תחנת הרכבת נמל התעופה בן-גוריון
שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רכבת
פרמטרים ריקים [ עתידית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
פרמטרים [ ישראל ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
![]() | |
![]() | |
מידע על הבנייה | |
---|---|
חנוכת התחנה | 10 באוקטובר 2004 |
מיקום | |
מיקום | בכניסה לטרמינל 3 |
קואורדינטות | 32°00′01″N 34°52′13″E / 32.000378924838195°N 34.87041234970093°E |
אתרים סמוכים | טרמינל 3, נתב"ג |
מידע על התחנה | |
שירות רכבות | מודיעין, תל אביב, ירושלים, בנימינה, חיפה, קריית מוצקין, עכו, נהריה ולעיתים עתלית |
תחנת הרכבת נמל התעופה בן-גוריון, המופעלת על ידי רכבת ישראל, משרתת את ציבור המשתמשים בנמל התעופה בן-גוריון, הן עובדי הנמל והן הנוסעים, תושבי שוהם וכן את הנוסעים למרכז העסקים והכנסים, איירפורט סיטי, הפועל בסמוך.
היסטוריה
תחנת הרכבת נבנתה כחלק מבניין טרמינל 3 בנתב"ג בתכנונו של אדריכל צבי לישר, משרד לישר-אלדר אדריכלים. התחנה הוקמה על תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים, אשר נחנך ב-20 בספטמבר 2018 . אף על פי שעל פי התחזיות יהיה הקו לירושלים עמוס מאד ברכבות נוסעים, תעבור כנראה התנועה כולה דרך בניין התחנה בנמל התעופה, בהיעדר מסילה עוקפת. התחנה נפתחה ב-10 באוקטובר 2004, מספר שבועות לפני שהחל לפעול טרמינל 3.
בחורף של דצמבר 2013, עקב גשמים עזים קרס קיר דופן של אפיק נחל שפירים, וגרם להצפה חמורה שגרמה למי הנחל להציף את מנהרת המסילה בתחנה, ולנזק לקווי התקשורת במסילה.[1]
מבנה התחנה
בתחנה מסילה כפולה משני צידי רציף אי - מסילה מערבית (צמודה לרציף מס' 1) ומסילה מזרחית (צמודה לרציף מס' 2). בתחנה יש מעליות, דרגנועים ומדרגות המובילים לאולמות הנוסעים בטרמינל 3. גג התחנה מתפקד כרחבת כניסה לטרמינל 3.
בספטמבר 2018 פרסה חברת SEMI ישראל תשתית חשמול עילי בתחנה (זו התחנה השנייה שחושמלה בארץ) והיא משרתת ציוד רכבתי חשמלי חדיש בנוסף לציוד הדיזל הקיים.
דרומית לתחנת נתב"ג קיימת תחנה תפעולית.

תוכניות עתידיות
בעתיד תחובר המסילה המזרחית אל מערך המסילות הקיים בתחנה במחלף מסילתי, בנוסף לקו הרכבת המהיר לירושלים. עם ביצוע ההתחברות יהווה אזור נתב"ג צוואר בקבוק ברשת המסילות ולפיכך נדרש ביצוע תוכנית שדרוגים לתחנה, שבין היתר כללה הנחת שתי מסילות נוספות בסמוך לשני רציפים חדשים. תוך הגדלת קיבולת הרכבות, הגמישות התפעולית ברשת המסילות והנגישות לנתב"ג.
בפברואר 2016, הקציב משרד התחבורה תקציב לקידום התכנון של הפרויקט.[2] ביצוע הפרויקט אמור להתחיל ב-2020.[3]
שירות הרכבות בתחנה
- בתחנה עוצרות שתי רכבות בשעה בכל כיוון בקו מודיעין - תל אביב - חיפה - נהריה.
- תחנה זו היא תחנת הסיום או ההתחלה של כל רכבות הלילה בקו נתב"ג - תל אביב - חיפה - נהריה.
- בעבר עצרו בתחנה גם הרכבות בקו באר שבע - תל אביב - חיפה - נהריה, אולם השירות הופסק. בעתיד, עם הגדלת מספר הרכבות בין לוד לבאר שבע, צפויות חלק מהרכבות לשוב ולעבור בתחנה.
