שיחה:הרב שלמה לייב רוקח/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

א בוחער (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

השבוע מתחיל רק מעכשיו כיון שלא הוצבה תבנית חשיבות כנדרש.

ספרא (שיחהתרומות)

דומני שבערכי רבנים לא צריך תבנית חשיבות לפי המדיניות, יתקן אותי דויד אם אני טועה.

מקוה (שיחהתרומות)

יש להציב את התבנית בדף השיחה.

יהלום (שיחהתרומות)

הערך דרוש הרחבה, אבל בהחלט, יש לו חשיבות.

א בוחער (שיחהתרומות)

והיא? חשיבות זה אם הוא עומד בקריטריונים או לא והוא לא עומד בקרטריונים

קובנא (שיחהתרומות)

כמה מקומות יש בבית כנסת ירוסלב בברכפלד?

א בוחער (שיחהתרומות)

בטוח לא מאתיים

קובנא (שיחהתרומות)

אם כך ע"פ הכללים אין לו חשיבות, אם כי יתכן שהעובדה שהוא דיין והאדמו"ר החסידי היחיד במודיעין עילית (לא כולל חפציבה וגרין פארק) מקנה לו חשיבות.

א בוחער (שיחהתרומות)

אפי' טיש בפורים הוא לא עשה אלא היה אצל המחנובקער ..

זה התווית שיש עליו בגי די אן א. לא נראה לי שיש לו בימה"ד ב. הוא לא האדמו"ר היחיד במודיעין עילית יש את האדמו"ר מאונגווער ג. גם הוא לא מפורסם, לפי הקרטריונים של האדמו"רים אין לו חשיבות.

קובנא (שיחהתרומות)

א. יש לו בית מדרש בברכפלד ליד הקלויז של ברסלב. ב. לכן כתבתי חוץ מגרין פארק וחפציבה... ג. יתכן שהוא יוצא מן הכלל, יש דברים כאלו.

א בוחער (שיחהתרומות)

במה הוא יוצא מן הכלל משאר האדמו"רים? הוא מוכר?

קובנא (שיחהתרומות)

"העובדה שהוא דיין והאדמו"ר החסידי היחיד במודיעין עילית"

ספרא (שיחהתרומות)

"לכן כתבתי חוץ מגרין פארק וחפציבה..." ציטוט מאיפשהו....

א בוחער (שיחהתרומות)

במבחן הגוגל הוא לא עובר רק 7 דפים וחלק לא מדבר עליו בכלל

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

לדעתי הוא מספיק מפורסם ויש חשיבות.

איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

בעד להשאיר את הערך

וכמובן בעד להרחיבו

מקוה (שיחהתרומות)

יצמח פורקניה ואיכא מאן דאמר. בהבהרת חשיבות אין משמעות לכך שמאן דהוא סבור שיש להשאיר את הערך. יש להבהיר מה החשיבות האנציקלופדית של הערך. במקרה דנן יש להבהיר איך בעל הערך עונה על הכללים שנקבעו במועצת לאחרונה. ומופיעים בהמכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים תחת הפסקה אדמו"רים.

מהללאל (שיחהתרומות)

מעניין, כשחוקקנו את הכללים לא סיפרו לנו שלא יהיה אפשר להעביר חשיבות מחוץ לכללים. וכדבריו של מרדכי עציון :"הכללים נועדו לקולא ולא לחומרא."

מתייג את דויד שיאלפנו בינה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מהללאל, אבהיר.

ודאי שאפשר לנמק חשיבות מחוץ לקריטריונים, אך צריך נימוק משמעותי למה זה שונה מהקריטריונים.

לכן כשבז"ה כותב בעד השארת הערך זה לא נחשב לנימוק.

מהללאל (שיחהתרומות)

אוקיי. אבל אם הוא מסביר משהו אין לך שום זכות לשלול את ההסבר שלו כי הוא לא נראה לך.

וכמובן שבשום מקום לא נאמר שצריך נימוק משמעותי. זה חידוש שאנחנו שומעים עכשיו.

ספרא (שיחהתרומות)

אפשר - בסעיף פרסום. אבל צריך להבהיר זאת. וכשכתוב שצריך נימוק חשיבות הכוונה שצריך נימוק. לא אמירה.

קובנא (שיחהתרומות)

זה שהוא דיין בבי"ד פרטי מוכר זה לא מספיק חשיבות?

ספרא (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

ומהו "השכל הישר"?

שתבוא ותנמק למה זה יש פה יוצא מן הכלל.

הצהרה חגיגית שאתה "בעד" לא תעזור כאן, כי הרי ידוע ומפורסם שיש פה כאלה שהם בעד חזק מאוד ליצור ערכים על רחוב מגוריהם.

