מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב - קו המטרו M2

מתוך המכלול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב - קו המטרו M2
שם המערכת מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב
מידע על ההקמה
חברה בונה נת"ע
תרשים הקו
METRO C2.jpg
מפת המערכת להסעת המונים לאחר בניית קווי המטרו (קו M2 מסומן בחום בהיר)

קו המטרו M2 בגוש דן הוא קו רכבת תחתית עתידי במטרופולין תל אביב.

קו המטרו M2

קו M2 הוא קו עתידי המשתלב במערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, הקו עתיד להיות רכבת עירונית בהפרדה מלאה (ממונהר או על גבי גשרים) דבר שיאפשר נסיעה במהירות גבוהה בהרבה מקו רכבת קלה.

היסטוריה

תכנון מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב החל בשנות התשעים של המאה הקודמת עם הקמת חברת נת"ע, התוכניות כללו 8 קוי רכבת קלה עיליים עם מקטעים תת-קרקעיים מסוימים, עם זאת במהלך העשור הראשון של המאה הנוכחית לאחר שחלק מקווי הרכבת הקלה כבר עברו את שלב התכנונים התברר כי המערכת לא תוכל לעמוד ביעדים שנדרשו לה והוחל התכנון מערכת שתשתלב במערכת הרכבת הקלה ותיתן מענה טוב יותר. בחודש ספטמבר 2016 פרסמה חברת נת"ע מכרז לתכנון שלשה קווי רכבת תחתיים. בחודש פברואר 2017 אושרה עקרונית התוכנית הכוללת שלשה קווים עיקריים.

תוואי הקו

הקו עתיד לנוע בין הערים ראש העין במזרח, להיכנס למנהרה תת-קרקעית ולעבור בדרום העיר פתח תקווה ובמרכז גבעת שמואל, לאחר מכן לחצות את העיר בני ברק בדרומה, ממזרח למערב, ואת העיר גבעתיים עד הגעתו לתחנת היעד במרכז העיר תל אביב.

תחנות עיקריות לאורך הקו

לאורך הקו מתוכננות תחנות רבות וביניהן תחנה באזור אוניברסיטת בר-אילן, תחנת צומת קרליבך, תחנה אחת בה יפגוש הקו את קו M3 ותחנה נוספת בה יפגוש הקו את קו M1.

ראו גם

קישורים חיצוניים