שיחה:עמוד ראשי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שימו לב: דף זה מיועד אך ורק לדיונים אודות מבנה העמוד הראשי
  • אם איתרתם בעיה עם הערך המומלץ, גשו לדף השיחה של הערך המומלץ.
  • אם איתרתם בעיה עם המידע המופיע תחת "היום בהיסטוריה", גשו לדף זה או לדף שיחתו.
  • אם איתרתם בעיה עם המידע המופיע תחת "הידעת?", גשו לדף זה או לדף שיחתו.
  • אם איתרתם בעיה עם המידע המופיע תחת "היום בלוח השנה", גשו לדף זה או לדף שיחתו.
  • אם איתרתם בעיה עם המידע המופיע תחת "ערכים בפרשת השבוע", גשו לדף זה או לדף שיחתו.
  • אם איתרתם בעיה עם המידע המופיע תחת "חדשות ואקטואליה", גשו לדף זה או לדף שיחתו.
  • לבעיות אחרות, כגון בעיה עם העיצוב, פנו לדלפק הייעוץ.
  • אם חיפשתם מידע או ערך ולא מצאתם, פנו לדף שאל את המומחה.

דפי עזר:

נושאים נוספים:


דף השיחה של העמוד הראשי

יחיד ורבים, ארכבתי לכבודך, כעת תקין? שרגא > שיחה > ה' בחשוון ה'תשפ"א • 02:28, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

כן, ותודה. יחיד ורבים (שיחה) 00:25, 25 באוקטובר 2020 (IDT)

הזכרת רצח רבין ביום יא בחשון

- הועבר לדף שיחת תבנית:י"א בחשוון#הזכרת רצח רבין ביום יא בחשון

בעייה בפרסום האתר ברשת

- הועבר לדף המכלול:דלפק ייעוץ#בעייה בפרסום האתר ברשת

קישור מוטעה

מפעילי מערכת‏ אני מתייג אתכם כי לא ברור לי מי יכול לערוך בעמוד ראשי לי עכ"פ אין אפשרות.

בחדשות על הליך ההדחה של טראמפ המילים הליך הדחה מקושרות להליך הדחה 2019-2020 במקום להליך הדחה 2021 אחודה חידה (שיחה) 02:25, 20 בינואר 2021 (IST)

אחודה חידה, תיקנתי. גם אתה יכול לערוך זאת, בתבנית:חדשות ואקטואליה. כמובן צריך להיזהר בעריכות שם, רואים הכל בעמוד ראשי. ספרא - שיחה 03:10, 20 בינואר 2021 (IST)

מה קרה עם העמוד הראשי?

מפעילי מערכתמוטל (שיחה) 13:39, 24 בינואר 2021 (IST)

אני לא רואה שום בעיה בעמוד הראשי. תוכל לפרט? מקוהשיחה • י"א בשבט ה'תשפ"א 13:41 (IDT)
זה נראה ככה

קובץ:Pythagoras1.svg משפט פיתגורס הוא משפט גאומטרי, הנחשב לאחד המשפטים המתמטיים הנודעים ביותר. הוא קובע שסכום שטחי הריבועים, הבנויים על הניצבים במשולש ישר-זווית, שווה לשטח הריבוע הבנוי על היתר (הניצבים הם שתי צלעות הזווית הישרה, והיתר הוא הצלע הארוכה של המשולש). בניסוח פורמלי: אם אורכי הניצבים במשולש ישר-זווית הם עיבוד הנוסחה נכשל (MathML עם גיבוי SVG או PNG (מומלץ לדפדפנים מודרניים ולכלי נגישות): תגובה בלתי־תקינה ("Math extension cannot connect to Restbase.") מהשרת "https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/":): {\displaystyle \ a} ו-עיבוד הנוסחה נכשל (MathML עם גיבוי SVG או PNG (מומלץ לדפדפנים מודרניים ולכלי נגישות): תגובה בלתי־תקינה ("Math extension cannot connect to Restbase.") מהשרת "https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/":): {\displaystyle \ b} , ואורך היתר הוא עיבוד הנוסחה נכשל (MathML עם גיבוי SVG או PNG (מומלץ לדפדפנים מודרניים ולכלי נגישות): תגובה בלתי־תקינה ("Math extension cannot connect to Restbase.") מהשרת "https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/":): {\displaystyle \ c} , אז: {\displaystyle \ a^{2}+b^{2}=c^{2}}{\displaystyle \ a^{2}+b^{2}=c^{2}}. המשפט ההפוך, הקובע שמשולש שבו ריבוע צלע אחת שווה לסכום ריבועי הצלעות האחרות הוא ישר-זווית, נכון גם הוא. מוטל (שיחה) 13:44, 24 בינואר 2021 (IST)

