שיחת משתמש:שבלי הלקט/ארכיון 2
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
ארכוב
מנטרים מישהו יכול לארכב דפ"ש זה? ליש ~ שיחה 14:30, 28 בנובמבר 2025 (IST)
- אתה. אתה צריך להעתיק את הפסקאות שאתה רוצה לארכב לשמש:ליש/ארכיון 1, תוסיף שם {{ארכיון}} וכאן {{תיבת ארכיון}}. נריה - 💬 - 14:34, 28 בנובמבר 2025 (IST)
- תראה איך עשיתי כעת. נריה - 💬 - 18:05, 29 בנובמבר 2025 (IST)
- ייש"כ ליש ~ שיחה 20:45, 29 בנובמבר 2025 (IST)
- תראה איך עשיתי כעת. נריה - 💬 - 18:05, 29 בנובמבר 2025 (IST)
התמונה בעייתית?
אם כן אחסום אותה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ו ~ 14:36, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- ודאי, יש שם נשים לא צנועות (אגב, למה התכוונת "התמונות פתוחות"?) ליש ~ שיחה 14:38, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- התמונהב שציינת שם הייתה פתוחה בנטפרי ולענ"ד גם לא יה בה שום בעיה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ו ~ 14:44, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- תמונה של אשה (כך זה נראה) ליש ~ שיחה 14:44, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- לא זה היה גבר (לפי תיאור הקובץ באנגלית) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ו ~ 14:46, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- חוץ מזה שנראה שיש לו זקן לבן... אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ו ~ 14:48, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- לא זה היה גבר (לפי תיאור הקובץ באנגלית) אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ו ~ 14:46, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- תמונה של אשה (כך זה נראה) ליש ~ שיחה 14:44, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- התמונהב שציינת שם הייתה פתוחה בנטפרי ולענ"ד גם לא יה בה שום בעיה אלינדב ~ שו"ת ~ אין שום ייאוש ~ י"א בכסלו ה'תשפ"ו ~ 14:44, 1 בדצמבר 2025 (IST)
ברכותי על הערך החשוב. שים לב לעריכותיי אחריך. היו בערך לא מעט שגיאות הקלדה, שלא מתאימים לעורך מוכשר כמוך.
שלא תחשוב, מותר שיהיו שגיאות הקלדה! זה לגמרי אנושי. אבל לא מתאים שזה יישאר כאן מל' בתשרי, ללא כל הגהה נוספת מצידך. אילולא היית מנוטר, סביר להניח שהטעויות האלו היו נשארות זמן רב יותר. שים לב לכך בהמשך.
תודה על תרומותיך הברוכות. ספרא - שיחה 16:55, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- תודה רבה, אקח לשתומת לבי! ליש ~ שיחה 19:17, 1 בדצמבר 2025 (IST)
- עברתי עוד פעם על הערכים הישנים שלי, מקוה שעכשיו זה בסדר ליש ~ שיחה 01:04, 2 בדצמבר 2025 (IST)
מזל"ט על הערך החדש.
אני ממש שמח לראות שחזרת עם הרבה מרץ וחדוות יצירה, כיף לראות ערכים חדשים וחשובים שנוספים לשורת ערכי המכלול.
עם זאת ומכיוון שאתה יוצר ערכים חדשים ישירות למרחב, אבקשך לעבור שוב אחרי כל ערך שאתה יוצר, ערכים שחסר בהם דברים בסיסיים כמו פסקת הערות שוליים, שגיאות כתיב או מקורות לא נכונים גורמים לרצון מיידי להעברת הערכים למרחב טיוטה עד שהכותב יטפל בהם, אני מניח שזה לא רצונך ובוודאי לא רצוני.
בנוסף לעיתים בהשקעה מועטת ניתן למצוא מקורות נוספים ומעניינים לערכים, חבל להסתפק בבינוניות כשאתה יכול להגיע למה גבוהה בהרבה.
לילה טוב. אפר (שיחה) 00:55, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- בעז"ה, (אם תמצא לי מקורות נוספים אני אשמח, אני לא מצאתי) ליש ~ שיחה 08:03, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- @אפר כדאי להוסיף את החשבונות של הרב סופר על זמן פעילותו או שזה מיותר? ליש ~ שיחה 14:03, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- בעלי התוספות של אפרים אלימלך אורבך זה בסיס של הבסיס. שמש מרפא (שיחה) 21:31, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- בעלי התוספות זה אכן בסיס של הבסיס - במידה וזה נמצא בהישג יד. אני מאמין שזה לא נמצא בהישג ידו של ליש. זכור לי שיש לך גישה לספר? ספרא - שיחה 22:13, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- אכן אין לי גישה לספר ליש ~ שיחה 23:55, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- לי יש. אשמח לעזור. שמש מרפא (שיחה) 01:10, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- היי @ליש, מזל"ט על הערך החדש רב נהילאי הלוי מנרש.
רק מזכיר שוב, אני מניח שפתחת את המקורות בפנים כשכתבת את הערך, חבל לא להשקיע עוד כמה שניות ולהביא את הקישורים למקורות בערך עצמו, עדיף על ידי מכ:בוק אבל גם בלי זה זה עדיף מכלום.. אפר (שיחה) 23:22, 8 בדצמבר 2025 (IST)- פתחתי, בעז"ה אצור גם קישורים ליש ~ שיחה ~ בואו לעזור! 23:31, 8 בדצמבר 2025 (IST)
- מעולה, תודה רבה, אם צריך עזרה רק תבקש... אפר (שיחה) 23:37, 8 בדצמבר 2025 (IST)
- אני בהחלט צריך עזרה, להעביר את טי:רב שמואל גאון למרחב! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 16:51, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- מעולה, תודה רבה, אם צריך עזרה רק תבקש... אפר (שיחה) 23:37, 8 בדצמבר 2025 (IST)
- פתחתי, בעז"ה אצור גם קישורים ליש ~ שיחה ~ בואו לעזור! 23:31, 8 בדצמבר 2025 (IST)
- @שמש מרפא יש לך גם את תקופת הגאונים וספרותה של אסף? א"כ, לי יצא בחיפוש באוצר החכמה בערך 10 תוצאות על רב שמואל גאון, אם יש לך אשמח אם תעבור על זה (אגב, הרחבתי את הערך ושיפתי אותו, תראה אם עכשיו זה מספיק בשל בשבילך) שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 18:23, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- יש לי, לצערי כולם עוסקים ברב שמואל בר חפני. תכתוב מקורות מלאים בבקשה, מאד קשה להתחקות אחר מקורות חלקיים. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 19:55, 9 בדצמבר 2025 (IST)
טופל שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:05, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- ? נראה שלא הובנתי... תקרא שוב. שמש מרפא (שיחה) 20:45, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- מלבד אגרת רש"ג איפה אתה רואה עוד מקור חלקי? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:47, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- @אפר שים לב ששמי שונה כך שתיוגך האחרון לא עבד שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:52, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- ספר הקבלה, סדר הדורות. שמש מרפא (שיחה) 20:03, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- צודק, סליחה, עכשיו זה בסדר? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:11, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- @שמש מרפא אשמח אם תוסיף עוד חומר מאורבך לערך החדש רבי יעקב ישראל בן יוסף? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:02, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- צודק, סליחה, עכשיו זה בסדר? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:11, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- שים לב שעדיף ליצור קישורים באמצעות בוקמרקלט זה הרבה יותר נוח, ובהחלט יותר מדויק, ומאפשר תחזוקה ארוכת טווח. מקוה • שיחה • כ' בכסלו ה'תשפ"ו 22:02 (IDT)
- מלבד אגרת רש"ג איפה אתה רואה עוד מקור חלקי? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:47, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- ? נראה שלא הובנתי... תקרא שוב. שמש מרפא (שיחה) 20:45, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- יש לי, לצערי כולם עוסקים ברב שמואל בר חפני. תכתוב מקורות מלאים בבקשה, מאד קשה להתחקות אחר מקורות חלקיים. יישר כח. שמש מרפא (שיחה) 19:55, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- היי @ליש, מזל"ט על הערך החדש רב נהילאי הלוי מנרש.