מהללאל (שיחהתרומות)

ראה רחובות תל אביב-יפו.

בגלל שיש כאלה שהדעה שלהם לא נראית לך אתה לא יכול לדרוס את דעתם, גם אם אתה משוכנע אחרת.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אני לא דורס את דעתם, אלא שדעתם לא מספיקה. יש בכל זאת איזשהו דף בשם המכלול:חשיבות אנציקלופדית. רק להזכיר, שהמדיניות לערכי אדמו"רים למשל התקבלה ברוב של 12-4 כמדומני.

מהללאל (שיחהתרומות)

דף שמונחת בראשו תבנית שצוטטה לפני רגע. וכתוב בו מפורש שניתן לחרוג ממנו.

לומר שאין פה הבהרה זה לדרוס את דעתם בבוטות. הם אומרים שהם מבהירים, אם אתה מחליט עבורי מה אני חושב - אתה כופה עלי את דעתך. שלא ברשותי.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אם אין פה הבהרה, אני אומר שאין פה הבהרה, גם אם אתה אומר שיש פה הבהרה. בדיוק כמו שאם אתה אומר שאתה נפוליאון בונפרטה אומר לך בנימוס שאתה טועה, גם אם אתה ממש ממש משוכנע שאתה צודק.

"יש לכל אחד זכות לדעה משלו, אבל לא זכות לעובדות משלו."

מהללאל (שיחהתרומות)

לומר מה חשוב ומה לא, ובודאי מה הבהרה ומה לא - זו אינה עובדה, זו פרשנות.

ואני מתפלא שאנציקלופד ותיק ומוערך כמוך לא מבחין בהבדל...

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

אבלחשוב יכול להיות לכל אחרת וזה לא עובדות יצוקות

קובנא (שיחהתרומות)

הבי"ד של הרב קסלר אין לו השפעה לפחות כמו בד"צ מחזיקי הדת?

אברהם משה (שיחהתרומות)

החשיבות של בד"ץ מחזיקי הדת אינו כ"כ משום ההשפעה שיש לו, אלא משום ההיסטוריה שיש לו כשהקימו כידוע, אבל בהחלט למחזיקי הדת אין השפעה חזק להכלל.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

חברי הבי"ד קובעים את הליכותיהם של אלפי החסידים, הלא כן?

אברהם משה (שיחהתרומות)

הם לא קובעים, מי שקובע זה אדמו"ר מבעלזא, הם בעיקרון על כשרות, דיני תורה וכדו', כמובן שאם יש איזשהו פירצה הם יקראו לתקן את זה, אבל מי שקובע את כל ההליכותיהם של החסידים זה האדמו"ר.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

ואת מי האדמו"ר שואל?

עד כמה שידוע לי ברוב החסידויות יש לאדמו"ר איו סמכות תורנית איתה הוא מתייעץ.

אברהם משה (שיחהתרומות)

עד כמה שידוע לי אדמו"ר מבעלזא לא מתייעץ עם הביד"ץ, עובדה! יצא כמה מכתבים של הבי"ד להיזהר בכללי הבריות בו בזמן שאדמו"ר מבעלזא אמר בשטייעדיגע תורה שצריכים לנהוג כמו שנהגו עד עכשיו, וכידוע שהאדמו"ר לא מקפיד על כללי הבריות וכך גם כל החסידים.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אז אכן יש לשקול להסיר את חברי בד"ץ מחזיקי הדת. כיון שהכנסתם היתה מתוך הנחה שהם קובעים את צורת החיים של החסידים.

אברהם משה (שיחהתרומות)

וואו..... אתה מאיים....

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אשאל אותך בתור חסיד בעלז, האם חברי הבד"ץ יש להם מעמד מיוחד בחסידות? או שהם כמו כל מו"ץ.

אברהם משה (שיחהתרומות)

עוד הפעם, בטח שיש להם מעמד מיוחד מאוד בהחסידות, קודם כל זה הבית דין של החסידות וכשפלוני רוצה לקרוא אלמוני לבי"ד הוא מגיע לשם, שנית יש לבי"ד גוף כשרות מאוד חזק, שלישית, כשבי"ד רואה שיש פירצה אז הוא קורא להחסידים לתקן את הפירצה, אבל מי שמשפיע על החיים האישיים של החסידים זה האדמו"ר!!!!

ברור?.....

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

ממש לא.

אני הייתי שותף בגיבוש הקריטריונים, והסיבה שהחליטו להכניס את בי"ד מחזיקי הדת לרשימת בתי הדין שחבריהם זכאים אוטומטית, היה בגלל שכך טענו החברים שיש להם השפעה על כלל חסידי בעלזא. אם אתה חולק, אז יש מקום לשקול מחדש.

