לדלג לתוכן

שיחת משתמש:דולה ומשקה/ארכיון 5

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 4 ימים מאת שמש מרפא בנושא ארכוב

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

Skip to top
Skip to bottom

בהצלחה!

א'סאך שטייגען. (אל דאגה, במכלול לא כועסים על דברים כאלו). פלניא (שיחה) 23:07, 23 באוגוסט 2025 (IDT)

חתימה

מה הענין שהחתימה שלך מקשרת לשם הישן שלך? זה מבלבל בתיוגים. יש לדון אם זה עבירה על סעיף 1 שבלי הלקטשיחה • י"ח בטבת ה'תשפ"ו 07:34 (IDT) 07:34, 7 בינואר 2026 (IST)

לא יודע. מש:שבלי הלקט אתה יודע איך משנים? דולה ומשקהשיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו • 17:19, 11 בינואר 2026 (IST)
מה הבעיה? החתימה במקורה לא מקשרת לשם הישן?! שבלי הלקטשיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו 17:47, 11 בינואר 2026 (IST)
אני לא יודע, אני חותם רגיל (4 טילדות) ואני לא יודע איך משנים את החתימה דולה ומשקהשיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו • 17:48, 11 בינואר 2026 (IST)
מי:העדפות שבלי הלקטשיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו 17:51, 11 בינואר 2026 (IST)
בוצע בוצע דולה ומשקהשיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו • 17:52, 11 בינואר 2026 (IST)
אין לי שום כונה לערוך את הדף הרב מנחם ארלנגר. רק הערתי שהוא לא נמנה על חסידי גור, וקל וחומר שלא על רבינו גור. יהושע בראם (שיחה) 20:30, 11 בינואר 2026 (IST)
@יהושע בראם רבני גור זה אלו שהיו מרבני גור בין בעבר ובין בהווה, ומשגיח בישיבת גור בהחלט נקרא מרבני גור. דולה ומשקהשיחה • כ"ג בטבת ה'תשפ"ו • 20:32, 11 בינואר 2026 (IST)

רווח

מילא שהחלטת שאתה מנקה את המכלול מכל הערכים שבעיניך לא עוברים חשיבות, מילא שאתה עושה זאת בתחומים שאתה לא יודע בכלל האם יש להם חשיבות וממילא פותח המון דיונים מיותרים, אבל לפחות תשים רווח בין עדר לעדר. דויד (שיחה) כ"ד בטבת ה'תשפ"ו 17:25 (IDT) 17:25, 13 בינואר 2026 (IST)