- לי יש. אשמח לעזור. שמש מרפא (שיחה) 01:10, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- אכן אין לי גישה לספר ליש ~ שיחה 23:55, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- בעלי התוספות זה אכן בסיס של הבסיס - במידה וזה נמצא בהישג יד. אני מאמין שזה לא נמצא בהישג ידו של ליש. זכור לי שיש לך גישה לספר? ספרא - שיחה 22:13, 3 בדצמבר 2025 (IST)
- העברתי את הערך רבי יעקב ישראל בן יוסף לטיוטה. נא להוסיף דרך לשליחת מייל, ותקבל את החומר של אורבך עליו. בערכי בעלי התוספות - חובה לעשות זאת. ספרא - שיחה 15:15, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- כאמור, איני מעוניין להשתמש במייל, אני רואה ששמש התחיל לעבוד על הערך. שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:18, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- הפעם אעשה זאת, בפעם הבאה אני מבקש שתעשה זאת בעצמך, בכל דרך שתבחר. שמש מרפא (שיחה) 15:25, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- אין לי אפשרות... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:26, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- תפתח מייל, ואשלח לך קבצים לפי בקשה. שמש מרפא (שיחה) 15:30, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- זה חשוב, בשבילך, שתהיה אפשרות לשלוח לך חומרים במייל. אין אפשרות לערוך ערכים בשלים רק על בסיס מקורות הזמינים ברשת. ספרא - שיחה 15:47, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- חבל מאוד, דווקא מאוד מעניין אותי לעבור על הספר הזה שכולם מזכירים אותו, למרות שאני לא בטוח שהוא אמין במיוחד. נס שהוא לא כתב ספר על הגאונים... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:58, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- לא הבנתי מה התשובה שלך, אבל כדי לכתוב ערכים על בעלי התוס' צריך מקורות מתאימים. אנחנו נשמח לעזור לך בכך, אבל אם אתה לא רוצה להיעזר ואין לך גישה בעצמך - נצטרך לוותר על זה. שמש מרפא (שיחה) 16:05, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- התכוונתי לומר שאם בשביל לכתוב ערכים על בעלי התוספות אני צריך להשתמש במייל - אני מעדיף להתמקד בנושאים אחרים, או ליצור בטיוטה. בכל אופן תודה רבה על הרצון לעזור! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 16:11, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- גם על הגאונים יש ספרים מקיפים, אם כי לא ברמה מקיפה כמו בעלי התוספות. ספרא - שיחה 18:43, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- לתועלת הציבור: ניתן להשיג את הספר של אורבך להורדה כאן --שבלי הלקט ♦ שיחה ♦ א' בניסן ה'תשפ"ו 17:02, 19 במרץ 2026 (IST)
- לא הבנתי מה התשובה שלך, אבל כדי לכתוב ערכים על בעלי התוס' צריך מקורות מתאימים. אנחנו נשמח לעזור לך בכך, אבל אם אתה לא רוצה להיעזר ואין לך גישה בעצמך - נצטרך לוותר על זה. שמש מרפא (שיחה) 16:05, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- חבל מאוד, דווקא מאוד מעניין אותי לעבור על הספר הזה שכולם מזכירים אותו, למרות שאני לא בטוח שהוא אמין במיוחד. נס שהוא לא כתב ספר על הגאונים... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:58, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- אין לי אפשרות... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:26, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- הפעם אעשה זאת, בפעם הבאה אני מבקש שתעשה זאת בעצמך, בכל דרך שתבחר. שמש מרפא (שיחה) 15:25, 31 בדצמבר 2025 (IST)
- כאמור, איני מעוניין להשתמש במייל, אני רואה ששמש התחיל לעבוד על הערך. שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"א בטבת ה'תשפ"ו 15:18, 31 בדצמבר 2025 (IST)
החלטת לרוקן אותה? רק אל תשכח בסוף לבקש מחיקה בהמכלול: בקשות ממפעילים גאון הירדן (שיחה) 23:45, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- הרבה מהערכים שם כפולים, אז החלטתי לעשות שם סדר ליש ~ שיחה 23:46, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- אני מקווה שאתה עושה באמת סדר. רק שתדע, שאם אתה עושה גם הרבה בלאגן, אז ישחזרו כל מה שעשית הערב בבת אחת בלי לבדוק אחד אחד אם זה עשה סדר או עשה בלאגן גאון הירדן (שיחה) 23:48, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- איזה בלאגן? ליש ~ שיחה 23:49, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- להסיר קטגוריות מכמות גדולה של ערכים, נניח. גאון הירדן (שיחה) 23:56, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- יש בזה בעיה אם ההסרה היא מוצדקת? ליש ~ שיחה 23:57, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- ברור שלא. נניח לעבור על קטגוריות של אישים בכל מיני מקומות, ולהסיר אנשים שלא השאירו שם חותם, זה באמת מוצדק. גאון הירדן (שיחה) 23:58, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- לא הסרתי כי הקטגוריה אינה נכונה, הסרתי כי היא כפולה עם קטגוריות משנה ליש ~ שיחה 00:00, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- אני יודע, זה בדיוק מה שכתבתי בתגובתי הקודמת. גאון הירדן (שיחה) 00:04, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- @ליש, לכאורה קט:רבנים: ראשונים מוגדרת כ"קטגוריה סגורה", ואם כן הקטלוג הכפול אמור להיות תקין. ספרא - שיחה 03:28, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- א. מה זה קטגוריה סגורה? ב. עובדה שהוא לא היה תקין ליש ~ שיחה 11:11, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- תקרא את המכלול:קטגוריה. בל"נ אוסיף שם בדף השיחה הבהרה מה זה קטגוריה סגורה ומה הרציונל שלה. ספרא - שיחה 11:29, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- לא יודע מה מספר הערכים שהתכוונת אבל ראשונים יש בלי סוף. וחו"מ למה רוב הקטגוריה לא נמצאת כפול? ליש ~ שיחה 11:40, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- מה זה 'בלי סוף'? בסוף יש מספר מוגדר של ראשונים. לא אמורים לצמוח לנו עוד ראשונים.
