שיחת משתמש:עמוס חדד/ארכיון 4
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
שמות הקודש
לכבוד עמוס חדד, וכן שרגא שלום וברכה. הייתי שמח להיכנס לסיבוב שמות הקודש. להגיע למצב של אפס שמות הקודש במכלול. בשביל זה צריך לגייס את כולם עבור זה. מה אתם אומרים. ומה אתם אומרים לפחות לגייס אתכם? אבגד (שיחה) 06:01, 16 ביוני 2020 (IDT)
- אבגד, בהחלט מיזם מבורך, כמו אז גם עכשיו, רק שצריכים אותך בראש, התייצב נא וכולנו אחריך. אני בטוח שכשתתחיל לגייס יהיו חיילים רבים בצבא שמות ה'. עמוס חדד (שיחה) 09:35, 16 ביוני 2020 (IDT)
- ג"א מצטרף להנ"ל, כיהודה ועוד לקרא, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 10:06 (IDT)
בעד. אבגד (שיחה) 21:04, 16 ביוני 2020 (IDT)
- מקוה, מה אומר? שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 21:21 (IDT)
בעד רק תיתן רשימות. מקוה • שיחה • כ"ה בסיוון ה'תש"ף 21:40 (IDT)
- תוכל להיעזר בזה בתור התחלה שמש מרפא (שיחה) 21:51, 16 ביוני 2020 (IDT)
- 👍. אבגד (שיחה) 03:29, 17 ביוני 2020 (IDT)
- להזכיר את זה: המכלול:מיזם_שמות_הקודש#טקסט לתיקון. אבגד (שיחה) 03:33, 17 ביוני 2020 (IDT)
- 👍. אבגד (שיחה) 03:29, 17 ביוני 2020 (IDT)
- תוכל להיעזר בזה בתור התחלה שמש מרפא (שיחה) 21:51, 16 ביוני 2020 (IDT)
- מקוה, מה אומר? שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 21:21 (IDT)
- ג"א מצטרף להנ"ל, כיהודה ועוד לקרא, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 10:06 (IDT)
איך בבקשה
אני עושה שדף השיחה שלי יהיה כמו דף השיחה שלך. כמו בויקיפדיה הרגילה. אני לא סובל את דף השיחה של המכלול. אבגד (שיחה) 06:02, 16 ביוני 2020 (IDT)
- אבגד, פנית לאדם הלא נכון. אין לי מושג בטכני. שאל את שרגא, או מוטיאל. עמוס חדד (שיחה) 09:36, 16 ביוני 2020 (IDT)
- האדם הנכון, כולנו עוקבים אחרי דף השיחה שלך, עמוס... בשביל מה לתייג... אבגד בשמחה אסדר לך את זה, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 09:47 (IDT)
- בזמן הנכון, לא ידעתי שכולם עוקבים, אפסיק לדבר שטויות... אגב, הגיע הזמן לארכב את הדף הזה, לא?! בבקשה, אם תוכל. עמוס חדד (שיחה) 09:55, 16 ביוני 2020 (IDT)
בוצע, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 10:06 (IDT)
- תודה לשניכם. אבגד (שיחה) 21:09, 16 ביוני 2020 (IDT)
- בזמן הנכון, לא ידעתי שכולם עוקבים, אפסיק לדבר שטויות... אגב, הגיע הזמן לארכב את הדף הזה, לא?! בבקשה, אם תוכל. עמוס חדד (שיחה) 09:55, 16 ביוני 2020 (IDT)
- האדם הנכון, כולנו עוקבים אחרי דף השיחה שלך, עמוס... בשביל מה לתייג... אבגד בשמחה אסדר לך את זה, שרגא - שיחה - כ"ד בסיוון ה'תש"ף - 09:47 (IDT)
מזל טוב!
להולדת הבן, יה"ר שתזכה לגדלו לתורה לחופה ומעשים טובים ולהכניסו בבריתו של אברהם אבינו בעתו ובזמנו, הרבה נחת! שרגא - שיחה - ל' בסיוון ה'תש"ף - 17:51 (IDT)
- מ ז ל
ט ו ב ! , והרבה נחת! ברכות!!!
יוש"פ (שיחה) 17:56, 22 ביוני 2020 (IDT)
- מצטרף לכל המברכים. ושתזכו להכניסו בבריתו של א"א בעיתו ובזמנו ולגדלו לתורה ולחופה ולמעשים טובים. מקוה • שיחה • א' בתמוז ה'תש"ף 18:00 (IDT)
- עוד יהודי בעולם, איזה יופי! מצטרף לכל הברכות. דויד (שיחה) א' בתמוז ה'תש"ף 18:07 (IDT)
- ג"א מצטרף לברכת
. תזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעש"ט! או"א. דוד דרומי (שיחה) 20:14, 22 ביוני 2020 (IDT)
- גם אני מצטרף מכל הלב, ומצרף את ברכותיי הצנועות
מזל טוב! ידידך מוקירך, יחיד ורבים (שיחה) 21:13, 22 ביוני 2020 (IDT)
- כבר כתבתי במקום אחר אבל שלא אהיה כפורש מן הציבור...

- כבר כתבתי במקום אחר אבל שלא אהיה כפורש מן הציבור...