מתייג את חסיד בעלזא

אברהם משה (שיחהתרומות)

מה זה רשימת בתי דינים שחבריהם זכאים אוטומטית?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

יש בתי דין שחבריהם זכאים אוטומטית לערך, כגון בית הדין הרבני הגדול בית דין צדק בני ברק וכדומה.

בשביל שבית דין יזכה את כל חביריו בערך, צריך שהבית דין יהיה חשוב ומפורסם עד כדי כך שכל מי שחבר בו ודאי מפורסם בצורה חריגה, או לחילופין בית דין שמשפיע על חייהם של אנשים רבים כל כך, עד שאפילו אם הדיינים בו לא כ"כ מוכרים, אבל הם משפיעים על חייהם של אלפים, ולכן זכאים.

אנחנו חשבנו שהבי"ד של בעלז משפיע על חייהם של אלפים, ולכן החברים בו יש להם חשיבות אנציקלופדית.

אם אכן האדמו"ר מקבל את כל החלטותיו לבד, והבי"ד זה רק למקרים של ויכוחים בדיני ממונות, אז אין סיבה שהוא ישאר שם.

ספרא (שיחהתרומות)

לא מה שאני יודע.

הרעיון של בד"ץ מחזיקי הדת הוא בעיקר מכיון שהוא משפיע ישיר על כל חסידי בעלז, בדרגה שוות ערך לבן האדמו"ר. הבי"ד של הרב קסלר אינו משפיע ברמה כזו על תושבי קרית ספר. ספק אם הרב קסלר עצמו משפיע ברמה הזו.

קובנא (שיחהתרומות)

נראה לי שהבי"ד של הרב קסלר יש לו יותר השפעה, נראה לי שהוא גם הבי"ד היחיד בכל מו"ע.

סענדער (שיחהתרומות)

כל אדמו"ר זכאי לערך, אלא אם כן הוא פייק-אדמו"ר.

דויד (שיחהתרומות)

לא צריך להוכיח פרסום, מספיקה טענה סבירה שהוא דיין בבית דין בעל השפעה (לטענת המכלולאי בעל זכות ההצבעה) , גם הטענה "האדמו"ר החסידי היחיד במודיעין עילית (לא כולל חפציבה וגרין פארק)" היא מספיקה בשביל טענת חשיבות.

בכלל, אני מציע (כמובן שלא חייבים לקבל את עמדתי) שבערכים על רבנים, להקל מעט בדיוני החשיבות, יש פה כבר לא מעט מכלולאים שדעתם שהוא עובר את מבחן החשיבות - זה לא ערך על זמר.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

מסכים אם דויד

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מסכים עם דויד שכל נימוק חשיבות אמיתי של בז"ה זה מספיק כדי לעבוק מבחן חשיבות.

אבל בשונה מדעתו אני סבור שיש להחמיר בערכי אישים חיים כי אם לא המכלול יהפוך לפלטפורמה לקידום רבנים.

דויד (שיחהתרומות)

אני מסכים על ערכי אישים שאינם רבנים, ברבנים אני פחות מחמיר. ובכל מקרה אני רק אומר שזה לא התפקיד שלי בתור מפעיל להכריע מה נימוק לגיטימי או לא, אלא אם כן הוא ממש ממש לא אנציקלופדי בעליל. אם רוצים להכריע בזה יש הצבעה. הדיון רק אמור למצות את הבסיס להבנה מהי החשיבות ולפי זה להחליט אם ללכת להצבעה.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

מה שייך קידום ?

בסך הכל יהיה ערך על עוד רב כמו שיש על כל זמר/שחקן/תכנית טלוויזיה וכו

מקוה (שיחהתרומות)

גם זמר/שחקן/תכנית טלויזיה אמור לעמוד בקריטריונים כלשהם. בדיוק לשם כך נוהלו דיונים ארוכים שרוב המתדיינים פה היו שותפים שם. לא ברור לי מה הניסיון להתכחש להם.

איציק 1 (שיחהתרומות)

האדמור מירוסלב איננו אדמור כי עם בתואר, הוא אינו עורך טישים והוא אינו נוהג כאדמור, דיין בב"ד של הרב קסלר הוא תפקיד יחידני נטול כל השפעה.

ספרא (שיחהתרומות)

אתה מעקר את הקריטריונים מתוכנם. גם בנוגע להיותו דיין וגם בנוגע להיותו אדמו"ר.

אם רוצים להוסיף בתי דין משפיעים יש צורך לחוקק זאת, כפי שחוקקו את הראשונים.

אם רוצים להוסיף שאדמו"רים יחידים בשכונה מסויימת - זכאים לערך - יש צורך לחוקק זאת.

כרגע זה לא נימוק חשיבות...

