שיחה:רבי אהרן יהודה ליב שטינמן/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

התנגדותו לקמפים דרוש מקור

27
ואולם חי אני (שיחהתרומות)

שמש מרפא כתב "לגבי התנגדותו לקמפים דרוש מקור" א' יש לי מקור ואיך אני מציין זאת ב' כן גם לגבי אסיפת כספים ... וישמ עוד כמה הנהגות שונות משאר הישיבות

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש לך מקור ואתה שומר אותו לעצמך=אין לך מקור.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אם מדובר במקור מספר, תרשום בהערה את שם הספר, ואת העמוד בו מצוין העניין. כדאי גם לרשום את שם מחבר הספר,

כנ"ל לגבי כל מקום. וכן אם מקור מאתר לציין את שם האתר וקישור למיקום של המידע וכן הלאה

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

לגבי הקעמפים זה לא נכון מכיוון שבתפארתה ובעוצם יש קעמפ. ולגבי איסוף כספים הגרי''ג היה הראשון שהחליט כך בישיבת פוניבז' בתשנ''ח שלא יאספו כספים ומאז התחילו להנהיג כך בכמה ישיבות.

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

זה נכון ואפי' שגם בכרמיאל יש רק תחשוב למה באורחות אין ותבין ששם הוא היה המורה דרך לבד

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

מי שאומר שהרב שטינמן לא היה המורה דרך הבלעדי בשאר הישיבות טועה הכל מהתחלה ועד הסוף היה בהכוונתו

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אני לא יודע אם ל😢 או ל🤣

המבקר (שיחהתרומות)
עפר ואפר (שיחהתרומות)

במקרה הזה אני נוטה יותר לבכות

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

עדיף לצחוק בכל מיקרה אבל למה התעוררה לך ההתלבטות הקשה הזאת?

עפר ואפר (שיחהתרומות)

הלואי שראשי ישיבות היו מקשיבים לדבריהם של גדולי ישראל, רבע ממה שהם רוצים שהבחורים יקשיבו להם

המבקר (שיחהתרומות)

למה שיקשיבו?

עפר ואפר (שיחהתרומות)

מי? הבחורים או הראשי ישיבות?

המבקר (שיחהתרומות)

ראשי הישיבות

עפר ואפר (שיחהתרומות)

אוקי. באותה מידה אין כל סיבה שבחורים יקשיבו לראשי ישיבות

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

ר' יעקב וירז'וינסקי לא היה מאשר לעשות קעמפ בלי אישור מהגראי''ל

המבקר (שיחהתרומות)

ור' זלמן פרצ'ינסקי היה עושה.

נשמה, מקורות!

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

וירז'בינסקי הוא המנהל למקרה שאתה לא יודע. והוא בשום פו''א לא היה עושה קעמפ בניגוד לדעת הגרא''יל.

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

עפר ואפר כאן זה שונה מכיוון שהישיבה היתה שייכת לגראי''ל ולא לראש הישיבה שהגראי''ל מינה.

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

או דבר ראשון יש מי שמבין והוא עפר ואפר

דבר שני תכנסו לשטח ותראו מה פעילותו של יעקב וירז'בינסקי

דבר שלישי הסיכום בין כל הדברים דזבה פשוט שהגראי"ל הנהיג את ישיבותיו אבל בכל מקום ישנם בחורים שונים ודרכי ההנהגה שונות והוא הבין את זה

ולכן באורחות לא נתן לעשות משא"כ בשאר ישיבותיו נתן את זה להכרעת ראשי הישיבה שבכל מקום

אני מקווה שעכשיו יותר מובן !


נ.ב. ח"ו לומר שהגראי"ל לא הנהיג את כל הרשת רק יש מקומות שבהם זה שונה.

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

א. חוץ מכרמיאל אין כ''כ הבדל בין הסגנון של הבחורים בין תפארתה אורחות ועוצם חוץ מהשם של הישיבה אז מה בדיוק ההבדל בין ההנהגה לבחורים שכתבת.

ב. לגבי וירז'בינסקי אם אתה לומד או למדת באחת מהישיבות אתה בטח יודע שרמת המעורבות שלו גדולה מאוד אבל גם בלי להתווכח על זה קעמפ וודאי א''א לעשות בלי אישור ממנו

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

מי דיבר על שוני במגדר של הבחורים מעניין מה שאתה אומר...

