שיחת משתמש:ספרא/ארכיון 2
הדף הזה הוא ארכיון. אין לערוך את תוכן הדף הזה. נא לכתוב תגובות נוספות בדף השיחה הנוכחי.
שכוייח!

שמתי לב שתרמת למכלול באופן משביע רצון, ועל כך רציתי לציין אותך לשבח. כל הכבוד!
בברכה,
אני לא יודע אם מקובל לתת "שכוייח" למשתמש כ"כ בכיר, אבל לא מצאתי תבנית מתאימה... הכל לטובה! (שיחה) 10:46, 27 באוקטובר 2020 (IST)
וואוו!
על החלוקה לפי אותיות. אני עובד עם טאבלט בד"כ, וזה היה לוקח לי שעות...הכל לטובה! (שיחה) 20:25, 28 באוקטובר 2020 (IST)
- עכשיו צריך לעשות תקציר בכל שורה כפי שהתחלת. בערכים הקיימים תוכל להיעזר בפתיח. אגב, בדפי שיחה כאלו כותבים את הפסקה החדשה בתחתית העמוד ולא בראשו. תבורך. ספרא - שיחה 20:30, 28 באוקטובר 2020 (IST)
אה, סורי...הכל לטובה! (שיחה) 20:34, 28 באוקטובר 2020 (IST)'
כוכב אספקלריה!
| כוכב אספקלריה | |
| לעורך האספקלריה הנפלא!
על ניקוי וסינון התוכן, על פתיחת הערכים ועל כל העזרה תמיד! שרגא > שיחה > א' בחשוון ה'תשפ"א • 02:43, 19 באוקטובר 2020 (IDT) |
- הקדמתני! בשם כל קוראי המכלול,
שְכּוֹיֶיח! על ביעור שאריות הפסולת וניקוי המכלול. שמש מרפא (שיחה) 13:33, 19 באוקטובר 2020 (IDT)
| שלום לך, במכלול אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות, והשינוי הזה שביצעת בדף אינו עומד בסטנדרטים אלה. אודה לך אם תסביר/י מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה. |
בברכה, גאון הירדן (שיחה) 02:06, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
- סליחה שאני דוחף את אפי, אך מהללו שינה את שמו למהלאל (וסתם כך לא הבנתי למה היית צריך לשים כאן תבניות וכו'. היית יכול להסתפק בבירור פשוט. ספרא הוא לא איזה מכלולאי מתחיל שמשחק ועושה ניסויים. הוא אחד המכלולאים הבכירים היום. אני דן אותך לכף זכות שהשעה המאוחרת נתנה בך את אותותיה... אחרת ודאי היית בודק בצ'יק מיהו מהללו ומיהו מהללאל, והיית עולה על זה בשנייה, כמו שאני עשיתי... וכעת אבקש ממך לדון גם אותי לכף זכות על התערבותי כאן. אני בכל זאת כותב בשעה קצת יותר מאוחרת מהשעה שאתה כתבת..). בברכה, יחיד ורבים (שיחה) 03:23, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
- אתה אחל'ה. במקרה הזה זה בסדר, הוא עושה ניסויים על גבי דף השיחה שלי. באישורי. במקרה הזה הוא מצא עריכה שהוא לא הבין וניצל את ההזדמנות לנסות את השיפורים שהוא הכניס בתבנית. ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 03:28, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
- וואו, לא נעים. גאון הירדן הענק - כולי התנצלות. יחיד ורבים (שיחה) 13:47, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
- אתה אחל'ה. במקרה הזה זה בסדר, הוא עושה ניסויים על גבי דף השיחה שלי. באישורי. במקרה הזה הוא מצא עריכה שהוא לא הבין וניצל את ההזדמנות לנסות את השיפורים שהוא הכניס בתבנית. ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 03:28, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
המשך הדיון על משנתית - משנה בשנה
הרב ספרא המופלא. יישר כוח על ההערות הנבונות. אלא שברצוני לנמק מדוע הלימוד ראוי בוודאי לערך משל עצמו. הנה העתק מדף השיחה של הערך:
סגירה
חשיבות הערך והוספתו למרחב הערכים
נא להעביר את הערך האמור מדפי הטיוטה למרחב הערכים. אנו מתכוונים להוסיף ולעורכו ואף לבצע בו תיקונים ושינויים. תודה רבה. אשמח לדעת מתי הוא יוכנס אל מרחב הערכים??! נתן טוביאס נתן טוביאס (שיחה) 00:41, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
נתן היקר, מצטער, הערך אינו אנציקלופדי בשום פרמטר. בנוסף, המכלול אינו מקום לפרסומת עבור שום ארגון. באנציקלופדיה כותבים על פי רוב את מה שהיה ולא את מה שמתהווה או יהיה. לכן רק כשהמיזם יבצור תאוצה גדולה מאוד, יהיה אפשר לכתוב על כך ערך באופן אנציקלופדי. ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 00:51, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה ספרא. אני חושב שיצא לך לשמוע על הלימוד הזה, שכן ארגונים רבים מקדמים אותו, וכפי שהובא בגוף הערך, הנה: הפעילות
להגשמת הרעיון, הוקם מערך אדיר הכולל: עלונים; לוחות; שיעורים; מבחנים; כלי עזר שונים; אפשרויות לימוד רבות; פרסום באמצעות מגוון דרכים; ועוד.[1]
כל אלו, מטרתם להקל, לסייע ולהנגיש את כלל המסלולים והסדרים לכל לומדי המשנה הקדושה, בכל דרך שיזדקקו לה. [1][2]
בין הגופים ששותפים לקידום רעיון לימוד ה'משנתית', ניתן למנות את: קול הלשון; קול הדף; ימות המשיח; ישיבה על קברו; תרי דף; פורטל הדף היומי;[2] לוח דבר בעתו; אתרים שונים בדיגיטל; מכון 'מאור החיים' - הדף היומי במשניות; הוצאת משניות קורן - דורדק ('משנה סדורה', מהמשניות הנפוצות ביותר בעולם); אתר 'סיני' - אורי בריליאנט; אתר 'תורה אחת';[3] ועוד ועוד. משנתית - משנה בשנה, תורה אחת, 2020
הרב הראל שפירא, משנתית - רעיון עצום וחדשני, פורטל הדף היומי, 2020
עד כאן מתוך הערך.
בנוסף, בשבוע האחרון, ביארצייט של הרב עובדיה, עשו לו קמפיין פרסומי בקול חי וביתד נאמן, והצטרפו ברישום לקבלת הלימוד מעל 1000 אנשים. כמו כן, מוסרים עליו שיעורים יומיים בקו: *4579 מבית תרי דף. כמו כן הודפסו והופצו 10,000 לוחות מבית קביעותא. הנה הקישור: https://online.anyflip.com/iqpyh/qvka/files/thumb/22.jpg. כמו כן, הודפס ש"ס משניות משנה סדורה - מהמשניות המודפסות הנפוצות בעולם - עם הלימוד, וספר 'משניות מבוארות - דף ליום' שנמכר בכ-6000 עותקים, וכן נלמד ע"י מאות אנשים במסגרת לימודי ישיבה על קברו (ארגון), וגם מודפס בלוח השנה הנפוץ בעולם דבר בעתו, ועוד ועוד, כמופיע גם בגוף הערך.