בשונה מטענת פרסום מנומקת - באם תהיה.

קובנא (שיחהתרומות)

חוקקו איזה בתי דין משפיעים ואיזה לא?

ספרא (שיחהתרומות)

כן. הרשימה הזו הייתה בתוך הדיון וההצבעה.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

זה שהרשימה הייתה זה לא אומר שרק הם חשובים אלו היו דוגמאות בלבד

דויד (שיחהתרומות)

ליתר דיוק, דיברנו על רשימה של בתי דין שהדיינים בהם כולם נכנסים אוטומטית בלי דיון, בשאר בתי הדין זה תלוי בנסיבות.

ספרא (שיחהתרומות)

נכון. כאן משתמשים בנימוק שהוא דיין, ללא הסבר הנסיבות.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

אומרים שזה ביד מפורסם

ספרא (שיחהתרומות)

ההגדרה של בית דין אמורה להיות השפעה רחבה, לא פרסום.

קובנא (שיחהתרומות)

ואני חושב שבהחלט יש לו השפעה רחבה לפחות כמו מחזיקי הדת אם לא יותר.

דויד (שיחהתרומות)

ממש לא, תקרא את דיוני החשיבות שוב. אמרנו בפירוש שאנו מחוקקים רק את המקרים שאין בהם שום ספקות, בכל הספקות השארנו פתוח לדיוני חשיבות. אתה פשוט טועה.

מה שכן יוצא מדיוני החשיבות היא שאי אפשר להגיד "הוא אדמו"ר" "הוא דיין" - כי על זה דיברנו בפירוש. אבל דיין בבית דין בעל השפעה אי אפשר לקבוע בקריטריוני החשיבות - זה מקרה קצה שתלוי בהרבה פרמטרים - ובשביל זה יש דיוני חשיבות.

למותר לציין שזה בדיוק כך גם בויקיפדיה, ולדעתי זה ברור מאד גם מדיוני החשיבות שניהלנו.

ספרא (שיחהתרומות)

אמרנו בפירוש שחשיבות נובעת משני פרמטרים, או חשיבות מעצם התפקיד, או פרסום.

הבהרנו שהקריטריונים נועדו להבהיר איזה תפקיד מזכה בערך גם ללא פרסום. מי שלא עומד בקריטריונים אלו - לא זכאי לערך ללא פרסום.

זה שהשארנו מקום לדיון חשיבות, ואנו תמיד משאירים, לא אומר שכל נימוק שולי נחשב למנמק חשיבות.

נימוק שאינו פרסום אמור להבהיר מדוע הוא שונה וחריג מהקריטריונים שנחקקו.

דויד (שיחהתרומות)

הנימוק לא אמור לשכנע אותך, לדעתי זה ממש לא נימוק שולי.

ספרא (שיחהתרומות)

שאבין, לדעתך הוא מבהיר מדוע הוא שונה וחריג מהקריטריונים שנחקקו, או שלדעתך לא צריך נימוק כזה?

דויד (שיחהתרומות)

אם אין בנימוק שום דבר שונה ממה שכתוב בקריטריונים, לדוג' הוא ראש ישיבה קטנה של 50 בחורים - זה ודאי לא מספיק, כי בדיוק את זה כתבנו שזה לא מספיק. וכן אדמו"ר עם ביכנ"ס אחד ו-40 חסידים.

אבל אם הוא מסביר משהו שלא דובר עליו בפירוש בקריטריונים - כמו כאן - זה בדיוק נימוק חשיבות. כמובן שצריך שיהיה הסבר אנציקלופדי סביר - אבל זה רך נמוך. לדוג' בשיחה:יהיה לרצון (שיר) הנימוק לא היה אנציקלופדי, והמנמק גם לא ענה לשום שלאלה - לכן זה לא נימוק מספק - אבל נימוק עם הגיון זה מספיק.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

דויד גם אני חושב שביהיו לרצון (שיר) אין נימוק אמיתי, והתפלאתי שכתבת שם שהובעה חשיבות, ואישרת את הערך.

דויד (שיחהתרומות)

סליחה, כתבתי מהזכרון, שם כתוב בפירוש שהקליפ התפרסם מאד וגרף הרבה צפיות בצורה יוצאת דופן (לפרוטוקול - לא הייתי מצביע בעד בהצבעת מחיקה). דיברתי על ערך אחר - מהללאל אתה זוכר איה ערך?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

דויד הדברים שאתה מציין נכתבו שם ע"י יוצר הערך, לתשומת ליבך. מלבדו איש לא נימק חשיבות ברורה לענ"ד.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

בדיוק. שזה לא היה נימוק אנציקלופדי מספק מבחינתי, אבל זה באמת מקרים יוצאי דופן. כי אני בתור מפעיל לא אמור להכריע דיונים, בשביל הכרעה יש הצבעות או הסכמות.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לדעתי אין צורך בנימוק כזה. אני בעד שיעבירו במועצת שכן צריך, אבל כרגע לא נקבע שהקריטריונים יגברו על הכללים הנוכחיים של דיון חשיבות, והכללים הנוכחיים הם שאם בז"ה מנמק חשיבות לדעתו זה מספיק.