- גם אני מצטרף מכל הלב, ומצרף את ברכותיי הצנועות
- ג"א מצטרף לברכת
- עוד יהודי בעולם, איזה יופי! מצטרף לכל הברכות. דויד (שיחה) א' בתמוז ה'תש"ף 18:07 (IDT)
- מצטרף לכל המברכים. ושתזכו להכניסו בבריתו של א"א בעיתו ובזמנו ולגדלו לתורה ולחופה ולמעשים טובים. מקוה • שיחה • א' בתמוז ה'תש"ף 18:00 (IDT)
מ ז ל
-
ט ו ב
שמש מרפא (שיחה) 21:27, 22 ביוני 2020 (IDT)
- שמח להצטרף לברכת מזל טוב לעמוס הצדיק, יהי רצון שיהיה תלמיד חכם ועובד ה', בברכהאליהו הנביא (שיחה) 23:35, 22 ביוני 2020 (IDT)
- אליהו הנביא, אתה מוזמן לברית, אבל תתגלה רק לעמוס... שרגא - שיחה - א' בתמוז ה'תש"ף - 01:26 (IDT)
- וואוו, מזל טוב מזל טוב מה-מה-מה-מה מזל טוב. יפה מאוד. ברכותי. שתזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים ושיהיה חסיד ירא שמים ולמדן. אבגד (שיחה) 03:30, 23 ביוני 2020 (IDT)
- ג"א מצטרף לברכות, ודברי הגאוה"צ הנ"ל אי"צ חיזוק... איש הנחמה (שיחה) 08:56, 23 ביוני 2020 (IDT)
- מ ז ל
ט ו ב !
שתזכה לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים - ואשריו שיש לו אבא מקסים כמוך. מישהו (שיחה) 16:58, 2 ביולי 2020 (IDT)
- מ ז ל
- ג"א מצטרף לברכות, ודברי הגאוה"צ הנ"ל אי"צ חיזוק... איש הנחמה (שיחה) 08:56, 23 ביוני 2020 (IDT)
- וואוו, מזל טוב מזל טוב מה-מה-מה-מה מזל טוב. יפה מאוד. ברכותי. שתזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים ושיהיה חסיד ירא שמים ולמדן. אבגד (שיחה) 03:30, 23 ביוני 2020 (IDT)
- אליהו הנביא, אתה מוזמן לברית, אבל תתגלה רק לעמוס... שרגא - שיחה - א' בתמוז ה'תש"ף - 01:26 (IDT)
- שמח להצטרף לברכת מזל טוב לעמוס הצדיק, יהי רצון שיהיה תלמיד חכם ועובד ה', בברכהאליהו הנביא (שיחה) 23:35, 22 ביוני 2020 (IDT)
לכל המברכים היקרים, תבורכו מפי עליון בכפל כפליים ובשפע שפעיים עד שיבלו שפתותיכם מלומר די! עמוס חדד (שיחה) 17:29, 2 ביולי 2020 (IDT)
- אמן! איך קוראים לרך הנולד? יוש"פ (שיחה) 17:46, 2 ביולי 2020 (IDT)
- לכל מאן דבעי ויקרא שמו בישראל מותקי. עמוס חדד (שיחה) 18:24, 2 ביולי 2020 (IDT)
- אמן אבגד (שיחה) 19:02, 2 ביולי 2020 (IDT)
- אמן!! עטרת תפארת לעמוסי בטן!! שמש מרפא (שיחה) 19:31, 2 ביולי 2020 (IDT)
- תזכו לגדלו לתורה למצוות ולמעשים טובים, אמן. איציק 1 (שיחה) 22:19, 2 ביולי 2020 (IDT)
- אה, חשבתי שאולי תקרא לו עמסיהו. יוש"פ (שיחה) 09:07, 3 ביולי 2020 (IDT)
- תזכו לגדלו לתורה למצוות ולמעשים טובים, אמן. איציק 1 (שיחה) 22:19, 2 ביולי 2020 (IDT)
- אמן!! עטרת תפארת לעמוסי בטן!! שמש מרפא (שיחה) 19:31, 2 ביולי 2020 (IDT)
- אמן אבגד (שיחה) 19:02, 2 ביולי 2020 (IDT)
- לכל מאן דבעי ויקרא שמו בישראל מותקי. עמוס חדד (שיחה) 18:24, 2 ביולי 2020 (IDT)
הצבעה.
שלום עמוס, יש כעת הצבעת מחיקה בדף וזכרתם האם תרצה להביע דעתך שם? תודה. אנשי ירושלים (שיחה) 23:27, 8 ביולי 2020 (IDT)
- אנשי ירושלים, אני כמובן בעד להשאיר אותו. ואשמח בהזדמנות לעזור להרחיב, אך לא מצאתי שם דיון מסודר, יש שם רק ויכוחים ארוכים ומשמימים. עמוס חדד (שיחה) 23:54, 8 ביולי 2020 (IDT)
- אם אתה בעד -תצביע, (גם בעיני הדיונים ארכו מידי, העיקר ההצבעה) תודה. אנשי ירושלים (שיחה)
- הצבעתי. עמוס חדד (שיחה) 00:18, 9 ביולי 2020 (IDT)
- שכוייח! אנשי ירושלים (שיחה) 03:17, 9 ביולי 2020 (IDT)
- בכיף, רק שים לב להבא. בהזחה מוסיפים כל פעם נקודותיים נוספות. והחתימה צריכה להיות אחרי רווח ולא בצמוד לטקסט. בהצלחה ובידידות מרובה. עמוס חדד (שיחה) 13:25, 9 ביולי 2020 (IDT)
- יישר כח. תודה אנשי ירושלים (שיחה) 14:08, 9 ביולי 2020 (IDT)