- אני לא אומר בביטחון שזה מה שאמור להיות, אני רק מציע למה צריך לפעול בזהירות בכל התחום הזה. לשאול ולהתייעץ לפני. ספרא - שיחה 11:48, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- מה אם קט:רבנים לפי תקופה? ליש ~ שיחה 12:08, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- מה השאלה? ספרא - שיחה 12:33, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- האם יורשה לי להסיר את הכפילויות? ליש ~ שיחה 12:34, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- מה זה אומר כפילויות? תמיד צריך לפעול לפי הנאמר בהמכלול:קטגוריה. ולהיות קשוב להערות. ספרא - שיחה 00:10, 7 בדצמבר 2025 (IST)
- האם יורשה לי להסיר את הכפילויות? ליש ~ שיחה 12:34, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- מה השאלה? ספרא - שיחה 12:33, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- מה אם קט:רבנים לפי תקופה? ליש ~ שיחה 12:08, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- לא יודע מה מספר הערכים שהתכוונת אבל ראשונים יש בלי סוף. וחו"מ למה רוב הקטגוריה לא נמצאת כפול? ליש ~ שיחה 11:40, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- תקרא את המכלול:קטגוריה. בל"נ אוסיף שם בדף השיחה הבהרה מה זה קטגוריה סגורה ומה הרציונל שלה. ספרא - שיחה 11:29, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- א. מה זה קטגוריה סגורה? ב. עובדה שהוא לא היה תקין ליש ~ שיחה 11:11, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- לא הסרתי כי הקטגוריה אינה נכונה, הסרתי כי היא כפולה עם קטגוריות משנה ליש ~ שיחה 00:00, 5 בדצמבר 2025 (IST)
- ברור שלא. נניח לעבור על קטגוריות של אישים בכל מיני מקומות, ולהסיר אנשים שלא השאירו שם חותם, זה באמת מוצדק. גאון הירדן (שיחה) 23:58, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- יש בזה בעיה אם ההסרה היא מוצדקת? ליש ~ שיחה 23:57, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- להסיר קטגוריות מכמות גדולה של ערכים, נניח. גאון הירדן (שיחה) 23:56, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- איזה בלאגן? ליש ~ שיחה 23:49, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- אני מקווה שאתה עושה באמת סדר. רק שתדע, שאם אתה עושה גם הרבה בלאגן, אז ישחזרו כל מה שעשית הערב בבת אחת בלי לבדוק אחד אחד אם זה עשה סדר או עשה בלאגן גאון הירדן (שיחה) 23:48, 4 בדצמבר 2025 (IST)
הסרה?
בקשר לעריכה זו, מה אני מפספס כאן?אפר (שיחה) 23:51, 4 בדצמבר 2025 (IST)
- כפל עם קטגוריה:חכמי פרובנס אם לזה אתה מתכוון ליש ~ שיחה 23:52, 4 בדצמבר 2025 (IST)
כוכב מיזם חכמי ישראל!
| כוכב מיזם חכמי ישראל | |
| מעריך! חד גדיא (שיחה) 16:56, 9 בדצמבר 2025 (IST) |
כשהופכים הפניה לפירושונים, יש להיכנס בכל הדפים המקושרים לפירושונים, ולתקן אותם שיפנו לערך הנכון. תודה. ספרא - שיחה 19:00, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- אשתדל שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 19:03, 9 בדצמבר 2025 (IST)
@
יש מצב לשלוח אליך דוא"ל? צריך שתגדיר בהגדרות דוא"ל. ספרא - שיחה 19:02, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- אני לא רוצה לעדכן דוא"ל, אתה יכול לכתוב כאן ככל העולה על רוחך שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 19:04, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- @שבלי הלקט יש דברים שהשתיקה יפה להם, עדיף שתגדיר דוא"ל, אאל"ט יש אפשרות לעשות דוא"ל מיוחד רק למכלול. חד גדיא (שיחה) 20:13, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- אני פשוט לא רוצה להתעסק במייל כלל, אם בכל זאת רוצים להאיר או להעיר אין לי בעיה שתעשה את זה כאן שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:18, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- אם מישהו רוצה לשלוח לך קובץ, מהסוג שביקשת משמש מרפא, הוא לא יכול לעשות זאת בלי מייל. ספרא - שיחה 20:35, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- אני פשוט לא רוצה להתעסק במייל כלל, אם בכל זאת רוצים להאיר או להעיר אין לי בעיה שתעשה את זה כאן שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 20:18, 9 בדצמבר 2025 (IST)
- @שבלי הלקט יש דברים שהשתיקה יפה להם, עדיף שתגדיר דוא"ל, אאל"ט יש אפשרות לעשות דוא"ל מיוחד רק למכלול. חד גדיא (שיחה) 20:13, 9 בדצמבר 2025 (IST)
מדליית ברונזה עבורך!
| התחשק לי משום מה לתת לך עוד אחד, אז הנה קיבלת עוד אחד, מעריך באמת את ההשקעה והמרץ. חד גדיא (שיחה) 16:13, 10 בדצמבר 2025 (IST) |
- תודה רבה! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 16:16, 10 בדצמבר 2025 (IST)
- אם תוכל להסביר לי איך עשית שני תודות על הכוכב? חד גדיא (שיחה) 16:18, 10 בדצמבר 2025 (IST)
- האמת שגם אני שאלתי את עצמי את אותה שאלה, אין לי מושג איך זה עבד שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 16:21, 10 בדצמבר 2025 (IST)
- אם תוכל להסביר לי איך עשית שני תודות על הכוכב? חד גדיא (שיחה) 16:18, 10 בדצמבר 2025 (IST)
קישור להיברובוקס
בקשר לעריכה זו, רק מעדכן שיש תבנית ייעודית להפניה להיברובוקס. להסבר נוסף ממליץ לפנות ל@מש:למאי נ"מ. מוקיר רבנן (שיחה) 08:30, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- @מוקיר רבנן אתה מדבר על מכ:בוק? למאי נ"מ • שיחה • כ"א בכסלו ה'תשפ"ו 12:37, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- @למאי נ"מ כנראה. אני לא יודע איך קוראים לזה. זה הולך שכותבים בתוך תבנית בשם היברובוקס כל מיני פרמטרים והם מפנים ישר לדף המדובר. מוקיר רבנן (שיחה) 12:50, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- יש מעלה מיוחדת בתבנית על פני קישור פשוט? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 14:14, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- @שבלי הלקט, כן, קישור לכתובת יכול להשתנות (ולהפוך ללא תקין) הרבה יותר בקלות מהקישור הנ"ל. אפר (שיחה) 14:15, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- א"כ אשתדל להשתמש בתבנית, ייש"כ שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 14:16, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- @שבלי הלקט, כן, קישור לכתובת יכול להשתנות (ולהפוך ללא תקין) הרבה יותר בקלות מהקישור הנ"ל. אפר (שיחה) 14:15, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- יש מעלה מיוחדת בתבנית על פני קישור פשוט? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 14:14, 11 בדצמבר 2025 (IST)
- @למאי נ"מ כנראה. אני לא יודע איך קוראים לזה. זה הולך שכותבים בתוך תבנית בשם היברובוקס כל מיני פרמטרים והם מפנים ישר לדף המדובר. מוקיר רבנן (שיחה) 12:50, 11 בדצמבר 2025 (IST)
מחלוקת
בקשר לעריכה זו, אתה יכול להוסיף מקור למחלוקת להקל על המעיין? בהזדמנות זו, מקווה שאתה לא נבהל מכל ההערות שלי על העריכות שלך. :) אתה עורך טוב מאוד. מוקיר רבנן (שיחה) 15:37, 16 בדצמבר 2025 (IST)