כמובן שנימוק לא אומר להצהיר "אני בעד" או לכתוב חצי משפט ש"הוא רב חשוב".

אבל אם מישהו טוען שלדעתי פלוני מפורסם מאד, זה מספיק לשרוד דיון חשיבות ויש להעביר להצבעה.

ספרא (שיחהתרומות)

רק תסבירו במה שונה משפט "הוא רב חשוב" מ"הוא רב מפורסם"?

אתם רואים הבדל?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

רב חשוב זה לא סיבה לאנציקלופדיות, ואנו לא שופטים מי חשוב ומי לא.

פרסום זה כן עילה לאנציקלופדיות.

כמובן שאם מישהו מנמק שפלוני מפורסם, ושואלים מדוע, עליו להסביר מדוע לדעתו נשוא הערך מפורסם.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

לא אני לא חושב שאתה צודק במה שהחליטו שם

א בוחער (שיחהתרומות)

לא מספיק שהבי"ד מפורסם, אלא צריך שהרב יהיה מפורסם...

דויד (שיחהתרומות)

לסיכום ההבהרה: בדף המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים כתוב בפירוש "אם מסיבה כלשהי מדובר באישיות רבנית או חרדית בולטת, מסיבה שאינה מצוינת בקריטריונים. במקרים אלו הדבר תלוי בשיקול דעת המכלולאים, ועלול להיבחן בדיון חשיבות". ומי שאמור לסכם דיון חשיבות הם המפעילים. לנו אין כח של רוב ושל הצבעה, לכן נדרשת זהירות רבה בהכרעתנו ואנחנו רק אמורים לוודא שהנימוק הוא לא ממש לא נימוק אנציקלופדי. כל הכרעה מעבר לזה צריכה להיות בהצבעה והכרעה של הרוב (לפרוטוקול, לא השתכנעתי עדיין להצביע בעד בהצבעה שכזו אם תהיה).

מה שכן אפשר זה להמשיך לבקש פרטים מהמכלולאים שנימקו, כמו "שיסביר למה לדעתו זה בעל השפעה, על מי זה משפיע, במה זה מתבטא". באם ניכר מאד להרבה מכלולאים שאין שום חשיבות - אפשר גם להכנס להצבעת מחיקה.

מקוה (שיחהתרומות)

אוסיף להבהרתו של דויד.

טענה שמישהו זכאי "בגלל שהוא אדמו"ר" למרות שהוא לא עומד בשני הקריטריונים שנקבעו לשם כך (100 משפחות או 200 מקומות ישיבה בבית הכנסת), איננו נימוק חשיבות. בגלל שהיא סותרת את המדיניות שהתקבלה במועצת, ונכנסה להמכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים/רבנים.

טענה שמישהו זכאי "בגלל שהוא דיין" למרות שבית הדין שבו הוא דיין אינו בעל השפעה על ציבור רחב (מתוך התנאים שנקבעו לעניין דיינים) אינו קביל כנ"ל.

יש להוסיף נקודה נוספת, דובר במפורש במהלך הדיונים שקדמו להצבעה. שבית דין לענייני ממונות שהשפעתו אזורית בלבד, איננו מזכה את דייניו בערך. בפועל הדבר לא נקבע בפירוש בקריטריונים, מאחר והוחלט להכניס רשימת בתי דין. תוך ציון העובדה שיהיה ניתן בעתיד לקבוע בדיון, על בית דין ספיציפי האם הוא עומד בקריטריונים של השפעה רחבה.

לסיכום. בנדון ערך זה.

מבהירי החשיבות טוענים שהוא "אדמור יחיד בעיר" אכן זהו קריטריון שלא התקבל לאדמורים. אא"כ אכן הם יטענו (אני מקוה שיהיה להם מספיק יושרה לא לאמץ את ההצעה שלי רק כי גיליתי להם את האפשרות) שמכיון שהוא אדמור יחיד בעיר יש לו "השפעה נרחבת" על שאר החסידים בעיר, למרות שאין הם חסידיו.