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

אתה דיברת. כתבת שבכל מקום יש בחורים שונים חוץ משוני בסיגנון איזה עוד הבדל יש?

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

שוני בהנהגת הישיבה שוני בפרומקייט ואין לי את הצורך להוסיף עוד פשוט תצא לבדוק...

יושב אוהלים (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

הדיון כאן קצת ירד מהפסים, אם יש מקור להתנגדותו לקמפים, ניתן להוסיף בצירוף המקור, כל היתר לא רלונטי. בהצלחה.

בנימין לוי (שיחהתרומות)

לא התנגד לקעמפים, שקר גס. רק נתן הוראות והדרכות לאבי מורי בדיוק איך לערוך הקעמפים של ישיבת ארחות תורה. ודרש שיהיה בצורה ראויה, ולא בצורות שנערכים כיום במקומות אחרים. ובארחות תורה היה קעמפים מעל עשר. כבר בשנות ראשונות של הקמת הישיבה החל הקעמפים. מגוחך לכתוב שלא היה קעמפים בארחות תורה. תשאל כל בוגר ובחור בארחות תורה יאמר לך שהיה כמה וכמה קעמפים. רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל אף שלח את ברכתו לקעמפים.

תכליתי (שיחהתרומות)

בקשר לעריכה זו, למה השחתה?

עשיתי 3 עריכות:

1- הוספתי מילה "ליטאי" - שהוא היה ממנהיגי הציבור החרדי ליטאי ולא ממנהיגי הציבור החרדי.

2- קישרתי את המילה "אילת השחר" לערך אילת השחר.

3- היה כתוב "שטימן" ותיקנתי ל"שטינמן".

תסביר איזה עריכה משלושתם נקרא "השחתה".

מטעמים (שיחהתרומות)

לא הבנתי בכלל מה אתה רוצה,

  1. כתוב שהוא "ממנהיגי הציבור החרדי" מה לא טוב בניסוח הזה?
  2. אכן החזרתי.
  3. תיקנת? מדוע מחקת את שם המשפחה האמיתי של הוריו? כתוב מפורש שזהו לא טעות.
תכליתי (שיחהתרומות)

אז סורי, חשבתי שזה שגיאת כתיב. לגבי "ממנהיגי" למה ממנהיגי הציבור החרדי האם היה ממנהיגי הציבור החסידי/תימני/אמריקאי/בני תורה/יישוב הישן/העדה החרדית/בריסק? או שהם לא בגדר "חרדים"?

תכליתי (שיחהתרומות)

למה אתה צועק עלי? מה עשיתי לך, חטאתי, עויתי, לא ראיתי שכתוב שזה לא שגיאת כתיב, חשבתי שזה איזשהו תבנית או סקריפט שכותב לי שזה כן שגיאת כתיב, כבר שמחתי שיש לי עוד איזה שכלול שמראה לי על שגיאות. זה כל הסיפור.

מטעמים (שיחהתרומות)

אני לא צועק עליך. אני מעיר את תשומת לבך שמחקת משהו שמישהו כתב במפורש לא למחוק.

תכליתי (שיחהתרומות)

אתה כן צועק עלי. עשיתי משהו בטעות, לא ראיתי שכתוב שזה לא שגיאת כתיב, חשבתי שכתוב שזה כן שגיאת כתיב. זה הכל.

מטעמים (שיחהתרומות)

עשית משהו בטעות והסברת את עצמך. עבור הלאה.

גם אתה מודה שזו היתה טעות, אני הנחתי שאתה מוחק את זה בכוונה. מה הסיפור הגדול?

תכליתי (שיחהתרומות)

הסיפור הוא שצעקת עלי על טעות, וזה ממש לא נחמד, כשהילדים שלי עושים משהו בטעות, שופכים משהו או שוברים משהו אני לא צועק עליהם. כלל ראשון בחינוך.

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

אני לא אוהב להכניס את ראשי בין ההרים הבוערים, אבל המילים ” אתה לא יודע לקרוא?” זו צעקה.