מוטל עדיין? גם אצלי אין בעיה. דויד (שיחה) י"א בשבט ה'תשפ"א 16:17 (IDT)
כמה דקות אחרי שעניתי לו זה תוקן. מוטל (שיחה) 17:30, 24 בינואר 2021 (IST)

אקטואליה

מה הקשר של אקטואליה לאנציקלופדיה? אשמח אם תחכימו אותי. בברכת התורה, בבלי - שיחה 20:31, 3 בפברואר 2021 (IST)

בבלי קודם כל כדי שיראו את הודעתך צריך לתייג (ראה עזרה:תיוג). לגופה של שאלה - כמו הקשר בין "היום בלוח השנה" - זאת פלטפורמה כדי לעניין אנשים בערכים אנציקלופדיים הכתובים במכלול. דויד (שיחה) כ"ח בשבט ה'תשפ"א 23:25 (IDT)
בשביל זה יש את היום בלוח העברי וכו'. לא מצאתי תשובה מספקת לשאלתי לע"ע.. בברכת התורה, בבלי - שיחה 08:00, 14 בפברואר 2021 (IST)
בבלי, שתי הפלטפורמות משמשות לאותה מטרה - אבל אין שום קשר בין הערכים שמקושרים בשניהן - ולכן הן לא יכולות להיות תחליף אחת לשניה. דויד (שיחה) ד' באדר ה'תשפ"א 18:59 (IDT)
נו נו. בברכת התורה, בבלי - שיחה 22:09, 15 בפברואר 2021 (IST)

חופש הבגידה

מה זה חופש הבגידה ? פינחס נויהויזר (שיחה) 14:11, 8 בפברואר 2021 (IST)

פינחס נויהויזר לא מצאתי ביטוי זה במכלול. תוכל למקד אותי? דויד (שיחה) כ"ח בשבט ה'תשפ"א 23:28 (IDT)

עריכת אקטואליה

רציתי לשאול למה צריך משתמש ותיק כדי לערוך חדשות ואקטואליה?? שר שלום (שיחה) 02:15, 12 בפברואר 2021 (IST)

שר שלום משום שמי שלא בקיא במינימום (שזה להיות רשום 4 ימים) יכול להוסיף דברים לא מתאימים ולא מנוסחים טוב. דויד (שיחה) ד' באדר ה'תשפ"א 18:57 (IDT)

הסמלים של הפורטלים

Men770, למה הם נעלמו? אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ 09:08, 16 בפברואר 2021 (IST)

אחיה היהודי תעשה רענון עמוק. הם מדי פעם לא מוצגים - זו בעיה בטיפול המתכנתים. דויד (שיחה) ה' באדר ה'תשפ"א 17:45 (IDT)
{{דויד}}, הסמלים חזרו לי אחרי חצי שעה... מאז קרה לי עוד כמה פעמים, והבנתי שזו בעיה שקורה מדי פעם. אֲחִיָּה הַיְּהוּדִי (שִׂיחָה | עֲרִיכוֹתַי בַּמִּכְלוֹל) דף סקריפטים אישי ۩ ו' באדר ה'תשפ"א 09:17, 18 בפברואר 2021 (IST)