מבהירי החשיבות טוענים להיותו דיין בבית הדין של מודיעין עילית. (יש על כך דרישת מקור שהנחתי, עמלתי למצוא מקור לכך ובינתיים ללא הצלחה) בנקודה זו לפי דעתי מן הראוי לצאת להצבעה עצמאית ונפרדת בשאלה האם בית הדין המדובר נחשב בית דין בעל "השפעה נרחבת". לאחר ששאלה זו תוכרע נוכל לחזור להכריע את גורל הערך באם הוא אכן תלוי בהבהרת החשיבות של היותו דיין.

נשארת גם הטענה שמדובר ב"אישיות רבנית בולטת" כפי שציטט דויד מתוך הכללים. לפי דעתי לא ניתן אם מישהו כותב שמדובר באישיות רבנית בולטת בלי להסביר למה, זאת איננה הבהרת חשיבות. אין זה "נימוק". בעצם הנחת תבנחת החשיבות אנו שואלים האם אכן מדובר באישיות רבנית בולטת. הבהרת החשיבות אמורה לענות על השאלה הזאת. וכל זמן שהיא איננה עונה, הרי שחשיבות הערך איננה "מנומקת".

בתקוה שהייתי מובן מספיק.

מתייג את משתתפי הויכוח. קובנא קודם תחשוב מהללאל א בוחער סענדער ספרא מרדכי עציון שמש מרפא יאחנע יצמח פורקניה איכא מאן דאמר. בתקוה שלא שכחתי אף אחד.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

בתי הדין זה לדוגמא בעלמא ואם טוענים שהביד חשוב זה נקרא שהובאה חשיבות לפי הכללים

דויד (שיחהתרומות)

אני מסכים עם מקוה, גם הטיעון של אדמור יחידי בעיר תקף רק אם הכוונה שזה נותן לו השפעה נרחבת בעיר, וכדאי שמי שטען זאת יביע דעתו.

וגם דיין בבית דין זה בתנאי שבאמת יש לבית הדין השפעה - ואם תהיה על זה הצבעה - זה הכי טוב.

וגם מה שציטטתי "אישיות רבנית בולטת" הכוונה לשתי הטענות הקודמות - אא"כ תהיה עוד טענה.

קובנא (שיחהתרומות)

ברור שאדמו"ר יחיד זה חשיבות, למי הולכים הבחורי ישיבה הליטאים לטיש פירות? ועוד כל מיני דוגמאות, אני חושב שאין יהודי בק"ס ובברכפלד שלא שמע עליו.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

קובנא האם אתה חולק על כך שיש בק"ס עוד אדמו"ר?

קובנא (שיחהתרומות)

יש את האדמו"ר מאונווגאר שהוא בגרין פארק, כתבתי לעיל אדמו"ר יחיד חוץ מגרין פארק וחפציבה. ובהתחשב בעובדה שגרין פארק זו שכונה די מבודדת מה גם שבמשך כמה שנים טובות האדמו"ר מירוסלב היה היחיד אני חושב שזה מעניק חשיבות מסויימת.

א בוחער (שיחהתרומות)

אם הוא אדמו"ר יחיד זה אומר שיש לו 1000 איש בטיש?...

קובנא (שיחהתרומות)

צריך אלף איש בטיש בשביל חשיבות במכלול? לא זכור לי...

א בוחער (שיחהתרומות)

הכוונה היא מה זה עוזר אם מגיעים אליו 10 בחורים בליל שבת לטיש שלא קיים...

קובנא (שיחהתרומות)

כלומר לדעתך אדמו"ר יחיד בעיר שלמה זה לא חשיבות, זכותך לחשוב כך. לדעתי זו כן חשיבות, לדוגמה כשהקופה העירונית רצתה לפרסם אדמו"ר חסידי שיתפלל על התורמים הופיעה תמונה שלו במודעות, ויש לזה כל מיני דוגמאות לחשיבות שזה מעניק לו אוטומטית במודיעין עילית.

א בוחער (שיחהתרומות)

אז גם האדמו"ר ממלטה זכאי?

קובנא (שיחהתרומות)

יש דבר כזה? מלבד זאת אני מקוה שאתה מבין לבד את ההבדל בין מודיעין עילית למלטה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

רבותיי לדעתי כבר נומקה חשיבות לדעת התומכים, וכבר נפתחה הצבעה, כך שחבל להמשיך את הויכוח כאן.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

אדמור יחידי לא התקבל כי זה לא שכיח ואף אחד לא הזכיר את זה שם בדיונים כך שזה כן נקרא חשיבות וזה לא סותר את המדיניות

מקוה (שיחהתרומות)

זה ממש לא נכון. אם אתה חושב כך אתה מוזמן לפתוח דיון מדיניות ולאמץ את הכלל. עד אז אין כזה קריטריון.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

זה ממש לא נכון. אם אתה חושב כך אתה מוזמן לפתוח דיון מדיניות ולאמץ את הכלל. עד אז יש כזה קריטריון.