- בכיף, רק שים לב להבא. בהזחה מוסיפים כל פעם נקודותיים נוספות. והחתימה צריכה להיות אחרי רווח ולא בצמוד לטקסט. בהצלחה ובידידות מרובה. עמוס חדד (שיחה) 13:25, 9 ביולי 2020 (IDT)
- שכוייח! אנשי ירושלים (שיחה) 03:17, 9 ביולי 2020 (IDT)
- הצבעתי. עמוס חדד (שיחה) 00:18, 9 ביולי 2020 (IDT)
- אם אתה בעד -תצביע, (גם בעיני הדיונים ארכו מידי, העיקר ההצבעה) תודה. אנשי ירושלים (שיחה)
עזרה
נוטרתי ע"י מקוה בערך יחסי החוץ של סין, אם אפשר לשים עין ולשחזר, אם אפשר. ―מהללו (שיחה | תרומות) לא חתם
- מהללו בא ונשמע מה הצד השני טוען. עמוס חדד (שיחה) 00:51, 14 ביולי 2020 (IDT)
- עיין בשיחה:יחסי החוץ של סין עניתי לך שם בפירוט רב. מקוה • שיחה • כ"ב בתמוז ה'תש"ף 00:54 (IDT)
עיין גם אתה בשיחה:יחסי החוץ של סין שענית לך בפרוט עוד יותר רב. הניחוש שלי אומר לי שהתגובה תהיה שוב מקוצרת ולא נכונה, ושוב פעם היא לא תהיה הוגנת, מול עבודה שלי - יש הנף מקש, מול המחשבה שלי - יש פסיקה נחרצת ממחשבה של רגע. זה נראה לי עניין פשוט של כניעות יתר לויקיפדיה. ואולי זה גם קצת אישי. מהללו (שיחה) 12:56, 14 ביולי 2020 (IDT)
- עיין בשיחה:יחסי החוץ של סין עניתי לך שם בפירוט רב. מקוה • שיחה • כ"ב בתמוז ה'תש"ף 00:54 (IDT)
מכיון שאתה ער... אשאל אותך, הערך שיצרתי נראה לי עונה על הקריטריונים, האם אני יכול להעביר אותו בעצמי למרחב הערכים, או למה צריך לחכות? תודה ~ איש תם • (שיחה/תרומות) • 02:39, 20 ביולי 2020 (IDT)
- בהחלט ער. טכנית אתה לא יכול להעביר אותו, כי אין לך הרשאה. ולעקוף את הדרך המקובלת זה יוצר בעיות, בעיקר שכל הגרסאות והקרדיט לתורמים נמחק. מה כן? לבקש בהמכלול:בקשות ממפעילים, או מכל עורך בעל הרשאה לעבור עליו ולהכניסו. למה אני לא עושה זאת? כי אני רק חצי ער... עמוס חדד (שיחה) 02:44, 20 ביולי 2020 (IDT)
- אה... בעיה זמנית אפשר גם מחר או מחרתיים. אל תאמר לי שאתה שקוע ח"ו בתרדמת... הערך תקוע שם כבר המון זמן כאבן שאין לה הופכין. ~ איש תם • (שיחה/תרומות) • 02:47, 20 ביולי 2020 (IDT)
- איש תם, על זה אמר רבי נחמן מברסלב והסירותי מכם את ערך האבן ונתתי לכם לב בשר (ברסלב). עמוס חדד (שיחה) 02:53, 20 ביולי 2020 (IDT)
- אה... בעיה זמנית אפשר גם מחר או מחרתיים. אל תאמר לי שאתה שקוע ח"ו בתרדמת... הערך תקוע שם כבר המון זמן כאבן שאין לה הופכין. ~ איש תם • (שיחה/תרומות) • 02:47, 20 ביולי 2020 (IDT)
בעניין חסידות גור
אמרת שאתה מוכן לדבר איתי, ובשביל זה הגעתי להעלות את הנושא כאן, ולא במקור, בשביל שלא התערבו לנו בשיחתנו לעת עתה מי שלא רצוי.
לאחר בדיקה מדוקדקת, הגעתי למסקנה שאנשי... משתמשים במכלול כדי לכתוב נגד חסידות גור, זה לא עניין של ויכוח, זה עניין מציאותי, תעקוב קצת אחרי הגרסאות ואחרי דפי השיחה בעיקר בדף הרב שאול אלתר ותראה ותבין ותפנים שזו היא מציאות שאין על זה ויכוח, וכדי ללכת אחד על אחד אני יתחיל איתך דבר דבר ואחרי שנגיע לעמק השווה בדבר אחד נעבור לדבר השני. הדבר הראשון למה ב"מעמדו" כתוב ש"תומכיו כונו בכינויי גנאי בחסידות גור", תגיד לי זה עניין שקשור למעמדו באיזה שהוא צומת? שאלה שנייה למה לא כתוב את דברים המלוכלכים שאנשי קהילתו אומרים על גור ועל העומד בראשה? זה כבר מראה שזה בשביל להשמיץ ללכלך ולירוק על חסידות גור. מחכה לתשובתך נגדכם (שיחה) 20:42, 19 באוגוסט 2020 (IDT)
- בעדנו, היקר! כעיקרון אני בחופשה מכלולאית, וכעיקרון אני שונא ויכוחים מעל גבי דפי המכלול. בדרך כלל אני נוקט בשב ואל תעשה. הסיבה היחידה שנענתי לך משום שהרגשתי מעט מושמץ כשטענת שאנחנו משמיצים וכו', כמכלולאי שהמכלול חשוב לו, זה מאוד צרם לי. לכן אני מסכים להיכנס מעט לעובי הקורה, אך שים לב, בעבר מחקתי מדף השיחה שלי דברים שבעיני לא היו ראויים לכבוד התורה, אז בוא נשמור על כבודם של שני הצדדים. עכשיו אפשר להתחיל.