לכן, הרב ספרא הנפלא, אנא הכנס את הערך אל מרחב הערכים. אם בכל זאת אתה חושב שזה מכיל פרטים מיותרים או תכנים פרסומיים, אנא תערוך אותו כהבנתך. נתן טוביאס (שיחה) 11:35, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
- תראה, הנה תוצאה באתר קביעותא מתאריך ג' בחשוון תשפ"א: "חדש, תכנית חדשנית ללימוד המשנה תוך שנה הכירו את 'משנתית'". מה שאומר שזה מיזם בהתהוות, שייתכן ויגרום מהפך עולמי. ערך אנציקלופדי על נושא זה אמור לכלול שלשה פרטים מהותיים: מפרט תוכניות, נקודות ציון בהתפתחות, ומידע על כמות לומדים. כרגע יש רק מפרט תוכניות. 1000 נרשמים זה עדיין לא משמעותי. בד"כ עשירית מתוכם מיישמים למעשה. לכן בל נקדים את המאוחר, ניתן למיזם לקרום עור וגידים, ושמלבד המפרסמים שמשקיעים בזה המון כסף לפרסום והפצה - גם הלומדים הרבים ייסחפו לזה. ובע"ה כשזה יהיה נפוץ, כמו ישיבה על קברו, יהיה על זה ערך מכובד. ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 12:21, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
יבוא מוויקיפדיה
האם ביכולתך לייבא את הדף "מנחם נחום טברסקי פירושונים"? יישר כח --איכא מאן דאמר (שיחה) 20:08, 7 בנובמבר 2020 (IST)
- איזה מהירות
כמעט "טרם יקראו ואני אענה" אם תוכל גם להוסיף "רבי" בשם (איני יודע איך עושים זאת)איכא מאן דאמר (שיחה) 20:13, 7 בנובמבר 2020 (IST)
בוצע. שבוע טוב ומבורך. ספרא - שיחה 20:15, 7 בנובמבר 2020 (IST)
תבנית עורכים תורניים
אחדשה"ט, ואחרי
על הבדוק, כעורך שמנסה לטפל בערכים תורניים, בעיקר אלו שנוצרו כאן, שמונחים לצערי בקרן זווית, חשבתי, שכדאי ליצור תבנית למכלולאים שמתעניינים בתחום הזה, כדי לתייג בקלות את המשתמשים הרלוונטים, ולא את כל המכלולאים הפעילים. מה דעתך? זכור! הכל לטובה 😊 שיחה כ"ח בחשוון ה'תשפ"א • 04:05, 15 בנובמבר 2020 (IST)
מחיקה אגרסיבית ומשפילה
אני עורך בויקיפדיות שונות כבר יותר מעשור, ומעולם לא נתקלתי בתיאור כה מביך של מחיקה:
- - -
ספרא
פנה לדף שיחה "התפקרות". תאר לעצמך שלא עשו דברים סתם.
- - -
אני יודע לתאר לעצמי הרבה דברים, אני גם יודע לתאר לעצמי אנציקלופדיה שבה עורכים זכאים להסבר מכבד וראוי, ולא מתחמק ומתנשא.
שא ברכה מר מחיקא אץ (שיחה) 16:50, 17 בנובמבר 2020 (IST)
- אץ, ברשות בעל הבית, איני רואה שום בעיה בתיאור המחיקה, אני מניח שלא התחלת עריכות בכוחניות כזו בשום ויקיפדיה. אם היית פותח בשאלה, ולא נכנס למלחמת עריכה (לאחר שביטלו לך את העריכה הראשונה ועשית זאת שוב), אני סמוך ובטוח שהיית מקבל יחס מכבד יותר וראוי יותר, וגם הסבר. כעת שעשית זאת - כתבתי לך הסברים בדפי השיחה. בהצלחה! דויד (שיחה) א' בכסלו ה'תשפ"א 17:14 (IDT)
חצי מיליון יהודים צריכים אותך!

עמדת המכלול
מהם הנחיות המכלול בנושא הפלה, כותבים לא כותבים וכו'?--יוספיאן (שיחה) 00:19, 29 בנובמבר 2020 (IST)
- יוספיאן. תלוי מאוד בהקשר. לפעמים ניתן לכתוב. לפעמים עדיף לשנות טיפה, ולפעמים זה בהחלט מיותר. צריך להפעיל שיקול דעת. אם תשאל ספציפי - אנסה לענות. תודה על השתתפותך החשובה במיזם. ספרא - שיחה 00:23, 29 בנובמבר 2020 (IST)
מיזם אישים חסרים
ראשית רציתי לברך אותך על המיזם הנפלא ירבו כמותך בישראל.
שנית רציתי להוסיף לרשימת האישים החסרים את רבי יהודה אלמדארי מפרש הרי"ף, וכן את רבי ישראל זוסלין אחד מאחרוני הראשונים, שבשנים האחרונות הוכיחו שהוא מחבר פירוש רש"י על הרי"ף, וכן את החיבור תוספות אלפסי שנמצא בידינו (ולא רבי משה בן יו"ט שהזכרת שחיבורו על הרי"ף אינו בידינו והוא מצוטט המון בחיבור שבידינו אך אינו מחברו = אך לזה המקום לדון בעת כתיבת הערכים ולא כאן) איכא מאן דאמר (שיחה) 11:55, 2 בדצמבר 2020 (IST)
- איכא מאן דאמר, הוספתי. קח ערך או כמה מהם כפרויקט כידך הטובה. אני יכול לעזור בהשגת חומרים. ספרא - שיחה 13:50, 2 בדצמבר 2020 (IST)
- אני מאוד מעוניין לערוך חלק, אך אני מלא תקוה שאכן יהיה לי זמן לזה. בכל אופן יש להוסיף לרשימה גם את: רבי מאיר מטרנקטלייש בעל ספר העזר, הרמ"ך = רבי משה הכהן בעל ההגהות על הרמב"ם, הרמ"ך = רבי מאיר הכהן מסרקסטה שחיבורו מובא פעמים רבות בשיטמ"ק, זכורני שיש רמ"ך שלישי אך איני זוכר כרגע את שמו איכא מאן דאמר (שיחה) 15:49, 2 בדצמבר 2020 (IST)
- יישר כח, ראיתי שחסר הערך רב הונא בר ביזנא אני מסתפק אולי הוא האמורא רב חנא בר ביזנא, אם כן אזי יש ליצור קישור, ואם לא הוא צריך להכנס לרשימה.איכא מאן דאמר (שיחה) 23:56, 2 בדצמבר 2020 (IST)
אם אתה יכול לעזור בהשגת חומרים, מה בעצם העבודה, רק לערוך? אי הכי אני יכול לנסות אחד, אבל נתונים קשה לי למצוא... זכור! הכל לטובה 😊 שיחה י"ז בכסלו ה'תשפ"א • 17:45, 3 בדצמבר 2020 (IST)