- הוספתי, אבל אתה בטוח? זה בסה"כ רשימה של כל ראשי ישיבת סורא, לדעתי מיותר לפרט על כל אחד מי הוא היה ולדעת מי, לא? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 17:35, 18 בדצמבר 2025 (IST)
עזרה
אם אתה כזה מוצלח, אולי תעזור לי כאן וכאן? חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:11, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- א. תודה על המחמאה (אגב, נהניתי מהחתימה, אני שנים ניסיתי לחפש איזה פרסומת לטיוטות שלי שב"ה כבר רובם עברו, מה שלא כ"כ הלך) ב. המביא בתרא: אשתדל בעז"ה, אך קח בחשבון שלא נגעתי בגיטין מאודי, אך כבר לימד אותנו מרן הגרי"ז שאין דבר כזה לא מונח בסוגיה! ג. כל הגט: אני לא יכו לעזור מב' סיבות: 1. הערך ריק כמעט לחלוטין. 2. הערך משתתף בתחרות. שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:27, 20 בדצמבר 2025 (IST)
חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:29, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- אגב, אשמח שגם אתה תעזור לי, אולי אתה יודע איך אני משתמש בסרקיפט CD שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:35, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- תזכיר לי מה הוא גורם? חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:37, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- הרבה משתמשים בו בדפיה שיחה וזה מופיע בתקציר שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:37, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- א. מנסיון לא נהנתי איתו, ב. https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Jack_who_built_the_house/Convenient_Discussions/he☀ עיין כאן. חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:42, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- אין לי גישה לשם, תוכל לכתוב לי מה אני אמור לשים בדף הסרקיפטים? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:44, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- מה הפירוש? חסום לך? חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:45, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- אני עם נתיב, כך שיש לי גישה ל-7 אתרים בלבד, והאתר אליו ציינת לא ביניהם שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:48, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- הנה למשל עכשיו אני עונה לך עם זה, אתה נכנס להעדפות ← ג'אדג'טים ולוחץ על דיונים נוחים. (אגב אשמח לדעת מהם השבע אתרים). חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:51, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- לא יודע למה זה מענין אותך, אבל המכלול, ויקישיבה, אוצר החכמה, היברובוקס, שיתופתא, ויקיטקסט, קול הלשון, עכשיו אני רואה שצדקת, למרות שמו הוא לא נוח במיוחד, מ"מ תודה רבה! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:59, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- @חד גדיא דבר אחד שלא בדיוק הבנתי, גט שנכתב ביום ונתחם בלילה, התאריך הכתוב בגט הוא תאריך היום או תאריך הלילה? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 22:37, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- הלילה. חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 07:04, 21 בדצמבר 2025 (IST)
- @חד גדיא דבר אחד שלא בדיוק הבנתי, גט שנכתב ביום ונתחם בלילה, התאריך הכתוב בגט הוא תאריך היום או תאריך הלילה? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 22:37, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- לא יודע למה זה מענין אותך, אבל המכלול, ויקישיבה, אוצר החכמה, היברובוקס, שיתופתא, ויקיטקסט, קול הלשון, עכשיו אני רואה שצדקת, למרות שמו הוא לא נוח במיוחד, מ"מ תודה רבה! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:59, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- הנה למשל עכשיו אני עונה לך עם זה, אתה נכנס להעדפות ← ג'אדג'טים ולוחץ על דיונים נוחים. (אגב אשמח לדעת מהם השבע אתרים). חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:51, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- אני עם נתיב, כך שיש לי גישה ל-7 אתרים בלבד, והאתר אליו ציינת לא ביניהם שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:48, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- מה הפירוש? חסום לך? חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:45, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- אין לי גישה לשם, תוכל לכתוב לי מה אני אמור לשים בדף הסרקיפטים? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:44, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- א. מנסיון לא נהנתי איתו, ב. https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Jack_who_built_the_house/Convenient_Discussions/he☀ עיין כאן. חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:42, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- הרבה משתמשים בו בדפיה שיחה וזה מופיע בתקציר שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:37, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- תזכיר לי מה הוא גורם? חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:37, 20 בדצמבר 2025 (IST)
- אגב, אשמח שגם אתה תעזור לי, אולי אתה יודע איך אני משתמש בסרקיפט CD שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:35, 20 בדצמבר 2025 (IST)
טרול
בקשר לעריכה זו, לא שייך כאן מלחמת עריכה, זה מדין טרול. חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:43, 21 בדצמבר 2025 (IST)
- קים ליה בדרבה מיניה :)? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:46, 21 בדצמבר 2025 (IST)
- ראה לדוגמא את עריכה זו, אין לי הו"א שאני באמת חצוף מחוצף שמעז להתחיל עם בנו של מנהל המכלול, אבל למה להתחיל איתם? נשאיר למקוה ואפר את העבודה ואנחנו נלך לכתוב את המביא בתרא שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:50, 21 בדצמבר 2025 (IST)
- אדרבה, הבטחת לי היום בבוקר שתמשיך אותו, בכבוד... חד גדיא • שיחה • מתי יעבור? 21:55, 21 בדצמבר 2025 (IST)
- ראה לדוגמא את עריכה זו, אין לי הו"א שאני באמת חצוף מחוצף שמעז להתחיל עם בנו של מנהל המכלול, אבל למה להתחיל איתם? נשאיר למקוה ואפר את העבודה ואנחנו נלך לכתוב את המביא בתרא שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 21:50, 21 בדצמבר 2025 (IST)
אינו = לא
"אינו" משמש לשלילת שם תואר או שם עצם (למשל: "הוא אינו חכם", "הוא אינו מורה") ופעלים בהווה ב"שפה יפה", בעוד "לא" משמש לשלילת פעלים בהווה (בעיקר מדובר: "הוא לא מבין"), וכן לשלילת צורות אחרות (עבר, עתיד, ציווי, פועל בינוני).