@מש:דויד א. זה לא ש"אני לא יודע בכלל האם יש להם חשיבות" אלא ברור לי שאם אני או מכלולאי אחר היו כותבים ערך זה הוא היה נמחק עם או בלי דיון חשיבות, ורק בגלל שהוא נכתב ע"י מנטר זה נשאר.
ב. מעניין שזה לא מפריע לבז"ה שהוזמנו לחוות את דעתם, אלא רק לך שעודכנת על כך עוד קודם... דולה ומשקהשיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 17:39, 13 בינואר 2026 (IST)
ואין לי שום דבר נגדך, ולא נגד אף מכלולאי אחר, אך אני חושב שצריך שיהיה במכלול אחידות על מי יש ערך ועל מי אין ערך. (ואם כ"כ איכפת לך כשנוגעים בערך שלך, אני מקוה שתצליח קצת להבין שגם אחרים שמוחקים להם ערכים על ימין ועל שמאל בנימוק שאין חשיבות אנצי' זה ג"כ איכפת להם. נקודה למחשבה...) דולה ומשקהשיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 17:43, 13 בינואר 2026 (IST)
יצא לי כעת לראות כאן את דבריו הנפלאים של ידידנו @למאי נ"מ שאני מאוד מתחבר אליהם: ”עקרון היסוד של המכלול האומר שההרשאות הינם טכניות בלבד ואין לבעלי הרשאה משקל רב יותר על פני משתמשים חסרי הרשאות”. דולה ומשקהשיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 18:39, 13 בינואר 2026 (IST)
לא אהבתי את הרמיזות לגופו של דויד. ויותר מכך, דויד הוא בין המפעילים האחרונים שאפשר לייחס להם זלזול במשתמשים אחרים או בערכיהם. מוטי ~ שיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 20:31, 13 בינואר 2026 (IST)
@מוטי אני חושב שלא הובנתי כראוי ואני מתנצל. לא היתה כאן רמיזה לאף אחד ובוודאי לא על @דויד המנטר המסור. אלא שכמו בכל דבר, כאשר נמצאים בצד אחד, קשה לראות את הצד השני של המטבע, (וגם אני במקום המנטרים מסתמא הייתי נוהג בדיוק כמותם, ואולי אף יותר באגרסיביות), ולכן אמרתי לו שכאשר הוא רואה את הצד השני של המטבע, כמה כ"כ חשוב למכלולאי ערך שהוא כתב והשקיע בו, אני מקווה שזה יועיל גם להפך. דולה ומשקהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 20:34, 13 בינואר 2026 (IST)
מצטרף לדברי דויד. ההצפה הזאת בדיוני חשיבות לא גורמת לכך שידונו בדיונים כמו אלה בכובד הראש הנצרך. אני רואה את התיוגים, ובגלל שהם רבים אני פשוט מסמן אותם כנקראים וממשיך הלאה, ואני מניח שעוד בז"הים רבים עושים כמוני. זה יותר מדי מייגע כל הדיוני חשיבות האלה. בהחלט שחשוב וכדאי לשים רווח בין פרשה לפרשה.
מצטער, אבל לא דיברת בענייניות בשורותיך האחרונות. למאי נ"משיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו 22:32, 13 בינואר 2026 (IST)
דולה ומשקה - אתה טוען שגם ההבהרות שהביעו עמוס חדד (שאינו מנטר) ואיכא דאמרי (שכנראה בא להגן על המנטר שכתב את הערך, לפני שנים רבות) הן כולם לא ענייניות, והערכים באמת לא עוברים חשיבות, וכולם פה מגבים אחד את השני.
או שאולי אתה באמת פותח דיוני חשיבות בנושאים שאינך מבין בהם והיה חכם יותר לשאול מישהו שמבין את החשיבות לפני דיון רשמי.
ובכלל תשים לב שהתעלמת מהבקשה היחידה שביקשתי - לשים רווח, כמו שכתב למאי נ"מ - זה מטריד ומונע דיון רציני כשזה בא בבת אחת, לא אמרתי לך בשום שלב לא לפתוח דיוני חשיבות, אפשר לאט לאט, ויותר חכם לבדוק לפני ערכים שאינך מבין בתחום שלהם. דויד (שיחה) כ"ה בטבת ה'תשפ"ו 16:16 (IDT) 16:16, 14 בינואר 2026 (IST)
רק מתקן שעמוס חדד הוא כן מנטר.
דויד, בסוף אני יכול קצת להבין את המרמור של דולה ומשקה, כי באת אליו בנימה כזאת של תוכחה, "מילא" ו"מילא", הומור שחור מעורב בציניות, כך שעלה לו הג'ינג'י... למאי נ"משיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"ו 23:52, 14 בינואר 2026 (IST)
אני בהחלט יכול להבין מרמור של מישהו שמוכיחים אותו על דברים לא מתאימים שהוא עושה, אבל זה לא מצדיק להטיח האשמות כאלו כבדות והזויות בטענה של "ודאי" (כולל אותך, את עמוס, את אלינדב ואת איכא - שהרי הערכים ודאי לא עוברים חשיבות אז אתם מבהירים חשיבות רק כדי להגן על מנטרים אחרים). דויד (שיחה) כ"ו בטבת ה'תשפ"ו 00:53 (IDT) 00:53, 15 בינואר 2026 (IST)
אם תורשה לי הסתייגות קטנה, אני לא חושב שיש כאן נושא של מבין או לא, וההתייעצות יכולה להיות בדיון החשיבות.אני מסכים עם הערה שלא נכתבה כאן מפורש, במכלול לא אוהבים פעילות עם כוונות נסתרות. מוטי ~ שיחה • כ"ו בטבת ה'תשפ"ו • 12:53, 15 בינואר 2026 (IST)
@דולה ומשקה, מכיון שהוזכרתי כאן אכתוב את תגובתי, ישנם ערכים נוספים בחשיבות דומה שנכתבו בעבר הרחוק ע"י משתמשים ללא הרשאות ואף אחד לא מחפש למוחקם. מה שעשית כאן זה המכלול:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה. בהחלט היום הרף מחמיר יותר אך זה לא סיבה לחפש באופן אובססיבי. ובהחלט זה לא נשאר בגלל שזה נכתב ע"י מנטר אלא מכיון שפותח הדיון אינו ענייני. איכא דאמרי (שיחה) 14:02, 15 בינואר 2026 (IST)

העדפות

@ספרא איך אני מבטל קבלת הודעות בדוא"ל (אני רוצה לא לקבל הודעות על שינויים במכלול, אך להשאיר את האופציה שאחרים יכולים לשלוח אלי דוא"ל ישירות) אם אתה יכול לעשות זאת בעצמך, אשמח מאוד. אם לא, אבקש שתעדכן אותי איך עושים זאת. דולה ומשקהשיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 11:01, 14 בינואר 2026 (IST)

העדפות ← הודעות.
נ.ב. אף אחד לא יכול לשנות לך את ההעדפות בלי גישה לחשבון.
נ.ב.2 אם יש לך שאלה למשתמש אחר יותר מקובל לפנות בדף שיחתו. מוטי ~ שיחה • כ"ה בטבת ה'תשפ"ו • 12:04, 14 בינואר 2026 (IST)

סדר כרונולוגי במשפחה

בקשר לעריכתך בדף זה, אחר התודה הרבה, האם בכוונה שינית את סדר ילדי המשפחה שלא כסדר הולדתם? מגשר (שיחה) 13:57, 14 בינואר 2026 (IST)

בבקש בחסימה

בעקבות הפעלת מש:שקלים לצורך עקיפת החסימה במרחב קטגוריה, חסמתי את הבבקש ללא הגבלת זמן ואת המשתמש הראשי שלך והבבקשים המוכרזים שלך לחודש. ניסיון ליצור בבקשים נוספים, ועקיפת החסימהמ יביא להארכת החסימה עד לחסימה ללא הגבלת זמן והכרזה כטרול. מציע לך לקחת פסק זמן מהמכלול ולחזור בכוחות מחודשים. בהצלחה. מקוהשיחה • ט' בשבט ה'תשפ"ו 14:22 (IDT) 14:22, 27 בינואר 2026 (IST)

שלום דולה ומשקה!