מטעמים (שיחהתרומות)

ההרים לא בוערים. ותרגעו.

שיחזרתי את עריכתו, והנחתי שהוא מבין טוב מאוד מדוע. כשהוא פתח דיון, כתבתי את המילים הללו על מנת להעיר את תשומת לבו (כמו שאדם אומר לחבירו יש כאן שלט אין מעבר והוא עובר , אז הוא מפנה את תשומת ליבו להבנת הנקרא ולא אומר לו מה שכתוב בשלט). לפעמים המנגינה שאדם קורא לוקחת אותו רחוק יותר ממה שההוא התכוון לכתוב..

אני מסכים שהיה אפשר להתנסח יותר בעדינות. אני מצר על חוסר הנעימות שלך. אמחק את המילים הללו.

מטעמים (שיחהתרומות)

חצי מהעדות שמנית היו כפופים אליו באופן מוחלט או בכל אופן רבותיהם היו מתייעצים אתו והלכים לאורו בהחלטותיו.

החצי השני מהעדות שמנית הוא בערך עשירית בכמות מהחצי הראשון.

תכליתי (שיחהתרומות)

של הציבור החסידי הוא לא היה מנהיג. נקודה. יכול להיות שהיו מתייעצים עימו בכמה נושאים, אבל לא בתור "מנהיג".

אני מתייג בעלי זכות הצבעה, כי הדיון כנראה הולך להיות דיון רשמי.

האם יש לדעתכם לכתוב על מרן זצ"ל כ"ממנהיגי הציבור החרדי"? לא ראיתי כך לא ברבי חיים קניבסקי ולא בשאר ערכים על גדולי עדת ליטא, אלא "ממנהיגי" או "מנהיג הציבור החרדי ליטאי".

מטעמים (שיחהתרומות)

ואח"כ אתה שואל למה זה השחתה?

תכליתי (שיחהתרומות)
מטעמים (שיחהתרומות)

לדעתי, להשחית את זמן העריכה היקר של העורכים זו גם השחתה.

דיון מיותר ומלל מיותר העוסק בזוטי זוטות.

מילה שנמצאת כבר כמה שנים ואף אחד לא חשב שיש איתה בעיה.

וגם אחרי הדיון הזה מן הסתם זה לא הולך להשתנות.

אז יפה, כולנו נשחק את המשחק, כל אחד בתורו יעלה לדף השיחה המדובר ויביע דעתו הנבונה, עם הרחבה וסיפורים ודוגמאות למכביר. ובסוף מה יצא לך מכל זה?

תכליתי (שיחהתרומות)

יש חוקים במכלול. אם יש לי בעיה עם משהו אז אני עורך, אם לא מוצא חן בעיניך אתה מבטל, אם אני אוחז שביטולך לא טוב אני פותח דיון. זה הכל.

אין חובה להגיב פה, מי שירצה יגיב ומי שלא, לא.

מטעמים (שיחהתרומות)

כן, אבל יש לי בעיה אם ההצטברות של הדיונים הללו.

אתה לא חייב לאהוב את זה, ואני לא מונע ממך את קיום הדיון.

עוד לא ענית לשאלתי, מה יוצא לך מכל זה?

תכליתי (שיחהתרומות)

זה לא שאלה של יוצא או לא. אני הולך לפי החוקים, אם מישהו ביטל עריכה שלי ואני לא מרוצה, אז במקום להיכנס למלחמות עריכה אני פשוט פותח דיון.

מטעמים (שיחהתרומות)

בסדר. המשך הצלחה בכל.

מוטי (שיחהתרומות)

לפי זכרוני המעמד שלו היה בעל השפעה (כלומר (כמעט?) לא נעשו דברים בניגוד לדעתו) גם על החסידים והספרדים, כך שהגיוני לכתוב ממנהיגי. בהשוואה לאחרים היה הכי בולט בזה, יותר מהקודמים לו והבאים אחריו.

תכליתי (שיחהתרומות)

לא נראה לי שהשפעתו היתה יותר מרבי חיים.

מוטי (שיחהתרומות)

ולי נראה, שמבחינת הנהגה, כן (לא קשור להערצה).