למשל, במקום לכתוב: "במקרה שהגט אינו נכתב לשמה של האשה", נכתוב "במקרה שהגט לא נכתב לשמה של האשה". ספרא - שיחה 00:59, 23 בדצמבר 2025 (IST)
בקשר לעריכה זו, תודה! אני מקווה שבעתיד הלא רחוק תבין למה זה לא מיותר
. מוטי ~ שיחה • ד' בטבת ה'תשפ"ו • 11:46, 24 בדצמבר 2025 (IST)
- אם בזכות זה יתנו לי גם להיות מנטר אז למה לא... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:31, 28 בדצמבר 2025 (IST)
כוכב מכל הלב!
| כוכב הנחמדים | |
| ברוך הבא בשם ה'
אשריך, מי כמוך! חוץ מעשרות ומאות העריכות שאתה משביח את המכלול בכל הנושאים, אתה מקפיד לקדם בברכה את כל המצטרפים החדשים ונותן להם הרגשה טובה, ומי יודע כמה בזכותך יושבח ויורחב המכלול בזכות העידוד והמרץ שאתה נותן למשתמשים החדשים כל הכבוד! שלש שבועות • שיחה • ד' בטבת ה'תשפ"ו • 15:14, 24 בדצמבר 2025 (IST) |
ואני בטוח שלתת כוכבים זה מעודד לא פחות... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 17:06, 24 בדצמבר 2025 (IST)
ניסויי עריכה
להבא אין לעשות ניסויים. אם אתה מעוניין לבדוק בתבניות יש בתחתית דף תבנית אפשרות תצוגה מקדימה של כל דף במכלול איך שהוא נראה עם השינויים שביצעת. יש גם מיוחד:ארגז חול לתבניות לשינויים יותר מורכבים. מקוה • שיחה • ה' בטבת ה'תשפ"ו 15:01 (IDT)
- זה לא היה ניסוי, חשבתי שכך מסתירים תבניות, מ"מ אמנע מכך. שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 15:20, 25 בדצמבר 2025 (IST)
- אגב, תתחדש על ה"תגובה" שבהודעות שלך שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! 15:21, 25 בדצמבר 2025 (IST)
מעריץ משכילים?
ח"ו! דיברתי על הרבנים. מנדלסון היה ונשאר (רשעים אפילו על פתחו של גהינום) כופר. אבל מה לעשות הביאור זה ספר יפה? והרש"ש מביא אותו 6 פעמים בש"ס? והתורה תמימה גם כן? ממוני גבך (שיחה) 01:14, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- זה שהוא הביא אותו זה לא אומר שהוא העריץ אותו... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:17, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- אכן כן, גם אני לא מעריץ אותו, רק אותו ואותו ואותו ממוני גבך (שיחה) 01:19, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- קצת הגזמה לקרוא לר' מתתיהו שטרשון והמהר"ץ חיות משכילים, בניגוד לזאת שי"ר היה מגדולי המשכילים, ומלבד היותו חתן הקצוה"ח אין מה להעריץ אותו בכלל! (בוא ננסח את זה ככה: אתה רוצה להיות כמוהו? אני ממש לא! עדיף שתעריץ את השווער שלו לדוג') שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:23, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- ראית את הספרים של שי"ר? בוא הוציא כמה, חפש בגוגל. ואגב, גם בתוך התוכן העניינים שהוא כתב על הקצייס' הוא הכניס מדי פעם כל מיני קושיות שהיה לו. תראה, הוא היה ת"ח. באמת מציק לי שבמכלול לא כתוב עליו "רבי" • צונזר • . ממוני גבך (שיחה) 01:25, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- א. ב"ה אין לי גישה לגוגל, מה יש בספרים שלו? ב. הוא היה בעל השקפה פסולה!!! ג. אתה יכול לבקש בדפ"ש או במכ:במ • צונזר • שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:30, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- "אגרת נר מצווה" על שיטת הלימוד בימיו, (המהר"ץ חיות כותב על אותו נושא כמו שי"ר בהקדמה ל"דרכי הוראה", הגהות על האבנ"מ, היה גם רבה של פראג בשנים ת"ר עד תרכ"ז (27 שנה!!) יצא נגד הרפורמים למיניהם. כתב "יריעות שלמה" על תולדות רב האי, ר אליעזר הקליר, רב אחאי, ר"ח, הבה"ג, ר' ניסים גאון, רב משה (?) מר אברהם (??) רב כהן צדק, רב שר שלום רב עמרם רב נחשון רב שרירא, על תקופת הגאונים, על ר' משולם בן קלונימוס, ר' משולם ב"ר משה ממגנצא, ר משה בלפו,ר' משה הדרשן, רגמ"ה, ר' מצליח, ר' משה הנפוסי, ר"נ בעל הערוך ועל ראשי ישיבות בבל וחכמיה. (קיצע'ר, לפי הדף משתמש שלך אתה תאהב אותו) עם הערות על הערוך. האמת מה שזכרתי שהיה לו קצת יותר ספרים, אנסה לחפש. ובינינו, לא היה לו השקפות פסולות עד כדי שהואא יכנס לגיהנום, כן?... רמ"ש לדוג' התכתב אתו. (ובודאי שאני מעריץ את חותנו, אלא מה?) • צונזר • ממוני גבך (שיחה) 01:44, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- הנה עכשיו אני רואה שיש לו תשובה בענין זקנה שלא רוצה לעשות חליצה ופלפול בסוגייא במסכת נדרים עומדת למכירה פומבית. הוא היה ת"ח, אין חולק. רק לא הופצו מדי הרבה התשובות שלו ממוני גבך (שיחה) 01:48, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- מנדלסון ווייזל גם היו ת"ח גדולים מראש צורים (שיחה) 01:49, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- @מראש צורים, זה לא ממש נכון. מנדלסון ווייזל היו חכמים במקרא ובדקדוק, אבל כמעט ולא כתבו בשמעתתא. להבדיל משי"ר ומהר"ץ. גם יחס החת"ס היה שונה מהראשונים לאחרונים. איש הישראלי (שיחה) 03:47, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- לא רציתי להשוות למהר"ץ חיות. שי"ר הוא נושא אחר כאחד שמשוייך במובהק למחנה המשכילים מראש צורים (שיחה) 10:21, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- אולי שי"ר היה שייך במובהק למשכילים, אבל א"ז תצטרך לומר גם על ר' מתתיהו שטראשון שהיה לו רצף מכתבים אתו. אגב, ת"ח בדקדוק זה גם ת"ח, זה תורה, כמו המלבי"ם ורש"ר הירש, רבי חנוך ארנטרוי ורמ"ש בעצמו, גם רש"י ידוע בחכמת הדקדוק (אבל לא השקיע בזה את השפעתו) ואם זה לא היה "תיירה" הוא לא היה טורח להבין את דיקדוקי לשון הקודש. ממוני גבך (שיחה) 15:13, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- בלי להתייחס לטענתך, דקדוק זה 'תוירת השם' לכל דבר וענין, ורבים מהראשונים (לא רק רש"י) וגם מהאחרונים התעסקו בדקדקוק, אבל ממי שמייבין בדקדוק עד ת"ח הדרך ארוכה... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 15:17, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- כמובן שרימזתי למכתב החת"ס (שכתב בקשר לתמיכתו בשי"ר!), בשם רבו בעל ההפלאה, על תלמידי רמ"ד ונה"ו, שלא יהיה בהם אחד בהלכה ותלמוד "כי אם בפירושי וביאור פסוקים וחקירות ודרשות". איש הישראלי (שיחה) 00:07, 29 בדצמבר 2025 (IST)