ראשית, רציתי בהזדמנות זו להודות לך על כל התרומות בעבר. הן ניכרות היטב לטובה.

לצערנו ולהפסד כולנו, מזה זמן רב שהוקפאו תרומותיך ולא זכינו להופעתך בשורותינו. אשמח לשמוע אם יש סיבה מכוונת לדבר, וכיצד נוכל לחזות בשובך. אני משוכנע שחזרתך לעריכה הפורה במכלול תקדם אותנו למקום טוב יותר. שיתוף הידע שלך נחוץ לנו.

אקווה ואשמח מאוד כי תקבל את הקריאה לשוב ולחדש את פעילותך כאן.

בהוקרה ובהערכה,

שבלי הלקטשיחה ♦ י"ב באדר ה'תשפ"ו 23:41, 28 בפברואר 2026 (IST)
שלום דולה ומשקה/ארכיון 5, וברוך שובך למכלול!

התגעגנו שבלי הלקטשיחה ♦ י"ב באדר ה'תשפ"ו 14:19, 1 במרץ 2026 (IST)

אליעזר אלחנן שליט

מצאתי כי הערך שכתבת על אליעזר אלחנן שליט הועתק על ידך מהאנציקלופדיה לחלוצי היישוב ובניו ללא שציינת זאת באף מקום. בשלב הראשון מחקתי את הערך בגלל הז"י. גם אם יתברר שהספר האמור כבר ברשות הציבור, מתן קרדיט נאות הוא חובה, וגם שכתוב לסטנדרטים של המכלול. מקוהשיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ו 05:12 (IDT) 05:12, 6 בפברואר 2026 (IST)

@מקוה אבקש לשחזר כטיוטה דולה ומשקהשיחה • י"ב באדר ה'תשפ"ו • 10:03, 1 במרץ 2026 (IST)
@מקוה מזכיר שוב פורים שמח דולה ומשקהשיחה • ט"ו באדר ה'תשפ"ו • 14:29, 4 במרץ 2026 (IST)

ברוך שובך

מקווה שניצלת את החופשה לסיים מסכת אחת או שתיים בעיון עמוק וחזרת אלינו בכוחות מחודשים.
אני פותח בפניך את הקלפים לטובת כולנו- כרגע הבדוק שלך בסכנה קיומית, ולכן אני מציע לך:
א. לוודא שכל העריכות שלך הן כאלה שעוברות את מבחן הניטור.
ב. להקפיד מאוד על שמירת זכויות יוצרים.
ג. לשים לב בכל עריכה לניסוח תקין.
המשך הצלחה וברכה! מוקיר רבנן (שיחה) 12:25, 5 במרץ 2026 (IST)

שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.

שים לב: במכלול מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים.
אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה הגאונים רבי מאיר פוזן ורבי ברוך מרדכי אטינגר.jpg ואת הרישיון המתאים לה.
לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.
אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים.
אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם לעיתים למחיקת תמונות בשגגה.
מצפה לתשובתך בהקדם. אפר (שיחה) 20:17, 17 במרץ 2026 (IST)

על מנת שנוכל להשתמש בתמונה שהעלית, יש למלא את הטופס הבא ולהחזירו כשהוא חתום למייל ishurim-at-hamichlol.org.il שים לב: יש להעתיק את הכתובת ידנית ולא בהעתק הדבק, או לחילופין לתקן את הסימן @.

ניתן להעתיק את הטקסט למייל או לשלוח סריקה של האישור.

האישור ימולא ויישלח על ידי בעל הזכויות ביצירה בלבד.

לכבוד אתר המכלול,

בזאת אני מאשר/ת שאני היוצר/ת או בעל/ת הזכויות המלאות ביצירה ____________________ (חובה למלא שם יצירה).

אני מסכים/מסכימה לתרום את היצירה למכון חכמת התורה בע"מ (חל"צ) - מפעיל אתר המכלול.

אני מאשר/ת שאני מעניק/ה למכון חכמת התורה את הזכות להשתמש ביצירה ולשנות אותה בהתאם לצרכיהם, כל עוד הדבר נעשה בהתאם לחוקים המתאימים.

אני מודע/ת לכך שהרישיון הנ"ל נוגע רק לעניין זכויות היוצרים, ואני שומר/ת על האפשרות לנקוט באמצעים נגד כל מי שיעשה ביצירה שימוש שיש בו הוצאת לשון הרע, הפרה של זכויות פרט, חוקי סימנים מסחריים וכיוצא באלה.

אני מודע/ת לכך שזכויות היוצרים ביצירה שמורות לי ושומר/ת על הזכות לקבל קרדיט בהתאם לתנאי הרישיון.

אני מאשר/ת כי הסכמתי היא בלתי חוזרת וכי היצירה עשויה להישמר לצמיתות בכל מיזם של אתר המכלול.