- אפשר להתחיל עם הקישורים שיש בתחתית דף המיזם, ואפשר לבקש חומר על אישיות ספציפית, אשתדל למצוא. ספרא - שיחה 17:47, 3 בדצמבר 2020 (IST)
- לגבי הקישורים שהבאת בסוף הדף, והוספת שם את ספריו של זכריה פרנקל שים לב שהאדם היה מייסד זרם הקונסרבטיבים, והוכרז על ידי גדולי ישראל כאפיקורוס גמור, איני יודע אם ראוי להשתמש כך בספרואיכא מאן דאמר (שיחה) 12:34, 10 בדצמבר 2020 (IST)
- תראה, הדורות ראשונים מצטט ממנו, ופעמים רבות הוא מבקרו בחריפות, כך שלא יודע אם חכם להתעלם ממנו. דקיימא לן חכמה בגויים תאמין, וכאן מדובר רק בידע של מומרים, ולא בחכמתם. אמנם אולי יש להבהיר זאת בדף שאין לקבל ממנו דברים שאינם מוסכמים לכל. כטענה דבריו מקובלים ככל היסטוריוני הגויים. ספרא - שיחה 12:38, 10 בדצמבר 2020 (IST)
- גם מרגליות היה רבאיי קונסרבטיבי, וגם שמואל אברהם פוזננסקי שגם מחקריו מצוטטים רבות. אמנם יתכן שגדאי להוסיף שם הערת אזהרה. שמש מרפא (שיחה) 13:31, 10 בדצמבר 2020 (IST)
- תראה, הדורות ראשונים מצטט ממנו, ופעמים רבות הוא מבקרו בחריפות, כך שלא יודע אם חכם להתעלם ממנו. דקיימא לן חכמה בגויים תאמין, וכאן מדובר רק בידע של מומרים, ולא בחכמתם. אמנם אולי יש להבהיר זאת בדף שאין לקבל ממנו דברים שאינם מוסכמים לכל. כטענה דבריו מקובלים ככל היסטוריוני הגויים. ספרא - שיחה 12:38, 10 בדצמבר 2020 (IST)
- לגבי הקישורים שהבאת בסוף הדף, והוספת שם את ספריו של זכריה פרנקל שים לב שהאדם היה מייסד זרם הקונסרבטיבים, והוכרז על ידי גדולי ישראל כאפיקורוס גמור, איני יודע אם ראוי להשתמש כך בספרואיכא מאן דאמר (שיחה) 12:34, 10 בדצמבר 2020 (IST)
- אפשר להתחיל עם הקישורים שיש בתחתית דף המיזם, ואפשר לבקש חומר על אישיות ספציפית, אשתדל למצוא. ספרא - שיחה 17:47, 3 בדצמבר 2020 (IST)
- אני מאוד מעוניין לערוך חלק, אך אני מלא תקוה שאכן יהיה לי זמן לזה. בכל אופן יש להוסיף לרשימה גם את: רבי מאיר מטרנקטלייש בעל ספר העזר, הרמ"ך = רבי משה הכהן בעל ההגהות על הרמב"ם, הרמ"ך = רבי מאיר הכהן מסרקסטה שחיבורו מובא פעמים רבות בשיטמ"ק, זכורני שיש רמ"ך שלישי אך איני זוכר כרגע את שמו איכא מאן דאמר (שיחה) 15:49, 2 בדצמבר 2020 (IST)
ראיתי שהוספת במיזם גם את תוספות טוך, יש עשרות ספרים וחיבורים חשובים שראויים לערך בפני עצמו במכלול, ולדעתי ראוי לייחד לזה מיזם בפני עצמו, אחרי שהמיזם ימצה את עצמו ורוב ככל הערכים ייכתבו, יהיה אפשר לפתוח את מיזם ספרים חסרים או כל שם אחר שתקרא לזה, אני מתנדב להביא רשימת חיבורים להתחלה. אך לצרף שם אחד כאן אין לזה טעם איכא מאן דאמר (שיחה) 12:20, 5 בינואר 2021 (IST)
- צודק. כוונתי הייתה בעיקר שזה ייכתב איפה שהוא, עם הקישורים הרלוונטיים. מומלץ להכין רשימה כזאת, עדיף עם קישו"ח המסקר את הספר. ספרא - שיחה 13:52, 5 בינואר 2021 (IST)
- כפי שראית, התחלתי להכין רשימה של ספרים למיזם הספרים. ראשית רציתי לדעת מכיוון שאין כיום מדיניות ברורה לגבי חשיבות ערכים על ספרים, איך אוכל לקבוע ספרים שוודאי זכאים לערך? (אם כי קשה לי לראות כיצד ימחקו כאן ערכים על ספרים תורניים קדומים, אבל בכל זאת).
- שנית מה התכנית לגבי המיזם הזה? האם לחכות עד שיגמר מיזם חכמי ישראל, או שבגלל התחרות הצפויה כן יש עניין לשחרר את זה קודם? (עוד לא הבנתי מהי התחרות וכיצד בדיוק היא עובדת)
- ובכל אופן לא כדאי להעביר אותה לדף מיזם מיוחד? (אולי בתוך הכותר מיזמים עתידיים, עם התכנית לחכות עם זה). איכא מאן דאמר (שיחה) 17:33, 24 בינואר 2021 (IST)
- איכא מאן דאמר, בעיקרון זה יעבור למיזם נפרד, כנראה לאחר התחרות, בסביבות אייר-סיון. בשל פרטים טכניים הנוגעים לתחרות - שייכו את זה למיזם חכמי ישראל.
- בנוגע לאיזה ספר זכאי - בעיקרון הספרים המרכזיים. אך גם שם הפרמטר העיקרי הוא - שיהיה בשר. סתם פרטים יבשים יכולים להיכלל בפסקה בערכו של המחבר. למשל: ספר פסקי תשובות - נכתב בויקיפדיה כערך נפרד, כי המחבר לא עמד בקריטריונים שלהם, אך הספר כן עמד בכך. אצלנו המחבר כן עומד בקריטריונים, ולכן לדעתי, ככל שנוצר הערך על המחבר - במצב הערכים הנוכחי - אנו אמורים לאחד את הערכים לערך אחד ומקיף. זה נכון כלפי הקוראים, שיקראו בסקירה אחת את כל המידע. אך ככל ויש בשר לכתוב על הספר, ומדובר בספר מרכזי, הוא בוודאי זכאי לערך. ספרא - שיחה 20:14, 24 בינואר 2021 (IST)
- לא לגמרי הבנתי, לבינתיים זה משתתף בתחרות יחד עם מיזם חכמי ישראל? או שזה לא משתתף בכלל? כי אם זה לא משתתף אז אולי חבל שזה כבר נגיש לציבור (ערך ראשון כבר מוכן... כתר שם טוב), במקום שישקיעו את כל המשאבים כרגע במיזמים הקיימים, ואת המיזם הזה ישמרו לזמנו.