תכליתי (שיחהתרומות)

נשמע מה דעת שאר הבז"ה. אבל מוטי אפשר לקרוא לזה ולשאר העריכות שלי בדף "השחתה"?

אפרון (שיחהתרומות)

עניין ההשחתה מוצה, היה נראה שאתה עושה משהו בכוונה, שוחזרת בטענת השחתה, התלוננת למה זה נקרא השחתה והוסבר לך, מה עוד חסר?

תכליתי (שיחהתרומות)

למה נראה למישהו שיש לי ענין לשנות שם משפחה?!

אפרון (שיחהתרומות)

ככה היה נראה לו, הוא כתב ככה מפורש מה אתה עוד רוצה שהוא יכתוב לך?

תכליתי (שיחהתרומות)

אני לא רוצה כלום, כאב לי שהוא כתב "השחתה", הוא התנצל והכל על מקומו בא בשלום.

מוטי (שיחהתרומות)
עפר ואפר הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
מוטי (שיחהתרומות)

לא הבנתי אתה תוייגת?

עפר ואפר (שיחהתרומות)

לא שמתי לב לתיוג - קיבלתי התראה בגלל שאני עוקב אחרי הדף אז התבלבלתי

חיים גולדווג (שיחהתרומות)

אין מקור כי זה לא היה ולא נברא

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

הוספתי מקור כך שזה היה ונברא ואשמח לדעת למה אתה בטוח שזה לא היה ולא נברא?

מוטי (שיחהתרומות)

המקור לא כ"כ ברור אין לחוברת הזו שם? אולי היא מופיעה בספריה הלאומית.

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

אם המקור לא כ''כ טוב אשתדל לחפש מקור נוסף. ולא נראה לי שהיא מופיעה בספריה הלאומית זה חוברת שהופצה בישיבות בזמנו בשם זה.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

כעיקרון אין שום דין שהמקור יהיה קיים ברשת, רק צריך שזה יהיה מקור מסודר. זה יכול להיות גם לעיתון או לספר

מוטי (שיחהתרומות)

לא טענתי שצריך מקור ברשת, אבל המקור כרגע עם שם לא מזוהה, גם אם יש בני ישיבות שמכירים אותו. אם זה קיים בסה"ל אז יש שם נתונים.

עפר ואפר (שיחהתרומות)

כמובן. לא באתי לסתור את דבריך אלא להוסיף עליהם

שמיה רבה (שיחהתרומות)

צעיר שבכהונה, תכניס את המקור לתוך {{צ-ספר}} ותמלא את כל השדות שאתה יכול, זה ישפר מאוד את רמת האמינות של המקור ויסייע לעורכים נוספים.

יושב אוהלים (שיחהתרומות)

שיניתי מקור לספר ומתוק האור פניני הגראי''ל של ר' שלמה לוושטיין שזה ספר יותר מוכר.

היה לו לרב שטיינמן רק שושבין אחד ?

2
מרמולדה (שיחהתרומות)

שמש מרפא למה מחקת את השושבין השני בהינף יד ?

היה לו לרב שטיינמן רק שושבין אחד ?

אפשר לדרוש מקור, למה למחוק ללא סיבה? אתמהה

שמש מרפא (שיחהתרומות)

החזרתי, למרות שאני הייתי מוחק גם את השושבין הראשון... לטעמי זה פרט טריוויה מיותר.

תאריכים מדויקים

1
איציק 1 (שיחהתרומות)
ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

הוספתי את דוד שפירא כי אם יענקי זכה למה יגרע דוד שפירא?

ספרא (שיחהתרומות)

יענקי זכה מחוסר התנגדות בזמנו, כאן אני מודיע על התנגדותי ומבקש שחזור לגירסא יציבה עד לבירור העניין והכרעה רוחבית בסוגיה.