תאריך ________, שם בעל/ת הזכויות ביצירה _________

קובץ PDF להורדה כקובץ PDF


אפר (שיחה) 20:27, 17 במרץ 2026 (IST)
הגיע אישור חתום בשם "יחיאל קליין". ממתין להסבר למה כתוב על התמונה שם אחר. דויד (שיחה) י"ח בסיוון ה'תשפ"ו 00:44 (IDT) 00:44, 3 ביוני 2026 (IST) 00:44, 3 ביוני 2026 (IDT)
@דויד אתה יכול למחוק דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 08:31, 3 ביוני 2026 (IDT)

קובץ:EB_1269.JPG

שלום משתמש יקר, אנו מודים לך על תרומותיך למכלול.

שים לב: במכלול מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים.
אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה EB 1269.JPG ואת הרישיון המתאים לה.
לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.
אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים.
אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם לעיתים למחיקת תמונות בשגגה.
מצפה לתשובתך בהקדם. אפר (שיחה) 20:26, 17 במרץ 2026 (IST)

על מנת שנוכל להשתמש בתמונה שהעלית, יש למלא את הטופס הבא ולהחזירו כשהוא חתום למייל ishurim-at-hamichlol.org.il שים לב: יש להעתיק את הכתובת ידנית ולא בהעתק הדבק, או לחילופין לתקן את הסימן @.

ניתן להעתיק את הטקסט למייל או לשלוח סריקה של האישור.

האישור ימולא ויישלח על ידי בעל הזכויות ביצירה בלבד.

לכבוד אתר המכלול,

בזאת אני מאשר/ת שאני היוצר/ת או בעל/ת הזכויות המלאות ביצירה ____________________ (חובה למלא שם יצירה).

אני מסכים/מסכימה לתרום את היצירה למכון חכמת התורה בע"מ (חל"צ) - מפעיל אתר המכלול.

אני מאשר/ת שאני מעניק/ה למכון חכמת התורה את הזכות להשתמש ביצירה ולשנות אותה בהתאם לצרכיהם, כל עוד הדבר נעשה בהתאם לחוקים המתאימים.

אני מודע/ת לכך שהרישיון הנ"ל נוגע רק לעניין זכויות היוצרים, ואני שומר/ת על האפשרות לנקוט באמצעים נגד כל מי שיעשה ביצירה שימוש שיש בו הוצאת לשון הרע, הפרה של זכויות פרט, חוקי סימנים מסחריים וכיוצא באלה.

אני מודע/ת לכך שזכויות היוצרים ביצירה שמורות לי ושומר/ת על הזכות לקבל קרדיט בהתאם לתנאי הרישיון.

אני מאשר/ת כי הסכמתי היא בלתי חוזרת וכי היצירה עשויה להישמר לצמיתות בכל מיזם של אתר המכלול.

תאריך ________, שם בעל/ת הזכויות ביצירה _________

קובץ PDF להורדה כקובץ PDF


אפר (שיחה) 20:27, 17 במרץ 2026 (IST)
בוצע בוצע דולה ומשקהשיחה • כ"ט באדר ה'תשפ"ו • 20:28, 17 במרץ 2026 (IST)
מה בוצע? מקוהשיחה • כ"ט באדר ה'תשפ"ו 21:48 (IDT) 21:48, 17 במרץ 2026 (IST)
שלחתי במייל דולה ומשקהשיחה • כ"ט באדר ה'תשפ"ו • 10:09, 18 במרץ 2026 (IST)
א. הצלם צריך לשלוח, לא אתה. ב. מי חתם על התצהיר? מקוהשיחה • כ"ט באדר ה'תשפ"ו 10:21 (IDT) 10:21, 18 במרץ 2026 (IST)
ב. בעל הזכויות. דולה ומשקהשיחה • כ"ט באדר ה'תשפ"ו • 10:22, 18 במרץ 2026 (IST)
@דולה ומשקה, כלומר הצלם? אפר (שיחה) 13:44, 18 במרץ 2026 (IST)
הי. יש תשובה? מקוהשיחה • כ"ז בניסן ה'תשפ"ו 07:44 (IDT) 07:44, 14 באפריל 2026 (IST)
אתה בוחר להתעלם כי? מקוהשיחה • כ"ט בניסן ה'תשפ"ו 16:36 (IDT) 16:36, 16 באפריל 2026 (IST)
הגיע אישור חתום בשם "יחיאל קליין". ממתין להסבר למה כתוב על התמונה שם אחר. דויד (שיחה) י"ח בסיוון ה'תשפ"ו 00:43 (IDT) 00:43, 3 ביוני 2026 (IST) 00:43, 3 ביוני 2026 (IDT)
@דויד כנ"ל דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 08:31, 3 ביוני 2026 (IDT)

תקצירי עריכה

אם תוכל להשתדל לכתוב תקצירי עריכה תואמים לעריכה (לדוג' - בעדכון תבנית מויקינתונים לא לכתוב "הגהה" אלא "עדכון מויקינתונים" וכדו')
תודה רבה אפר (שיחה) 21:49, 30 באפריל 2026 (IDT)

מבקש שוב, אגב, אתה חושב שהתמונה מוסיפה משהו לערך? אפר (שיחה) 22:49, 3 במאי 2026 (IDT)
א. צודק. אשתדל בל"נ יותר. ב. לא פחות משאר התמונות. דולה ומשקהשיחה • י"ז באייר ה'תשפ"ו • 22:51, 3 במאי 2026 (IDT)
א- מעולה, תודה.
ב- באמת יש קצת הפרזה גם בשאר, זה לא סיבה להחמיר את המצב... אפר (שיחה) 22:58, 3 במאי 2026 (IDT)