דויד (שיחהתרומות)

התלבטתי אם לענות לתגובה כזו ירודה, ובכל זאת - תקרא שוב את מה שמקוה כתב, זאת יכולה להיות טענה רק אם הכוונה שזה נותן לו השפעה רחבה, לא טענה בפני עצמה.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

למה לא????????????.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

כבר כתבתי למטה שהוא לא אדמו"ר יחידי, אז אפשר לעצור את הויכוח.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)

וכבר הגיבו לך שם

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

הגיבו על משהו אחר, לא על זה.

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

אני עניתי לך שמה:

"עיין במה שכתב קובנא לעיל."

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

הוא חולק על זה שיש עוד אדמו"ר?

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

הוא טוען שכשהוא כותב מודיעין עילית הוא מייחס לברכפלד וקרית ספר והאדמו"ר מאונגוואר נמצא בגרין פארק.

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

ראשית, גם אם אין שום הבהרת חשיבות, ונשוא הערך אינו עומד בקריטריונים, באם יש רוב מבין בעלי זכות ההצבעה התומכים בהשארת הערך, מכיון שלדעתם נושא הערך חשוב ומפורסם, יש להשאירו, וכפי שהובהר בפירוש שהקריטריונים הינם רק לקולא ולא לחומרא. אגב ישנה גם הבהרת חשיבות, היות והנ"ל הינו אדמו"ר יחיד, שגם אם אין כזה קריטריון לקולא, אז זה יכול להוות עילה להצבעת חשיבות. חוץ מעצם זה שמדובר באדמו"ר שהוא גם דיין בבית דין דבר נדיר לכשעצמו. ובכל מקרה אני בעד חזק להקל הרבה יותר בקריטריונים של אדמו"רים, אבל לא פה המקום.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אנשים כאן ממציאים כל מיני כללים חדשים.

יש בהמכלול דפי מדיניות מאד ברורים, ואני ממליץ לעיין בהם היטב. בפרט בהמכלול:מדיניות המחיקה.

אם יש דיון חשיבות ולא מנמקים חשיבות, אזי אף אם כל בעלי שכות ההצבעה יכתבו שהם בעד הערך, זה לא מועיל.

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

נימוק החשיבות הוא = מדובר באדמו"ר. נקודה.

הקריטריונים לגבי האדמו"רים הם רק לקולא, כך הובהר לנו שוב ושוב לפני שהצבענו.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

שים לב לסתירה שבדבריך....

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

לא שמתי לב, אולי תאיר את עיני.

דויד (שיחהתרומות)

יצמח תקרא את הכללים שוב. כרגע זה רק דיון חשיבות, זאת לא הצבעה, ופה צריך הבהרת חשיבות מנומקת, אם אין כזו - הצבעה לא תעזור.

הטענה שהוא שילוב של אדמו"ר ודיין היא טענה חדשה ומעניינת - נראה מה יגיבו על כך החברים, בכל מקרה זה צריך להיות כתוב בערך שזה דבר מיוחד.

מקוה (שיחהתרומות)

בויקי טענו שמדובר ברב החסידי של מודיעין עילית. האם למישהו יש מידע על כך? האם זה נכון? האם זה רשמי בצורה כלשהיא?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

האם יש למישהו מידע שהוא אכן דיין? מישהו יודע כמה חסידים יש לו אם בכלל? האם יש לו בית מדרש עצמאי? לא כתוב בערך שום דבר, וזה לבד עילה למחיקה.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

לכל הטוענים שהוא אדמו"ר יחיד בעיר, מחיפוש בספר טלפונים עולה שיש במודיעין עלית גם אדמו"ר מאונגוואר עם בית מדרש. אז הוא לא היחיד. וכן אין שום תוצאה שמלמדת על כך שהוא דיין, אז אם לא יביאו לזה מקור, זה לא יוכל להוות עילת חשיבות, ואני גם עומד למחוק את זה מהערך.

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

עיין במה שכתב קובנא לעיל.

קודם תחשוב (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

זה תגובה על משהו אחר. כי שאלתי אם יש לו בית כנסת. אף אחד לא חולק על זה שיש עוד אדמו"ר במו"ע.

קובנא (שיחהתרומות)

כתבתי לעיל שיש לו בית כנסת + קומת שטיבלאך + מקוה ומקוה כלים. מספיק?

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אני משער שאתה כותב את זה מידיעה, אז אני מציע שתוסיף את המידע לערך.

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

אגב מרדכי האם השתנה משהו לחומרא מאז שפורסמו הקריטריונים.

אם כן לדעתי יש לפתוח מחדש את ההצבעה, ולהודיע שההצבעה הינה גם לחומרא.