- אולי שי"ר היה שייך במובהק למשכילים, אבל א"ז תצטרך לומר גם על ר' מתתיהו שטראשון שהיה לו רצף מכתבים אתו. אגב, ת"ח בדקדוק זה גם ת"ח, זה תורה, כמו המלבי"ם ורש"ר הירש, רבי חנוך ארנטרוי ורמ"ש בעצמו, גם רש"י ידוע בחכמת הדקדוק (אבל לא השקיע בזה את השפעתו) ואם זה לא היה "תיירה" הוא לא היה טורח להבין את דיקדוקי לשון הקודש. ממוני גבך (שיחה) 15:13, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- לא רציתי להשוות למהר"ץ חיות. שי"ר הוא נושא אחר כאחד שמשוייך במובהק למחנה המשכילים מראש צורים (שיחה) 10:21, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- @מראש צורים, זה לא ממש נכון. מנדלסון ווייזל היו חכמים במקרא ובדקדוק, אבל כמעט ולא כתבו בשמעתתא. להבדיל משי"ר ומהר"ץ. גם יחס החת"ס היה שונה מהראשונים לאחרונים. איש הישראלי (שיחה) 03:47, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- מנדלסון ווייזל גם היו ת"ח גדולים מראש צורים (שיחה) 01:49, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- האמת היא שאותו ספציפית אני לא מכיר כל כך, אבל הוא היה מראשי המשכילים, ובהיסטוריה של עם ישראל קמו הרבה רשעים-תלמידי חכמים (אחר לדוגמא), כך שזה שהוא היה ת"ח לא מוכיח מי הוא היה (נ.ב. וזה שהוא כתב חבורה זה גם לא אומר שהוא היה ת"ח, צריך לעבור עליה). אגב @אפר למה צנזרת נקודה בהודעה שלי? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:56, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- @שבלי הלקט, כי צנזרתי את תגובתך, בתחילה לא ראיתי צורך להשאיר תב:צונזר, אחרי שראיתי שיש כאלו שלא ברור להם שזה לא לעניין סתם להיכנס בקבוצות אחרות, עדיף שישארו התבניות, זה חשוב לתיעוד... אפר (שיחה) 02:03, 28 בדצמבר 2025 (IST)
סליחה! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 02:05, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- @איש הישראלי, @מראש צורים, @שבלי הלקט יצאה תקלה חמורה תחת מקשי מחשבי הנאוה קודש! התורה תמימה לא הביא את ספר הבאור אלא את ספר הבחור! ישתקע הדבר ולא יאמר! ממוני גבך (שיחה) 00:06, 6 בינואר 2026 (IST)
- @שבלי הלקט, כי צנזרתי את תגובתך, בתחילה לא ראיתי צורך להשאיר תב:צונזר, אחרי שראיתי שיש כאלו שלא ברור להם שזה לא לעניין סתם להיכנס בקבוצות אחרות, עדיף שישארו התבניות, זה חשוב לתיעוד... אפר (שיחה) 02:03, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- הנה עכשיו אני רואה שיש לו תשובה בענין זקנה שלא רוצה לעשות חליצה ופלפול בסוגייא במסכת נדרים עומדת למכירה פומבית. הוא היה ת"ח, אין חולק. רק לא הופצו מדי הרבה התשובות שלו ממוני גבך (שיחה) 01:48, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- "אגרת נר מצווה" על שיטת הלימוד בימיו, (המהר"ץ חיות כותב על אותו נושא כמו שי"ר בהקדמה ל"דרכי הוראה", הגהות על האבנ"מ, היה גם רבה של פראג בשנים ת"ר עד תרכ"ז (27 שנה!!) יצא נגד הרפורמים למיניהם. כתב "יריעות שלמה" על תולדות רב האי, ר אליעזר הקליר, רב אחאי, ר"ח, הבה"ג, ר' ניסים גאון, רב משה (?) מר אברהם (??) רב כהן צדק, רב שר שלום רב עמרם רב נחשון רב שרירא, על תקופת הגאונים, על ר' משולם בן קלונימוס, ר' משולם ב"ר משה ממגנצא, ר משה בלפו,ר' משה הדרשן, רגמ"ה, ר' מצליח, ר' משה הנפוסי, ר"נ בעל הערוך ועל ראשי ישיבות בבל וחכמיה. (קיצע'ר, לפי הדף משתמש שלך אתה תאהב אותו) עם הערות על הערוך. האמת מה שזכרתי שהיה לו קצת יותר ספרים, אנסה לחפש. ובינינו, לא היה לו השקפות פסולות עד כדי שהואא יכנס לגיהנום, כן?... רמ"ש לדוג' התכתב אתו. (ובודאי שאני מעריץ את חותנו, אלא מה?) • צונזר • ממוני גבך (שיחה) 01:44, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- א. ב"ה אין לי גישה לגוגל, מה יש בספרים שלו? ב. הוא היה בעל השקפה פסולה!!! ג. אתה יכול לבקש בדפ"ש או במכ:במ • צונזר • שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:30, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- ראית את הספרים של שי"ר? בוא הוציא כמה, חפש בגוגל. ואגב, גם בתוך התוכן העניינים שהוא כתב על הקצייס' הוא הכניס מדי פעם כל מיני קושיות שהיה לו. תראה, הוא היה ת"ח. באמת מציק לי שבמכלול לא כתוב עליו "רבי" • צונזר • . ממוני גבך (שיחה) 01:25, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- קצת הגזמה לקרוא לר' מתתיהו שטרשון והמהר"ץ חיות משכילים, בניגוד לזאת שי"ר היה מגדולי המשכילים, ומלבד היותו חתן הקצוה"ח אין מה להעריץ אותו בכלל! (בוא ננסח את זה ככה: אתה רוצה להיות כמוהו? אני ממש לא! עדיף שתעריץ את השווער שלו לדוג') שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 01:23, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- אכן כן, גם אני לא מעריץ אותו, רק אותו ואותו ואותו ממוני גבך (שיחה) 01:19, 28 בדצמבר 2025 (IST)
אתה אחלה עורך
המשך לעשות חיל! מוקיר רבנן (שיחה) 11:36, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- כבר הבהלת אותי... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 11:37, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- אמסור לעכבר שלי, שייקח אחריות על מעשיו.
וככלל, אם לא עשית משהו רע, אין לך ממה להיבהל... :) מוקיר רבנן (שיחה) 11:39, 28 בדצמבר 2025 (IST)- לא חששתי שאני עשיתי משהו רע, חששתי שאתה עשית משהו רע... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 11:41, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- שמח תשמח 'רעים' האהובים. מצטרף למחמאה של מוקיר רבנן מראש צורים (שיחה) 11:43, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- לא חששתי שאני עשיתי משהו רע, חששתי שאתה עשית משהו רע... שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! ח' בטבת ה'תשפ"ו 11:41, 28 בדצמבר 2025 (IST)
- אמסור לעכבר שלי, שייקח אחריות על מעשיו.