- אתה בהחלט צודק, אין קשר בין העובדה שחסידי גור ביזו את חסידי ר' שאול למעמדו, ויותר מזה, כל הקטע שם לא שייך למעמדו אלא להקמת הקהילה הרקע וההיסטוריה. בע"ה לכשיפתח הערך אשתדל לטפל בזה על ידי נתינת כותרת חדשה, ממילא עכשיו שזה תחת הכותרת הרקע להקמת הקהילה החדשה אני בהחלט חושב שהמשפט מתאים אם כי המקור שם די דלוח לטעמי, אבל יהיה קשה להתווכח על זה. אני בהחלט חושב שבשביל האיזון היה ראוי להביא גם כמה משפטים מהצד שכנגד, או לחילופין למחוק הכל אבל כמו שאמרתי לעיל בדברים כאלו "שב ואל תעשה עדיף", יום יבוא ותוכל לערוך שם כרצונך ואף אחד לא ישים לב, מבטיח לך! מה הלאה? עמוס חדד (שיחה) 01:41, 20 באוגוסט 2020 (IDT)
- אתה לא הראשון שאומר שאני צודק, גם במה שרק אמת וצדק השאיר שם בנושא "בעניין שחזור ומחיקה" כולם שם נוטים לטובתו, ששם מוזכר אותו רעיון שאמרתי לך עכשיו, ומקוה מתעקש להשאיר את הגירסה נגד גור, ועל זה דיברתי, ואם אתה שוחר צדק אז בבקשה צא והילחם בזה, תשאיר הודעה לעורכים, זה לא כמו שאתה אומר "שב ואל תעשה עדיף" כי אין כאן פגיעה במי שאתה לא רוצה לפגוע בו, כי זה שמוחקים משהו שנגד הצד השני, זה לא מבזה את הצד שכנגד, ואם כן אוי ואבוי זה נקרא: המתכבד בקלון חברו, ואני לא מקנא בעונש הנוגעים בדבר, כל זמן שהצדק לא יעשה אני לא יוכל להמשיך איתך הלאה בגלל שסיכמנו שנלך דבר דבר, ועדיין לא סיימנו את זה ( וגם לפי מה שאמרת שיום יבוא ואני יוכל לעשות שם כרצוני, זה נראה שאתה מנסה להסתיר משהו מאחורי המשפט הזה, למה אתה מתכוון?? כי למיטב ידיעתי אפילו בדפים שהיו נראים לי זניחים, גיליתי בסוף שזה רק נראה) [[משתמש:בעדכם]] ([[שיחת משתמש:בעדכם|שיחה]]) 09:28 20 באוגוסט 2020 (IDT)(בעדכם כל זמן שאתם תתקנו את המעוות)
- יקירי, א. לא אמרתי שאתה צודק, אלא שכרגע זה נראה לא טוב וצריך לתקן שם את הכותרת. ב. אני לא שוחר צדק. ג. האם לא מוסכם עליך מה שכתבתי לעיל, נשנה את הכותרת, ואז זה יהיה רלוונטי ונוסיף את הצד שכנגד לאיזון. לא הבנתי מה לא מוסכם עליך? עמוס חדד (שיחה) 21:18, 20 באוגוסט 2020 (IDT)
- אתה לא הראשון שאומר שאני צודק, גם במה שרק אמת וצדק השאיר שם בנושא "בעניין שחזור ומחיקה" כולם שם נוטים לטובתו, ששם מוזכר אותו רעיון שאמרתי לך עכשיו, ומקוה מתעקש להשאיר את הגירסה נגד גור, ועל זה דיברתי, ואם אתה שוחר צדק אז בבקשה צא והילחם בזה, תשאיר הודעה לעורכים, זה לא כמו שאתה אומר "שב ואל תעשה עדיף" כי אין כאן פגיעה במי שאתה לא רוצה לפגוע בו, כי זה שמוחקים משהו שנגד הצד השני, זה לא מבזה את הצד שכנגד, ואם כן אוי ואבוי זה נקרא: המתכבד בקלון חברו, ואני לא מקנא בעונש הנוגעים בדבר, כל זמן שהצדק לא יעשה אני לא יוכל להמשיך איתך הלאה בגלל שסיכמנו שנלך דבר דבר, ועדיין לא סיימנו את זה ( וגם לפי מה שאמרת שיום יבוא ואני יוכל לעשות שם כרצוני, זה נראה שאתה מנסה להסתיר משהו מאחורי המשפט הזה, למה אתה מתכוון?? כי למיטב ידיעתי אפילו בדפים שהיו נראים לי זניחים, גיליתי בסוף שזה רק נראה) [[משתמש:בעדכם]] ([[שיחת משתמש:בעדכם|שיחה]]) 09:28 20 באוגוסט 2020 (IDT)(בעדכם כל זמן שאתם תתקנו את המעוות)
צל"ש לכותב התורני
| צל"ש לכותב התורני! | |
על כתיבת הערך המצוין אמלתרא, ועל העשרת ארון הספרים שלנו בעוד ערך תורני בסיסי. |
ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 00:07, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
- ג"א מצטרף.הלוואי ואוכל גם אני יום אחד ליצור ערכים שכאלו ואת נפשי ודומיו להשאיר לאחרים.
--יואל וויס (שיחה) 00:10, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
- ומה עם ברכות ושבת?! ואולי צריך לשלוח אותך לחופשה מכלולאית וחסל...
שמש מרפא (שיחה) 01:06, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
- ספרא, יואל וויס ושמש מרפא - יישר כח גדול על העידוד והמחמאות, זה בהחלט דוחף קדימה. יואל, מזה ומזה אל תנח ידיך, גם אני כתבתי על נפתלי קמפה וטיוטה:יענקל'ה הכונס. שמש, אני בהחלט בחופשה... עמוס חדד (שיחה) 01:44, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
- הוא אשר דיברתי, כשאתה בחופשה יש לך זמן לכתוב ערכים...שמש מרפא (שיחה) 15:38, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
- ספרא, יואל וויס ושמש מרפא - יישר כח גדול על העידוד והמחמאות, זה בהחלט דוחף קדימה. יואל, מזה ומזה אל תנח ידיך, גם אני כתבתי על נפתלי קמפה וטיוטה:יענקל'ה הכונס. שמש, אני בהחלט בחופשה... עמוס חדד (שיחה) 01:44, 24 באוגוסט 2020 (IDT)
- ומה עם ברכות ושבת?! ואולי צריך לשלוח אותך לחופשה מכלולאית וחסל...
