האם הוא עומד בקריטוריונים?
א. יש לו 2 בתי מדרשות? (לא מה שידוע לי).
ב. יש לו מאתיים חסידים? (כנ"ל).
לא ניתן לעריכה
![]() |
ערך זה נמחק לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה. | |
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות המכלול לשחזור ערכים שנמחקו. |
התוכן הרלוונטי הוכנס לערך חסידות ביאלא.
לא הובהרה חשיבות, מלבד טענה לא מבוססת על עמידה בקריטריונים. בקריטריונים מופיע שיש לבסס את הטיעון לעמידה בהם.
התוכן הרלוונטי הוכנס לערך חסידות ביאלא.
האם הוא עומד בקריטוריונים?
א. יש לו 2 בתי מדרשות? (לא מה שידוע לי).
ב. יש לו מאתיים חסידים? (כנ"ל).
שימו לב.
הקריטריונים הם:
1) מעל 100 חסידים, עם מקור מוסמך.
2) בית מדרש מרכזי המכיל מעל 200 מקומות ישיבה.
אין לו שום דבר, ואני אומר למחוק גם את זה וגם את טיוטה:הרב שלום אליעזר רוזנבוים.
תכנס עכשיו לבית מדרשו ברח' המגיד ממעזריטש בביתר עילית, ותמצא שם עשרות אברכים העונים לשם 'שידלובצע חסידים', בנוסף למרכז החסידות ברח' אהלי יוסף.
זה פשוט חסידות שקטה בלי הרבה רעש.
כמי שלמד באזור, והשתתפתי בסעודה שלישית בהרבה הזדמנויות ב"מרכז" החסידות באהלי יוסף, זה מקרה קלאסי שלא עומד בקריטריונים.
האם היית פעם באירוע? חג? החסידות מונה מעל מאה משפחות חד משמעית! עשרים משפחות בירושלים, חמישים משפחות בביתר, עשר משפחות בבני ברק, ועוד עשרים משפחות בשאר רחבי הארץ, וזהו מבלי לחשב את המשפחות המתגוררות בחו"ל, שאיני יודע מספרם. אלא מה, שהיא חסידות שקטה מבלי הרבה רעש.
מכיוון שגם לדבריך אין לו אלא 100 בתי אב ,ואין לך מקור אפילו להם [כאמור בלי מקור צריך 200 בתי אב]. ובמיוחד אחרי מה שספרא כפוף לכללים נראה לי שצריך יותר מאמירה שלך בשביל להשאיר אותו.
כמדומני שניתן לספק לכך גיבוי, ברשימות אנ"ש וכיו"ב (יצויין שהערך עצמו ערוך בצורה טובה, ושאפו).
יש לי בבית רשימת אנ"ש שלהם (בדפים פשוטים - לא רשמיים), שיצאה לפני כמה שנים, ולפי זה פירטתי את הפרטים דלעיל.
אני נקלעתי פעם בשבת לטיש ונדהמתי לראות עשרות חסידים עומדים על הפארנצעס ועוד עשרות יהודים גם מבוגרים עם זקנים לבנים יושבים בטיש, ומלבד זאת שיש לו גם שטיבל פעיל בביתר שמשמש כמקום שוקק חיים לכל הסביבה מלבד עשרות חסידי שידלובצא שמתפללים שם.
מסכים עם העובדה שהיא חסידות שקטה במיוחד חסרת יח"צ, אך מדובר גם באישיות מיוחדת, ולא בליצנות בכלל, המקום פועל כחסידות רגילה ורצינית לכל דבר.
כנראה שלא הסתובבת שם כל כך הרבה כמו שאמרת, כי הפראנצעס נמצאים באופן קבוע בצד ימין של ביהמ"ד. בכל אירוע\טיש\חג, כאשר מגיעים החסידים מחוץ לעיר יש פארנצע'ס בטיש.
וכנראה שגם אז בקרת מאוד מעט, ובזמנים הלא נכונים..
כי למיטב ידיעתי גם לפני ארבע שנים היה לו פארנצעס...
כמו שאמרת אלפון הוא מקור תקין, אבל חבל שדילגת על הודעתי הקודמת שבה ציינתי שבירושלים גרים רק עשרים חסידים, לעומת ביתר שבה מתרכזת רוב החסידות, (היה אפילו צד שהאדמו"ר יעבור להתגורר בביתר) וממילא מובן למה ב'סעודה שלישית' בירושלים היה ציבור קטן.
מכון תפארת אבות יש לך מקור ברור למספר החסידים?
אם כן נא להביאו.
אם לא אל תכתוב בסיכום הנושא שהובהרה חשיבות.
אכן דפים לא רשמיים (ללא הלוגו של החסידות), אבל בהחלט משקפים את מספר ה'בתי אב' החסידות.
בנימה אישית: עייפתי להתווכח עמך, אם יש לך אינטרס לדלל את המכלול מערכיו - אחר שהושקעו בהם עשרות שעות (בדגש על ערכי חסידות שבה אינך רואה כל חשיבות) - שיהיה לך בהצלחה, לא אעמוד לך בדרכך. רק חבל על מכלולאי נמרץ כמוני שאאבד את המוטביציה להשקיע במכלול.
טופל
ספרא, לכאורה הקטגוריה חסידי באבוב קצת בעייתית, מכיון שאין לו שום שייכות כיום לחסידות זאת, והוא אף משמש כאדמו"ר לחסידות אחרת.
אם בעבר, עד החתונה, הוא היה מוגדר כחסיד באבוב, אז הוא אמור להישאר בקטגוריה זו. מספיק שהיה שם תקופה מחייו.
אם הוא לא באמת השתייך לחסידות זו אף פעם, צריך אכן להסיר את זה.
איני חושב כמוך. תפקידה של קטגוריה היא לסדר ולא לבלבל. הוא לא מוגדר כיום כחסיד באבוב בשום צורה, כמו גם אחיו האדמו"ר מקוסוב, שכל כולו מנעליו וגרביו הלבנות עד כיפתו הויז'ינצאית הינו חסיד (סערעט) ויז'ניץ.
אינני מבין, מי שעבר מחסידות לחסידות, אמור להישאר רק בקטגוריה של החסידות האחרת?!
האם רבי אהרן צבי רומפלר המשיך להיות חסיד בעלז עד סוף ימיו?
מסכים עם טישיו בכל תוקף. 'חסידות' הינה השתייכות. ואם נשוא הערך עזב את החסידות הוא אינו שייך כלל לקטגוריה אף אם הוא היה בה בעבר, כמו שכולנו מבינים שאשיות שעברה לעיר אחרת, היא יותר לא תהיה רשומה בעיר הקודמת.
אתה טועה, כנראה מחוסר בקיאות במערכת הקטלוג.
מי שעבר לעיר אחרת, נשאר מקוטלג גם בעיר הקודמת.
אם הוא פעל בה, כן. למרות שהוא כבר 60 שנה לא חי בה. אם הוא רק נולד בה, לא.
כאן כתוב שהוא היה חסידו של האדמו"ר מבאבוב בצעירותו, זה נחשב שהוא לא רק נולד למשפחה חסידת באבוב, אלא הוא גם היה חסיד באבוב.