שאלה
בסופי הערות שוליים צריך ליהות נקודה, או לא?? עזריאל3 (שיחה) 17:41, 1 בינואר 2026 (IST)
- אני נוהג שלא בד"כ (האמת שאף פעם לא שמתי לב לזה) וכן מקובל אאל"ט, אם כי אני לא חושב שיש נפק"מ גדולה אם כן או לא שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ב בטבת ה'תשפ"ו 17:44, 1 בינואר 2026 (IST)
- הנפק"מ היא גדולה יש צורה וסדר, לאחמ"כ בדקתי איך זה בערכים מויקיפדיה ואין נקודה, נקודה! עזריאל3 (שיחה) 17:47, 1 בינואר 2026 (IST)
עוד שאלה
אם כבר אתה פה אני רואה ערכים רבים (טיוטות ולא טיוטות) שכתוב בהם מלא פרשנויות, לדוגמא הערך על רב מלא פרשנויות על יוון ופרס שהמקור שלהם הוא כתה עת מחקר פרשני של מאן דהו, וזה לא נראה לי מאד אינציקלופדי, איך מתמודדים עם זה? אני לא רוצה להתחיל לרוקן ערכים שלמים עזריאל3 (שיחה) 00:05, 2 בינואר 2026 (IST)
- ר' עזריאל, בסופו של דבר הכל הוא מחקר מקורי של מאן דהו, אבל המכלול אינו מקום למחקר מקורי של העורכים, בשביל זה יש שיתופתא, במכלול לא מפרסמים חידו"ת (ראה מכ:לא), אך אני לא חושב שיש בעיה לכתוב משהו על סמך מקור שלדעתך לא מוסמך, אם אני הייתי כותב במכלול רק דברים שלדעתי אמינים - לא הייתי כותב בקושי. לפי הבנתי אתה אנחנו צריכים לכתוב - והקורא יחליט אם להאמין או לא, ובקיצור: המכלול הוא לא מחברת חידו"ת אלא ספר מראי מקומות, כן נלע"ד, אבל תשאל את מי שיותר מבין בענין. שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 13:31, 2 בינואר 2026 (IST)
- ראה גם מכ:מחקר מקורי שבלי הלקט (שיחה) ט"ו בטבת ה'תשפ"ו 22:24, 3 בינואר 2026 (IST)
כמה תזכורות נוספות לעצמי בענין ר"ח
א. מציאת הביאור הלכה שהר"ם אזיל לשיטת ר"ח. ב. מציאת המקום בו מזכיר את רה"ג. ג. מציאת ספרי הכללים גבי "איכא מ"ד" ברי"ף. ד. איתוק המקור בענין הערוך והרי"ף -אשתמיט ה. ב"ק - מהיכן חסר? ו. אימות מקורות. שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 22:26, 1 בינואר 2026 (IST)
- הרב שיבולי סליחה שאני חופר - ר"ח נגמר בדף ל"ז ע"ב, הוצאת עוז והדר השלימו קצת ממנו בהעתקה מספר ראב"ן וספר הנר ממוני גבך (שיחה) 23:34, 1 בינואר 2026 (IST)
בקשר לחפירה, לא נורא... בישיבות נוהגים לדלג על לא יחפור ולהגיע ישר ל"חזקת"
שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 23:38, 1 בינואר 2026 (IST)
- בעצם הדבר היחיד שחסר לי עכשיו זה למצוא איפה הביאור הלכה כותב בהרמב"ם בד"כ פוסק כר"ח, קראתי את זה בספר "שמואל בדורו", אך עכשיו אינו תחת ידי, אולי יש לך מושג איפה זה? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 23:39, 1 בינואר 2026 (IST)
- אני יודע באמת שהרמב"ם ר' חננאל ור"י מיגש הם מאותו "ביסמדרש" אבל אין לי מקור עכשיו ממוני גבך (שיחה) 23:43, 1 בינואר 2026 (IST)
- לא דיברתי על אותו ביסמדרש, דיברתי על כך שהרמב"ם בד"כ פוסק כר"ח שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 23:44, 1 בינואר 2026 (IST)
- באה"ל סי' תרכו סעיף א ד"ה צריך שישפיל: "והנה כעת זכינו לאורו של רבינו חננאל ושם כתב בפירוש על הא דמשני הגמרא בשחבטן דהיינו שיחתוך הענפים והוא ממש כפירוש הרמב"ם" סי' תרמח סעיף ז ד"ה מיהו "ולפי מה שזכינו עתה לאורו של רבינו חננאל שיצא לאור יראה בהדיא שכל דברי הרי"ף בענינינו לקוחין מדברי הר"ח ובדברי הר"ח כתוב בהדיא ניטלה פטמתו חוטמו של אתרוג ושושנתו וכו' 'והוא ממש כדברי הרה"מ בדעת הרמב"ם (נ.ב. זתומרת ככה למד הרה"מ ברמב"ם) וכן הוא ג"כ כונת הרי"ף בבירור וכמו שכתב הב"י מדעתו הרחבה:" סי' שט"ו סעיף ח' ד"ה טפח "ודברי הר"ן באמת לאו מלתא חדתי הוא שכן הוא בהדיא בדברי רבינו חננאל שיצא זה מקרוב לאור ומתוכו מתבאר היטב כל דברי הרי"ף והרמב"ם שבענין זה שסובבים והולכים כל דבריהם ע"פ שיטתו א"כ הרי"ף לאו יחידאה הוא בזה".
- אגב למה הוא כותב כל הזמן "שיצא זה עתה"? גם בסי' ש"ב סעיף א ד"ה עליה הוא כותב "ובזה אתי שפיר דברי רבינו חננאל [שיצא כעת לאור סביב הש"ס]". ממוני גבך (שיחה) 00:02, 2 בינואר 2026 (IST)
- וואו, תודה רבה! עזרת לי מאוד! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 07:34, 2 בינואר 2026 (IST)
- כי מרנא הח"ח כתב את המשנ"ב שנים ספורות לאחר צאתו לאור של ש"ס וילנא, שם נדפס לראשונה פירוש רבינו חננאל על המסכתות עליהם דיבר שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 13:21, 2 בינואר 2026 (IST)
- א"כ הוא כתב את המשנ"ב באזור שנת תר"מ.
- מעניין שרק וילנא הדפיסו את ר"ח כי צורת הדף המוכרת כבר הייתה לבית יוסף ממוני גבך (שיחה) 13:49, 2 בינואר 2026 (IST)
- צורת הדף בגפ"ת התחילה בש"ס ונציה אאל"ט, אבל כל מה שנוסף מסביב זה מש"ס וילנא שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 13:50, 2 בינואר 2026 (IST)
- אגב, המשנ"ב החל להכתב בשנת תרמ"ד-תרמ"ה (ע"פ הערך) שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 13:53, 2 בינואר 2026 (IST)
- צורת הדף בגפ"ת התחילה בש"ס ונציה אאל"ט, אבל כל מה שנוסף מסביב זה מש"ס וילנא שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 13:50, 2 בינואר 2026 (IST)
- כי מרנא הח"ח כתב את המשנ"ב שנים ספורות לאחר צאתו לאור של ש"ס וילנא, שם נדפס לראשונה פירוש רבינו חננאל על המסכתות עליהם דיבר שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 13:21, 2 בינואר 2026 (IST)
- וואו, תודה רבה! עזרת לי מאוד! שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 07:34, 2 בינואר 2026 (IST)
- אני יודע באמת שהרמב"ם ר' חננאל ור"י מיגש הם מאותו "ביסמדרש" אבל אין לי מקור עכשיו ממוני גבך (שיחה) 23:43, 1 בינואר 2026 (IST)
- בעצם הדבר היחיד שחסר לי עכשיו זה למצוא איפה הביאור הלכה כותב בהרמב"ם בד"כ פוסק כר"ח, קראתי את זה בספר "שמואל בדורו", אך עכשיו אינו תחת ידי, אולי יש לך מושג איפה זה? שבלי הלקט ~ שיחה ~ בואו לעזור! י"ג בטבת ה'תשפ"ו 23:39, 1 בינואר 2026 (IST)
תיקו"ק
מה זה תיקו"ק למען השם? ממוני גבך (שיחה) 21:49, 3 בינואר 2026 (IST)
- תיקון קישור. פשוט לא הצלחתי להבין אם ר' משה הלל בירך עליך המוציא או מזונות, או שהוא א ידע מה לברך אז הוא עשה את זה מהר ובשקט
שבלי הלקט (שיחה) ט"ו בטבת ה'תשפ"ו 21:53, 3 בינואר 2026 (IST)
- טובבבבבב... אתה קיבלת ברכה מר' שמואל?