עריכה

- הועבר לדף המכלול:דלפק ייעוץ#עריכה

למה ערכים חדשים לא מתעדכנים

נכנסו כמה ערכים חדשים אבל הם לא מתעדכנים בעמוד הראשי. האם זה אמור להיות אוטומט? אברהם אבנר (שיחה) 12:57, 28 באפריל 2021 (IDT) ‏מנטרים? אברהם אבנר (שיחה) 14:54, 28 באפריל 2021 (IDT)

זה לא אוטמוטי, צריך לעדכן בתבנית:ערכים חדשים. קובנא (שיחה) 15:12, 28 באפריל 2021 (IDT)

סינון תמונה

בודקי תמונות‏, שימו לב לתמונה המופיעה ב"היום בהסטוריה". זו ציור של בת (ז'אן ד'ארק). בברכה, משה מ (שיחה) 14:29, 29 באפריל 2021 (IDT)

משה מ Done טופל ייש"כ. גאון הירדן (שיחה) 15:47, 29 באפריל 2021 (IDT)

הפרדה בין נפטרים

הנוהג במכלול להפריד בין רבנים לשאר אומות העולם שנפטרו( או מתו). ויש תנודות בנושא מפעם לפעם. בכל אופן, מפריע לי לראות ביחד יהודים יר"ש עם שאר גוים. אחרי הכל הפער בין רבנים גדולים לשאר עם ישראל, קטן לאין ערוך מהפער בין ישראל לעמים. לייצר עוד הפרדות לא בא בחשבון. אולי לשים את החוצץ בין ישראל לעמים, או כמו בבתי העלמין... שומרי שבת וחילונים.

בקיצור. שאלה. רק שלא יעשו גם הפרדה לכהנים.. 🙃 חסדיאל שופק (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה

חסדיאל שופק אני מניח שעיקר טענתך היא על רשימת הנפטרים בתבנית חדשות ואקטואליה. אם כוונתך שיש פספוסים בהפרדה בין רבנים לשאר הנפטרים - זה כנראה קשור למעדכנים שלא מכירים את הנוהל הזה. כדאי לחפש אותם ולהודיע להם באמת.
מכלולאים פעילים‏ מה דעתכם לגבי שאר ההפרדות שהציע חסדיאל? דויד (שיחה) כ"ג באייר ה'תשפ"א 01:40 (IDT)
הכוונה כנראה לשרגי גשטטנר. זו אכן הייתה התלבטות, כיוון שמדובר ביהודי שותמ"צ, אבל מאידך אינו רב. אני חושב שהגיוני יותר לשים אותו בסוף רשימת הרבנים. --שמש מרפא (שיחה) 02:15, 5 במאי 2021 (IDT)
מסכים עם שמש, (רציתי מלכתחילה לשים את גשטטנר לפני הקו אך עדיין לא היתה הסכמה בנושא) יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 09:36, 5 במאי 2021 (IDT)
גא"מ להבדיל בין ישראל לעמים (ואני משתדל לעשות א"ז ברוב הפעמים וכן עשיתי בהנ"ל). מוטל (שיחה) 18:32, 5 במאי 2021 (IDT)

שוב הנושא חוזר ע"ע בני גל חסדיאל שופק (שיחה | תרומות) שכח/ה לחתום

פורטל חדש - החסידות

לדעתי אפשר ומומלץ לפתוח פורטל חדש אשר יקיף את כל עניני החסידות והאדמורים לענפיהם ושולשלתיהם. נשמח לשמוע את חוו"ד--משה ב. (שיחה) 21:34, 2 ביוני 2021 (IDT)

שלום וברכה. ייש"כ על היוזמה, אך כבר קיים פורטל כזה, בשם פורטל:תנועת החסידות. מוזמן להרחיב ולשפר אותו. תולעת ספרים - שיחה 21:37, 2 ביוני 2021 (IDT)

ב

פורטל החסידות - מדוע לא מופיע בעמוד השער?