ערכים שתכננת לכתוב
בצער רב ראיתי עכשיו את רשימת ערכים שתכננן כבודו לכתוב וביניהם שני ערכים שהתחלתי כבר בכתיבתם. בכל אופן כבודו יותר ממוזמן להיות לעזר בכתיבת הערכים טיוטה:זאנוויל ויינברגר וטיוטה:אהרלה סמט והשם הטוב ישלם שכרך.--יואל וויס (שיחה) 15:04, 30 באוגוסט 2020 (IDT)
- יואל וויס, בהחלט נחמד לראות את ההתקדמות העצומה שלך בכתיבת ערכים. האמת שכשכתבתי את התכניות היה לי יותר זמן, זאת ועוד, אני כל הזמן משנה את התכניות שלי, רק אתמול שקלתי למחוק זאת ולא הספקתי. אז מחילה שציערתי אותך. עמוס חדד (שיחה) 16:26, 30 באוגוסט 2020 (IDT)
- עמוס חדד. תודה בכל אופן.--יואל וויס (שיחה) 18:24, 30 באוגוסט 2020 (IDT)
ערך שהתחלת לכתוב לפני שנה וננטש. בכוונתך לסיימו? במצבו הנוכחי הוא לא מתאים למרחב הראשי. שמש מרפא (שיחה) 14:22, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
נ.ב. מה עם טיוטה:יענקל'ה הכונס. ערך כל-כך חמוד... מהללו (שיחה) 15:50, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
- שמש מרפא, מתכנן, השאלה מתי. אולי באמת כדאי להעביר אותו לטיוטה עד אז.
- מהללו, בהחלט חמוד. נתקענו שם רק בגלל שני דברים. א. זו לא בלדה, ואני לא יודע מה זה באמת. ב. זכויות יוצרים על מילות השיר. עמוס חדד (שיחה) 18:07, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
- העברתי. שמש מרפא (שיחה) 13:59, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
אני יגדיר את זה כ"רומנסה" וישאיר שתי פיסקאות בלבד ושלום על ישראל מהללו (שיחה) 21:32, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
- מהללו, אבל לטענת Cantor זו גם לא רומנסה. והייתי מעדיף לשלב הרבה קטעים בתוך סיפור הדברים. עמוס חדד (שיחה) 01:46, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
לייק
| אהבתי | |
| כתבת שאתה אוהב מחמאות, נכון?
אז: א. גם אני מאוד אוהב. ב. מיד כשראיתי את כל הערכים שכתבת ומה שאתה באמצע לכתוב חשבתי לתת לך מחמאה, וזה באמת מדהים, והכי אהבתי שכתבת ערך על חיזקי.... משה זונגלבליך (שיחה) 22:43, 7 בספטמבר 2020 (IDT) |
- משה זונגלבליך, ווואהו, בהחלט התרגשתי ושמחתי. השמנתי בכמה קילואים טובים... בהחלט מגיע לחיזקי ערך... עמוס חדד (שיחה) 01:47, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
כוכב מכל הלב!
| כוכב הנחמדים | |
| שלום לך ידידי
ניכר עליך שאתה בעל לב טוב ומסביר פנים לכל אחד ולא מחזיק טובה לעצמך. אהרן אופיר (שיחה) 00:37, 13 בספטמבר 2020 (IDT) |
- אהרן אופיר, בהחלט מרגש ומשמח את הלב לראות כאלו תבניות. האבסורד הוא שדווקא אתה שנוהג טובת עין ומחלק את ספרך לכל דורש מפרגן לאחרים שהם כביכול טובי עין.
. עמוס חדד (שיחה) 08:52, 13 בספטמבר 2020 (IDT)
כוכב תורני!
| כוכב תורני | |
על הערך מצוה בו יותר מבשלוחו!
שמש מרפא (שיחה) 03:25, 22 בספטמבר 2020 (IDT) |
גמרת? כי יש לי הרחבה. שמש מרפא (שיחה) 03:26, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- שמש מרפא, לא סיימתי, כי יש הרבה מה להרחיב בערך, בינתיים בניתי רק את התבנית, אבל ב"ה בני הקטן נרדם ואני הולך לישון אז תוכל להמשיך בינתיים. תודה על ההרחבה, תודה על הכוכב ותודה על הבראוניז, הוא חלבי?! עמוס חדד (שיחה) 03:29, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- גא"מ לברכות ולצ'פחות. מה דעתך להעברה למצוה בו יותר מבשלוחו? כמופיע בגמרא, וגם מחיפוש בפרויקט השו"ת נמצאו לזה 746 תוצאות, מול 1 תוצאה ל"מצוה בו יותר מבשלוחו". ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 03:32, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- ספרא בימי התפרצות נגיף הקורונה בישראל אנו מעדיפים להסתפק בברכות ללא צ'פחות... לגבי מצווה בשני וא"וין זה אכן לא מקובל בספרות התורנית, אבל במכלול שיובא רובו מויקי הרוב כתוב אם שני וא"וין ולמי יש כוח להתחיל לשנות הכל?! עיין מצוות עשה, מצוות לא תעשה ועוד. עמוס חדד (שיחה) 03:38, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- יש הבדל משמעותי בין "מצווה" לבין "מצוות", כדי להבדיל ממצות. כאן אין איך לטעות, ולכן אין סיבה להיצמד לתעתיק ה-וו. ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 03:42, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- ספרא, לא דיברתי בדווקא על שם הערך שהוא לשון רבים אלא גם בתוכן, הכל מלא במילה מצווה ולא מצוה, אם בא לך תתחיל לשנות את הכל. עמוס חדד (שיחה) 13:27, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- ומה זה בא ללמדנו? שסוכה היא זכר ליצ"מ? שהמעלה דוחה ביטול תורה? שהח"ח הקפיד על זמנו? ואולי בכלל הח"ח הקפיד על כך מכח הדין ה'רגיל' של מצווה בו וגו'? נ.ב.אל תקח אישי, אני אוהב לשפץ ערכים תורניים, ולאחרונה רובם שלך...שמש מרפא (שיחה) 18:00, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- סוכה היא לא מאה אחוז זכר ליציאת מצרים, אלא זכר למעשים שנעשו במדבר בצאתנו במצרים. וזה לענ"ד החידוש. העובדה שהכף החיים לא הזכיר זאת והריב"ש עסק בפדיון הבן נתן לי הרגשה שבהחלט יש חידוש בדברי רבי מאיילע'ך בידרמן. זאת ועוד, כדוגמא זה בהחלט דבר טוב. ואיני יודע אם שמת לב אבל הסכמתי איתך והשמטתי את המעשה בח"ח, והשארתי רק את הדוגמא שבחג הסוכות. למרות שקשה לא לקחת אישי בערכים שכותבים אני מרגיש שאתה בא ממקום טוב ונהנה מכל הערה ותיקון שלך. המשך בבקשה. עמוס חדד (שיחה) 22:23, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- נ.ב. להבא השתדל ללמוד איך להשתמש בתבנית:טקסט מוקטן ואל תשבש לי את הדף.