קווי אוטובוס היוצאים מהתחנה
קו | מפעיל | מסלול | מיקום | הערות נוספות |
---|---|---|---|---|
שאטל | רש"ת | טרמינל 1 - משרד הנהלה ראשי (לכיוון טרמינל 3) - חניונים (לכיוון טרמינל 3) - טרמינל 3 | קומה 0 | ♿ פנימי. ללא תשלום |
שאטל | רש"ת | טרמינל 3 - חניון טווח ארוך | קומה 0 | ♿ פנימי. ללא תשלום |
5/5א | אגד | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 1 - צומת אל על - קריית שדה התעופה - בית נבאללה | קומה 2 | ♿ |
13 | קווים | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 1 - צומת אל על - כביש 453 - שוהם | קומה 2 | |
223 | קווים | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 2 - קריית אונו - גבעת שמואל - רמת גן | קומה 2 | |
239 | קווים | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 1 - ממ"ן - צומת אל על - לוד - רמלה | קומה 2 | |
330 | אפיקים | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 2 - צומת אל על - ראשון לציון - נס ציונה - יבנה - אשדוד | קומה 2 | |
354 | מטרופולין | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 1 - צומת אל על - לוד - רמלה - גדרה - קריית גת - באר שבע | קומה 2 | |
444 | קווים | נתב"ג - כביש 453 - שוהם - צומת מחצבות - צומת אלעד - ראש העין - מחלף חורשים - כפר סבא | קומה 2 | |
445 | קווים | נתב"ג טרמינל 3 - תל אביב יפו | קומה 2 | |
469 | מטרופולין | באר שבע - בית קמה - קריית גת - נתב"ג - תל אביב-יפו | קומה 2 | קו לילה |
476 | קווים | לוד - נתב"ג טרמינל 3 - יהוד - תל אביב-יפו | קומה 2 | בשעות הערב בלבד |
485 | אפיקים | נתב"ג טרמינל 3 - נתב"ג טרמינל 1 - ירושלים | קומה 2 | ישיר |
-
התחנה בלילה עם רכבת קומתיים
-
התחנה ממפלס הכניסה לאולם מקבלי הפנים שמעליה
-
מבט אל טרמינל 3 ממזרח. במרכז התמונה נראית המסילה הנכנסת אל תחנת הרכבת מכיוון מודיעין, וחלק מהכביש המוביל על גבי גשר אל אולם הנוסעים היוצאים (משמאל למעלה)
קו הרכבת באר שבע — נהריה באר שבע – מרכז • באר שבע – צפון / אוניברסיטה • להבים – רהט • קריית גת • קריית מלאכי – יואב • מזכרת בתיה • רמלה • לוד • תל אביב – ההגנה • תל אביב – השלום • תל אביב – סבידור מרכז • תל אביב – אוניברסיטה • הרצליה • חיפה – חוף הכרמל • חיפה – בת גלים • חיפה מרכז – השמונה • מרכזית המפרץ • קריית מוצקין • עכו • נהריה |
תבנית:רכבת ישראל קו אפור תבנית:רכבת ישראל ירושלים - נתב"ג
ראו גם
קישורים חיצוניים
שגיאות פרמטריות בתבנית:מיזמים
'1: Category:Ben Gurion Airport train station' אינו ערך חוקי
הערות שוליים
- ↑ הלל פוסק, רכבת: הנזקים לא תוקנו, השיבושים יימשכו, באתר ynet, 15 בדצמבר 2013
- ↑ רכבת ישראל בתנופת פיתוח
- ↑ ח.פ.ת מנהלת עבור רכבת ישראל את התכנון המוקדם לפרויקט הרחבת המערך התפעולי ותחנת הרכבת בנתב"ג, 14 במרץ 2019
מסילת ירושלים - גנות | ||
---|---|---|
תחנות | נתב"ג • ירושלים – יצחק נבון • ירושלים - מרכז (בתכנון) • ירושלים - החאן (בתכנון) | ![]() |
גשרים | מעל כביש 1 (גשר 1) • גשר 2 • גשר 3 • גשר 4 • גשר 5 • עמק איילון (גשר 6) • גשר 7 • נחל יתלה (גשר 8) • גשר 9 • עמק הארזים (גשר 10) | |
מנהרות | מנהרת הרכבת ליד מחלף שפירים • מנהרה 1 (מנהרת עקד) • מנהרה 2 • מנהרה 3 • מנהרה 3A • מנהרה 4 |
תחנת הרכבת נמל התעופה בן-גוריון25590695