תבנית אישיות רבנית

שמתי לב שהחלפת את התבנית בערכי אישים תורניים שלא קיבלו תואר רב מסיבות שונות. הדבר מצריך דיון מקדים.
אני למשל סובר שאין קשר בין השניים וברוב המקרים ששינית התבנית אישיות רבנית מתיאמה יותר מבחינת הפרמטרים שלה. מוקיר רבנן (שיחה) 14:41, 7 במאי 2026 (IDT)

תודה על הקשב, רק בשביל ליישר קו: בחירה בסוג התבנית אישיות רבנית הוא טכני ולא מהותי, גם לרבנים רפורמים משתמשים בתבנית הזו משום שהפרמטרים שבה מתאימים יותר לאישיות מסוג זה.
שבת שלום והרבה שטייגען. מוקיר רבנן (שיחה) 15:39, 7 במאי 2026 (IDT)
כלומר, מנהיגים רפורמים. • מטעמים16:47, 7 במאי 2026 (IDT)

משכנות יעקב (בני ברק)

בקשר לעריכה זו, מה הקשר בין האישים שבשכונה לשכונה עצמה? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ה באייר ה'תשפ"ו • ולמניינם: 20:18, 11 במאי 2026 (IDT)

@ מש:שבלי הלקט הדבר מקובל בהרבה קטגוריות שמקשרים את הערך הראשי, מה שמסייע להבנת הקטגוריה. ראה לדוגמא כאן. דולה ומשקהשיחה • כ"ה באייר ה'תשפ"ו • 13:33, 12 במאי 2026 (IDT)

בדוק עריכות אוטומטית

לאחר ששמנו לב שהינך משתמש בהרשאה בניגוד לכללים בדף רבי אלעזר אלבז אליקים כרמולי ורבי ברטהולד אופנהיים ולאחר שניכר שעריכותיך דורשות ניטור במיוחד אחרי שיצרת את עץ משפחת אחימעץ למרות שהוסבר לך בעבר שאין טעם בתבניות כאלה, הוחלט לשלול לך את הרשאת בדוק עריכות אוטומטית, מעתה עריכותיך יעברו ניטור. בהצלחה. מקוהשיחה • כ"ו באייר ה'תשפ"ו 15:26 (IDT) 15:26, 13 במאי 2026 (IST)