- לגבי בשר על הערכים, על כמעט כל הספרים אפשר להרחיב הרבה, על זמן ההדפסה, ועל המסכימים, על מבנה הספר, ועל דברים יחודיים במשנתו, על דברי גדולי ישראל עליו וכו' וכו', זה רק תלוי במידת הסבלנות שיש לעורכים, (אפשר להרחיב בכל הפרטים בהוראות מה המיזם אמור לכלול).
- כמי שהשקיע המון בעריכת הרשימה (ויש לי עוד רשימה ארוכה להוסיף...) אני אשמח להיות מעודכן איכא מאן דאמר (שיחה) 20:48, 24 בינואר 2021 (IST)
- לגמרי, וכל הכבוד על השקעתך. התחום הזה אכן ישתתף בתחרות, רק במסגרת מיזם חכמי ישראל, ולא במסגרת נפרדת. זאת בשל כך שלא רצו שהתחרות תתפזר על פני 3 נושאים ומיזמים שונים, כי אם רק ב-2. אך בוודאי, אני מעריך שערך מהרשימה הזאת - יהיה בין הערכים הזוכים. ספרא - שיחה 20:56, 24 בינואר 2021 (IST)
מונחים בתלמוד
כשהערך משתמש:הכל לטובה/מושגים בתלמוד מתקרב למצב שאפשרי להעביר אותו למרחב הראשי, אני מתחיל להסתפק אם יש בו צורך, או שכל מה שהוא מכיל נמצא בערכים אחרים ומחפשם ימצאם. מה דעתך? זכור! הכל לטובה 😊 שיחה י"ח בכסלו ה'תשפ"א • 10:53, 4 בדצמבר 2020 (IST)
- בהחלט יש בו צורך. יש בו מעלה עצומה כמרכז את כל המושגים עם הסבר קצר לצידם. אמנם יש צורך להוציא משם כל מושג שאינו כללי. ולרכז את הקניינים ליד החזקות. ספרא - שיחה 12:20, 4 בדצמבר 2020 (IST)
העברה למרחב הערכים
הגיע הזמן? זכור! הכל לטובה 😊 שיחה כ"ז בכסלו ה'תשפ"א • 19:54, 12 בדצמבר 2020 (IST)
בוצע ספרא - שיחה 03:25, 13 בדצמבר 2020 (IST)
כוכב למייבא!
| כוכב המייבאים | |
| על ייבוא יעיל ואינטנסיבי של אלפי ערכים!
|
גא"מ זכור! הכל לטובה 😊 שיחה כ"ג בכסלו ה'תשפ"א • 13:29, 9 בדצמבר 2020 (IST)
מדליית זהב עבורך!
| מדליית זהב על הקפצת המכלול כמה צעדים קדימה מבחינת כמות ואיכות התוכן! |
- הכל לטובה, תודה גם לך על העשרת המכלול בתוכן תורני איכותי ומוקפד. ספרא - שיחה 11:13, 5 בינואר 2021 (IST)
תבנית
יש איזושהו תבנית "משתמש זה פעיל במיזם חכמי ישראל"? או אם אפשר ליצור משהו כזה?. מוטל (שיחה) 10:45, 5 בינואר 2021 (IST)
- יש את {{משתמש משתתף במיזם חכמי ישראל}}. תודה על השתתפותך העניפה. ספרא - שיחה 10:48, 5 בינואר 2021 (IST)
כוס קפה בשבילך!
| אתה גם ישן לפעמים?! זכור! הכל לטובה 😊 שיחה כ"ב בטבת ה'תשפ"א • 04:29, 6 בינואר 2021 (IST) |
- רק לפעמים... ספרא - שיחה 04:32, 6 בינואר 2021 (IST)
כוכב מיזם חכמי ישראל!
| כוכב מיזם חכמי ישראל | |
| כוכב ליוצר המיזם, המצעיד את המכלול כולו להיות מה שהוא נועד להיות. שכוייח! גאון הירדן (שיחה) 14:19, 6 בינואר 2021 (IST) |
בהקשר לעריכתך לא עברתי עליה בעיון, אך ממה שראיתי לא הייתי צריך להביא את תבנית השכתוב וכהערתך, כי כפי שנומק בה בה היא ניתנה בתגובה לאריכות בהערות - אותה החזרת, ו"לסגנון הגיוגרפי" שלדעת הכותב היה מצוי בגרסה הקודמת. בכל אופן תודה רבה על העריכה והשכתוב.עמנואל 1 (שיחה) 18:32, 6 בינואר 2021 (IST)
- לפי הגרסאות הקודמות בדף ההוא עסקת רבות, כאן וכן בויקיפדיה. הדף במקורו לא היה כתוב טוב, לא רק בגלל ההערות (זה בקטנה), ולכן שמו בויקיפדיה תבנית שכתוב, ושם זה לא שוכתב, גם לאחר עריכותיך האחרונות שם. כאן, לשם שינוי, זה כן שוכתב על ידי הקט בחודש אב אשתקד. לכן - אין טעם לייבא משם את הגרסא הקודמת, הלא טובה, שכבר הייתה כאן פעם, ושוכתבה. אכן את ההוספות החשובות שהיו שם השארתי. ספרא - שיחה 20:20, 6 בינואר 2021 (IST)
העברת שיחה
בדף הפירושונים "משה גוטמן" קיימת שיחה ששייכת לערך משה גוטמן (סופר). הנסיון שלי לבצע העברה לא צלח, עקב קיומו של דף בשם זה. אשמח אם תצליח לעשות משהו עם זה. תודה ולילה טוב
, יחיד ורבים (שיחה) 03:01, 7 בינואר 2021 (IST)
כוכב בשבילך!
| הכוכב המקורי | |
| תודה על עידכון הקטגוריה המתאימה יצחק בן חיים (שיחה) 15:24, 10 בינואר 2021 (IST) |
ערכים שהורחבו משמעותית בהמכלול
לטעמי אתה יכול להוסיף גם את האיגוד הגרמני אמריקאי ולכאורה גם את הרב נח ויינברגשמחה וששון (שיחה) 17:33, 13 בינואר 2021 (IST)
- בהחלט. הוספתי. ספרא - שיחה 17:36, 13 בינואר 2021 (IST)
- יתכן שתוכל להוסיף גם את אחיסמך ואת נחל גזר סך השינויים המצטברים שעשיתי בהם במהלך הזמן כמעט הכפילו אותם, וגם הפכו אותם למעודכנים.שמחה וששון (שיחה) 11:03, 14 בינואר 2021 (IST)
היות שראיתי בדף המשתמש שלך כי יש לך זיקה לערכי סקווירא, אשמח אם תרים את הככפה, ובתור אחד שיש לו רזומה מכובדת ביצירת ערכים מפוארים תיצור ערך על החסיד הנודע "רבי משה בטלן/גבאי" = רבי משה שלמה ווייס [בסוף ספר "יד אור החיים הק'" יש עליו קונטרס בשם "איש חסיד היה"]. תודה ובהצלחה, יחיד ורבים (שיחה) 20:17, 13 בינואר 2021 (IST)
- את האמת שאיני יודע מי הוא, ואין לי היכרות עמוקה עם סקווירא. אני כותב ערכים על מה שאני לומד. אז למדתי על סקווירא. הלכתי לבדוק בקונטרס ההוא, אפשר לבנות ערך יפה, למי שיש סבלנות לכתוב על חסידים מפעם. אני יכול לשלוח את הקובץ למי שירצה לכתוב עליו... ספרא - שיחה 20:23, 13 בינואר 2021 (IST)
- שומע. --יחיד ורבים (שיחה) 00:54, 14 בינואר 2021 (IST)
כוכב עם חתיכת לב!