. עמוס חדד (שיחה) 22:27, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- נ.ב. להבא השתדל ללמוד איך להשתמש בתבנית:טקסט מוקטן ואל תשבש לי את הדף.
- סוכה היא לא מאה אחוז זכר ליציאת מצרים, אלא זכר למעשים שנעשו במדבר בצאתנו במצרים. וזה לענ"ד החידוש. העובדה שהכף החיים לא הזכיר זאת והריב"ש עסק בפדיון הבן נתן לי הרגשה שבהחלט יש חידוש בדברי רבי מאיילע'ך בידרמן. זאת ועוד, כדוגמא זה בהחלט דבר טוב. ואיני יודע אם שמת לב אבל הסכמתי איתך והשמטתי את המעשה בח"ח, והשארתי רק את הדוגמא שבחג הסוכות. למרות שקשה לא לקחת אישי בערכים שכותבים אני מרגיש שאתה בא ממקום טוב ונהנה מכל הערה ותיקון שלך. המשך בבקשה. עמוס חדד (שיחה) 22:23, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- ומה זה בא ללמדנו? שסוכה היא זכר ליצ"מ? שהמעלה דוחה ביטול תורה? שהח"ח הקפיד על זמנו? ואולי בכלל הח"ח הקפיד על כך מכח הדין ה'רגיל' של מצווה בו וגו'? נ.ב.אל תקח אישי, אני אוהב לשפץ ערכים תורניים, ולאחרונה רובם שלך...שמש מרפא (שיחה) 18:00, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- ספרא, לא דיברתי בדווקא על שם הערך שהוא לשון רבים אלא גם בתוכן, הכל מלא במילה מצווה ולא מצוה, אם בא לך תתחיל לשנות את הכל. עמוס חדד (שיחה) 13:27, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- יש הבדל משמעותי בין "מצווה" לבין "מצוות", כדי להבדיל ממצות. כאן אין איך לטעות, ולכן אין סיבה להיצמד לתעתיק ה-וו. ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 03:42, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- ספרא בימי התפרצות נגיף הקורונה בישראל אנו מעדיפים להסתפק בברכות ללא צ'פחות... לגבי מצווה בשני וא"וין זה אכן לא מקובל בספרות התורנית, אבל במכלול שיובא רובו מויקי הרוב כתוב אם שני וא"וין ולמי יש כוח להתחיל לשנות הכל?! עיין מצוות עשה, מצוות לא תעשה ועוד. עמוס חדד (שיחה) 03:38, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- גא"מ לברכות ולצ'פחות. מה דעתך להעברה למצוה בו יותר מבשלוחו? כמופיע בגמרא, וגם מחיפוש בפרויקט השו"ת נמצאו לזה 746 תוצאות, מול 1 תוצאה ל"מצוה בו יותר מבשלוחו". ספרא - שיחה - כותבים על רבנים? היכנסו להשפיע! 03:32, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
בראוניס בשבילך!
| למוצאי הצום, אחרי צאת הכוכבים... שמש מרפא (שיחה) 03:27, 22 בספטמבר 2020 (IDT) |
איך ולמה זה קוטע את המשפט באמצע? שמש מרפא (שיחה) 03:37, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- שמש מרפא, כי לטענתו ”אנו עוסקים כל הזמן ברכישה, השתלטות וכוחניות, ביחסי האישות”, כלומר ביחסי האישות אנו עוסקים תמיד בעיקר ברכישה השתלטות וכוחניות. וכשנמחק את המילים ביחסי האישות משמעות המשפט היא שכל חיינו בכל מקום ופינה דרך וצורה עוסקים רק ברכישה השתלטות וכוחניות. עמוס חדד (שיחה) 03:43, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- אכן כדבריך האחרונים כן דברי הנ"ל. כן נלע"ד הרחבה אבל לא אעמוד על כך. שמש מרפא (שיחה) 03:49, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- דעת ענייה ורחבה, לדברי שופנהאואר, כל רצונותינו נקראים יחסי אישות ומשכך המונח המדוייק יותר הוא כדבריי. אז שנינו לא נעמוד ונשב יחד. במרחק כסא וחצי. עמוס חדד (שיחה) 12:27, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- דומני שבין פרויד לשופנהאואר נתחלף לך. לפי האחרון, שאמנם השפיע על הראשון, היצר הנ"ל הוא ביטוי אחד לרצונות ולתשוקות, ולא שהכל סובב סביבו. אין שם רעיונות בסגנון תסביך אדיפוס. העניות רחבה, לא הדעת...שמש מרפא (שיחה) 16:25, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- סליחה שאני נדחף לשיחתכם ועוד שאני מסיט את הנושא וסליחה גם על הנושא שאני בוחר לדבר עליו, אבל בלי לראות את הנוסח בויקיפדיה אני מבין ש"יחסי אישות" זה גיור של המכלול, ושם כתוב מילה אחרת, ולדעתי הגיור כאן הוא בבחינת גר כקטן שנולד דמי כי אין הגר דומה לגוי, כי יחסי אישות פירושו בחיי הנישואין וזה ממש לא מה שהוא התכוין, כי הוא דיבר גם על מי שלא נשוי וחוץ מזה הוא התכוין גם ואולי בעיקר על התאוה החוץ נישואית שרווחת אצל העולם המדרדר שלנו... אהרן אופיר (שיחה) 13:30, 25 בספטמבר 2020 (IDT) עורכי אספקלריה, בינו נא דבר זה.אהרן אופיר (שיחה) 23:24, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- גם זה נכון, הגיור צריך להיות "תאוות" או משהו דומה. (בעבר הרחוק הוצע ונתקבל גיור אחר, אבל לא נעשה בו שימוש, ומנהג מבטל הלכה). שמש מרפא (שיחה) 13:36, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- שמש מרפא ואהרן אופיר, אני סבור שהניסוח המתאים ביותר יהיה יחסים. מסכימים?! עמוס חדד (שיחה) 21:11, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- אני
