הקו החום של הרכבת הקלה בירושלים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome globe current event 1.svg
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.


הקו החום של הרכבת הקלה בירושלים
מידע כללי
מדינה ישראלישראל ישראל
עיר Emblem of Jerusalem.svg ירושלים
שם המערכת הרכבת הקלה בירושלים
מידע על ההקמה
התחלת בנייה 2025 (משוער)
פתיחת הקו 2030 (משוער)
מידע על הקו
אורך הקו 20 ק"מ
צבע על המפה חום
תרשים הקו
קווים נוספים

הקו החום של הרכבת הקלה בירושלים הוא קו רכבת קלה עתידי, שיחבר את אזור התעשייה עטרות שבצפון ירושלים לכפר צור באהר שבדרום העיר, דרך מזרח ירושלים.

הקו החום של הרכבת הקלה בירושלים
Unknown route-map component "uexKBHFa"
אל-מדארס
Urban station on track
סמטת הדרך האמריקאית
Urban station on track
שקיראת
Urban station on track
אל-הרם
Urban station on track
אל-צלעה
Urban station on track
דרך ג'בל מוכבר
Urban station on track
ואדי קדום
Urban station on track
ראס אל-עמוד
Urban station on track
מחמוד ברבר
Urban station on track
הר הזיתים
Urban station on track
העופל
Urban station on track
שער הפרחים
Urban station on track
שער שכם
Urban station on track
שבטי ישראל
Urban station on track
שמעון הצדיק
Urban station on track
גבעת התחמושת
Urban station on track
גבעת המבתר
Urban station on track
א-סהל
Urban station on track
מרכז שועפאט
Urban station on track
מרכז קהילתי
Urban station on track
נזמיה
Urban station on track
חיזמה
Urban station on track
ז'עפאר
Urban station on track
נווה יעקב
Urban station on track
דחיית אל בריד
Urban station on track
ביר נבאלה
Urban station on track
ז'ריד אל קודס
Unknown route-map component "uexKBHFe"
מחסום קלנדיה


היסטוריה

ההחלטה על הקמת הקו התקבלה בשנת 2013, על ידי משרד האוצר, משרד התחבורה ועיריית ירושלים כחלק מתוכנית כוללת להקמת חמישה קווי רכבת קלה נוספים בירושלים[1]. ביוני 2019, אישר משרד התחבורה מענק על סך 31 מיליון שקל להתחלת התכנון המפורט של הקו[2].

בינואר 2022, הוחלט לפצל את התוכנית למקטע צפוני ודרומי, כאשר המקטע הצפוני, שפשוט יותר לקדם, יתוכנן ראשון[3].

על הקו

הקו יחבר את שכונות מזרח ירושלים מצפון לדרום.

המקטע הצפוני

המקטע הצפוני בין עטרות לשער שכם מתבסס בחלקו על תוואי הקו האדום בין תחנת שבטי ישראל לבין בית חנינא, משם ימשיך צפונה לאורך על דרך רמאללה (כביש 60 הישן) עד לאזור התעשייה עטרות. מקטע זה כולל תשע תחנות חדשות וכן עצירה בשבע תחנות קיימות המשמשות כיום רק את הקו האדום. על פי התוכנית מקטע זה יתוכנן ויבוצע תחילה.

המקטע המרכזי

המקטע המרכזי צפוי לעבור דרך מרכז העסקים הראשי של מזרח ירושלים, מצפון וממזרח לעיר העתיקה.

המקטע הדרומי

המקטע הדרומי צפוי לעבור משכונת ראס אל-עמוד, דרך שכונת ג'בל מוכאבר ועד צור באהר.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0