| כוכב המסורים | |
| אם היתה תחרות לעורכים שפועלים גם מאחורי הקלעים וגם לפניהם, היית לוקח בהליכה... זכור! הכל לטובה 😊 שיחה ח' בשבט ה'תשפ"א • 08:32, 21 בינואר 2021 (IST) |
משהו הזוי ביותר
שמתי לב למה שכתבת על הר″ן לא מבין איך זה, אני שיניתי שם רק את העניין ברשב″א והריטב″א, ועכשיו אתה מציין שזה שינה משהו בתאריכים. שים לב שעשיתי עריכה חזותית, כך שמאוד מוזר שכזה יקרה בלי שימת לב. מה זה? איך קורים דברים כאלו? איך להיזהר מכאלו דברים? שמחה וששון (שיחה) 03:27, 24 בינואר 2021 (IST)
- אין לי מושג, אפנה לעורכי הממשק. ייתכן שבגלל שהיה שם תיארוך עברי ולועזי בשתי שדות תחת פרמטר זהה, כשעשית שמור, המערכת מחקה באופן אוטומטי את הכפילות השגויה. בכל אופן, סליחה ותודה. ספרא - שיחה 03:32, 24 בינואר 2021 (IST)
אינטרנציונל
קראת את הטקסט הקודם לפני שהחלטת שזהו סופרלטיב?! עמוס חדד (שיחה) 00:27, 25 בינואר 2021 (IST)
- בהחלט. אין צורך בזה, לאחר שכתוב באופן מפורש שמדובר בכפירה ופריקת עול, ואלו כמובן עובדות. אך המילה חמורה באה להביע זעזוע, ואנציקלופדיה לא אמורה להביע דבר כזה. מקווה שהובנתי. ספרא - שיחה 00:33, 25 בינואר 2021 (IST)
- וכיצד תדרג אנציקלופדיה רמות שונות? לעיתים יש צורך במילה חמורה לא רק בשביל להביע זעזוע אלא כדי לדרג את הרמה. עמוס חדד (שיחה) 00:42, 25 בינואר 2021 (IST)
- אני לא חושב שאנציקלופדיה אמורה לדרג, במיוחד לא כאשר היא באה לשלול משהו. מספיק בעצם העובדה שהיא נוקטת צד ושוללת דבר כלשהו. ואיני אומר קבל דעתי. ספרא - שיחה 00:48, 25 בינואר 2021 (IST)
- וכיצד תדרג אנציקלופדיה רמות שונות? לעיתים יש צורך במילה חמורה לא רק בשביל להביע זעזוע אלא כדי לדרג את הרמה. עמוס חדד (שיחה) 00:42, 25 בינואר 2021 (IST)
תחרות
היי. אתה אחראי על המיזם החדש? אני פשוט רוצה לשאול שאלה ולא יודע את מי כרם (שיחה) 20:35, 25 בינואר 2021 (IST)
- אפשר לשאול אותי. ספרא - שיחה 20:38, 25 בינואר 2021 (IST)
- תודה על המענה המהיר. אם רוצים להוסיף ערך שלא קיים ברשימות זה גם מולך? למשל בנושא השני- מיזם ערכים תורניים הייתי שמח לשבת על תקנות זכר למקדש. כרם. (שיחה).
- תודה. אוסיף זאת לרשימה. רק שים לב לערך זכר לחורבן. זה כמובן לא אותו דבר ולא ממצה. ספרא - שיחה 20:52, 25 בינואר 2021 (IST)
- תודה על המענה המהיר. אם רוצים להוסיף ערך שלא קיים ברשימות זה גם מולך? למשל בנושא השני- מיזם ערכים תורניים הייתי שמח לשבת על תקנות זכר למקדש. כרם. (שיחה).
תודה לך. ערב נעים😊 כרם
ספרים תורניים מרכזיים
א. מ ז ל
ט ו ב ! על השקת התחרות הגדולה
ב. הערה בקשר לדף של רשימת הערכים שבתחרות שם מופיע הספרים התורניים בהקדמת מיזם ערכים תורניים ולא במיזם חכמי ישראל
ג. האם אתם מתכננים לעדכן מידי פעם מדף המיזם לדף התחרות את כל הערכים המתווספים שם?
ד. אולי כדאי לכתוב שכל מי שעובד על ערך מלבד ההסרה מדף התחרות, שיכתוב גם בדף המיזם בעבודה ובוצע על מנת שכל מי שעובד עם דף המיזם יהיה מעודכן ולמניעת כפיליות
איכא מאן דאמר (שיחה) 23:41, 25 בינואר 2021 (IST)
- א. תודה, ובהצלחה בתחרות. ב. אתקן. ג. יעודכן בע"ה. ד. כדאי לא להתפזר. אנו, ואולי גם אתה, נדאג לזה. ספרא - שיחה 23:51, 25 בינואר 2021 (IST)
- שאלת התייעצות בנושא. ערך על ספריו של התוספות יו"ט על הרא"ש: פלפולא חריפתא, מעדני יו"ט, ודברי חמודות. איך אתה מציע לקרוא לערך?
- כמו כן חיבוריו של רבי יהושע בועז "תורה אור" ו"עין משפט - נר מצוה" האם צריך לכל אחד ערך, או ערך משולב יחד עם הערך הקיים "מסורת הש"ס? ואם כן כיצד לקרוא לו? איכא מאן דאמר (שיחה) 00:09, 28 בינואר 2021 (IST)
- מכיון שאין שם עיקרי, נעשה ערך על ספרי התוספות יום טוב, עם כל ספריו, לאו דווקא על הרא"ש... (יש לו הרבה חיבורים).