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

אני באופן אישי חושב שלא יענקי ולא דוד שפירא ראויים לאזכור אבל בתבנית שהרב איציק 1 הביא הצבעה נאמר

"האם אתם בעד אזכור נכדים" משמע בכל גווני ובכל אופן

ספרא (שיחהתרומות)
דוב פרח (שיחהתרומות)
ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

Yair שהביא את יענקי מוזמן להביא גם את דוד שפירא

ברטרנד ראסל (שיחהתרומות)

האזכור בהחלט במקומו אבל למעשה הוחלט באמת להביא נכדים למרות שלדעתי זה דבר מטומטם

(מה הקשר להזכיר אדם שכל מה שיש לו חשיבות זה כתוצאה מנשוא הערך, אזכור של אנשים בהקשר לאדם שיש עליו ערך אמור להיות או משפחה גרעינית או אדם שיש לו חשיבות שבעצם האזכור אומר אתה יכול להגיע לX כי הוא בנדוד של נניח ראה"מ מר Y לעומת זאת אזכור של יענקי זה כמו לומר"הרב קנייבסקי וסבא שלו הגיעו לעצרת בחירות")

איציק 1 (שיחהתרומות)

אני מזמין את כולכם לדיון שפתחתי באולם הדיונים. ומבקש ממכם להקפיא את הדיון כאן, עד לקיום הצבעה בפרלמנט.

מהללאל (שיחהתרומות)

המהומה על יענקי הספיקה לכולם לדעתי... תעתיקו את הגירסה ששם וזהו, אין לאף אחד כוח לעוד דיון עם יותר ממאתיים תגובות.

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

איני חושב שיש מה לקשר בין פרסום "דוד שפירא" ל "יענקי" אינו דומה אחד לשני ואין צורך להאריך בדבר

מהללאל (שיחהתרומות)

אני משוכנע שזה זהה לחלוטין. המכלול לא יכול להרשות לעצמו לפתוח דיונים על היקפים של פעילות בחצרות, זה מופרך.

ואולם חי אני (שיחהתרומות)

זה נכון

אמנם אין לדמות...

דוב פרח (שיחהתרומות)
מוטיאל (שיחהתרומות)

אכן

Eli shteinman (שיחהתרומות)

אצלי בת.ז. רשום שטינמן ולא שטיינמן

דויד (שיחהתרומות)

גם הגראי"ל הקפיד כך.

יושב פלשת (שיחהתרומות)

איך הוא העביר? יש לו הרשאה?

דוב פרח הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)
דויד (שיחהתרומות)

Eli shteinman העביר בדרך אסורה ולא טובה ופשוט העתיק את הקוד מקור לערך החדש. דוב ביטל, ואני העברתי כמו שצריך.

Eli shteinman (שיחהתרומות)

אני לא העברתי

אני רק ציינתי שאצלי בת.ז. יש י' אחת ולא שתים

דויד (שיחהתרומות)

כמובן. סליחה. התכוונתי לקשר לתנא קמא שהעביר בצורה אסורה.

שחרחר (שיחהתרומות)

לדעתי היה עדיף להשאיר שטיינמן, כפי שמקובל לכתוב. האם למשל בערך רבי יוסף דב הלוי סולווייצ'יק נכתוב כמו שהם מקפידים לכתוב: סאלאווייצ'יק?? כיום בעברית, יו"ד אחת נקראת כחיריק ולכן עדיף לכתוב כפי שהיה.

מישהו (שיחהתרומות)

אם זו הגיה ביידיש - בשמות הערכים 'מתרגמים' לעברית ומורידים אותיות ניקוד. אך אם הדיון הוא בעברית איך כותבים, חלק מהקניית הידע שאנציקלופדיה מעניקה זה גם שמות הערכים עצמם. והגיוני החלט להחליט על פי הכיתוב שבמצבה. ובגלל שהרבה כותבים 'שטיינמן' (כמוני למשל), לכן נעשה הפניה.

דויד (שיחהתרומות)

חותם על כל מילה

שחרחר (שיחהתרומות)

מעניין - עשיתי חיפוש בגוגל 'הרב שטינמן' והוא שאל אותי האם אני מתכוון ל'הרב שטיינמן'. מצד שני התוצאה הראשונה של החיפוש זה ויקיפדיה, שם כתוב 'שטינמן'.

דויד (שיחהתרומות)

מעניין. וזה אומר שצריך לכתוב שטינמן. וכמעט כולם כותבים שטיינמן

מוטי (שיחהתרומות)

שמו המדויק היה ליב עם י' אחת (כך שמעתי מבן תלמידו) וצריך לבדוק במצבה

מוטיאל (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר