מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב - קו המטרו M1

מתוך המכלול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב - קו המטרו M1
שם המערכת מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב
מידע על ההקמה
חברה בונה נת"ע
תרשים הקו
METRO C1.jpg
מפת המערכת להסעת המונים לאחר בניית קווי המטרו (קו M1 מסומן בצהוב)

קו המטרו M1 בגוש דן הוא קו רכבת תחתית עתידי במטרופולין תל אביב.

קו המטרו M1

קו M1 הוא קו עתידי המשתלב במערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, הקו עתיד להיות רכבת עירונית בהפרדה מלאה (ממונהר או על גבי גשרים) דבר שיאפשר נסיעה במהירות גבוהה בהרבה מקו רכבת קלה.

היסטוריה

תכנון מערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב החל בשנות התשעים של המאה הקודמת עם הקמת חברת נת"ע, התוכניות כללו 8 קוי רכבת קלה עיליים עם מקטעים תת-קרקעיים מסוימים, עם זאת במהלך העשור הראשון של המאה הנוכחית לאחר שחלק מקווי הרכבת הקלה כבר עברו את שלב התכנונים התברר כי המערכת לא תוכל לעמוד ביעדים שנדרשו לה והוחל התכנון מערכת שתשתלב במערכת הרכבת הקלה ותיתן מענה טוב יותר. בחודש ספטמבר 2016 פרסמה חברת נת"ע מכרז לתכנון שלשה קווי רכבת תחתיים. בחודש פברואר 2017 אושרה עקרונית התוכנית הכוללת שלשה קווים עיקריים.

תוואי הקו

הקו עתיד לנוע בין הערים רעננה בצפון, לעבור בין רמת השרון והרצליה לאחר מכן לחלוף במנהרה מתחת לתל אביב בתוואי דומה לדרך נמיר ולדרך מנחם בגין ולהמשיך דרך הערים חולון ובאר יעקב לתחנת הקצה ברמלה.

תחנות עיקריות לאורך הקו

לאורך הקו מתוכננות תחנות רבות וביניהן תחנה באזור צומת רעננה, תחנת במחלף גלילות, תחנת ליד אוניברסיטת תל אביב, תחנה במסוף סבידור, ליד תחנת הרכבת תל אביב ההגנה ותחנת צומת חולון.

ראו גם

קישורים חיצוניים