- אני לא סבור שספר "תורה אור" "עין משפט - נר מצוה" מכילים בשר. בקושי מסורת הש"ס מכיל. אני חושב שכדאי שתמצא ספרים שסוקרים את הספרים במיזם, ולהוסיפם בקישור או בהערה ליד שם הספר. אחרת יהיו לנו ערכים קצרצרים ולא ממצים. ספרא - שיחה 00:29, 28 בינואר 2021 (IST)
- ספרא סיימתי פחות או יותר את העבודה על מיזם הספרים, תעדכן בתחרות את כל הערכים הרלוונטיים איכא מאן דאמר (שיחה) 12:42, 24 בפברואר 2021 (IST)
הוספה
תוכל להוסיף לתחרות את הערכים אכילה לפני תפילה וספר הזכרונות? -- שמואל חיים (שיחה) היום בט"ו בשבט ה'תשפ"א מגיע משיח! 21:42, 28 בינואר 2021 (IST)
- אכילה לפני התפילה - אפשר. ספר הזכרונות - של מי? יש כמה וכמה ספרים (מפורסמים) הנושאים שם זה. ספרא - שיחה 22:48, 28 בינואר 2021 (IST)
- כמדומני שר' שמואל חיים התכוון לספר הזכרונות המפורסם של רבי יוסף יצחק שניאורסון זי"ע. אנ"ש • שיחה 19:43, 30 בינואר 2021 (IST)
- דומני שהכוונה לכאלו הנחשבים ספרי יסוד בכל ישראל. בוודאי לא של אישים שנפטרו במאה האחרונה. ספרא - שיחה 19:56, 30 בינואר 2021 (IST)
- כמדומני שר' שמואל חיים התכוון לספר הזכרונות המפורסם של רבי יוסף יצחק שניאורסון זי"ע. אנ"ש • שיחה 19:43, 30 בינואר 2021 (IST)
האם יש חשיבות לערך על הגדרת התקופה של בחזקת משיח? היינו התקופה שבה אינו עוד 'משיח ודאי', הסימנים וכדו' (ראה בהרחבה ברמב"ם הלכות מלכים פי"א ה"ד ועוד), וא"כ - אפשרי להוסיף לרשימה של התחרות? אנ"ש • שיחה 19:43, 30 בינואר 2021 (IST)
- זה לא נראה לי מחזיק ערך עצמאי, תוסיף בערך משיח או ימות המשיח. ספרא - שיחה 19:54, 30 בינואר 2021 (IST)
- אוקיי. ל'איסור מכירת קרקע לגוי' יש לדעתך חשיבות? אנ"ש • שיחה 22:22, 30 בינואר 2021 (IST)
- אם יש איסור כזה... השם אמור להיות מכירת קרקע בארץ ישראל לגוי. וכמובן להקיף את הנושא מכל הצדדים. ספרא - שיחה 23:13, 30 בינואר 2021 (IST)
- בודאי. "לא תכרת להם ברית ולא תחנם" (דברים ז ב) והגמרא בעבודה זרה כ ע"א מפרשת: "לא תחנם" - לא תתן להם חניה בקרקע. בכל מקרה ברשותך אני מוסיף לרשימה (אבל באיזה שם כדאי)? אנ"ש • שיחה 23:17, 30 בינואר 2021 (IST)
- רק אם אתה מכיר בדעה החולקת, וסוברת כי קדושה ראשונה קדשה לשעתה ולא קדשה לעתיד לבוא. אתה יכול להוסיף בשם מכירת קרקע בארץ ישראל לגוי. ספרא - שיחה 23:22, 30 בינואר 2021 (IST)
- נעצר לי באמצע. בכל מקרה, ישנו איסור מכירת קרקע לגוי (איסור "לא תחנם"), מובא בעיקר ברמב"ם, יש עליו דיון ארוך בין הפוסקים ואכמ"ל. יש חשיבות בכל מקרה? אנ"ש • שיחה 23:26, 30 בינואר 2021 (IST)
- יש חשיבות לכל הדיון. יש חולקים על הרמב"ם. אזכיר את דעת הרשב"א והמאירי שמותר למכור לישמעאלים שאינם עובדי ע"ז, ודעת הטור (וי"א גם הרשב"א) שמותר לגר תושב. יש המפקפקים בקיום האיסור בזמן הזה, ויש הסוברים שזה רק מדרבנן. יש את הדעה המתרת מכירה לזמן, ועוד כל מיני היתרים. הערך אמור להביא את כל הדעות, ולא להציגו כאיסור לכל הדעות. ספרא - שיחה 23:44, 30 בינואר 2021 (IST)
- נעצר לי באמצע. בכל מקרה, ישנו איסור מכירת קרקע לגוי (איסור "לא תחנם"), מובא בעיקר ברמב"ם, יש עליו דיון ארוך בין הפוסקים ואכמ"ל. יש חשיבות בכל מקרה? אנ"ש • שיחה 23:26, 30 בינואר 2021 (IST)
- רק אם אתה מכיר בדעה החולקת, וסוברת כי קדושה ראשונה קדשה לשעתה ולא קדשה לעתיד לבוא. אתה יכול להוסיף בשם מכירת קרקע בארץ ישראל לגוי. ספרא - שיחה 23:22, 30 בינואר 2021 (IST)
- בודאי. "לא תכרת להם ברית ולא תחנם" (דברים ז ב) והגמרא בעבודה זרה כ ע"א מפרשת: "לא תחנם" - לא תתן להם חניה בקרקע. בכל מקרה ברשותך אני מוסיף לרשימה (אבל באיזה שם כדאי)? אנ"ש • שיחה 23:17, 30 בינואר 2021 (IST)
- אם יש איסור כזה... השם אמור להיות מכירת קרקע בארץ ישראל לגוי. וכמובן להקיף את הנושא מכל הצדדים. ספרא - שיחה 23:13, 30 בינואר 2021 (IST)
- אוקיי. ל'איסור מכירת קרקע לגוי' יש לדעתך חשיבות? אנ"ש • שיחה 22:22, 30 בינואר 2021 (IST)
אכן כן. אך באיזה שם לדעתך להוסיף? אנ"ש • שיחה 08:25, 31 בינואר 2021 (IST)
- כבר כתבתי פעמיים, בשם מכירת קרקע בארץ ישראל לגוי. ספרא - שיחה 10:37, 31 בינואר 2021 (IST)
- אוקיי, תודה אנ"ש • שיחה 10:38, 31 בינואר 2021 (IST)
הוספה ב'
אפשר להוסיף את רבני משפחת טוביאס - רבי יואל טוביאס ובנו רבי טוביה אריה טוביאס? תודה. מוטל (שיחה) 17:28, 2 בפברואר 2021 (IST)
- זה לא מיועד לערכים מן המאה האחרונה. ספרא - שיחה 19:36, 2 בפברואר 2021 (IST)
סימון ערכים ייחודיים להמכלול
יש ערכים שיובאו למכלול ונמחקו מוויקיפדיה, אלו שנמחקו מסיבה מוצדקת צריכים להמחק גם פה, אולם ערכים שנמחקו מחמת חוסר "חשיבות" אולם בציבור החרדי יש להם מקום של כבוד, צריך לתת להם גם קטגוריה ייחודית.
