ט"ז באדר ה'תשפ"ו • 18:09, 5 במרץ 2026 (IST)