שיחה:הרב אוריאל אייזנטל

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת מוטי בנושא חשיבות?
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Keep tidy.svg
ערך זה נמחק ב-21 באוגוסט 2022 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.

אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות המכלול לשחזור ערכים שנמחקו.

הרחבה

מכלולאים פעילים‏, נא להרחיב. בתודה מראש. כפוף לכללים (שיחה) 11:29, 21 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

כפוף לכללים מה החשיבות? --חידוד (שיחה) 21:09, 26 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
רב שכונה מפורסם, מרבני הפלג, מחבר ספרים ידועים, מרבני "דרשו" ודיין בבד"ץ מסורת, האם זה לא מספיק? כפוף לכללים (שיחה) 21:10, 26 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ממנהיגי פלג, או רב שמזוהה עם הפלג?, מרבני דרשו ודיין בבד"ץ מסורת לא נראה לי מקנים חשיבות --חידוד (שיחה) 21:20, 26 באפריל 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מה כלול ב"דיין" בבד"ץ מסורת, בערך של הבד"ץ זה נראה ועד כשרות ולא בי"ד, מה הגדרתו כדיין?. אפרון (שיחה) 22:06, 31 במאי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בערך של בד"ץ מסורת כתוב רשימה של הדיינים והוא אחד מתוכם. כפוף לכללים (שיחה) 21:32, 1 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כפוף לכללים זה לא נראה לי דיין בהקשר של חשיבות, זה יותר נראה כמו מו"צ, אשמח אם תוכל להבהיר לי חשיבות כי נראה לי שבינתיים הוא ממש לא עומד בסף. אפרון (שיחה) 21:59, 1 ביוני 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כפוף לכללים, מכיון שאין לי עניין לפתוח סתם דיון חשיבות אשמח אם תוכל להסביר מה כלול ב"דיין" ב"מסורת".אפרון (שיחה) 01:00, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא הבנתי, נראה לך שכל חשיבותו זה בגלל שהוא דיין במסורת? דבר שני זה כלול בדיני ממונות. כפוף לכללים (שיחה) 19:37, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא נראה לי שיש לו חשיבות אחרת, אתה בטוח שיש דיני ממונות ב"מסורת?. אפרון (שיחה) 10:19, 4 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

חשיבות?