נגד גיור רפורמי. ובאופן כללי נגד גיור, כי אם הגיור יהיה אמיתי הוא ישבש את המשמעות וכנ"ל, ואם הוא יהיה ללא קבלת מצוות אז הוא מיותר. יש לגייר ערכים, לא מונחים. שמש מרפא (שיחה) 21:16, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- אני
- דעת ענייה ורחבה, לדברי שופנהאואר, כל רצונותינו נקראים יחסי אישות ומשכך המונח המדוייק יותר הוא כדבריי. אז שנינו לא נעמוד ונשב יחד. במרחק כסא וחצי. עמוס חדד (שיחה) 12:27, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
- אכן כדבריך האחרונים כן דברי הנ"ל. כן נלע"ד הרחבה אבל לא אעמוד על כך. שמש מרפא (שיחה) 03:49, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
האם יש מנהג מקובל ללמוד בספר? או שזה רק שאיפה של המחבר? סליחה על ההתעלקות וגוט מועד שמש מרפא (שיחה) 01:35, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- אגב כתבי כאן, נראה ששם הערך במקור הוא בכתיב מלא. שמש מרפא (שיחה) 01:37, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- שמש מרפא, מיום עמדי על דעתי, אבי שיחיה, שעובד בכל השנה ונח רק בחול המועד לא מניח את הספר מידו כל ימי החג עד שגומר ללמוד בו. עשרות המהדורות שהוא נדפס יוכיחו את כמות הלומדים בו. ובהמשך ארחיב מגדולי ישראל אודות הספר ותסכים עמי. מה שכן, כעת אני בטוח שאינך מעדות המזרח...
, לגבי שם הערך, נמאס לי לדון בענייני הגייה ואיות, הטוב בעיניך עשה. עמוס חדד (שיחה) 01:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- אם כך אולי אקרא בו אף אני...אני מעדות מזרח אירופה. ולגבי שם הערך, אכן הוא נכתב תקנית וככתיב המקראי, רק שהיברובוקס החליטו למלאותו. שמש מרפא (שיחה) 01:47, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- שמש מרפא אני בטוח שתרווה נחת, ואולי תמשיך לקרוא גם חוק לישראל במשך כל השנה... גם היברו וגם אוצה"ח מילאוהו, אבל אני תמיד לא מאמין להם ומעדיף להסתכל בתמונת השער. עמוס חדד (שיחה) 01:53, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- אם כך אולי אקרא בו אף אני...אני מעדות מזרח אירופה. ולגבי שם הערך, אכן הוא נכתב תקנית וככתיב המקראי, רק שהיברובוקס החליטו למלאותו. שמש מרפא (שיחה) 01:47, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
- שמש מרפא, מיום עמדי על דעתי, אבי שיחיה, שעובד בכל השנה ונח רק בחול המועד לא מניח את הספר מידו כל ימי החג עד שגומר ללמוד בו. עשרות המהדורות שהוא נדפס יוכיחו את כמות הלומדים בו. ובהמשך ארחיב מגדולי ישראל אודות הספר ותסכים עמי. מה שכן, כעת אני בטוח שאינך מעדות המזרח...
בקשת מחילה
שכפיתי עליך את כל הדיונים דלעיל... לא ידעתי שאתה סובל מזה... פתק טוב שמש מרפא (שיחה) 02:39, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
- לכן כתבתי את זה. סתם
, כל העסק לעיל אינו ויכוח, אם היית מתווכח איתי היית נכנס לרשימה השחורה ולא הייתי מתייחס אליך. אני כן שונא דיונים ארוכים על מדיניות ושאר ירקות, אני מתעב ויכוחים פנים קהילתיים, ואני שונא ויכוחים על כל מילה בערך. ויתרתי המון אפילו בערכים שאני כתבתי העיקר לא להתווכח. בזמן הזה אני יכול לכתוב עוד ערכים. א גוטען קוויטעל עמוס חדד (שיחה) 02:44, 9 באוקטובר 2020 (IDT)
שלום לך ידידי העורך הענק, ישנה טיוטה שאתה חלק ממנה ושמה הרב מנחם מנדל לובין, רב זה הוא רב גדול בבני ברק והוא חותם עם הרבנים החשובים ביותר על כרזות ופלא שאין עליו ערך, הטיוטה שלו היא נראית בשילה להיות קצרמר, אם תוכל לתקן אותה קצת ולהפוך אותה לערך כמו שאתה יודע, תודה. --אהרן אופיר (שיחה) 20:34, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
- בהחלט בשל כקצרמר, אך אני סומך עליך שתרחיב אותו יותר. הרב מנחם מנדל לובין. עמוס חדד (שיחה) 21:55, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
- ממש תודה. אהרן אופיר (שיחה) 22:42, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
- ממש בבקשה, שים לב שבהזחה מוסיפים בכל שורה נקודותיים נוספות. עמוס חדד (שיחה) 22:56, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
- ממש תודה. אהרן אופיר (שיחה) 22:42, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
בוא להצביע ולהשפיע!