אני מניח שצריך בשביל זה איזה בוט שיבנה רשימה, ומתוכה יצטרכו לבדוק מה לא מקביל מחמת שינויי השם, ומה אכן נמחק בגלל סיבה מוצדקת ומה לא. אביר על סוס (שיחה) 13:32, 5 בפברואר 2021 (IST)
- מסכים. בוא נראה כמה זמן יקח עד שנגיע לזה. יש כבר קט:ערכים שנמחקו בויקיפדיה (לדעתי היא לא צריכה להיות קט' גלויה). ספרא - שיחה 22:52, 6 בפברואר 2021 (IST)
- הדחיפות תלויה בהחלטת גוגל לגבי ההצגה במנוע החיפוש. ערכים רבים שם נושאים גם את הקטגוריה הנ"ל וגם קט:ערכים שנוצרו במכלול, לא כל כך הולך ביחד.. ונקודה נוספת שאינה קשורה לנושא זה, מדוע לא מחקת את רבנו יום טוב מלונדריש? אביר על סוס (שיחה) 23:53, 6 בפברואר 2021 (IST)
- לא הבנתי מה הקשר לגוגל. מסכים איתך לגבי הקט' ההיא, צריך לבדוק, חלקם נוצרו ע"י משתמשים זהים כאן ושם. לגבי רי"ט מלונדריש - קודם כל כי איני מפעיל. שנית - ככל שיובא - לא יודע כמה חכם למחוק ככל שאין מי שיכתוב כרגע משהו טוב יותר. ואכן - גם לא היה חכם לגעור על ייבוא הערך. ספרא - שיחה 23:59, 6 בפברואר 2021 (IST)
- הבנתי שהמטרה בסימון ערכים תחת קט:שנכתבו והורחבו, שבמידה וגוגל לא תסכים על הצגת של המכלול כולו, תאופשר הסריקה רק לחלקים שבהם יש תוכן ייחודי ולא משופכל. אביר על סוס (שיחה) 00:39, 7 בפברואר 2021 (IST)
- המטרה היתה ונשארה סימון כל החומר הייחודי שלנו, לאו דווקא בשביל גוגל. כמו הערכים שנוצרו במכלול. זה כן היה מה שזירז את יצירת הקטגוריה וההשקעה בליקוט הערכים. (בכל אופן, כמעט כל הערכים שנמחקו שם - לרוב מיותרים גם כאן. אא"כ מדובר בערכי רבנים שנמחקו שם.) ספרא - שיחה 00:43, 7 בפברואר 2021 (IST)
- בכל מקרה יש ערכים גם שעברו שינויי השם בויקיפדיה ולכן אינם דומים, או שנמחקו ולאחר מכן הוחזרו. אבל בשביל לבדוק את זה צריך לעשות פעולה הפכוה ממה שהתוסף יבוא עושה, לבדוק האם הערך לא קיים בויקיפדיה ולא קיים בערכים שנוצרו במכלול, ולהכניס אותו לקטגוריה הנ"ל, ואז יהיה אפשר להחליט מה משאירים ומה מוחקים. אביר על סוס (שיחה) 00:52, 7 בפברואר 2021 (IST)
- צודק (רק שבזמן הזה אפשר ליצור עוד ערך חדש במיזם ערכים תורניים). ספרא - שיחה 00:55, 7 בפברואר 2021 (IST)
- בכל מקרה יש ערכים גם שעברו שינויי השם בויקיפדיה ולכן אינם דומים, או שנמחקו ולאחר מכן הוחזרו. אבל בשביל לבדוק את זה צריך לעשות פעולה הפכוה ממה שהתוסף יבוא עושה, לבדוק האם הערך לא קיים בויקיפדיה ולא קיים בערכים שנוצרו במכלול, ולהכניס אותו לקטגוריה הנ"ל, ואז יהיה אפשר להחליט מה משאירים ומה מוחקים. אביר על סוס (שיחה) 00:52, 7 בפברואר 2021 (IST)
- המטרה היתה ונשארה סימון כל החומר הייחודי שלנו, לאו דווקא בשביל גוגל. כמו הערכים שנוצרו במכלול. זה כן היה מה שזירז את יצירת הקטגוריה וההשקעה בליקוט הערכים. (בכל אופן, כמעט כל הערכים שנמחקו שם - לרוב מיותרים גם כאן. אא"כ מדובר בערכי רבנים שנמחקו שם.) ספרא - שיחה 00:43, 7 בפברואר 2021 (IST)
- הבנתי שהמטרה בסימון ערכים תחת קט:שנכתבו והורחבו, שבמידה וגוגל לא תסכים על הצגת של המכלול כולו, תאופשר הסריקה רק לחלקים שבהם יש תוכן ייחודי ולא משופכל. אביר על סוס (שיחה) 00:39, 7 בפברואר 2021 (IST)
- לא הבנתי מה הקשר לגוגל. מסכים איתך לגבי הקט' ההיא, צריך לבדוק, חלקם נוצרו ע"י משתמשים זהים כאן ושם. לגבי רי"ט מלונדריש - קודם כל כי איני מפעיל. שנית - ככל שיובא - לא יודע כמה חכם למחוק ככל שאין מי שיכתוב כרגע משהו טוב יותר. ואכן - גם לא היה חכם לגעור על ייבוא הערך. ספרא - שיחה 23:59, 6 בפברואר 2021 (IST)
- הדחיפות תלויה בהחלטת גוגל לגבי ההצגה במנוע החיפוש. ערכים רבים שם נושאים גם את הקטגוריה הנ"ל וגם קט:ערכים שנוצרו במכלול, לא כל כך הולך ביחד.. ונקודה נוספת שאינה קשורה לנושא זה, מדוע לא מחקת את רבנו יום טוב מלונדריש? אביר על סוס (שיחה) 23:53, 6 בפברואר 2021 (IST)
בקשר לעריכתך הזו, תודה רבה לך! גאון הירדן (שיחה) 21:59, 8 בפברואר 2021 (IST)
לייק לכוכב!
| כוכב לייק | |
| בערך מלחמת אסא והכושים.
הארת את עיני!
|
כוכב למייבא!
| כוכב המייבאים | |
| על ייבוא אינטנסיבי היום של ערכי מקהלות ודומיהן.
|
כוכב בשבילך!
| הכוכב המקורי | |
| תודה על הקטגוריה משפחת טויבש.
בעז"ה נמלא את הקטגוריה בערכים מתאימים יצחק בן חיים (שיחה) 13:19, 8 במרץ 2021 (IST) |
יצחק בן חיים (שיחה) 13:24, 8 במרץ 2021 (IST)
אהרן ברק
אם הבנתי נכון הרי שהמשתמש ספרא מחק את דבריי על אהרן ברק, אשמח להסבר, את הדברים כתבתי אחר בדיקת כל המקורות בצורה מדויקת, מטרתנו העיקרית להנגיש את האמת המדויקת ביותר ולא להתפעל משיפוטם של עורכי ויקיפדיה שהוא לא מדויק וחסר לפעמיים במכוון, ואם הבעייה היתה בזו שלא ציינתי אשמח להסבר קצר איך מוסיפים מקורות בצורה מסודרת, ראיתי שגם דברי לגבי מזוז וועוד הוסרו אשמח לבירור הענין בתודה חיים זקהיים
- חיים זקהיים, שלום לך, בפעם הבאה פשוט תכתוב הודעה חדשה בלשונית "פסקה חדשה".