מכלולאים פעילים‏פורטל החסידות - מדוע לא מופיע בעמוד השער? במה שונה הוא מעולם הישיבות? --משה ב. (שיחה) 02:30, 10 ביוני 2021 (IDT)
משה ב. אולי מפני שפורטל הישיבות בהגדרה כולל את כל הציבור החרדי בשונה מפורטל:תנועת החסידות, איך שלא יהיה, אין לי כמובן התנגדות שיתוסף גם קישור לפורטל החסידות יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 17:34, 10 ביוני 2021 (IDT)

ענינא דיומא

אפשר גם להוסיף "בית המקדש --אנוכי (שיחה) 19:08, 28 ביוני 2021 (IDT)"

עמוד ראשי - תשעה באב

האם ניתן לתכנת כך שביום ט' באב כלל העמוד הראשי יעסוק אך ורק בעניני החורבן, כפי המבואר בהלכה שאסור להסיח דעת מן האבילות.--מיכי - שיחה - כ' בתמוז ה'תשפ"א - 12:51 (IDT)‏

אני מניח שאפשר לתכנת, אבל היות ומדובר ביום אחד אפשר גם לעשות את זה ידני, העיקר זה שתכין חומר... אגב השתדלתי שהציטוטים היומיים בימי בין המצרים יהיה ברוח הימים.--שמש מרפא (שיחה) 13:30, 30 ביוני 2021 (IDT)
אם אפשר תדרוך קצר בנוגע לעריכת התבניות השונות, אני רואה שיש סדרת הידעת על תשעה באב, האם יש לשבץ אותה בתאריך (או שמא היא כבר משובצת)? האם יש צורך לשבץ בציטוט/תמונה? וככלל האם ענין הציטוט/תמונה היומי דורש את עזרתי לפחות בהקשרי המועדים? והאם אוכל להוסיף בו כרצוני.--מיכי - שיחה - כ' בתמוז ה'תשפ"א - 15:43 (IDT)‏
שיבצתי את הידעת בתאריך המתאים. תודה. ספרא - שיחה 16:37, 30 ביוני 2021 (IDT)
מיכי, אם תיצור דף חילופי מתאים לעמוד הראשי אדאג שהוא יופיע בתשעה באב, בו"ה, שרגא > שיחה > כ' בתמוז ה'תשפ"א > 16:50, 30 ביוני 2021 (IDT)
שרגא היכן מופיע קוד המקור/כלל העמוד הראשי בכדי להתבסס עליו. ייש"כ. מיכי - שיחה - כ"א בתמוז ה'תשפ"א - 14:26 (IDT)‏
יש לכל פינה תבנית יעודית, ולחלקם תת תבניות. כולם מרוכזות בתבנית:עמוד ראשי.--שמש מרפא (שיחה) 14:45, 1 ביולי 2021 (IDT)

סמל לפורטל כימיה

מכלולאים פעילים‏, ליד שמות כל הפורטלים בעמוד הראשי ישנם סמלילים המסמלים את נושא הפורטל. למה נגרע חלקו של פורטל הכימיה? איסתרק (שיחה) 18:20, 22 ביולי 2021 (IDT)
נכון לרגע זה השתבשו סמלילי עוד כמה פורטלים, אולי זה רק אצלי? איסתרק (שיחה) 20:02, 22 ביולי 2021 (IDT)

איסתרק זה בעיה מוכרת, בד"כ עם רענו עמוק (בלשונית 'עוד' לחיצה על 'ניקוי המטמון') הבעיה נפתרת --א"א (שיחה) 23:12, 22 ביולי 2021 (IDT)