מכלולאים פעילים‏ אני רואה שכבר דנו על ה'חשיבות' שבערך - אם היא קיימת? ואני לא רואה שנהיה משהו בנידוו: האם מישהו יכול להבהיר חשיבות?--תפארת אבות (שיחה) 22:51, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לענ"ד אין.--הדייג (שיחה) 23:21, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
התכוונת בעלי זכות הצבעה. לא נצפתה חשיבות, לא הוסבר מהו התפיד של "דיין בבד"ץ מסורת" וממש לא ברור מהו "רב שכונת רמות ג'", אין עוד רבנים? הוא רב בית כנסת? קהילה?אפרון (שיחה) 21:49, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הבנתי שרב שכונה מזכה, לא? המבקר (שיחה) 22:56, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא, ובוודאי לאכל רב שכונה, כפי שמסתבר לי עם הוא נמנה על "הפלג" הוא כנראה מבקרה הטוב "מרבני השכונה" שזה בוודאי לא לפי הקריטריונים. אפרון (שיחה) 23:08, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
רב שכונה ממש לא מזכה כערך, ואחד הסיבות העיקריות הוא בשל כך שהתפקיד הוא לא ממשי, וללא שום תוקף... דוגמא קלאסית: בשכונת רמות ג', יש 3 רבנים לפחות שמתקראים 'רבה של שכונת רמות ג', הלא הם הגאון רבי אשר וייס, הגאון רבי יצחק אריה ליבוש הלפרין, והגאון רבי אוריאל אייזנטל... כל אחד שיש לו בית כנסת בשכונה, יכול בעיקרון לקרות לעצמו 'רב השכונה'... זה לא עולה כסף... --תפארת אבות (שיחה) 23:11, 7 באוגוסט 2022 (IDT)ותגובה[תגובה]
לא ממש מחבב אנשים שמשתייכים לפלג... עם זאת כאדם שהיה (עד לחתונה) חי שנים רבות ברמות ג' אני רואה את הנ"ל כרב המובהק של רמות ג' ובעל ההשפעה הראשון בשכונה, רב אשר וייס הוא רבה של כל שכונת רמות לרמות ג' הקהילתית הרב אייזנטל הוא הרב החיידר ושני בתי כנסיות האשכנזיים מרכזיים הם שלו אומנם בגלל הסכסוך ההשפעה שלו ירדה והבית כנסת השלישי הוזיז אותו.. אבל עדיין הוא מרא דאתרא ואין לו קונטרה ממולו... אשמח לשמוע אחרת... אא"כ אתם רוצים לומר שרבה היחיד של רמות ג' הוא הרב אברהם דניאל..... בנש"ק 23:35 7 אוג' 22 למניינם מוצאי עשירי באב
'בנש"ק', אין מה להכנס לויכוח, אם הוא כן רב השכונה או לא רב השכונה, כי בכל אופן זה לא מזכה בערך... רק הבאתי דוגמא קלאסית למה 'רב שכונה' אין לו שום תוקף... אם כבר הזכרת את 'הפלג הירושלמי', אני ממש לא אוהב 'גזענות' (מלבד זאת שאתה בעצמך נקטת זאת), אבל, נקודה למחשבה, זה נראה שכל אדם שלישי בקבוצת ה'פלג הירושלמי' (הקטנה יחסית) יש לו ערך במכלול....--תפארת אבות (שיחה) 23:53, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
התגוררתי תקופה ברמות(לא בג’) והרב אייזנטל הוא אחד הרבנים המוכרים והמובילים בשכונה לדוגמא בפתיחת הקניון ברמות בתחילת דרכם שהיה שם תמונות פריצות וכדו’ היה ממובילי המאבק כמו"כ מפורסם רבות בזכות ספריו מגילת ספר בד"כ מי שלומד מס’ שבת מעי’ בספר זה. עכ"פ ודאי צריך להרחיב בערך ולהוסיף מקורות----שפכי כמים לבך (שיחה) 10:27, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אם זה מה שיש לתושב השכונה לציין, זה די משכנע שאין חשיבות. מוטי ~ שיחה • 11:20, י"ב באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
לדעתי בהחלט ראוי לערך מהרבנים הבולטים ביותר ברמות, כיום רמות היא עיר בגודל בינוני בישראל ראה כאן כמו"כ מחבר ספרים פופלרים ביותר (בעיקר ספרו על מס’ שבת) ובנוסף חבר בד"ץ מסורת (לא יודע בדיק מה זה אומר עכ"פ בתור תוספת זה ודאי משהו..)--שפכי כמים לבך (שיחה) 14:07, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא מדובר על רמות אלא על רמות ג', שכונה ממוצעת אם לא פחות מזה. אפרון (שיחה) 16:12, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נכון, הוא רב של רמות ג’, אבל הוא מהרבנים הבולטים של שכונת רמות בכלל, לא פחות מהרב ישראל גאולמן שיש עליו ערך במכלול (כמובן שגם הגר"י גאולמן ראוי לכך) וככזה כמדומני שהוא ודאי זכאי לערך במכלול.--שפכי כמים לבך (שיחה) 16:31, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא, לא, זה כבר לא לקרסוליים של הרב גואלמן הוא לא מגיע מבחינת השפעה, הרב גאולמן הוא הדוגמא למה שהוא לא. משתמש:בנש"ק (שיחה) 16:40 י"א אב תשפ"ב
"מהרבנים הבולטים" אכן לא זכאי לערך גם בעיר, קשה לדמות אותו לרב גואלמן (בלי לזלזל בו כלל), הרב גואלמן מוכר הרבה מעבר לתחומי רמות אני מכיר אברכים (ונשותיהם...) שאינם מבני ירושלים ומתייעצים איתו על בסיס קבוע, הרב גואלמן התעסק עם מגוון תחומים (כשרות לסמארטפונים, מקומות עבודה ראויים(?) לנשים ועוד). אפרון (שיחה) 16:42, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מה תכלס'? בן שטח (שיחה) 23:12, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מנטרים לאחר שבוע שלא הסוברה חשיבות, יש למחוק את הערך --תפארת אבות (שיחה) 23:16, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@תפארת אבות מחיקת ערך קשורה למפעילי מערכת‏ לא למנטרים. מוטי ~ שיחה • 23:44, כ"ג באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏ 23:44, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]