לעצם הענין, עריכתך בערך אהרן ברק הייתה לא נכונה, לא נחוצה ולא אנציקלופדית. לא נכונה כי אהרן ברק הוא בפנסיה. הוא אינו יכול להחליט דבר. הוא יכול מקסימום לומר את דברו. מכיון שכן - היא גם לא נחוצה, מכיון שאין צורך לסתור את דבריו, כמו שאנו לא סותרים בערכו את אמירותיהם הבולטות של כל עיתונאי או פוליטיקאי. בנוסף הנוסח גם לא היה מאוד אנציקלופדי.
קח את הדברים כביקורת בונה בנפש חפצה לעריכותיך המצויינות הבאות. ספרא - שיחה 01:48, 18 במרץ 2021 (IST)
ספרא אמר האם גם ספרא יודע????????????
אלף סליחות על חוסר ידעתי איפה נמצא לוכסן פסקה חדשה ותודה על הסברך לגבי אהרן ברק, אף אמנם שאדם זה בפנסיה אך אי אפשר לומר שאינו משפיע ברמת השיח מאד, הרבה יותר משאר השופטים למשל אחרי אמירתו לגבי מהה"ע, שרת המשפטים דאז מצאה זמן להגיב על דבריו, אף אני כתבתי זאת בפסקה שדברה על יציאתו לפנסיה ולא בתור אדם שיכול לקבוע הלכה חדשה הבאתי זאת בעיקר כדי להראות איך שבשפה יפה ורכה (ד"א זו גם המלצה לך ראיתי כל מיני דברים שכתבת, יותר מידי להט פחות מידי חכמה ויכולת להשפיע, "מים שקטים חודרים עמוק") אדם זה שוב ושוב משנה את כל הכללים לפי רצונו באותו רגע ב, לגבי מזוז לא בואר לי, אשמח להסבר
המון ברכה חיים זקהיים
תמונה
האם צריך למחוק את התמונה הזו - קובץ:TLV Safari 170812 Giraffes 02.jpg|ג'ירפות (ומאחוריהם פילים) בספארי ברמת גן ב- [1] ? (תסתכל על התמונה בהגדלה). מוטל (שיחה) 22:35, 8 באפריל 2021 (IDT)
- למחוק בטוח לא. צריך לטשטש שם משהו. אתייג את מקוה ושמש מרפא. ספרא - שיחה 22:47, 8 באפריל 2021 (IDT)
מכלול היצירה היהודית
שלום וברכה, בעקבות סיום התחרות בקרוב, לענ"ד כדאי להוסיף טקסט מתחת לתמונה שמופיעה בבאנר, לדוגמה:

מתייג בנוסף את מפעילי מערכת. אשמח לשמוע את דעתך. בבלי - שיחה 22:16, 11 באפריל 2021 (IDT)
- ספרא מה דעתך? דויד (שיחה) ו' באייר ה'תשפ"א 23:27 (IDT)
- ממש מסכים. לא שמתי לב שלא עניתי. ספרא - שיחה 23:31, 17 באפריל 2021 (IDT)
- מפעילי מערכת. תולעת ספרים - שיחה 21:37, 20 באפריל 2021 (IDT)
- קראת לי? גאון הירדן (שיחה) 22:47, 20 באפריל 2021 (IDT)
- בין היתר
. ראה את השיחה הנ"ל (אם אפשר בבקשה לשנות את הבאנר). תולעת ספרים - שיחה 20:44, 21 באפריל 2021 (IDT)
- בין היתר
- קראת לי? גאון הירדן (שיחה) 22:47, 20 באפריל 2021 (IDT)
- מפעילי מערכת. תולעת ספרים - שיחה 21:37, 20 באפריל 2021 (IDT)
- ממש מסכים. לא שמתי לב שלא עניתי. ספרא - שיחה 23:31, 17 באפריל 2021 (IDT)
כוכב ניטור!
| כוכב המנטרים | |
| ישר כוח על פעילותך המבורכת כמנטר! עלה והצלח. שמואל חיים (שיחה) היום בח' באייר ה'תשפ"א מגיע משיח! 20:52, 20 באפריל 2021 (IDT) |
שלום ספרא
אולי לא ראית את הבקשה שלי בדף שיחה:רב (אמורא ותנא), אז אני פונה אליך עוד הפעם, אם לא קשה לך לתת לי קישור לדפים בהם כתובים הכללים של הכרונולוגיה וכולי, כדי שאוכל ללמוד אותם לצורך העריכות. חשבתי שלמדתי הכל כבר והנה אני רואה שחסר לי עוד. תודה רבה! ערב (שיחה) 09:17, 24 במאי 2021 (IDT)
- בבקשה. יש את המכלול:מדריך לכתיבת ערכים, המכלול:מדריך לכתיבה תורנית, המכלול:לשון. מעבר לכך המכלול הוא אנציקלופדיה דינמית, כשכל הזמן יש דיונים על תוכן הערכים, סגנונם ועיצובם, לנושאים כללים בענייני לשון וניסוח ניתן להתייעץ בהמכלול:ייעוץ לשוני. ספרא - שיחה 10:49, 24 במאי 2021 (IDT)
אני חושב ששגית בכפליים בכך שביטלת בהינף יד שורה של עריכות בערך חסידות. הערך סובל ממחלה כרונית, והוא - כתיבתו בצורה מחקרית, הכוללת תיאורים והשערות המתייחסות למסורת ישראל בבוז. כל השינויים שלי נועדו לתקן את העוול הזה, שעליו מצביעה התבנית בראש הערך, ולהביאו למצב שבו המידע על דרך החסידות תכתב מתוך הערכה ומתוך מידע נכון ואמיתי. השקעתי עמל וזמן רב בתיקונים, ולכן אבקש שגם אם יש תיקון מסויים שאתה חולק עליו, תתקן רק אותו, ותנמק בתקציר העריכה. טישיו (שיחה) 10:13, 3 ביוני 2021 (IDT)
- לא ביטלתי הכל, אם ראית, היו קטעים שהשארתי ואף שיפרתי. לעצם העניין פתחתי נושא בדף השיחה של הערך, דווקא בשל חשיבותו. לא ניתן לשכתב ערך יסודי כזה ללא דיון איך נכון לשכתבו. ספרא - שיחה 10:18, 3 ביוני 2021 (IDT)
- כעת אני רואה שפתחת דיון שם. אשמח מאוד אם תעביר את מה שכתבתי כאן - לשם (יש לי בעיה טכנית עם העברות), ונמשיך שם את הדיון. טישיו (שיחה) 10:21, 3 ביוני 2021 (IDT)
- זה בסדר שיישאר כאן (א"א להעביר לדף זרימה). תוכל להגיב שם, ונמשיך את הדיון, לתועלת כולנו. תודה! ספרא - שיחה 10:24, 3 ביוני 2021 (IDT)
- כעת אני רואה שפתחת דיון שם. אשמח מאוד אם תעביר את מה שכתבתי כאן - לשם (יש לי בעיה טכנית עם העברות), ונמשיך שם את הדיון. טישיו (שיחה) 10:21, 3 ביוני 2021 (IDT)