חזרתם שוב ושוב במשך כל הדיון על כך שהקריטריונים הינם אך ורק לקולא.

יכול להיות שרבים מהבז"ה היו משנים את דעתם אם היו יודעים שהקריטריונים הינם גם לחומרא.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

קריטריונים לחומרא הוי אומר שמי שלא עומד בקריטריונים לא זכאי לערך, ונמחק אוטומטית.

קריטריונים לקולא הוי אומר, שמי שעומד בקריטריונים זכאי תמיד ואי אפשר לפתוח דיון מחיקה, ואילו מי שלא עומד בקריטריונים המצב נשאר כמו שהיה עד היום, שהברירת מחדל זה שנשאר, אבל אפשר לפתוח דיון חשיבות כמו על כל ערך אחר במכלול.

האם חשבת משהו אחר?

יצמח פורקניה (שיחהתרומות)

זה מה שחשבתי, אבל טען פה מי שטען, שבאם הוא אינו עומד בקריטריונים, ניתן למוחקו גם ללא הצבעה, אלא אם כן ישנו נימוק חשיבות, אבל אם זה כמו שהצגת, אין שום בעיה הכל בסדר.

דויד (שיחהתרומות)

נימוק חשיבות צריך להיות נימוק. רק אדמו"ר זה לא נימוק חשיבות, כי לגבי אדמו"ר יש קריטריונים איזה מעניק חשיבות ואיזה לא.

קובנא (שיחהתרומות)

לכל המתווכחים, כדאי שתקראו את כאן את הדף "אודות הקמפיין".

סענדער (שיחהתרומות)

טוב.

מתברר כי איני בקי בנימוקי החשיבות הנכבדים במכלול.

שימו לב רק לעובדה כי הרב שלמה לייב רוקח הינו אישיות נכבדה מאוד בחסידות מכנובקה-בעלזא. בהיותו גיסו של האדמו"ר. בערך במעמד חשיבות של ראשי ישיבות של חסידויות.

ספרא (שיחהתרומות)

מומלץ שתדגיש זאת בערך.

כרגע זה נשמע שהוא בעל חסידות נפרדת, ולא חסיד של גיסו.

על ישראל הדרתו (שיחהתרומות)

הטיש היחיד במודיעין עילית זה האדמו"ר מירוסלב ויש לו השפעה על כל החסידים בעיר כמופיע כבוד בכל אירוע לא משנה באיזו חסידות ואם אדמו"ר של חסידות מגיע הוא תמיד יושב לידו ובתור רב הוא כעין רב העיר החסידי גם שהרבה מן החסידים הולכים איליו בשאלות הלכתיות ואפ'י מצד הליטאי מסתכלים עליו ככה כשבכל אירועי בחירות או אירועים אחרים כמו סיום טהרות וכו' שהיו בהשתתפות גדולי הדור כהגרח"ק קנייבסקי זצ"ל או הרב שטיינמן זצ"ל הוא יושב תמיד מקום אחד אחרי הרב קסלר רב העיר או הרב זיכרמן רב שכונת ברכפלד לפני כל הרבנים האחרים זה מראה על החשיבת שנותנים לו ואגב כלפי ההשפעה החסידית הרבה מחסידי קרלין סטולין לוקחים אותו לסידור קידושין עקב כך שהאדמו"ר מאד אוחז ממנו בתור רב ואדמו"ר

חבל שלפני שעושים דיונים לא מתייעצים עם תושבי העיר

א בוחער (שיחהתרומות)

בוקר טוב אליהו...

על ישראל הדרתו (שיחהתרומות)

כנראה שרצית להגיד לי ברוכים הבאים למכלול אז תודה רבה ולעניינו לאחרונה ממש הצטרפתי וזה אני מכיר קצת הגבתי זה הכל

א בוחער (שיחהתרומות)

תרגיש בנוח וברוכים הבאים, אבל סוף הדיון הוכרע כבר לפני כשנתיים ועובדה שאתה רואה שהערך קיים, מאחל לך התאקלמות מהירה כט"ס

מקוה (שיחהתרומות)

בגירסאות קודמות של הערך מופיעה הגרסה הויקיפדית של הערך. בגלל בעיות של רישיון לא ניתן לשלב את הערך הויקיפדי. אולם ניתן לקחת את המידע המופיע שם ולנסח עצמאית. מכלולאים פעילים‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‏‎‎‏‎‏

יהלום (שיחהתרומות)
איציק 1 הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
איש גלילי (שיחהתרומות)
על ישראל הדרתו (שיחהתרומות)

מונה לאדמו"ר ע"י גיסו האדמו"ר ממחנובקא בעלזא וב"ד האדמו"ר מבעלזא

אין נושאים ישנים יותר