שיחה:הרב יהודה זאב קורנרייך/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

ערך זה נמחק לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות המכלול לשחזור ערכים שנמחקו.

התוכן הרלוונטי הוכנס לערך חסידות ביאלא.

הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי ספרא 20:27, 7 בדצמבר 2022 לפני שנתיים

לא הובהרה חשיבות, מלבד טענה לא מבוססת על עמידה בקריטריונים. בקריטריונים מופיע שיש לבסס את הטיעון לעמידה בהם.

התוכן הרלוונטי הוכנס לערך חסידות ביאלא.

מוטל (שיחהתרומות)

האם הוא עומד בקריטוריונים?

א. יש לו 2 בתי מדרשות? (לא מה שידוע לי).

ב. יש לו מאתיים חסידים? (כנ"ל).

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

שימו לב.

הקריטריונים הם:

1) מעל 100 חסידים, עם מקור מוסמך.

2) בית מדרש מרכזי המכיל מעל 200 מקומות ישיבה.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

יש לו 2 בתי מדרשות, בירושלים ובביתר עילית, וכמאה בתי אב.

שמש מרפא הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
כפוף לכללים (שיחהתרומות)
תפארת אבות (שיחהתרומות)

תכנס עכשיו לבית מדרשו ברח' המגיד ממעזריטש בביתר עילית, ותמצא שם עשרות אברכים העונים לשם 'שידלובצע חסידים', בנוסף למרכז החסידות ברח' אהלי יוסף.

זה פשוט חסידות שקטה בלי הרבה רעש.

ספרא (שיחהתרומות)

כמי שלמד באזור, והשתתפתי בסעודה שלישית בהרבה הזדמנויות ב"מרכז" החסידות באהלי יוסף, זה מקרה קלאסי שלא עומד בקריטריונים.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

האם היית פעם באירוע? חג? החסידות מונה מעל מאה משפחות חד משמעית! עשרים משפחות בירושלים, חמישים משפחות בביתר, עשר משפחות בבני ברק, ועוד עשרים משפחות בשאר רחבי הארץ, וזהו מבלי לחשב את המשפחות המתגוררות בחו"ל, שאיני יודע מספרם. אלא מה, שהיא חסידות שקטה מבלי הרבה רעש.

אפר (שיחהתרומות)

מכיוון שגם לדבריך אין לו אלא 100 בתי אב ,ואין לך מקור אפילו להם [כאמור בלי מקור צריך 200 בתי אב]. ובמיוחד אחרי מה שספרא כפוף לכללים נראה לי שצריך יותר מאמירה שלך בשביל להשאיר אותו.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

כמדומני שניתן לספק לכך גיבוי, ברשימות אנ"ש וכיו"ב (יצויין שהערך עצמו ערוך בצורה טובה, ושאפו).

תפארת אבות (שיחהתרומות)

יש לי בבית רשימת אנ"ש שלהם (בדפים פשוטים - לא רשמיים), שיצאה לפני כמה שנים, ולפי זה פירטתי את הפרטים דלעיל.

ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

אני נקלעתי פעם בשבת לטיש ונדהמתי לראות עשרות חסידים עומדים על הפארנצעס ועוד עשרות יהודים גם מבוגרים עם זקנים לבנים יושבים בטיש, ומלבד זאת שיש לו גם שטיבל פעיל בביתר שמשמש כמקום שוקק חיים לכל הסביבה מלבד עשרות חסידי שידלובצא שמתפללים שם.

מסכים עם העובדה שהיא חסידות שקטה במיוחד חסרת יח"צ, אך מדובר גם באישיות מיוחדת, ולא בליצנות בכלל, המקום פועל כחסידות רגילה ורצינית לכל דבר.

ספרא (שיחהתרומות)

איך פארנצ'עס??

תפארת אבות (שיחהתרומות)

כנראה שלא הסתובבת שם כל כך הרבה כמו שאמרת, כי הפראנצעס נמצאים באופן קבוע בצד ימין של ביהמ"ד. בכל אירוע\טיש\חג, כאשר מגיעים החסידים מחוץ לעיר יש פארנצע'ס בטיש.

ספרא (שיחהתרומות)

משהו חדש, מהשנים האחרונות?

ביקרתי שם לאחרונה לפני 4 שנים. לא זוכר שהיה שם.

ירוחם פישל יהושע (שיחהתרומות)

וכנראה שגם אז בקרת מאוד מעט, ובזמנים הלא נכונים..

כי למיטב ידיעתי גם לפני ארבע שנים היה לו פארנצעס...

ספרא (שיחהתרומות)

בביקוריי שם, לא היה למי לעשות פארנצעס. לא משנה. אלפון הוא מקור תקין. אם ישנו.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

כמו שאמרת אלפון הוא מקור תקין, אבל חבל שדילגת על הודעתי הקודמת שבה ציינתי שבירושלים גרים רק עשרים חסידים, לעומת ביתר שבה מתרכזת רוב החסידות, (היה אפילו צד שהאדמו"ר יעבור להתגורר בביתר) וממילא מובן למה ב'סעודה שלישית' בירושלים היה ציבור קטן.

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

מכון תפארת אבות יש לך מקור ברור למספר החסידים?

אם כן נא להביאו.