סדר פורטלי יהדות

פורטלי יהדות מופיעים בעמוד הראשי בסדר: הלכה, תורה שבכתב, יהדות. בעוד היה ראוי להיות להפך: יהדות, תורה שבכתב, הלכה, הן מצד חשיבות הנושאים והן מבחינת מידת כלליותם. איסתרק (שיחה) 12:25, 23 ביולי 2021 (IDT)
מתייג את מפעילי מערכת‏. איסתרק (שיחה) 03:34, 27 ביולי 2021 (IDT)

מפעילי מערכת‏? איסתרק (שיחה) 05:19, 29 ביולי 2021 (IDT)
איסתרק יישר כח, שיניתי. דויד (שיחה) כ' באב ה'תשפ"א 17:00 (IDT)

בעיות תצוגה

בפעמים האחרונות שאני מכנס למכלול יש בעיות בהצגת חלק מהסמלים --מתלמד צעיר (שיחה) 14:19, 29 ביולי 2021 (IDT)

צילום מסך
משה טרטנר תודה רבה, הבעיה ידועה ובטיפול מחלקת התכנות. דויד (שיחה) כ' באב ה'תשפ"א 16:56 (IDT)

נפטרו לאחרונה

מפעילי מערכת‏, אני לא חושב שראוי להציב הפרדה בין גדו"י, לבין יהודים נוספים, כאשר הם נצבים ליד עכו"ם. מן הראוי להפריד רק בין יהודים לשאינם (גם במצב חריג, ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא.). בברכת גמר חתימה טובה. א. ברקאי (שיחה) 14:29, 14 בספטמבר 2021 (IDT)

א. ברקאי יש צדק מסויים בדבריך, הבעיה לדעתי היא שפחות נח לבדוק כל אחד אם הוא יהודי או לא, בניגוד להאם הוא רב שזה בולט בשם הערך. אבל אני מציע שתפתח דיון באולם דיונים ונראה מה יגידו. דויד (שיחה) י"ד בתשרי ה'תשפ"ב 11:19 (IDT)

בדוק מילים חשודות

"בדוק מילים חשודות" (בקישורים בצד ימין) אינו צריך להופיע תחת "קהילה". איסתרק (שיחה) 03:02, 20 בספטמבר 2021 (IDT)

זה נכון. בעבר מקומו היה בפיסקת כלים, אני ביקשתי להעלותו למעלה בגלל לחיצות שגויות על "דפים המקושרים לכאן". מי שעורך בניידים בתצוגת מחשבים מבין על מה אני מדבר. גאון הירדן (שיחה) 10:35, 20 בספטמבר 2021 (IDT)
איסתרק אני מסכים, אני בעבר טענתי שזה יותר נח דוקא למעלה איפה שזה היה בעבר (לא זוכר אם כדברי גאון זה היה בפסקה כלים אבל אני זוכר שזה היה למעלה). שרגא מה דעתך? דויד (שיחה) י"ד בתשרי ה'תשפ"ב 11:18 (IDT)
אפשר גם לעצב את זה בצורה שלא ייראה חלק מאף פסקה? איסתרק (שיחה) 12:37, 20 בספטמבר 2021 (IDT)
תיוג, איסתרק (שיחה) 12:39, 20 בספטמבר 2021 (IDT)
אפשר. מה שם הפיסקה החדשה שאתה מציע? גאון הירדן (שיחה) 14:14, 20 בספטמבר 2021 (IDT)
אפשר כפיסקה בפני עצמה בשם זה, ואפשר תחת כותרת חדשה כמו "עריכה", אבל מה שהצעתי הוא שזה יהיה כדבר בפנ"ע לגמר בנפרד מכל הרשימה, כמו שהלוגו נפרד, או במקום אחר במקום שם, כמו למעלה, מימין הלשונית "עריכה" (זה נשמע לי הכי מתאים ונוח). איסתרק (שיחה) 15:14, 20 בספטמבר 2021 (IDT)