סליחה על ההתערבות, אבל @מקוה למה אין טעם בעץ משפחת אחימעץ? שבלי הלקטסוד שיח • כ"ו באייר ה'תשפ"ו • ולמניינם: 15:32, 13 במאי 2026 (IDT)
@מקוה א. תודה מצידי אין לי שום בעיה שינטרו את עריכותיי, אדרבה אני ישמח שיעברו עליהם שלא יהיו טעויות[1].
ב. לגבי עצם הטענות שלך - לגבי רבי אלעזר אלבז ורבי ברטהולד אופנהיים מדובר בכללים יבשים במכלול שבערכי רבנים חרדים התואר הוא רבי ולא רב (זה שמכלולאים לא מכירים מספיק את רבי אלעזר אלבז ורואים רק שתי מילים שכתובים אודותיו בערך ולא יודעים מה הוא היה זה לא סיבה שמי שהכירו באופן אישי אינו יכול להעבירו ידנית[2].
ג. לגבי אליקים כרמולי - מכיון ששם מדובר בדבר שנתון לפרשנות, נהגתי כפי הכללים וחכיתי שבוע לאחר שהושגה הסכמת רוב בז"ה בדפ"ש
ד. לגבי תבנית:עץ משפחת אחימעץ יצרתי אותה היום לבקשת מש:שבלי הלקט שבמקום תמונת התבנית הישנה שבערך, תהיה תבנית ברורה, אולי לטעמך אין בזה טעם, נו נו...
ה. ובהזדמנות זו אומר שוב תודה על כל עבודתך המסורה במכלול. דולה ומשקהשיחה • כ"ו באייר ה'תשפ"ו • 16:50, 13 במאי 2026 (IDT)
א. מצויין.
ב. אתה באנציקלופדיה שיתופית, אתה לא קובע לבד, ובודאי שלא לשם כך קיבלת הרשאות לעשות דברים שאתה חושב שהם נכונים כשהקהילה לא הסכימה.
ג. הסבירו לך שזה קשור לעורכי אספקלריה, היית צריך להשאיר להם.
ד. הסבירו לך בעבר שלא - אז תשאל לפני.
בקיצור - אנציקלופדיה שיתופית ולא פרטית. דויד (שיחה) כ"ו באייר ה'תשפ"ו 17:36 (IDT) 17:36, 13 במאי 2026 (IDT)
איני זוכר מה הסבירו לי, אז אולי תסביר לי אתה, האם תבניות עצי משפחה הוא דבר שיש בזה טעם או לא, ומתי. דולה ומשקהשיחה • כ"ו באייר ה'תשפ"ו • 17:40, 13 במאי 2026 (IDT)
  1. העברת דפים - הכללים מפורשים כאן, העניין הוא שלא רק שלא שאלת מנטר/עוא"ס אלא עשית הפוך ממה שכתבו לך.
  2. עצי משפחה - הטעם בעצי משפחה הוא כשיש משמעות מובהקת למשפחה כשולשלת, זה בדר"כ מתבטא בראש משפחה בעל חשיבות, בדור שני שמכיל כמה בעלי חשיבות, וכנ"ל בדורות הבאים, וכן בקשר כלשהו ביניהם (לא רק חתנים של פלוני או אלמוני), יש אתרים ייעודיים לעצי משפחה כלליים, לא המכלול.
  3. לגבי הסרת ה"בדוק" - הנושא על השולחן כבר זמן רב, הסיבה היא שאתה לעיתים קרובות מתיר לעצמך לעבור על הכללים בצורה חופשית ומה שגורם לאיבוד האמון בעריכותיך (הסיבה העיקרית שרלוונטית ל"בדוק"), זמן מה יש מחלוקת בינינו האם הטעויות הם מקריות ונובעות מתום לב וכדו, או שזה הגישה שלך לכללי המכלול ולצורת הכתיבה המקובלת בו, לאחר הצטברות של עוד ועוד מעידות מכוונות או שאינם כאלו הגענו לרף שחלקנו לא מוכן שעריכותיך לא ינוטרו.
אישית הייתי שמח שתראה בזה קריאת השכמה ותקבל את כללי המכלול ואת רוח המכלול ותהמשיך לערוך ולכתוב ערכים איכותיים, כולנו נשמח בזה, אני מניח שכולנו היינו רוצים להחזיר לך את הבדוק (אף אחד לא מתענג על ניטור עריכות כשהוא מיותר), בכל מקרה הדבר תלוי בך.
בתקווה להבנה. אפר (שיחה) 19:39, 13 במאי 2026 (IDT)
אגב, יודגש, אתה אחד מהעורכים שבהחלט תרמו והפרו את המכלול עד כה, מה ששלך שלך... אפר (שיחה) 23:19, 13 במאי 2026 (IDT)
@מקוה תודה על ששיחזרת בסוף לרבי אלעזר אלבז. דולה ומשקהשיחה • ט"ו בסיוון ה'תשפ"ו • 13:30, 31 במאי 2026 (IDT)
@אפר לגבי עצי משפחה - כל מי שיעיין קצת בקטגוריה:תבניות עצי משפחה יראה שבויקי יוצרים המון עצי משפחה שאין בדווקא קשר מיוחד ביניהם ואינם מדי ידועים או מפורסמים. אני לא מצליח להבין למה אתה רוצה שהמדיניות במכלול תהיה שונה. לדעתי יש מקום לדון על כך בדיון נפרד בהמכלול:אולם דיונים, רק אני מסתפק אולי כדאי לחכות עם הדיון לאחר מיצוי הדיונים האחרים שם. מה דעתך על עצם העלאת הנושא לדיון? דולה ומשקהשיחה • י"ז בסיוון ה'תשפ"ו • 18:54, 2 ביוני 2026 (IDT)
@אפר מתייג שוב. דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 08:32, 3 ביוני 2026 (IDT)
  1. האם מבחינת מערך הניטור זה כדאי או לא, זה כבר נתון לשיקולכם, מכיון שאני עורך די הרבה וזה רק יכביד עליהם, אבל זה כבר השיקול שלך.
  2. ראה בכל ההעברות של רבנים חרדים שנפטרו שמעולם לא התקיים על כך דיון בדפ"ש, רק על רבנים גבוליים.

רענן ויץ

בקשר לעריכה זו, על סמך מה היא? מוקיר רבנן (שיחה) 12:46, 20 במאי 2026 (IDT)

ע"ש רעייתו הראשונה שולמית לסקוב, המעמיק (שיחה) 13:25, 20 במאי 2026 (IDT)
נכון. דולה ומשקהשיחה • ח' בסיוון ה'תשפ"ו • 13:46, 24 במאי 2026 (IDT)

מכ:בוק

ממליץ ממש על השימוש בבוקמרקלטים, זה גם מקל על יצירת הקישורים, גם יוצר אותם בצורה יותר נכונה ובעיקר עוזר לקשר למיקום המדוייק.
בהצלחה אפר (שיחה) 21:07, 25 במאי 2026 (IDT)

אני ע"ה בענינים אלו. אם תתן לי הדרכה מפורטת אוכל לעשות זאת. דולה ומשקהשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ו • 21:13, 25 במאי 2026 (IDT)
בשורה הראשונה במסגרת שמופיעה בתחילת הדף מכ:בוק, "תגרור" את המילים תבנית למכלול ל"סרגל המועדפים", זה ישמור לך "תבנית למכלול", כשאתה עומד בדף בהיברובוקס או באוצר החכמה (או בהמון אתרים נוספים) הוא מעתיק לך קישור אותו אתה מדביק במכלול. אפר (שיחה) 21:23, 25 במאי 2026 (IDT)
דולה ומשקה ?? אני מוחה על השימוש במונח ע"ה. אשף כמוך? • מטעמים21:54, 25 במאי 2026 (IDT)
אפר, כשנכנסים לדף רלוונטי לוחצים על המועדף הזה ואז מוצג הטקסט להעתקה. מוטי ~ שיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ו • 22:15, 25 במאי 2026 (IDT)
@אפר מה זה סרגל המועדפים? דולה ומשקהשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ו • 13:42, 26 במאי 2026 (IDT)
@דולה ומשקה, תלחץ על Ctrl+Shift+B ותראה מה נעלם ומופיע לסיגורין אחרי הלחיצות. אפר (שיחה) 14:28, 26 במאי 2026 (IDT)
@אפר נסיתי ולא הלך. דולה ומשקהשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ו • 14:33, 26 במאי 2026 (IDT)
@אפר יש מצב שאני נותן לך את הקוד שלי ותעשה את זה עבורי? דולה ומשקהשיחה • י' בסיוון ה'תשפ"ו • 14:34, 26 במאי 2026 (IDT)
@אפר דולה ומשקהשיחה • י"א בסיוון ה'תשפ"ו • 17:22, 27 במאי 2026 (IDT)
להתקין סימניה? תצטרך להביא לו את הקוד של גוגל. כן? לא נראה לי שאתה צריך את זה... • מטעמים20:59, 27 במאי 2026 (IDT)
זה סרגל המועדפים. גאון הירדן (שיחה) 21:08, 27 במאי 2026 (IDT)