- אגב לא קשור: כל פעם שרוצים ליצור ערך צריך להיכנס למכ:אשף הערכים? ממוני גבך (שיחה) 21:56, 3 בינואר 2026 (IST)
- א. הוא נפטר כשהייתי בן 6, אולי בחלאקה קיבלתי ברכה.
- ממש לא, אתה מחפש את הערך ואז יש לך אפשרות "ליצור את הערך באתר הוויקי הזה" כלשונו שבלי הלקט (שיחה) ט"ו בטבת ה'תשפ"ו 21:58, 3 בינואר 2026 (IST)
תמונת משתמש
הרב שיבולי, להוסיף לך תמונה שנוצרה מיוחד בשבילך ע"י הרבנית AI?ממוני גבך (שיחה) 02:15, 4 בינואר 2026 (IST)
- בכיף, אם תמצא משהו מתאים לשבלי הלקט, אולי לליש היה אפשר • שבלי הלקט • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשפ"ו 08:48, 4 בינואר 2026 (IST)
- ראה שיבולי הלקט או שיבולי הלקט 2[1], אם אתה רוצה אחר רק תבקש! ממוני גבך (שיחה) 14:18, 4 בינואר 2026 (IST)
אני שבלי בכתיב חסר ע"פ החלטת הקהילה בשיחה:שבלי הלקט/ארכיון שבלי הלקט • שיחה • ט"ו בטבת ה'תשפ"ו • 14:20, 4 בינואר 2026 (IST)
- תתחדש!!! ממוני גבך (שיחה) 14:21, 4 בינואר 2026 (IST)
- ראה שיבולי הלקט או שיבולי הלקט 2[1], אם אתה רוצה אחר רק תבקש! ממוני גבך (שיחה) 14:18, 4 בינואר 2026 (IST)
בקשר לעריכה זו, שחזרתי את כל העריכות על אף שייתכן שחלק מהן טובות, משום ששברת את הקישור. נא לא לערוך תבניות בלי שברור לך מה התוצאה, במיוחד בשימוש בכלים אוטומטיים כמו החלפה של טקסט. מוטי ~ שיחה • ט"ו בטבת ה'תשפ"ו • 12:43, 4 בינואר 2026 (IST)
- ↑ לפי הדף משתמש שלך אתה לא שיבולי, אז מה כן?!
פרמטרים
בקשר לעריכה זו ודומיה, יש איזה סיבה שהמילה מפריעה לך? בגדול זה עריכות די מיותרות שמוסרות בכל מקרה בעדכון. איכא דאמרי (שיחה) 00:23, 5 בינואר 2026 (IST)
- אהה, לא ידעתי (אם כי השאלה מתי יעדכנו) שבלי הלקט • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשפ"ו • 08:21, 5 בינואר 2026 (IST)
- גם אם לא יעודכנו, כמה שידוע לי זה לא מפריע לדבר, זה מופיע רק בקוד מקור. איכא דאמרי (שיחה) 08:48, 5 בינואר 2026 (IST)
שאלה לגבי מחיקת הערך „שינקין 40”
משתתפים נכבדים,
אבקש להסביר לפי אילו קריטריונים נמחק הערך שיצרתי על ערוץ שינקין 40. אודה לכם על הבהרות בנושא, שכן אני חדש כאן. בן נאום (שיחה) 17:24, 6 בינואר 2026 (IST)
- @בן נאום, הסבירו לך בדף שיחתך. הערך יובא מוויקיפדיה ללא הרשאה. לא כל אחד יכול לייבא ערכים מוויקיפדיה, אלא מכלולאים שהם "מייבאים". למאי נ"מ • שיחה • י"ז בטבת ה'תשפ"ו 18:55, 6 בינואר 2026 (IST)
כוכב מיזם חכמי ישראל!
| כוכב מיזם חכמי ישראל | |
| שאפו על הערך פירוש רבינו חננאל, מאד יפה. שמש מרפא (שיחה) 22:40, 8 בינואר 2026 (IST) |
וכן תודה על הערך חידושי הרמב"ן שעזר לי מאוד ללמוד את הסגנון! שבלי הלקט • שיחה • י"ח בטבת ה'תשפ"ו 07:34 (IDT)
בקשת הסבר
בקשר לעריכה זו, מה הסיבה להחלפת התבנית?, ועל הדרך, למה הסרת את התוספת של "ראו גם"? גאון הירדן (שיחה) 21:53, 10 בינואר 2026 (IST)
- א. כי כך מקובל, אבל לא היה ענין, צודק. ב. כי הערך לא קיים. שבלי הלקט • שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו 21:56, 10 בינואר 2026 (IST)
- מה הכוונה כך מקובל? אפשר לראות דוגמא לזה? גאון הירדן (שיחה) 21:59, 10 בינואר 2026 (IST)
- כמדומני שבתבנית זו משתמשים בד"כ, אבל אין ענין לשנות והעריכה היתה מיותרת, לרצותך ביטלתי את עריכתי שבלי הלקט • שיחה • כ"ב בטבת ה'תשפ"ו 22:01, 10 בינואר 2026 (IST)
- מה הכוונה כך מקובל? אפשר לראות דוגמא לזה? גאון הירדן (שיחה) 21:59, 10 בינואר 2026 (IST)
תודה רבה

שמתי לב לתרומתך הרבה למכלול, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
דולה ומשקה • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 13:26, 13 בינואר 2026 (IST)
על התודה שבלי הלקט • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו 14:12, 13 בינואר 2026 (IST)
המרת הערות שוליים
ראיתי שאתה משתמש בהמרת הערות שוליים נסיתי להיכנס למשתמש:איסתרק/המרת הערות.js, ולא הבנתי כלום, אולי תסביר לי דולה ומשקה • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו • 13:27, 13 בינואר 2026 (IST)
- אתה שם בדף הסרקיפטים שלך
importScript("משתמש:איסתרק/המרת הערות.js");
- ואז יש לך אפשרות "המרת הערות" בתחתית סרגל הצד, לי זה עובד רק לפעמים, לא ידוע למה שבלי הלקט • שיחה • כ"ד בטבת ה'תשפ"ו 14:19, 13 בינואר 2026 (IST)