אם לא אל תכתוב בסיכום הנושא שהובהרה חשיבות.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

יש לי בבית רשימת אנ"ש שלהם

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

משהו רשמי של החסידות שפורסם?

אם לא אין לזה שום ערך.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

מפעילי מערכת האם משהו מהנאמר כאן עונה להגדרה של הבהרת חשיבות?

מקוה (שיחהתרומות)

על פניו נראה שלא. הונחה תבנית?

שמש מרפא (שיחהתרומות)
תפארת אבות (שיחהתרומות)

כמו שכתבתי: יש לו את מספר החסידים הדרוש, והם מצוינים באלפון של החסידות.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

מה שכתבת זה לא אלפון אלא רשימה לא רשמית.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אכן דפים לא רשמיים (ללא הלוגו של החסידות), אבל בהחלט משקפים את מספר ה'בתי אב' החסידות.

בנימה אישית: עייפתי להתווכח עמך, אם יש לך אינטרס לדלל את המכלול מערכיו - אחר שהושקעו בהם עשרות שעות (בדגש על ערכי חסידות שבה אינך רואה כל חשיבות) - שיהיה לך בהצלחה, לא אעמוד לך בדרכך. רק חבל על מכלולאי נמרץ כמוני שאאבד את המוטביציה להשקיע במכלול.

אפר (שיחהתרומות)

ככלל יש לך אמינות די טובה אצלי, אם כי אני לא יכול להכחיש את התחושה שחסידים/חסידויות נוטות קצת לנפח את המספרים של עצמם. לדעתי כרגע המצב צריך להיות כמו בישיבות שלא נותנים לעדכן מספרים ללא מקור.

ספרא (שיחהתרומות)

אשמח אם תשלח לי את האלפון

משה מ (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

המנטרים עוברים על כל השינויים, ואין צורך לתייגם במיוחד.

משה מ (שיחהתרומות)

מדובר דוקא בשינויים מלפני חודש וחצי ומעלה...

שמש מרפא (שיחהתרומות)

תוחלת החיים של הניטור זה 3 חודשים.

סיכום מאת משה מ

טופל

דרוך (שיחהתרומות)

"קורנרייך" ולא "קונרייך"

ספרא (שיחהתרומות)

תודה. טופל.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

אכן 'טעות סופר' הוא

טישיו (שיחהתרומות)

ספרא, לכאורה הקטגוריה חסידי באבוב קצת בעייתית, מכיון שאין לו שום שייכות כיום לחסידות זאת, והוא אף משמש כאדמו"ר לחסידות אחרת.

ספרא (שיחהתרומות)

אם בעבר, עד החתונה, הוא היה מוגדר כחסיד באבוב, אז הוא אמור להישאר בקטגוריה זו. מספיק שהיה שם תקופה מחייו.

אם הוא לא באמת השתייך לחסידות זו אף פעם, צריך אכן להסיר את זה.

טישיו (שיחהתרומות)

איני חושב כמוך. תפקידה של קטגוריה היא לסדר ולא לבלבל. הוא לא מוגדר כיום כחסיד באבוב בשום צורה, כמו גם אחיו האדמו"ר מקוסוב, שכל כולו מנעליו וגרביו הלבנות עד כיפתו הויז'ינצאית הינו חסיד (סערעט) ויז'ניץ.

ספרא (שיחהתרומות)

אינני מבין, מי שעבר מחסידות לחסידות, אמור להישאר רק בקטגוריה של החסידות האחרת?!

האם רבי אהרן צבי רומפלר המשיך להיות חסיד בעלז עד סוף ימיו?

תפארת אבות (שיחהתרומות)

מסכים עם טישיו בכל תוקף. 'חסידות' הינה השתייכות. ואם נשוא הערך עזב את החסידות הוא אינו שייך כלל לקטגוריה אף אם הוא היה בה בעבר, כמו שכולנו מבינים שאשיות שעברה לעיר אחרת, היא יותר לא תהיה רשומה בעיר הקודמת.

ספרא (שיחהתרומות)

אתה טועה, כנראה מחוסר בקיאות במערכת הקטלוג.

מי שעבר לעיר אחרת, נשאר מקוטלג גם בעיר הקודמת.

תפארת אבות (שיחהתרומות)

האם מי שנולד בירושלים, וכבר שישים שנה לא מתגורר בה, יקוטלג בירושלים?

מוטי (שיחהתרומות)

כן (גם לא רק). אבל בתבנית המידע הוא לא יופיע כתושב י-ם

ספרא (שיחהתרומות)

אם הוא פעל בה, כן. למרות שהוא כבר 60 שנה לא חי בה. אם הוא רק נולד בה, לא.

כאן כתוב שהוא היה חסידו של האדמו"ר מבאבוב בצעירותו, זה נחשב שהוא לא רק נולד למשפחה חסידת באבוב, אלא הוא גם היה חסיד באבוב.

טישיו (שיחהתרומות)

עוד כלל חסר הגיון. רק נותר לי להודות לה' על כך שאין לי ערך בויקיפדיה, ושממילא איני מופיע בקטגוריה של כל חסידות שהיה לי איתה איזהו קשר במשך שנות חיי בליעה"ר.

אין נושאים ישנים יותר