שלום

מי יש ל נגד הערך שלי רבי בן ציון פלמן הראשון? ליפא (שיחה) 21:23, 31 במאי 2026 (IDT)

אין לי שום דבר נגדך, רק המקובל הוא שלאחר שיוצרים ערךף והמנטרים העבירוהו לטיוטה לא יוצרים שוב. מלבד זאת, כדאי לעבור על ניסוח הערך, לקצר פרטים לא ביוגרפיים, ולהוסיף קישורים פנימיים. בהצלחה רבה. מחכה כבר לראות את הערך שלך בשל ועובר למרחב הערכים. דולה ומשקהשיחה • ט"ז בסיוון ה'תשפ"ו • 21:29, 31 במאי 2026 (IDT)
לא יצרתי שוב ראיתי שהוא לא נמחק אז לפחות ערכתי אותו שלא יתבלבלו ליפא (שיחה) 21:47, 31 במאי 2026 (IDT)

תבנית:עץ משפחת גיסין

שלום דולה ומשקה,
תודה על תרומתך למכלול. הערך-לעתיד "תבנית:עץ משפחת גיסין" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של ערך במכלול, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:דולה ומשקה/תבנית:עץ משפחת גיסין". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • סימוכין – האם הערך מלווה בסימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – המכלול הוא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית. ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג במכלול?

אפשר להסתייע במדריך לכתיבת ערכים, או, אם ברצונך לקבל סיוע אישי מצוות החונכים, ניתן לפנות לחממה, בנוסף ניתן לפנות להמכלול:סיוע בעריכת דפי טיוטה ולקבל סיוע בעריכת הערך מצוות המכלולאים. מומלץ לפני עריכת הערך לברר את חשיבותו האנציקלופדית. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך במכלול – יהיה אפשר לבקש את החזרתו למרחב הערכים בדף המכלול:העברת דפי טיוטה, בהצלחה. גאון הירדן (שיחה) 11:34, 3 ביוני 2026 (IDT)

מה העניין ליצור את זה כתבנית נפרדת, ואז להכניס אותה לכל ערכי משפחת גיסין, ואז במוקדם או במאוחר זה יידרס בעדכונים? גאון הירדן (שיחה) 11:36, 3 ביוני 2026 (IDT)
@גאון הירדן עצרת אותי באמצע (כפי שכתבתי בתקציר העריכה). כרגע זה שתי עצים מוזרים ובמיקום לא מקובל (קטגוריה) כרגע אני מאחד אותם. לגבי הכנסה לערכים אולי באמת אין ענין אך מספיק שזה יהיה בקטגוריה עצמה בצורה נורמאלית. דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 11:55, 3 ביוני 2026 (IDT)
הרעיון של תבנית, כשמה הוא: להכניס תוכן למספר רב של ערכים, תוך שימוש בהכללת דף מורחב. כשכל היעד הוא דף אחד, מספיק להכניס את התוכן אליו, אין צורך בתבנית. גאון הירדן (שיחה) 12:15, 3 ביוני 2026 (IDT)
תשובתך זו הייתה הצידוק ליצירת התבנית מחדש לאחר ההעברה למרחב המשתמש? גאון הירדן (שיחה) 12:23, 3 ביוני 2026 (IDT)
לא יצרתי מחדש. פשוט הייתי באמצע עריכה (עוד לפני המחיקה) וכשעשיתי שמירה לעריכה זה נוצר אוטומטית. דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:30, 3 ביוני 2026 (IDT)
העברתי אותה שוב. גאון הירדן (שיחה) 12:31, 3 ביוני 2026 (IDT)
מה הלחץ? כתבתי לך בדפ"ש. קצת סבלנות לא תזיק. דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:34, 3 ביוני 2026 (IDT)

עריכות איזוטריות בערכים מיובאים

שלום לך. יש סיבה שאתה מכניס רבי לתוך הסוגריים כשהם מבחוץ? יש סיבה שאתה משנה מיקום של אנשים ברשימות? האם החשיבות של אנשים נמדדת במיקום שלהם בתוך רשימה בערך זניח? גאון הירדן (שיחה) 11:40, 3 ביוני 2026 (IDT)