בדף המכלול:רשימת מועמדים למחיקה/:הרב ברוך הגר, ההצבעה מסתיימת בשעה 11:55. חורף בריא! מקור האמת (שיחה) 02:19, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
- פנית לאדם הנכון.
בוצע בס"ד. עמוס חדד (שיחה) 09:53, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
- הצלת את הערך ממוות. כל הכבוד! מקור האמת (שיחה) 17:51, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
רבי עמוס
| רבי עמוס | |
| עמוס ידידי אנא הבט בעריכותי בדף ישיבת דבי אליהו, ותכריע עם מי הצדק. חזונאישניק (שיחה) 11:13, 15 באוקטובר 2020 (IDT) |
- חזונאישניק, ”כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים”. עמוס חדד (שיחה) 11:40, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- יחיד ורבים, חזונאישניק, הגיעו ימים טובים, אשכנזים רבים כיצד להטיב לערך ספרדי
. האם תוכלו להסביר מהו שורש המחלוקת ביניכם, נראה שסתם נוצר שם ויכוח בלי שאחד מבין את השני. אגב, לגבי צורת הלימוד, עיינו בדף השיחה, וחוץ מזה, יש מקום לשימת לב לכך שהלימוד הוא ליטאי למרות שבנשיאות הישיבה עמד ראשל"צ, עיין ערך ישיבת חזון עובדיה, וכן ישיבת כסא רחמים. אוהב אתכם. עמוס חדד (שיחה) 11:49, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- עמוס חדד, אני מת לדעת מי אתה באמת. נראה לי שבאזרחות אנחנו מכירים. בכל אופן, דעתי שאין מה לפרט על צורת הלימוד בישיבה קטנה סטנדרטית. גם ככה המכלול נהפך למדריך החרדי עם ערך על כל אברך (לדוג' ראה: הרב אליהו בר חן), וכל אדמו"ר מפלורעסנט זוכה לפירוט מדוייק עם מי הוא חיתן את בתו השתים עשרה. ―חזונאישניק (שיחה | תרומות) לא חתם.
- חזונאישניק, אל תמות. אתה יכול בהחלט להתכתב עמי במייל ולדעת מי אני. אם כי אני בהחלט עמוס חדד. יתכן והייתי מסכים איתך, אבל הואיל והערך דליל, אז כל תוספת מעשירה אותו. נחכה לשמוע את דעתו של יחיד ורבים. האם זהו כל הויכוח מבחינתך?! עמוס חדד (שיחה) 13:30, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- לגופו של ענין, סבורני כי הצדק עם רבי עמוס, וחוצמזה - שלא היה לרבי חזונאישניק להיכנס למלחמת עריכה, אלא לפתוח דיון מסודר בדף השיחה בערך. יחיד ורבים (שיחה) 13:50, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- יחיד ורבים, הוא בהחלט פתח דיון מסודר, רק בדף השיחה שלי, ואולי קצת מאוחר מידי. תכלית, יחיד ורבים טוען שצריך לכתוב על צורת הלימוד וחזונאישניק טוען שלא. יש שתי אפשרויות - א. אחד מוותר. ב. פשרה כלשהיא. מה בא לכם?! אגב, יחיד ורבים, כבר דיברנו שתעזור לי בקדושת לוי... עמוס חדד (שיחה) 13:59, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- סלח לי רבי עמוס, אבל זה ממש לא נקרא שהוא פתח דיון מסודר. הוא היה צריך לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ולפני הכניסה למלחמת עריכה. לגופו של ענין, תעשו מה בא לכם. ממש לא משנה לי. ממילא כל אחד עושה כאן מה בא לו. אני יכול להתאמץ שעות לכתוב ולהגיה, ומחר יבוא מישהו ויעדכן מויקיפדיה תוך דריסת כל העבודה, וכשתבקש ממנו לרחם על עבודתך הוא יצחק לך בפנים (ראה בדף השיחה של שרגא). יאללה, ביי. יחיד ורבים (שיחה) 14:04, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- יחיד ורבים, הוא בהחלט פתח דיון מסודר, רק בדף השיחה שלי, ואולי קצת מאוחר מידי. תכלית, יחיד ורבים טוען שצריך לכתוב על צורת הלימוד וחזונאישניק טוען שלא. יש שתי אפשרויות - א. אחד מוותר. ב. פשרה כלשהיא. מה בא לכם?! אגב, יחיד ורבים, כבר דיברנו שתעזור לי בקדושת לוי... עמוס חדד (שיחה) 13:59, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- לגופו של ענין, סבורני כי הצדק עם רבי עמוס, וחוצמזה - שלא היה לרבי חזונאישניק להיכנס למלחמת עריכה, אלא לפתוח דיון מסודר בדף השיחה בערך. יחיד ורבים (שיחה) 13:50, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- חזונאישניק, אל תמות. אתה יכול בהחלט להתכתב עמי במייל ולדעת מי אני. אם כי אני בהחלט עמוס חדד. יתכן והייתי מסכים איתך, אבל הואיל והערך דליל, אז כל תוספת מעשירה אותו. נחכה לשמוע את דעתו של יחיד ורבים. האם זהו כל הויכוח מבחינתך?! עמוס חדד (שיחה) 13:30, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
- עמוס חדד, אני מת לדעת מי אתה באמת. נראה לי שבאזרחות אנחנו מכירים. בכל אופן, דעתי שאין מה לפרט על צורת הלימוד בישיבה קטנה סטנדרטית. גם ככה המכלול נהפך למדריך החרדי עם ערך על כל אברך (לדוג' ראה: הרב אליהו בר חן), וכל אדמו"ר מפלורעסנט זוכה לפירוט מדוייק עם מי הוא חיתן את בתו השתים עשרה. ―חזונאישניק (שיחה | תרומות) לא חתם.
- יחיד ורבים, חזונאישניק, הגיעו ימים טובים, אשכנזים רבים כיצד להטיב לערך ספרדי