קח ממני טיפ: אם אתה רוצה שעריכותיך יישמרו גם בעדכונים הבאים, ככל שמהות השינוי ברורה למעדכן, ניתן לשמר אותה. אם גם שינית מיקום של שורה, וגם ערכת קלות את התוכן, השינוי ייאבד. לא חבל? גאון הירדן (שיחה) 11:44, 3 ביוני 2026 (IDT)

תבנית

@גאון הירדן ראה את התבנית כרגע. לדעתי כדאי להכניס לתוך קטגוריה:משפחת גיסין את תבנית:עץ משפחת גיסין דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:03, 3 ביוני 2026 (IDT)

כתבתי לך בדף @שיחתך, תבנית מיועדת לשימוש במספר דפים. בדף אחד מספיק להכניס את הקוד עצמו גאון הירדן (שיחה) 12:21, 3 ביוני 2026 (IDT)
ישנם הרבה תבניות של עצי משפחה שלא מוטמעים בכל הערכים. כמו כן, יתכן שכן כדאי להטמיע בערכים, מנסיון בד"כ עצי משפחה (כמו דברים משמעותיים אחרים) אינם נדרסים. אולי לא בכל הערכים, אלא בראשי המשפחות כמו דוד גיסין ואריה לייב גיסין. נ.ב. לדעתי המהירות והלהיטות לדרוס ולמחוק אינה מועילה למכלול אלא פוגעת בו, אך זה דיון אחר... דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:33, 3 ביוני 2026 (IDT)
תראה, אפשר לנסות לעקוץ בעדינות בכתב מוקטן בסיפא של דבריך כבדרך אגב, כדי לא ארגיש בנוח להגיב על זה, אבל המטרה שלך להקניט אותי תושג. זה באמת מועיל למכלול בוודאות. גאון הירדן (שיחה) 12:35, 3 ביוני 2026 (IDT)
אין לי שום מטרה להקניט. יש לי מטרה שהמנטרים יפעילו מעט מחשבה לפני דריסה (מה שבעבר קרה לאחר הערות לכמה מנטרים, אך לצערי לא נשמר לזמן ארוך). דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:38, 3 ביוני 2026 (IDT)
אשמח שתאשר שהבנתי נכון. המנטרים לא מפעילים אפילו מעט מחשבה לפני שדורסים, אתה מפעיל מחשבה מרובה כשאתה מבצע עריכות שלא כל העורכים מסכימים איתן. מוטי ~ שיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:50, 3 ביוני 2026 (IDT)
אני לא מתכונן לנהל עכשיו ויכוח. אני רק מקווה שכולנו ניקח את הדברים לתשומת ליבנו.
רות סוף
שיחה זו חוזרת על עצמה, ונמשכת ללא תועלת רק בשל רצונו של כל צד להיות זה שאמר את המילה האחרונה. אז הנה, הקדמתי את כולם ואמרתי את המילה האחרונה!
רות סוף
שיחה זו חוזרת על עצמה, ונמשכת ללא תועלת רק בשל רצונו של כל צד להיות זה שאמר את המילה האחרונה. אז הנה, הקדמתי את כולם ואמרתי את המילה האחרונה!
דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 12:56, 3 ביוני 2026 (IDT)

הדברים ברורים וניכרים בעד עצמם. להטיח במנטרים זה סבבה, אבל הצבת מראה נתקלת בקיר אטום. גאון הירדן (שיחה) 13:02, 3 ביוני 2026 (IDT)

{{רות סוף}} קריצה דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 13:04, 3 ביוני 2026 (IDT)
תראה, לנסות להקטין אותי עם התנצלות בדף שיחתי, רק מוכיח את הנקודה שכתבתי כאן למעלה: "תראה, אפשר לנסות לעקוץ בעדינות בכתב מוקטן בסיפא של דבריך כבדרך אגב, כדי לא ארגיש בנוח להגיב על זה, אבל המטרה שלך להקניט אותי תושג. זה באמת מועיל למכלול בוודאות" גאון הירדן (שיחה) 13:06, 3 ביוני 2026 (IDT)
{{רות סוף}} קריצה דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 13:08, 3 ביוני 2026 (IDT)

ארכוב

כפי הנהוג, הארכוב מתבצע בהעברת הדף, ולא בהעתקת התוכן, מה שמאפשר לעייין בגרסאות הדף בקלות. צר לי על הדרך שאתה בוחר לנהוג ע"פ משלי ל כ: אָכְלָה וּמָחֲתָה פִיהָ וְאָמְרָה לֹא פָעַלְתִּי אָוֶן. גאון הירדן (שיחה) 14:35, 3 ביוני 2026 (IDT)

אתה בטוח? העוילם נוהג להעביר ידנית, וכ"כ לי נריה כאן שבלי הלקטסוד שיח • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • ולמניינם: 14:38, 3 ביוני 2026 (IDT)
אני עם שבלי. נריה - 15:04, 3 ביוני 2026 (IDT)
לפי המכלול:ארכוב שתי הדרכים כשרות. שמש מרפא (שיחה) 15:33, 3 ביוני 2026 (IDT)
לא יודע מאיפה גאון הירדן המציא את הכלל המוזר שלו. עכ"פ מקוה שהוא כבר נרגע.דולה ומשקהשיחה • י"ח בסיוון ה'תשפ"ו • 13:08, 3 ביוני 2026 (IDT)